.Citaat:Sorry kaatje maar ik heb het idee dat je het nu een beetje mooier maakt dan dat het is. Geen enkele hond staat elk moment 100% onder appel. Als dat wel zo was was dit niet gebeurd
Ik zou eens moeten rekenen voor de exacte tijd , maar ik heb ongeveer tussen de 15 en 20 jaar kaukazen.
Die ik nu heb is de 3e .
NOG NOOIT heb ik een bijtincident meegemaakt of een vechtpartij.
Ik zoek het niet op , let goed op, en werk met mijn honden, zeker de 1e 3 jaar moet er een goede basis gelegd worden.
Heel belangrijk een kaukaas onder appèl houden!!!
Natuurlijk ben ik ook wel eens ergens tegenaan gelopen ; zo'n onverwachte situatie, maar doordat mijn honden naar me luisteren liep dat altijd goed af.
Ik heb bv een keer ruzie gehad met de postbode , we stonden naast het huis te argumenteren, recht onder de slaapkamer.
Ik kijk op en zie inene mijn kaukaas buiten het slaapkamerraam op de vensterbank staan,
klaar om op de postbode te springen .
Ik heb haar met een brul naar binnen gestuurd en de postbode buiten het hek laten staan.
Dat had ook fout af kunnen lopen, maar ze luisterde perfect.
Ik zeg niet dat het doetjes zijn , maar ik propagandeer het werken/trainen met je honden.
Door medische redenen van mijzelf heb ik een jaar niet kunnen werken met mijn huidige hond.
Op het moment dat ik haar aan de riem meenam was het direct weer aan de voet ,wachten bij openen en sluiten van het hek , rustig meelopen langs het rothondje van de buren en de bm verderop in de straat. Een jaar niets mee kunnen doen......het zijn fantastische honden.
Mijn honden leven in huis bij ons en hebben een grote tuin.
Visite wordt eerst aan ze voorgesteld ,die mogen hun hand uitsteken om te laten snuffelen en moeten rustig blijven staan. Mogen niet de hond aaien of zich erover heen buigen.
En dan is het goed en kunnen ze zelfs rustig alleen naar de wc lopen zonder dat de kaukaas ze lastig valt.
We gaan over de markt , geen probleem.