Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:47

Als een hond weet dat een bepaald gedrag ongewenst is, dan is corrigeren ( na niveau van het gedrag, dus niet om een plakje kaas de hond alle hoeken van de kamer laten zien ) een betere oplossing dan geheel negeren. Wel zodra het gedrag wat je wilt gezien wordt, belonen!

Het probleem van corrigeren is dat ze het gedrag wel af gaan leren, maar je hebt geen sturing over wat er voor in de plaats komt als je niet duidelijk bent in wat je wel wilt zien. Kan zijn dat hij een juiste beslissing en positief gedrag laat zien, maar het gedrag kan ook plaatsmaken voor iets nog heftiger.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:54

StonedRomy schreef:
Als een hond weet dat een bepaald gedrag ongewenst is, dan is corrigeren ( na niveau van het gedrag, dus niet om een plakje kaas de hond alle hoeken van de kamer laten zien ) een betere oplossing dan geheel negeren. Wel zodra het gedrag wat je wilt gezien wordt, belonen!

Het probleem van corrigeren is dat ze het gedrag wel af gaan leren, maar je hebt geen sturing over wat er voor in de plaats komt als je niet duidelijk bent in wat je wel wilt zien. Kan zijn dat hij een juiste beslissing en positief gedrag laat zien, maar het gedrag kan ook plaatsmaken voor iets nog heftiger.

Helemaal mee eens! Zo kenzo zijn agressie richting mensen om kunnen buigen naar zijn riem pakken en touwtje gaan trekken met mij. Hij uitte namelijk agressie door angst en aanval was de beste verdediging vond hij. Dat vond ik niet dus dat gecorrigeerd en om gebogen naar in spannende situaties touwtje gaan trekken met mij.

Uiteraard kunnen vreemde mensen nog steeds niets met hem maar hij blijft nu wel kalm richting vreemden

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 20:53

StonedRomy schreef:

Dit is precies wat ik bedoel en hoe we het hier ook doen. Als ze hier een correctie krijgen gaan ze eigenlijk altijd daarna wel doen war ze mogen/horen te doen. Waarop ik ze beloon. Of stem, of aai, of iets lekkers.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:17

Mijn teef at weer een aantal dagen niets meer. Nieuwe schrokbak gekocht en het is ingeademd het voer. Dus leuke nieuwe (anti) schrokbak erbij en op weg om de afgevallen 2 kg er weer bij te eten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 22:26

StonedRomy schreef:
Mijn teef at weer een aantal dagen niets meer. Nieuwe schrokbak gekocht en het is ingeademd het voer. Dus leuke nieuwe (anti) schrokbak erbij en op weg om de afgevallen 2 kg er weer bij te eten.

Mag/eet ze paardenvet? Die van Duodog worden ze al bijna vet van door er naar te kijken.. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:32

kiwiwitje schreef:
StonedRomy schreef:

Mag/eet ze paardenvet? Die van Duodog worden ze al bijna vet van door er naar te kijken.. :')

Als een shetlander van lucht? Ik heb een hengst die is jaar in jaar uit 10 maanden drachtig. :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:34

Duodog krijgt ze al. In een toch wel behoorlijke portie. Samen met rundervet poeder :=

Alleen is het dan wel een eis dat ze daadwerkelijk eten...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 22:53

Haha ja Kim zo bedoelde ik hem indd

Oh jammer dat t niet helpt Romy!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:58

Ik blijf het wel gewoon geven, want het zal haar niet doen vermageren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 23:17

Nee als ze eet zal het ongetwijfeld helpen. Als ik al zie hoe dik ze er hier heel snel van werden... t was geweldig voor chick haar vacht. Maar je zag haar gewoon groeien... dat vond ik minder.. zelfs boellie zag je echt voller worden.. dus ze krijgen t nu niet dagelijks meer.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:21

Bij de oudste teef wissel ik een beetje paardenvet af met een olie uit Duitsland. Zalm olie zit er oa in.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:27

Vanaf hoe oud voeren jullie van die schapenvet bonbons knoflook? Ik zit te twijfelen, geen idee of hij het lust maar mijn teef reageerde er altijd wel goed op.
Deze heeft iet wat andere darmen dus moet opletten wat hij krijgt anders is hij zo aan de race.. :')

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:34

Interessant onderwerp, corrigeren of ombuigen. Ik ben wel blij dat we kunnen zeggen dat het bijten van Troy steeds beter wordt. Tips van de hondenschool zijn echt geweldig! Lastige is hier dat Troy niet onder de indruk is van nee of een andere verbale correctie.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:58

gribaldi schreef:
Vanaf hoe oud voeren jullie van die schapenvet bonbons knoflook? Ik zit te twijfelen, geen idee of hij het lust maar mijn teef reageerde er altijd wel goed op.
Deze heeft iet wat andere darmen dus moet opletten wat hij krijgt anders is hij zo aan de race.. :')

Ik voer dit niet :) Zie er ook geen toegevoegde waarde aan. Waarom zou jij het willen voeren? Als je dit wilt kan je daar toch gewoon direct mee beginnen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:00

ik voer ook geen bonbons. wel doe ik look supplement over het eten. Dit zorgt voor een natuurlijke afweer tegen teken en vlooien. Ik heb geen teken meer gevonden sinds ik het voor. Aelynn kreeg het ook al gewoon op 15 weken toen ze hier kwam.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:14

Denise omdat ik hier lees over paardenvet en olies :P Gewoon nieuwsgierig.

Mensen doen ook karnemelk over het voer wat tegen tegen/vlooien gaat, dus wilde weten of zoiets dan ook effectief zou kunnen zijn.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:18

Voor natuurlijke anti teek en vlooi zweer ik bij de druppels van Stop! Animal bodyguard aromatherapie. Samen met een EM kralenband. Met de normale druppels en halsbanden heeft de reu nog 30 teken over zich heen lopen... nu geen meer.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:50

Ik voer de bonbons met zalm, zijn ze gek op. Dat doe ik sinds hij een maand of 7 is, omdat hij soms wat te dun is. Die met knoflook vinden ze niet echt lekker.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:27

Ik heb het wel een tijdje gegeven maar gewoon schapenvet is goedkoper dan die blokjes. Ik geef nu niks extra's meer behalve af en toe een ei voor de vacht (en dus rauwe kwartels, kuikens, vis en kip).

Dexter glanst als een spiegel, Dundy is momenteel wat mager en zit slecht in zijn vacht. Maar hij komt erg slecht door zijn winternacht heen (erg koud bij ons in huis in de winter dus hij heeft een behoorlijke vacht). Denk dat dat hem wat dwars zit.

Over vlooi- en teekpreventie kan ik niet meepraten. Ons huis zit nog steeds onder de vlooien _O- Ze dragen nu een band en krijgen elke twee weken een pipetje tussen de achterpoten en dan gaat het enigszins goed. Vind ik eigenlijk alleen nog dooie vlooien. Als ik eens te laat ben met pipetje kruipen ze wel weer overal :r Teken hebben we hier tot nu toe niet.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:37

Ik heb shampoo tegen vlooien en teken. Maar dan moet je m elke week wassen volgens verpakking. Maar sinds ik het gebruik geen last meer gehad
Edit : dit spul

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:44

Oh wij hebben dat merk hier ook, hoeveel was je hem? Chansy kan niet meer tegen de seresto

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:52

Elke week dan, soms keer anderhalf week ertussen maar vind het ideaal. Pipetjes hielpen hier voor geen meter en wil m ook niet ene band omdoen. Vind dat gewoon geen gezicht ook 8)7

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:53

Hier geen last van gekke beesten, klopt af :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 13:04

gribaldi schreef:
Hier geen last van gekke beesten, klopt af :P

hier ook gelukkig niet :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:36

Hier 2 weken geleden allen bravecto gehad dus verwacht de gehele zomer teek en vlo vrij. Heb nog wel voor allen een pipet liggen tegen vlooien en teken dus mochten we lange zomer hebben dan kan september of oktober die nog gegeven worden. Bravecto lijkt tot nu toe echt 6 a 7 maanden te werken dus verwacht voorlopig geen gekke dingen.