Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jolandje schreef:kimD ik snap dat ze een pup is en dat ze iets bedoeld met dat gepiep, maar ik weet niet wat , ik snap nu wel dat ze veel moet slapen, vanmorgen had ik haar meegenomen naar mijn vriendin die 2 westies heeft, want volgende week moet ik onder het mes en gaat ze daar een dagje zijn, ging heel goed met de twee hondjes , nu slaapt ze weer in haar eigen fijne mandje
jolandje schreef:kimD ik snap dat ze een pup is en dat ze iets bedoeld met dat gepiep, maar ik weet niet wat , ik snap nu wel dat ze veel moet slapen, vanmorgen had ik haar meegenomen naar mijn vriendin die 2 westies heeft, want volgende week moet ik onder het mes en gaat ze daar een dagje zijn, ging heel goed met de twee hondjes , nu slaapt ze weer in haar eigen fijne mandje
Pippa13 schreef:Jeetje, Harrie groeit als kool!if hij lijkt gewoon heeeel groot naast Freek haha. Hoe groot gaat hij eigenlijk worden?
jolandje schreef:kimD dank voor je antwoord, ik probeer zoveel mogelijk rust te hebben met haar in ons huis, maar soms lukt dat niet , mijn vriendin kan niet de hele dag bij ons in huis zijn. ik was wel van plan de bench mee te nemen zodat ze daar in kan slapen en een eigen speeltje en kauwbotje , haar hondjes zijn wel oudere en heel rustige hondjes
IMANDRA schreef:jolandje schreef:kimD dank voor je antwoord, ik probeer zoveel mogelijk rust te hebben met haar in ons huis, maar soms lukt dat niet , mijn vriendin kan niet de hele dag bij ons in huis zijn. ik was wel van plan de bench mee te nemen zodat ze daar in kan slapen en een eigen speeltje en kauwbotje , haar hondjes zijn wel oudere en heel rustige hondjes
De pup moet wel echt veel slapen; vergis je niet. En als die z’n rust niet neemt moet je die “verplichten”. Ro slaapt dubbel zo veel dan dat die wakker is overdag. Halfuur wakker; uur slapen, bij hem. Of uur wakker, twee uur slapen.
Aan een nieuwe omgeving wennen is best wat voor een pupje, dan is het voor t kleine ding best moeilijk om vaak te switchen van locatie. Volgens mij is de regel dat je om de dag nieuwe prikkels introduceert bijvoorbeeld.
Ro heeft net drie kwartier gehad waarin hij uit de trein is gestapt (in de trein sliep hij), naar m’n kantoor gewandeld en kennis heeft gemaakt met m’n collega’s. En hij is echt compleet out op het moment
[ [url=m/90m8mT.jpg]Afbeelding[/url] ]
jolandje schreef:imandra hoe verplicht je een pup om te slapen ? zodra ze te lang wakker is neem ik haar op schoot en dan valt ze vrij snel in slaap, ik leg haar dan in haar mandje en dan slaapt ze ook best lang , zodra ze uit haar mandje komt zet ik haar op haar vaste plasplekje buiten, wij hebben een puppyren bij de voordeur gezet, ik heb haar vandaag 2x aan de riem uitgelaten, op eigen erf , ze begint wat beter mee te lopen en doet al plasjes en poepjes tijdens het uitlaten , morgen gaan we naar de hondenschool
jolandje schreef:de puppyren staat daar om haar snel te kunnen laten plassen , we hebben geen omheind tuintje ,( een hectare) zijn we mee bezig om een stuk af te zetten, bij de tuindeuren, daar kan ze dan loslopen, we hebben een grote bench in de kamer , daar gaat ze in voor de nacht, de nachten gaan heel goed, we horen haar niet en 's morgens is de bench schoon.