De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:25

Es_ther schreef:
Als je denkt dat het goed gaat gewoon samen laten.

Enne, Nijmeegse ja? Lopen of feesten?

Wij lopen mee met de nijmeegse :j :D en de petsitters hebben verder weinig verstand van konijnen.

De tortelduifjes zitten al een hele ochtend samen in de keuken. Gaat prima op wat achter elkaar aan lopen nu. Joep moet nog altijd wat uit zn schulp kruipen maar die kijkt gewoon liever de kat uit de boom.

Seraphia gelukkig eet ze nog wel wat! Ik duim voor beterschap.

Amber_anne

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:42

Als het goed gaat gewoon laten zitten nu. Bij een opvang kunnen ze ook niet 24/7 erbij zitten

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:06

Amber_anne schreef:
Als het goed gaat gewoon laten zitten nu. Bij een opvang kunnen ze ook niet 24/7 erbij zitten

Dat is waar. We laten ze voorlopig nog samen maar ze zitten in de keuken dus dat is wel wat onhandig vanavond met koken :')
Wanneer zouden jullie ze over doen naar hun echte hok Joeps eigen verblijf?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 13:01

Ah joh, scheelt opruimen als je groentes laat vallen :') .

Heb je zijn hok incl. spulletjes schoongemaakt? Dan zou dat vandaag denk ik al kunnen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:22

Es_ther schreef:
Ah joh, scheelt opruimen als je groentes laat vallen :') .

Heb je zijn hok incl. spulletjes schoongemaakt? Dan zou dat vandaag denk ik al kunnen.

Dat willen we wel gaan doen. Toiletje hebben we een nieuwe voor en de rest gaat door een sopje. Groentes worden inderdaad wel lekker opgeruimd zo :')

Dankjewel voor alle tips. Ik ga zo even aan de sop.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:42

Hier ook twee in de keuken, moest in het begin echt wennen aan de beperkte ruimte maar alles is wel zo schoon :')

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:49

Ze is alweer fitter aan het worden, gelukkig. Ze knabbelt af en toe een paar stukjes hooi, heeft kleine keutels dus gelukkig bewegen de darmen wel gewoon en nu moet ze weer wat meer gaan knabbelen. :D

Ik heb trouwens wel een vraag voor jullie; Wij hebben een hedera staan waar het hok met ren tegen aan staat. De konijnen vinden de hedera heerlijk, ik vind het iets minder omdat het dus niet goed voor ze is. Heeft iemand een idee hoe dit af te zetten valt? Of in ieder geval welk materiaal het beste zou zijn hier voor. :) Kippengaas misschien? Vervelende is dat het er gewoon door heen groeit, hmm..

Zo staan ze er nu bij:
Afbeelding
De konijnen naar een andere plek verhuizen zou heeel misschien een optie zijn, reden dat ze daar staan is omdat daar rond 4 uur de door het muurtje geblokkeerd wordt en dus niet fel in het hok schijnt en ze daar lekker in de schaduw kunnen liggen. Paps is al gevraagd of hij de zijkant kan aan pakken dit zal dan uiterlijk vrijdag kunnen.

(En dan te bedenken dat we de heg onlangs nog geknipt hebben. := Scheelt dat ik net thuis ben dus ik ga zo weer aan de slag dan. _O- )

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:47

Snoeien idd :') kippengaas is wel een optie en anders een houten plank ertegenaan?

Wel een lekker plekje zo!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:36

Misschien een schaduwdoek? Of heel simpel plastic voor een buiten tafelkleed op maat knippen? Welkom trouwens! En ik duim dat ze snel beter wordt.

Fijn dat het goed gaat met Joep en olijfje :j ben benieuwd hoe de verdere koppeling gaat. Tips kan ik ook altijd gebruiken.

Ik kreeg vandaag een foto van de pet sitter, het gaat goed met m’n twee terror nijnen, de wond van Hazel is ook niet meer erger geworden gelukkig. Ben benieuwd hoe ik ze aan ga treffen. Komen morgenavond thuis.

M’n vriend wil eerst de nieuwe konijnenman zien zodat die een naam kan geven wat bij z’n karakter past _O- Hopelijk kan ik snel naar de dierenarts met hem :)
Laatst bijgewerkt door laughterline op 09-07-19 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:38

Lastig spul die klimop := , idd even iets tussen het hek en de heg in?

Opruim en maak de poepbak schoon dag

Afbeelding

Afbeelding

Altijd fijn als alles opgeruimd is :+

De bewoners onder het logeerbed gevist en hekje weer goed gezet :))

Afbeelding

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:25

Ja precies, klimop is ook niet echt mijn favoriet als het om de konijnen gaat. Bedankt voor de ideeën hier kan ik zeker wat mee. :D

Amber_anne
Thanks! Bewust voor een extra ren gevraagd zodat we die er aan konden zetten en ze hebben nu heerlijk de ruimte om te kunnen crossen, spelen en liggen. :D Ben vandaag wel op hun speelbal gestapt dus die is kapot, sorry nijns, koop morgen weer een nieuwe. :D

Ziet er weer lekker fris en schoon uit! *\o/*

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 00:27

Wat fijn laughterline dat het nog altijd goed gaat met de dames! Laat die knappe heer maar komen na jullie vakantie.

Wat hebben Tarzan en Lilo weer een netjes schoon verblijf! Ik moet morgen ook poepies vegen in het hok. Er zijn rijkelijk poepies gevloeid zag ik met mn laatste eet rondje daarnet. Beetje territorium afbakenen ofzo denk ik.

Koppeling lijkt uitstekend te gaan! Ze eren al lekker terwijl ze samen zitten van de verse witlof niet aan het zelfde blaadje maar dat geeft niet. Er word gewassen en ook nog wel eens wat achter elkaar aan gelopen maar hoor er bij. Vooralsnog denk ik dat dit wel goed blijft gaan. Ze zitten vanaf 14:30 samen in buitenhok/verblijf en op achter elkaar aan lopen na niks ernstigs gezien. Joep(die al 3jaar is ipv een jonkie van 3 maanden) moest van de hele ochtend druk bezig zijn in de keuken met Olijfje wel even bijslapen hij heeft zeker 1,5 tot 2 uur in zijn nachthok languit gelegen en daar heeft zij hem ook niet gestoord behalve soms er naast zitten of liggen. Gaat vast goed komen dus. Al vind ik het voor Joep wel even sneu ze is iets drukker dan aanvankelijk verwacht dus het is een beetje een spring in het veld naast die ouwe man(zo gedraagt hij zich altijd in leeftijd is ie nog jong natuurlijk). Morgen heledag workshop fotografie dus moeders houd ze in de gaten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 08:51

Fijn dat het zo goed gaat!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:17

Super dat het zo goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:45

Poepjes zijn gelukkig super makkelijk op te ruimen :P ,het haar en hooi vind ik altijd wat minder

Mooi dat het voorspoedig gaat !

Tarzan lag net lekker en hooi was op , even geprobeerd of hij het accepteerde dat ik een plukje neerleg voor zijn neus maar dat beviel hem wel :))

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:03

Klinkt heel goed Maylotje! Lekker samen laten dus <3

Rebecca, heerlijk weer alles schoon, knappe Tarzan <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:19

Nou ik weet niet wat ik hier zie haha. Net thuis..geen gegrom, geen gekibbel, súper rustig.. is de konijnenfluisteraar geweest ofzo _O-

Misschien tref ik ze op een goede dag haha. Maar fijn om zo thuis te komen! :)

Afbeelding
Afbeelding

Maar ook al zal het zo blijven de komende tijd...lijkt het me alsnog een goed plan om er een man in te zetten toch? Voor het weer omslaat. Benieuwd hoe het morgen gaat.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:31

Wat ligt Tarzan heerlijk relaxt Rebecca!

En ik zou dat inderdaad doen laughterline dan heb je altijd de man nog die de dames kan sussen als ze toch weer om dreigen te slaan.

Hier zijn Joep en Olijfje(Olli als roepnaam inmiddels) echt verliefd! Zitten heel veel dicht tegen elkaar aan en hebben nauwelijks meer die kleine “ruzietjes” alleen weet Olijfje nog niet echt waar de poepies horen dus die blijven we braaf opvegen en in de wc doen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:05

Klinkt heel goed! Leuk!!!

Fijne vakantie gehad? Ik zou er zeker een ram bij doen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 21:08

maylotje schreef:

En ik zou dat inderdaad doen laughterline dan heb je altijd de man nog die de dames kan sussen als ze toch weer om dreigen te slaan.

Hier zijn Joep en Olijfje(Olli als roepnaam inmiddels) echt verliefd! Zitten heel veel dicht tegen elkaar aan en hebben nauwelijks meer die kleine “ruzietjes” alleen weet Olijfje nog niet echt waar de poepies horen dus die blijven we braaf opvegen en in de wc doen.

*\o/* !
En poepjes opvegen, ken er alles van :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:09

Es_ther schreef:
maylotje schreef:

*\o/* !
En poepjes opvegen, ken er alles van :')

We vegen wat af met zn alle :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:23

Laughterline ok denk dat jij de trigger bent voor dit gedrag. Als ze weten dat jij komt en eten brengt gaan ze daar om strijden. Misschien is het beter om gewoon te staan en te wachten tot ze er mee op houden en dan te belonen.
Zou er sowieso een man bijzetten hoor maar dan kan dit gedrag ook voorkomen

Maylotje wat super fijn dat het zo goed gaat! Heb je nog foto's van het stelletje

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:41

Jeetje is alweer lang geleden sinds ik hier een berichtje heb geplaatst. Hoop dat ik nog welkom ben om lekker mee te kletsen.

@Esther, heb weer veel leuke foto's gezien van stoffer en blik. ( Blijf die namen echt fantastisch vinden)

@maylotje, jeetje wat is olijfje knap! Daar hoeft geen strikje om hoor die kom ik zo wel ophalen. Fijn dat ze het zo goed doen samen.

@laughterline, lastig twee van die vrouwtjes die moeilijk doen tegen elkaar. Ik ga met de rest mee en denk dat een man zeker kan helpen. Hier corrigeren de mannen ook de vrouwtjes.

@rebecca, jeetje wat is Lilo toch groot geworden! En Tarzan vindt ontbijt op bed wel lekker zo te zien.

@Tarzan,. Hoe gaat het met jou bende? Ben je de twee ukkies al zat? Want dan kom ik ze wel halen hoor :j

Als ik iemand ben vergeten sorry

Hier gaat alles ze redelijk. Helaas is vorige week Hops overleden op de onderzoekstafel van de DA. Hij kreeg stress van het kijken in zijn mond, begon stuipen te krijgen en ineens was hij weg. DA heeft nog geprobeerd om hem terug te krijgen, maar het mocht niet meer baten. Hij ging de laatste tijd steeds meer achteruit en was wat afgevallen. Ik was al bang dat we hem die dag moesten laten gaan, maar de manier waarop was geen fijn gezicht ( ik had hem vast). Meneer is 10 jaar geworden.

Afbeelding

Met de rest van de bende gaat het goed.

Afbeelding
Kiki op hun nieuwe speelpaal

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fedjeraketje op 10-07-19 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:42

Hier een voedster met erge voernijd. Begint dan ook echt te jagen op het mannetje.
Oplossing; snel eten geven! Wat voer op de grond strooien en daarna ook geen aandacht geven. Lekker met rust laten tijdens het eten ;). Bemoei ik mij er wel mee, dan gaat het gepaard met een hoop geknor en wordt mijn ram de dupe ;) .

Voedsters kunnen enorm happig zijn op eten, dus het zou best wel kunnen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:43

Amber_anne schreef:
Laughterline ok denk dat jij de trigger bent voor dit gedrag. Als ze weten dat jij komt en eten brengt gaan ze daar om strijden. Misschien is het beter om gewoon te staan en te wachten tot ze er mee op houden en dan te belonen.
Zou er sowieso een man bijzetten hoor maar dan kan dit gedrag ook voorkomen

Maylotje wat super fijn dat het zo goed gaat! Heb je nog foto's van het stelletje

Hoi eigenlijk geen foto's nog van vandaag. Ik ben de hele dag weg geweest en kreeg daarnet bij thuiskomst verslag van mn moeder maar nog geen foto’s gemaakt. Zal kijken of ik straks na het poepies vegen nog een een foto kan maken en plaatsen.