Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:07

kimD ik snap dat ze een pup is en dat ze iets bedoeld met dat gepiep, maar ik weet niet wat , ik snap nu wel dat ze veel moet slapen, vanmorgen had ik haar meegenomen naar mijn vriendin die 2 westies heeft, want volgende week moet ik onder het mes en gaat ze daar een dagje zijn, ging heel goed met de twee hondjes , nu slaapt ze weer in haar eigen fijne mandje

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:01

StalMelyn schreef:
Kaplaars, ben verliefd op die blik van de linker. Wat een schatje.

Dank je wel! Wat lief! <3

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:13

jolandje schreef:
kimD ik snap dat ze een pup is en dat ze iets bedoeld met dat gepiep, maar ik weet niet wat , ik snap nu wel dat ze veel moet slapen, vanmorgen had ik haar meegenomen naar mijn vriendin die 2 westies heeft, want volgende week moet ik onder het mes en gaat ze daar een dagje zijn, ging heel goed met de twee hondjes , nu slaapt ze weer in haar eigen fijne mandje

Rust is inderdaad zo belangrijk! Een goede balans vinden tussen rust, regelmaat en uitdaging duurt echt even. Jullie moeten elkaar nog leren kennen en dat heeft tijd nodig, maar dat komt vanzelf! :j
Fijn dat het kennismaken met andere honden goed ging. En veel succes met de operatie en je herstel.

Bij ons was het weer tijd voor Vidar zijn halfjaarlijkse plukbeurt *\o/* . Ik was een beetje zenuwachtig, omdat hij de vorige keer een beetje chagrijnig was. Gelukkig is hij de afgelopen maanden verder gegroeid in zijn gedrag en stabiliteit en dat liet hij vandaag ook zien. Hij was super lief en zelfs het knippen tussen zijn poten ging heel goed. We kregen complimenten van de trimster en ook omdat hij er erg goed uitziet. Al met al dus heel erg blij!
Hierbij nog een mooie voor en na foto, vooral zijn berenpoten waren een beetje uit de hand gelopen :')

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:27

Duidelijk verschil! En fijn om te merken dat hij stabieler wordt bij het ouder worden!

Meeko is vandaag naar de dagopvang geweest. Dinsdag een proefronde en vandaag de hele dag. Hij is erg moe. Heeft nog wel veel geblaft, begreep ik. Ik hoop dat het beter wordt als hij er vaker komt / went en ouder wordt.
De kennel aan het eind van de dag vindt hij niets, maar dat vindt hij hier ook niets... zo'n sociale hond wil gewoon bij je zijn. En de volwassen honden wilden niet met hem spelen vanochtend. :') dus hebben ze hem toch maar bij de jongere pups gezet en toen was zijn blaffen over.
Ik vind het toch wat spannend of hij zichzelf niet opeet en overprikkelt, maar we gaan het een tijdje proberen en kijken of hij meer went.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:32

pippa13 dank je wel <3 , het is ook veel tegelijk, pup halen, ziek zijn en een operatie volgende week, maar we doen ons best :j

Century

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 21:06

Het komt goed jolandje! Goed ook dat je advies vraagt.

Meeko heeft sinds een weekje ofzo een wat snurkend geluid. Niet extreem aanwezig maar toch alsof zijn luchtwegen niet helemaal vrij zijn. Toch even checken bij dierenarts?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 21:54

Moet er even bij zeggen dat het met name bij opwinding is, bij normaal liggen enzo hoor ik het minder of niet.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:13

Ik ren altijd vrij snel naar de dierenarts als iets niet beter is met een paar dagen. Ik ga liever een keer voor niks dan een keer te weinig.

Oh ik vind Vidar zooo leuk <3

Deze meneer is zijn eerste tandje kwijt!
Afbeelding

Het zijn twee boeffies samen. Stoeien op de bank _O-
Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:47

Jeetje, Harrie groeit als kool! :wow: if hij lijkt gewoon heeeel groot naast Freek haha. Hoe groot gaat hij eigenlijk worden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:03

jolandje schreef:

Je hebt haar tien dagen, ik begrijp dat die vriendin je pup opvangt als je in het ziekenhuis ligt voor een dagje.

Is er niet toevallig iemand die in jouw huis kan komen oppassen een dagje? Voor een jonge pup die er net is, is dit wel vrij heftig natuurlijk.

Als dat geen optie is, dan zou ik wel zorgen dat je vriendin de pup echt apart kan zetten want anders krijg jij de pup compleet over de pis terug, dat is dan ook niet handig als je net uit het ziekenhuis komt.

Verder zoveel mogelijk rust, rust, rust. Bij ons zijn de eerste weken (bij vreemde puppen) geen mensen welkom en wij ondernemen dan ook niet veel.

Het is echt belangrijk dat je de pup leert kennen en eerst werkt aan een ritme en wat vastigheid.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:34

Pippa13 schreef:
Jeetje, Harrie groeit als kool! :wow: if hij lijkt gewoon heeeel groot naast Freek haha. Hoe groot gaat hij eigenlijk worden?

Hij groeit echt onwijs hard, maar Freek toont op de foto al vrij snel groot en die is echt klein :') . Freek is maar rond de 8,5 kg.

Hij zal uiteindelijk richting de 55-60 cm gaan en qua gewicht rond de 26-28 kg vermoed ik. Volgens mij kan je dat een beetje vergelijken met formaat labrador. Al zal hij misschien wat groter lijken door zijn kapsel straks, net zoals Freek groter lijkt _O- .

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:59

Haha Pippa die berenpoten *D
Fijn dat het zo goed ging! Ik vind Vidar zo leuk, stiekem wel leuker qua uiterlijk dan de gladharige Visla's!

Wat een pretbekkie die Harrie mavantos! Hij groeit inderdaad goed, maar hij wordt dan ook flink haha!
Wel een ander formaatje dan Freek :') (die inderdaad vaak groter lijkt op de foto haha)
Wel heel leuk dat ze het zo goed doen samen!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:32

Zeker een ander formaat, maar dat was ook de bedoeling. Ik ben gek op harige pluizen bollen, maar mijn vriend van bijna 2 meter lang (die ook de cursussen doet met Harrie) wil echt niet met twee kleine pluisjes lopen. Eigenlijk wilde we (nouja ik _O- ) gewoon een grote Freek, maar wel wat minder vocaal. Qua gewicht was de eis dat ik er ook goed mee moet kunnen lopen, dus zeker geen hele zware hond van bijvoorbeeld 50 kg.

We hebben naar verschillende rassen gekeken en zijn uiteindelijk bij de eurasier uitgekomen.

Freek is 70% ego, 25% haar en 5% hond :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:56

kimD dank voor je antwoord, ik probeer zoveel mogelijk rust te hebben met haar in ons huis, maar soms lukt dat niet , mijn vriendin kan niet de hele dag bij ons in huis zijn. ik was wel van plan de bench mee te nemen zodat ze daar in kan slapen en een eigen speeltje en kauwbotje , haar hondjes zijn wel oudere en heel rustige hondjes

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:04

Bonne moet volgende maand weer naar de trimster en nu langzamerhand ontstaat er weer een scheiding in zijn vacht. Dat begint op de kop en loopt straks door naar schouders en dan rug. Ziet er altijd wel geinig uit.
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:44

jolandje schreef:
kimD dank voor je antwoord, ik probeer zoveel mogelijk rust te hebben met haar in ons huis, maar soms lukt dat niet , mijn vriendin kan niet de hele dag bij ons in huis zijn. ik was wel van plan de bench mee te nemen zodat ze daar in kan slapen en een eigen speeltje en kauwbotje , haar hondjes zijn wel oudere en heel rustige hondjes

De pup moet wel echt veel slapen; vergis je niet. En als die z’n rust niet neemt moet je die “verplichten”. Ro slaapt dubbel zo veel dan dat die wakker is overdag. Halfuur wakker; uur slapen, bij hem. Of uur wakker, twee uur slapen.

Aan een nieuwe omgeving wennen is best wat voor een pupje, dan is het voor t kleine ding best moeilijk om vaak te switchen van locatie. Volgens mij is de regel dat je om de dag nieuwe prikkels introduceert bijvoorbeeld.

Ro heeft net drie kwartier gehad waarin hij uit de trein is gestapt (in de trein sliep hij), naar m’n kantoor gewandeld en kennis heeft gemaakt met m’n collega’s. En hij is echt compleet out op het moment :))
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:00

IMANDRA schreef:
jolandje schreef:

De pup moet wel echt veel slapen; vergis je niet. En als die z’n rust niet neemt moet je die “verplichten”. Ro slaapt dubbel zo veel dan dat die wakker is overdag. Halfuur wakker; uur slapen, bij hem. Of uur wakker, twee uur slapen.

Aan een nieuwe omgeving wennen is best wat voor een pupje, dan is het voor t kleine ding best moeilijk om vaak te switchen van locatie. Volgens mij is de regel dat je om de dag nieuwe prikkels introduceert bijvoorbeeld.

Ro heeft net drie kwartier gehad waarin hij uit de trein is gestapt (in de trein sliep hij), naar m’n kantoor gewandeld en kennis heeft gemaakt met m’n collega’s. En hij is echt compleet out op het moment :))
[ [url=m/90m8mT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh wat een snoetje. Zo knap!

Harrie slaapt gemiddeld 18 uur per dag. Het ligt er een beetje aan hoe actief/ondernemend de wakkere uurtjes zijn, maar ze slapen zooo veel. Freek deed dat niet en ik kan je vertellen dat een pup die niet slaapt echt vervelend is :+

Ik merk trouwens nu zn eerste tandje eruit is dat hij echt heel veel meer aan het kauwen is. Eerst zat die wel een beetje te rommelen met zijn stoffen speeltjes, maar nu pikt hij echt het kauwspeelgoed ertussenuit. Terwijl hij dit eerst liet liggen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:03

Meeko wilde bij ons niet goed zoveel slapen, maar daar is ook wel wat meer rust in gekomen nu. :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:08

imandra hoe verplicht je een pup om te slapen ? zodra ze te lang wakker is neem ik haar op schoot en dan valt ze vrij snel in slaap, ik leg haar dan in haar mandje en dan slaapt ze ook best lang , zodra ze uit haar mandje komt zet ik haar op haar vaste plasplekje buiten, wij hebben een puppyren bij de voordeur gezet, ik heb haar vandaag 2x aan de riem uitgelaten, op eigen erf , ze begint wat beter mee te lopen en doet al plasjes en poepjes tijdens het uitlaten , morgen gaan we naar de hondenschool

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:26

Puppyren bij de voordeur, waarvoor? Ik zou die puppyren in huis zetten met de bench erin, zodat het haar plekje wordt om tot rust te komen.

Als het dan tijd wordt om te slapen of rustig op een botje te kauwen zet je haar in de ren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:32

jolandje schreef:
imandra hoe verplicht je een pup om te slapen ? zodra ze te lang wakker is neem ik haar op schoot en dan valt ze vrij snel in slaap, ik leg haar dan in haar mandje en dan slaapt ze ook best lang , zodra ze uit haar mandje komt zet ik haar op haar vaste plasplekje buiten, wij hebben een puppyren bij de voordeur gezet, ik heb haar vandaag 2x aan de riem uitgelaten, op eigen erf , ze begint wat beter mee te lopen en doet al plasjes en poepjes tijdens het uitlaten , morgen gaan we naar de hondenschool

Verplicht in de bench als ze moe worden (eigenlijk al voor willen zijn dat ze vervelend worden van de moeheid). Eventueel met een deken erover zodat het ook afgesloten en donkerder is.

Puppyren bij de voordeur, waarom? Bij ons staat deze plus de bench gewoon in de woonkamer. Zeker de bench moet haar eigen vertrouwde plekje worden waar ze die rust later ook zelf kan gaan pakken.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:36

de puppyren staat daar om haar snel te kunnen laten plassen , we hebben geen omheind tuintje ,( een hectare) zijn we mee bezig om een stuk af te zetten, bij de tuindeuren, daar kan ze dan loslopen, we hebben een grote bench in de kamer , daar gaat ze in voor de nacht, de nachten gaan heel goed, we horen haar niet en 's morgens is de bench schoon.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:41

jolandje schreef:
de puppyren staat daar om haar snel te kunnen laten plassen , we hebben geen omheind tuintje ,( een hectare) zijn we mee bezig om een stuk af te zetten, bij de tuindeuren, daar kan ze dan loslopen, we hebben een grote bench in de kamer , daar gaat ze in voor de nacht, de nachten gaan heel goed, we horen haar niet en 's morgens is de bench schoon.

Blijft ze niet gewoon bij jou in de buurt als je haar buiten los laat lopen? Meestal blijven die kleine pups echt wel dicht bij jou in de buurt. Helemaal als je wat lekkers bij je hebt en direct beloont na het doen van de behoeftes.

Dan heb je de ren niet nodig buiten en kan die naar binnen. Je kan ook gewoon haar tuigje/halsbandje overdag om laten als je erbij bent. Dan kan je snel een riempje vastmaken en naar buiten gaan als je bang bent dat ze weg loopt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:43

ik durf dat er zeker in het donker niet op te gokken

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:16

Gister was de kleine Koning Simba alweer 8 maand. Tijd gaat echt super snel!

We hebben een lange wandeling gemaakt want morgen en zondag heb ikn2 dagen wedstrijd en kunnen Jinn en Simba lekker veel slapen.

Afbeelding
We zijn rustig 'blijf' aan het oefenen en ij mag niet klagen met Simba