Egelliefhebbers verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Egelliefhebbers verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 11:52

Ah, nee dat schiet dan niet zo op idd :P

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:31

Als ik nou nog putputbaby's had gehad dan had ik ze over kunnen nemen van je. Ik mis mijn baby's -O-.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 13:36

Wat is een putputbaby? :=

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:16

Heb ik die nooit geplaatst hier???

Dit zijn putputbaby's <3 <3

echt baby:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En putputpeuter:
Afbeelding

Afbeelding

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:18

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 15:23

Ohhh parelhoenders. Die beesten zijn zo hysterisch :')

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:29

Die zijn GE-WEL-DIG! <3 <3 <3!

Ik wil ze eigenlijk ook thuis nu, heb nu een mooie grote tuin, maar ben bang dat mijn buren dat niet heel tof gaan vinden :'). Ze schijten ook de hele boel onder, dus voor thuis niet zo'n tactisch plan :n. Maarrrrr, als ik toch ooit een eigen stukje land heb, nou! Ze zijn supercute, goede alarmsystemen ook nog en ze zijn gewoon te gek :))! En best goed tam te maken nog, viel me echt enorm mee, eigenlijk zijn ze heel eigengereid en zijn ze helemaal niet honkvast, maar die van ons wel en die ukkies waren helemaal schattig, die waren een keer ontsnapt uit de schuur en wilden niet meer terugkomen (maar ze waren toen nog ff te klein om echt al buiten rond te lopen, konden nog niet vliegen), dus ik 's avonds nog heen, roepen, komen ze piepend onder een struikje vandaan <3. Kon ze zo de stal weer in loodsen, te cute gewoon

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:34

Vond toen eind september nog een nest, was er net een opgevreten door een ekster. Heb er toen 3 uit het nest geplukt en mee naar huis genomen (1 nog laten zitten, er lagen nog eieren, ik dacht anders broedt ze die niet meer uit en mams was in paniek). Woezel En Pip, En is gesneuveld, die heeft een van mijn katten opgevreten, monster (niet die zwarte op de achtergrond), maar Woezel Pip zijn goed gegroeid en die heb ik weer op stal uitgezet. Pip heeft het op langere termijn niet overleefd, maar Woezel loopt er als het goed is nog rond.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:56

Kijk nou wat ik bij de chocolaterie zie liggen <3!

Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:05

Ooohhh :9

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:15

OMG <3

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:04

Hij was errug lekker :))

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:51

Pff, ben een beetje aan het klooien met het terrarium.
Heb de laatste weken paar keer gehad dat de egels beide echt koud aanvoelen en moeilijk wakker werden. Allereerst hebben we het terrarium van de grond gehaald en er een dik tuinkussen onder gelegd. Helaas kruipen ze beide helemaal onder het hooi, in de hoek van het terrarium, zodat ze op en tegen het koude glas komen te liggen. Dus: fleecekleedje als bodem, daaroverheen hooi. En plankjes rondom, zodat ze ook niet meer tegen het glas kunnen liggen. Je zou denken dat dat afdoende was, maarrr gister was Pepper wéér koud! Ik heb de thermostaat op 25 graden, inmiddels naar 26 graden gezet. Heb de hele kooi soortvan volgebouwd zodat ze niet meer zelf een hoekje kunnen inkruipen, maar echt in het huisje (met fleece en hooi) moeten kruipen. Huisje staat recht onder een lamp. Ik hoop dat nu eindelijk dat het goed is..
Het ligt denk ik ook wel aan de grootte van het terrarium; is 155x50x70. Dat is natuurlijk lastiger te verwarmen, plus warmte stijgt? Ik heb nog wel een extra thermometer direct op het fleece op de bodem liggen zeg maar, en deze geeft altijd aan dat het rond de 23 / 24 graden is. Heb ook een lamp op tijdsklok, dus ze hebben ook gewoon 12 uur licht.

Wat zou het nog meer kunnen zijn? Het is ook niet dat één van de twee niet fit is ofzo, vorige week waren ze allebei koud. Suffe is wel dat we ze dan een kwartier in een kleedje op schoot hebben, en tadaaaa *\o/* Alive and kicking.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 08:54

Hoeveel lampen heb je er in hangen? Met zo'n maat zit je toch wel aan minimaal drie lampen, misschien wel vier.

hyppolyte schreef:
Kijk nou wat ik bij de chocolaterie zie liggen <3!

[ [url=m/upmlnf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nandos schreef:
Marktplaats houd ik idd goed in de gaten, maar tot nu toe helaas niks in de buurt. Zag ook al aanbiedingen online.. Maar zitten weer extra verzendkosten aan verbonden.

Dit is mijn egeltje. Zijn naam is Tobi. Uiteraard is dit wel een foto die bewerkt is (filter) maar deze heb ik bij de hand!

[ Afbeelding ]

Leuk egeltje is Tobi!

Schattig!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:00

Heb er twee lampen in.. nog één erbij denk je dus?
Rare is wel dat de temperatuur in de hoeken het verst van de lamp, aan de grond zeg maar nog 23 of 24 graden is. Dat is toch niet te koud?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 09:06

Ik kan me haast niet voorstellen dat het maar zo weinig verschilt, helemaal als 's nachts de omgevingstemperatuur daalt (als jullie de verwarming uitzetten)? Edit sorry te snel gelezen dacht dat je maar 1 lamp had maar het zijn er 2, dan zal het verschil idd wel kleiner zijn.
Het probleem met een groot hok en maar 1 of weinig lampen is dat je 'spot heating' krijgt waardoor het onder de lamp een stuk warmer is dan de omgeving. Winterslaap kan hierdoor juist getriggerd worden doordat de egels er of voor kiezen alleen maar onder de warme lamp te blijven liggen, of juist de koude(re) hoekjes op zoeken.
Ik heb zelf voor 120 cm bakken 2 warmtelampen en in het midden nog een lamp voor het licht die overdag aanstaat, voor een bak van 155 cm zou ik dan zeker wel voor 3 warmtelampen gaan. Wat je wil is het hok zo gelijkmatig mogelijk verwarmen en dan heb je voor een hok van 155 cm al gauw wat meer lampen nodig.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:37

Hmm. Is er niet iets van een TL buis-achtige keramische warmtelamp? Gewoon van een meter lang ofzo? Dan pak je veel meer mee al, en kan je met 1 thermostaat uit de voeten. Ik ga eens googlen.
En uiteraard is het recht onder de lampen warmer ja, maar het is niet zo dat het echt heel veel graden scheelt met de hoeken..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 09:47

Ik weet niet hoe koud het 's nachts wordt bij jullie en of je dan wel eens hebt gemeten? Want mocht de verwarming uitgaan (hier zakt het dan al snel richting de 18 graden of in de winter nog lager) dan wordt het verschil, afhankelijk van het wattage van je lampen, vaak wel groter. En sommige egels zijn gevoeliger voor verschillen in temperatuur dan anderen... plus dat als ze een keer proberen in winterslaap te gaan, ze de weken daarna vaak extra gevoelig blijven en als ze de mogelijkheid hebben het vaak nog eens proberen.
Er zijn idd wel van die TL buis lampen te koop :j

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:04

We hebben een vrij nieuw appartement, goed geisoleerd en boven, onder en links en rechts buren :D Op hele koude dagen is het nog 19 graden in ons huis. Dus nu blijft het rond de 20 graden denk ik? Zal vanmiddag uit werk eens kijken wat de thermometer in de kooi aangeeft.
En eens op zoek naar zo'n andere lamp. Enig idee waar ik die kan vinden?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:23

Nou, even gezocht en gebeld maar kan niks vinden. Dan nog maar een lamp extra.. Heb jij dan ook elke lamp apart op een thermostaat aangesloten Fenrir? Moet haast wel dan he? Thermostaten die ik heb kunnen maar 1 warmtelamp per stuk regelen :7 Straks heb ik er vier thermostaten liggen :')

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:13

Ik heb de Thermo Control 2, volgens mij kunnen daar 2 lampen op aangesloten worden. Iig, er zijn twee aansluitingen haha! Ik heb zelf maar 1 lamp dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar ben er erg tevreden over!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 14:16

Ik heb ze wel vaker voorbij zien komen Mloes, ik ben vanavond pas weer thuis maar zal dan even voor je kijken.

Thermo Control II heeft idd 2 aansluitingen maar 1 daarvan is een timer.
Overigens heb ik er wel gewoon 2 lampen op aangesloten door de lampen eerst aan elkaar aan te sluiten en vervolgens met 1 stekker naar de Thermo Control. Habistat heeft wel thermostaten met 2 aansluitingen + sensoren, maar die zijn aardig aan de prijs.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:17

Oh dat klinkt als een goede oplossing Fenrir. hoe doe je dat?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 14:22

Een technisch vriendje zoeken :+ :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:24

Ik ben momenteel ook even aan het zoeken naar de beste manier voor Gini.

Wij hebben 2 warmtelampen met licht, die snachts uitgaan. Snachts blijft bij ons wel de verarming aan, maar eigenlijk vind ik het niet meer voldoende en daarbij merk ik dat ik steeds meer hoofdpijn krijg van de warmte op de slaapkamer snachts.
Ik zat nu te denken om 1 van de warmte lichtlampen te vervangen voor een warmtelamp die geen licht afgeeft. (een keramische?) zodat in ieder geval 1 lamp altijd snachts aanblijft. daarbij wil ik kijken naar een thermometer die ook actief de warmte reguleert ipv een thermometer die we zelf moeten controleren.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer :+
wat hebben jullie?