Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:05

_HS_ schreef:
Vraagje hier.
Bestaan er energie-repen of snacks voor honden die snelle energie geven? Ik loop 3/4 dagen per week met mijn honden bij een schaapskudde (dagen van 8 uur). Nu krijgen ze 's morgens anderhalf uur voordat we op de hei zijn eten (niet te veel, ik wil niet dat ze een hele volle maag hebben) En 's avonds krijgen ze grote portie eten. 'S avonds hebben ze echt veel honger.
Nu zou ik ze graag overdag ook iets geven. Niet te veel of te groot, maar iets met hoge energiewaarde.

Zou dat wat zijn? Of kan ik ze dan beter gewoon smorgens iets meer eten geven?

De honden zijn verder gewoon goed in conditie, goed gespierd, niet te mager en ze kunnen het werk prima aan. Dus ik weet ook niet zeker of het nodig is, is misschien meer mijn eigen gevoel.


Edward en Cooper heeft de busy day bar. Ze zeggen dat dat een energie reepje is, maar ik trek dat ernstig in twijfel.

Er zit namelijk 31% eiwitten (protein) en iets van 11% vet in.

84% vlees, de rest aardappelen.

Vorige week bij de Intratuin deze reepjes naast "normale" vleesrepen van een ander merk gelegd.

Het andere merk heeft 46% eiwitten en 26% vetten.

Deze zouden dus per g méér energie moeten leveren dan de Edward en Cooper.

Of ze tellen de koolhydraten uit de aardappelen óók mee, maar ik geloof niet dat dát voor de extra energie zorgt bij honden.

Ik heb nu deze:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga extra DuoDog paardenvet bijgeven bij de ochtend en avondmaaltijd.

Edit:

Ok, koolhydraten schijnen wel energie te leveren aan een hond. Dacht dat de Kronch Pemmikan alleen uit vetten bestond, maar daar zitten ook koolhydraten in verwerkt.

Dan ga ik zelf maar eens wat "knutselen" in een poging rijst koekjes te bakken voor Skip.

x_Jeanine_x

Berichten: 9109
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:46

Ik las iets van een stoned hondje... super oliebol. Je weet niet wat ze vreten onderweg helaas. Hondje van de buren hier ook gehad paar weken terug.

Energie repen nul verstand van.

Ik heb gisteren puppy geknuffeld :D heb de dikzakken een week niet gezien, maar ze zijn echt groot geworden al.
Afbeelding

Afbeelding

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:41

Aww Jeanine wat lief <3

Oei Cinniz niet best dat ze stoned was.. :o

Sterkte Eloya

Marlis! Oh dat filmpje heb ik voorbij zien komen superknap hoor!

Luna2006 knap van Cody!

Kiimm_ wat leuk zo van een jaar geleden en nu <3

Noox knappe Pinto <3

_kimmel awww piranha foto

Het is al even geleden dat ik hier een bericht heb geplaatst en zal ook weer eens wat fotos van onze puber uploaden.

Afbeelding
Laatste training vandaag gehad van de basiscursus die focus awesome <3

Afbeelding
Aanschouw mijn nieuwe gras, ik was het gras aan het watergeven.. Maar er liep steeds een puppy heel vreemd...

Afbeelding
Beetje vreemde houding heeft hij hier, geen idee waarom. Misschien omdat we langs de weg aan het wachten waren. Hij is hier net bij de fokker geweest voor een trimbeurtje. Hij heeft het heel goed gedaan. Wassen en drogen vond hij wat minder.. Maar hij is zo knap <3 hij glimt zelfs weer.

Afbeelding
Lekker zwemmen!

Kiimm_

Berichten: 3162
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:33

Leuke foto's komen er weer voorbij :o

Wij hadden vandaag mijn ouders en Alfa op visite, was weer een dolle bedoeling :D

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 11:27

Trots! Na een heftige avond en nacht zijn Chiva en Chill mama en papa geworden van 10 pups! <3
Pups doen t super en mama gaat ook steeds beter!


Afbeelding
Afbeelding

Chill is een van onze reutjes, broer van djessey. Chiva is van iemand anders.

x_Jeanine_x

Berichten: 9109
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:28

Gefeliciteerd!

Kiimm_

Berichten: 3162
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:29

Wat leuk, Gefeliciteerd :)

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:20

Gefeliciteerd

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:25

Gefeliciteerd! 10 stuks, dat is een hele hoop :oo <3

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 12:44

Dankjewel! Ja das heel veel!

CupCakes_

Berichten: 3418
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:18

Proficiat Kim, dat zijn er wel een hoop <3

Jip is helemaal fan van zwemmen, nu is hij vanochtend in een oester gestapt. Heeft er iemand tips voor het bevorderen van het herstel? Ik heb er nu honingzalf opgesmeerd en even een schoen aan, aangezien het hele huis er anders onder zit _O-

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 14:01

CupCakes_ schreef:
Proficiat Kim, dat zijn er wel een hoop <3

Jip is helemaal fan van zwemmen, nu is hij vanochtend in een oester gestapt. Heeft er iemand tips voor het bevorderen van het herstel? Ik heb er nu honingzalf opgesmeerd en even een schoen aan, aangezien het hele huis er anders onder zit _O-

Zorgen dat t droog blijft. Dus evt rondje vetwrap oid erom zodat ie er niet aan likt.

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:24

Gefeliciteerd kiwiwitje! Dat zijn er een hoop, kunnen ze ook veel nieuwe baasjes blij maken :D

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:36

Gefeliciteerd Kiwi! *\o/*

CupCakes, wij zitten in een soortgelijke situatie. Dundy ontstoken voetzooltje en is nu open gescheurd. We hadden al ab en pijnstilling maar alsnog na vier dagen gescheurd dus helaas. Wij moeten van de DA zoveel mogelijk drooghouden dus even vet wrap om bij het naar buiten gaan maar verder aan de lucht laten drogen. En badjes met soda of bitterzout.

Loopt Jip er nog wel op? Dundy verzet echt geen stap meer van de pijn :(:)

CupCakes_

Berichten: 3418
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:19

Jip loopt wel en rent zelfs, maar halverwege zie je hem wel echt goed manken. Dus we beperken het nu even tot hersen en snuffelwerk :(:)

Ik hoop dat de pijnstillers werken voor Dundy :knuffel:

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:23

CC
Als Jip er vanaf blijft zou ik het na insmeren met de zalm even inpakken tot het ingetrokken is en dan weer vrij houden, zodat er lucht bij komt en het sneller heelt. En met wandelen/plas en poep rondjes eventueel even een schoentje aan. Arya blijft nooit van zo'n dingen af, dus wij hebben het hier laatst met die wonden aan de voorpoot nadat ik er goed op was gaan staan met m'n bergschoenen het toch wel een week ingepakt gelaten omdat ze anders bleef likken. Dan heelt het wel wat langzamer, maar als ze er niet vanaf blijven zou ik dat wel doen.

Kaus
Wat rot dat Dundy een ontsteking heeft :(

Beterschapjes gewenst voor Dundy en Jip!

kiwi
Ook via deze weg gefeliciteerd *\o/*

KimD

Berichten: 20544
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:34

Kom even egoposten, lees wel nog mee maar had geen tijd om te reageren. Nog steeds twee (langdurig) ziek op het werk waardoor ik veel meer uren maak dan dat ik leuk vind. :+

We hadden afgelopen dinsdag een puppy-dagje en uiteraard hebben we foto's gemaakt, ze zijn zo leuk! De twee langharen zijn echt héél anders, super grappig!

Stitch - reu - 11,5kg
Afbeelding

Guusje - teef - 13,5kg
Afbeelding

Isa - teef - 10kg
Afbeelding

Mudkip - reu - 11kg (hij is zó knap! <3 )
Afbeelding

Biem - reu - 14,5kg - van de melkboer
Afbeelding
Afbeelding

Mazikeen - teef - 10kg
Afbeelding

Eevee - teef - 10,5kg
Afbeelding

Ik hoop dat we dit blijven doen, zo leuk om ze zo te zien!

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:09

Biem en Eevee zijn echt nog heel puppy in hun uiterlijk, de andere hebben een al veel volwassenere kop.
Maar leuk zo het nest naast mams.
CC, beterschap voor Jip, hopelijk snel weer heel. En idd zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen, mits hij er vanaf blijft.
Kaus, beterschap voor Dundy.
Kim gefeliciteerd, flink nest hoor!
Verder wel bij gelezen van de week, maar even geen puf om te reageren.

Luna2006

Berichten: 3166
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:54

Ik zag nieuw geboren pups, proficiat!!

Leuke fotos kimD!

Achter 2 weken gaat Cody ook weer op controle. Dan is ie 12 weken
Hier 8 weken vs 10 weken Afbeelding

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:22

Gefeliciteerd kiwitje. Krijg je nu zelf ook nu nog een nestje?

Cupcakes beterschap met Jip.
Kaus ook beterschap met Dundy.

Luna wat een knapperd.

KimD wat een knapperds allemaal uit dat nest. En hopelijk snel weer je normale uren.

Pfff hoe meer het donderdag hoe meer zenuwen ik krijg voor de operatie van Senna.

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 19:47


cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:33

Kiimm hoe is het eigenlijk afgelopen met cody zn grote broer zn krullen kont?

Kiwi wat een enorm nest van chiva en ben benieuwd wat djessy gaat doen.

Hoe gaat het met de kapotte voetzoeltjes?
Heb er geen ervaring mee dus ook geen tips.

Wat zouden jullie doen?
Ik ent bewust en bewust niet tegen weil maar nu hebben de buren een ratten plaag (tokkies) en nu zag mn wel leuke buurvrouw een rat door onze tuin lopen over het kunstgras.
Ik overweeg nu toch voor weil te gaan enten......overdreven reactie van mij of zouden jullie het ook doen?

Kiimm_

Berichten: 3162
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:00

@Cinniz: De broer van Cody is nog steeds een wilde krulbeer :') Het lijkt gewoon zijn vacht te zijn, krult als de ondervacht dunner is en zijn haren korter.

Mijn ouders willen het niet melden bij de trimmer, ze willen haar niet beledigen. Juist uitgelegd dat zulke dingen fijn zijn om te melden maar ze willen het echt niet. Cody gaat morgen voor het eerst naar dezelfde kapper, ik meld het dan wel even, puur ook voor Cody. Mijn ouders gaan haar wel de volgende keer vragen er rekening mee te houden. Al heeft zo'n wilde krulbeer look toch ook wel iets super schattigs, hij is zo lekker fluffy :o

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 14:16

Ik zou nog steeds geen weil enten. Omdat er steeds meer varianten in NL voorkomen die niet in de enting zitten.Misschien zelf vallen zetten?

CupCakes_

Berichten: 3418
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:38

Hier gaat genezen heel langzaam. Zodra Jip maar water ziet ligt hij er al in en met dit warme weer kan ik hem dat niet kwalijk nemen. We hebben inmiddels twee koelvesten besteld die KimD ons een poos terug aangeraden heeft, hopelijk heeft hij het dan minder warm.

Jip kan 22 juni eindelijk naar de trimmer. De afspraak stond voor begin juni, zodat hij goed de zomer doorkon. Maar onze eigen trimster werd ziek waardoor zij voortaan geen grote honden meer mag doen helaas. Dus nu hebben we eind juni een afspraak bij een trimmer op het andere eiland, aangezien hier iedereen verder vol zit. En daarna gaan we maar eens rond kijken naar een vaste trimmer, misschien eentje die ook wel op aussies gericht is. Ik wil Jip namelijk vaker gedaan hebben, vooral omdat hij zijn eigen temperatuur niet goed kan regelen en hij een flinke vacht heeft.

Wij enten wel Weil. :j

En nu ga ik gauw weer onder mijn meelees steen, aangezien ik nog een hoop deadlines heb te gaan :+


Afbeelding

Afbeelding