Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:05

Mijn moeder past op.

Ik kreeg net bericht dat ze een stuk minder huilt en wat meer d'r zelf lijkt. Ze is niet meer zo aan het zoeken en pakt nu ook weer gewoon een botje om op te kauwen. Dat wou ze ook allemaal niet.

Dus ik hoop dat ze wat beter gaat snel!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:11

Ik hoop dat ze het kan verwerken! het is echt heel naar :(

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:23

Honden rouwen rustig 4 weken tot soms maanden. Dit is per hond verschillend. Had het allemaal even uitgezocht.

Een andere nemen in deze periode raden ze sowieso af omdat ze echt door haar rouwproces heen moet en daardoor al stres heeft.

Als het lukt houden we Jada voorlopig alleen. Als ze toch echt een maatje nodig heeft en weg zou kwijnen hierdoor komt er een ander hondje. We willen natuurlijk wel het beste ook voor haar.

Het is even kijken hoe loopt.

Ik zelf Mis ayla nog vreselijk.

Ik kan weinig hebben en daar vervolgens achteraf wel weer om lachen. Zo moest ik gister wat doen omdat er onderweg naar het werk een lampje van de auto ging branden.

Dus ik mijn vriend gebeld en die zegt kom maar hier heen.

Ik was helemaal verkeerd gereden, zou veel laat op het werk komen.

Dus ik bel keurig mijn manager en begin vervolgens te huilen dat ik te laat ben en verkeerd was gereden en dat lampje van die auto was helemaal niet goed.

kortom, sloeg 10 x nergens op. Welke vrouw van 32 gaat nou huilen omdat ze even een afslag verkeerd neemt. :+

Achteraf hier vreselijk om gelachen. Het zijn voor mij echt dagen met een lach een traan.

Wel merk ik dat ik wat minder verdrietig ben als ik aan momenten met haar terug denk maar dat ik de herinneringen nu juist mooi vind en er ook met een lach aan terug kan denken.

maar voorlopig hou ik mij echt nog even op emotioneel Labiel persoon :j

Ik wist niet dat je hond inslapen zo zwaar en moeilijk zou zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:42

Ze was een deel van de familjen zoals we hier zeggen, jij moet ook de tijd nemen om te verwerken. Het blijft verschrikkelijk als je een dier moet laten gaan. :(:)

De een verwerkt het door niets te laten zien en de ander jankt om alles! :j gelukkig is iedereen anders :)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:57

kirri schreef:
Ze was een deel van de familjen zoals we hier zeggen, jij moet ook de tijd nemen om te verwerken. Het blijft verschrikkelijk als je een dier moet laten gaan. :(:)

De een verwerkt het door niets te laten zien en de ander jankt om alles! :j gelukkig is iedereen anders :)

Nou Inderdaad! En ondanks dat haar leventje niet zo heel lang is geweest, is hij wel vol van mooie momenten en die koester ik :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:47

Heel veel sterkte. Zo jong verliezen komt altijd veel harder aan dan sls ze oud op en versleten zijn he.... :(

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:54

Wat fijn dat Jada wat meer zichzelf lijkt!
Voor jezelf: neem de tijd het te verwerken :(:)

Hoop dat jullie het allebei een plekje kunnen geven.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:50

Dank jullie wel

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:01

Goedeavond, ik vroeg mij af, degene met een teef hoe vroeg waren jullie huskys met loopsheid? karma is nu 6 maanden en 2 weken en al loops. Ik had het niet zo vroeg verwacht om eerlijk te zijn :+

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:36

Ayla was ook net 6 maanden en Jada met 9 maanden.

Dus kan heel goed hoor :)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:01

Onze Jada is vandaag geholpen.

De dierenarts belde net en alles is goed gegaan.

Ze had wel een Cyste op haar eierstok en een hele actieve baarmoeder. Dus goed dat alles er uit is omdat ze hiermee toch ook weer kans had op baarmoeder ontsteking en daardoor weer baarmoederkanker.

Nu alles er uit is zijn er ook geen risico's meer.

Ik mag haar om 13:45 halen en dan moet ze 10 dagen rustig aan doen.

Arm meisje!

hoe gaat het met de andere hondjes?

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:09

Fijn dat alles goed is gegaan :) En idd maar goed dat alles er uit is!
Hier is alles goed: Kayuh en ik waren gisteren op bezoek bij zijn ouders en broertje en hij is al bijna even groot als zijn moeder :P
Zaterdag had hij een vriendje hier op bezoek, dus hij is nu helemaal uitgeteld haha :z

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:56

Wat fijn dat de operatie goed Is gegaan, karma is een demon van hell volgens mijn man :') ik ben nu in NL voor een paar dagen net als karma in der piek periode van der loopsheid zit :p ze Is echt niet lief voor hem ä. Tel daarbij op dat ze constant aan het huilen Is terwijl ze zoekt naar mij :(:) Is mijn arme man niet blij! Zelfs een tshirt met mijn geur helpt niet veel. Breekt mijn hart want ze is nog nooit langer als een paar uur zonder mij geweest maar ja het is wel noodzakelijk dat ze het leert...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:37

Aahh de boef!!! Man lief straks blij dat je weer thuis bent!

Leuk Uska! even lekker spelen!

Jada gaat goed. Die word elke dag een beetje beter. slaapt nog wel heel veel maar ze wilt toch ook wel weer mee naar buiten. Ons lieve meisje. Ik hoop dat de 10 dagen snel over zijn en ze weer lekker overal mee naar toe kan.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:06

Hoe is het met alle hondjes hier? :D
Met Kayuh is alles goed. Hij groeit erg hard en is al 50 cm,
net zo groot als zijn moeder dus, haha :P

Hier nog een fotootje van hem met zijn zusje Sansa en het kleine hondje van mijn zusje:

Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:31

Wat een leuke foto <3

Hier is alles goed, afgelopen zaterdag meer dan 13 uur weggeweest. Naar de Schoorlse duinen met papa en Pepper :D

Het was een lange reis, maar wow wat een prachtig gebied! Per ongeluk het begrazingsgebied ingelopen waar honden niet toegestaan waren.. oeps, maar pepper gedroeg zich!

Pepper heeft 2 dagen lang wat stijfjes gelopen :') hij is al dat mulle zand en bergje op en af niet gewent, hij racede ook overal doorheen.

Afbeelding

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:54

Haha leuk :D
Ziet er uit als een mooi gebied idd!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:54

ziet er goed uit :D met karma gaat het iets minder, ze claimd mij heel erg buiten. Als we alleen zijn luisterd ze perfect ze loopt los zonder problemen, met chansi erbij gaat het ook goed. Aai ik echter een andere hond probeert ze hem te grijpen op dat moment corrigeer ik haar en ik negeer haar volledig. Het is daarna ook wel goed, dan is het geen probleem dat ik de hond aai en knuffel maar ja het gebeurt dus elke keer :(

Edit: grijpen is het verkeerde woord misschien, ze snapped (sorry wat is het nederlandse woord ook al weer := )

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:26

Claimt ze jou binnen ook?
Mijn hond heeft er ook een handje van. Die ligt ook in deuropeningen, ligt op mijn voeten, en zelfs mijn vriend jaagt hij weg als hij mij bijv masseert of kietelt. Ik moet er binnen al heel erg op letten met de kleine dingen.
Ik mag hem bijv ook niet meer aaien als hij zelf naar me toe komt of een speeltje komt brengen. Als hij dat doet negeer ik hem en roep hem bij me zodra hij aftaait zodat het initiatief bij mij blijft liggen.
Ik weet niet of je hier iets van herkent maar voor mij werkt het als ik op alle gebieden leidend blijf.. ook als hij schattig kijkt. Ahh zo moeilijk.

Sinds ik dit toe pas merk ik wel dat hij veel meer rust heeft en het dus ook minder doet. De taak ligt bij mij, niet meer bij hem.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:58

Ja ik herken het wel wat je zegt :j binnen spelen is niet haar ding, ze slaapt vooral :+ als ze speelt is het met chansi haha. Wat je zegt als ik douche ligt ze echt in de badkamer ze is waar ik ben, nu je het zegt van het knuffelen en zo ja daar komt ze wel tussen ik duw haar weg en negeer haar ook.

Ik moet eerlijk zeggen het duurt voor haar ook wel lang om mensen te accepteren. Ze heeft daarin tegen nooit agressie tegen mensen getoond

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:05

Lastig Kirri!
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat zij je ook overal volgt: Kayuh heeft daar ook een handje van, maar alle andere husky's in mijn omgeving niet, dus ik dacht altijd dat hij gewoon een rare was :P
Hij is ook vrij jaloers en heeft echt zo zijn voorkeuren qua mensen: de meeste mensen zijn leuk, maar sommigen zijn wel héél erg leuk *\o/*
Ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe anders hij is dan Sansa, die is veel opener en spontaner.
Hij is dat op zich ook wel, maar tot op zekere hoogte. Hij heeft soms echt die Akitahouding wat dat betreft, hij kan ook iemand straal negeren als die hem roept en dan naar mij komen en echt zo kijken van: 'ja, jij was mijn baas, die niet.' Heeft'ie vast van Boomer overgenomen :')

Haha, nu klinkt hij heel gesloten, maar dat is hij totaal niet hoor :D
Vind het erg leuk om te ontdekken dat hij niet de enige husky is die dit heeft :j

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:09

Pepper heeft dat heel erg met vreemden, bij de ene wil hij lekker gekriebelt worden of is hij enorm vrolijk. En de andere is geen eens een blik waardig :') of als er iemand voorbij loopt op straat en Pepper begint uit het niets te joelen naar diegene.. en ik loop er echt bij van ja dat doet ie normaal nooiitt, sommigen lopen dan ook heel hard weg :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:03

Manu heeft dat ook :j De een vindt hij geweldig vanaf de eerste keer dat hij diegene ziet en anderen, ook als hij ze al lang kent, moet hij niet. Hij houdt mij erg in de gaten, binnen maar buiten pas als er een andere hond of man in mijn buurt komt. Hij wil dat eerst checken.
Ik merk nu hij 3 wordt dat hij daar toch wat heftiger in wordt. Nooit met agressie ofzo maar wel heel duidelijk in zijn lichaamstaal. Ik denk wel dat je dat moet remmen, in de gaten houden dat jij degene bent die initiatief neemt. Voor een hond is het niet fijn om altijd maar zo alert te moeten zijn denk ik dan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:20

Ja klopt wat je zegt! ik probeer haar er in te begeleiden maar lastig soms haha :D

Wel mooi dat ze niet de enige is :+

Karma is wel een 'stille hond' ik denk ook als iemand mij iets zou willen aandoen dat ze er op af gaat zonder waarschuwing. Ze is gewoon heel lastig te lezen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:24

Karma is ook jong :j Je leert haar wel lezen, ze is natuurlijk qua karakter volop aan het ontwikkelen dus dat je het lastig vindt haar te peilen vind ik niet zo gek hoor. Ik weet pas sinds een paar maanden wat mijn hond bedoelt en van mijn andere hond nog niet. Die is gewoon volwassen.
Het is erg lastig dat initiatief houden :D Dan kijkt hij zo schattig en gaat soms ook joelen en piepen. Hij is zo schattig.