Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:23

Ik hou niet zo van zwart-wit gevlekte honden. Een patroon zoals merle of zo'n borst zoals een BC vind ik wel leuk. Maar niet zoals bij een stabij gewoon random.

Verder maakt kleur me niet uit. Van red tri super mooi <3 en red en tan. Blue en tan ook errrruug gaaf bij een Kelpie maar helaas vaak zieke honden.

Dit is pas lippenstift :))

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:39

Wij hebben toch makkelijke kleuren dan hoor. De enige die ik nog mis is een volledig zwarte, maar die wil ik niet, omdat ik dat vaak niet mooi vind. Een zwarte herder moet heel veel uitstraling hebben voordat ik hem mooi vind en dat is vaak niet zo. Ik wil nog wel graag een donker wolfsgrauwe erbij waarbij het grauwe bruinig is ipv grijs zoals we nu hebben. Vader van Winni is de kleur die ik zou willen. :+:

Wij hebben natuurlijk maar 3 erkende kleuren, hoewel de officiele kleuren in codes wel meer zijn geloof ik? Zwart, zwart bruin/geel en wolfsgrauw. :+

Ik vind een hele witte stafford toch ook minder. Helemaal zwart vind ik wel mooi bij staffords, bont ligt aan het patroon en andere kleuren ook. Bij bijvoorbeeld een Border ligt het bij elke kleur aan het patroon. Van elke kleur vind ik bepaalde varianten wel mooi en van dezelfde kleur andere weer niet door de patronen. :')

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:42

er zijn heel veel kleuren die ik echt mooi vind, maarja in mijn dromen had ik al heel veel honden hier rondlopen haha.
Ik pas ook weleens op een zwarte herder. Vind ik persoonlijk niet zo mooi, komt misschien ook door haar bouw.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:43

Nathalie18x schreef:
er zijn heel veel kleuren die ik echt mooi vind, maarja in mijn dromen had ik al heel veel honden hier rondlopen haha.
Ik pas ook weleens op een zwarte herder. Vind ik persoonlijk niet zo mooi, komt misschien ook door haar bouw.

Ja, precies. Een vriendin van mij had een volledig zwarte en die was enorm gaaf en mooi, maar was ook een hele brede reu die echt heel veel uitstraling had. Andere zwarten vind ik toch net niks, zou er zelf niet voor kiezen als ik de keuze heb

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:09

Ik kom de laatste tijd (op Facebook hoor) ook wel blauwe en blonde Duitse herders tegen. Wordt niet erkend maar schijnt wel raszuiver te kunnen. Vind het er alleen niet uitzien.

Zwarte herders vind ik gaaf <3 net als helemaal zwarte border collies :))

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:28

Chansy zijn ''lippenstift'' :D:+
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 18:32

Ohhh die vlekjes! <3 Stiekem heeft ie gewoon de lippenstift gejat. En hij was er niet zo goed in :(:)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:36

kiwiwitje schreef:
Ohhh die vlekjes! <3 Stiekem heeft ie gewoon de lippenstift gejat. En hij was er niet zo goed in :(:)

_O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:47

Kaus schreef:
Ik kom de laatste tijd (op Facebook hoor) ook wel blauwe en blonde Duitse herders tegen. Wordt niet erkend maar schijnt wel raszuiver te kunnen. Vind het er alleen niet uitzien.

Ja, blauw duikt af en toe op. Net als panda (hele grote witte vlekken). Blond bedoel je wit mee? Die is logisch, de Zwitserse witte herder was eigenlijk een Duitser, alleen bij de Duitser niet erkend. Die was vroeger vrij regelmatig te vinden in een nest, tegenwoordig niet meer geloof ik. Ja, in het buitenland nog wel, dan zie je dat ze minder wit zijn dan een ZWH.
Blauw is in Amerika nog wel vrij vaak voorkomend, in NL eigenlijk niet. Of ze worden in het nest al afgemaakt en stil gezwegen, maar fokker die ik ken had er 2? jaar geleden 4 in 1 nest en die waren vreselijk in trek. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:50

Ik ben dol op wit met bruine vlekjes :p (laat ik dat ooit verschrikkelijk lelijk gevonden hebben) in theorie zouden ze ook "lippenstift" moeten hebben, maar komt niet vaak voor dat de lipranden volledig ingekleurd zijn. Gelukkig gaat het ontbreken van pigment op de lippen niet gepaard met doofheid.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 19:12

MyWishMax schreef:
Kaus schreef:

Ja, blauw duikt af en toe op. Net als panda (hele grote witte vlekken). Blond bedoel je wit mee? Die is logisch, de Zwitserse witte herder was eigenlijk een Duitser, alleen bij de Duitser niet erkend. Die was vroeger vrij regelmatig te vinden in een nest, tegenwoordig niet meer geloof ik. Ja, in het buitenland nog wel, dan zie je dat ze minder wit zijn dan een ZWH.
Blauw is in Amerika nog wel vrij vaak voorkomend, in NL eigenlijk niet. Of ze worden in het nest al afgemaakt en stil gezwegen, maar fokker die ik ken had er 2? jaar geleden 4 in 1 nest en die waren vreselijk in trek. :')

Tuurlijk waren ze in trek. T is uniek, mag eigenlijk niet dus er word niet op gefokt. Daar word grof voor betaald. Dat is met Staffies bijvoorbeeld met Black and Tan en Tricolor(Engelse dan. bij de Amstaff mag t wel geloof ik )

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:35

MWM, nee zeker niet wit! Die hou ik wel uit elkaar :Y) Echt blonde. Vind die pinda ook niks. Gewoon de normale kleur, weet eigenlijk helemaal niet hoe dat heet :=

Ze hebben bij Cattle Dogs nu ook als nieuw iets om ze paars te noemen en ook chocolade. Gewoon nee. Mooi blauw of rood. Weg met al die zwakke, zieke kleuren. :n

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:46

Mijn pup eet altijd erg snel en is erg hongerig, maar braakte sinds gister middag haar brokken uit. Vanmorgen zijn we daarvoor bij de da geweest en die merkte bij palpatie een pijnlijke buik op. We hebben een röntgenfoto laten maken en daar was niks te zien waar ze zo'n last van kon hebben. Ze hebben haar een spuitje gegeven tegen het braken en mij aangeraden haar voer in hele kleine beetjes aan te bieden. Sindsdien heeft ze niet meer gebraakt, maar sinds nu net wil ze haar brokken niet meer en ze slaapt ook erg veel. Ze drinkt wel goed en haar ontlasting is ook prima (niet veel maar dat kan dus ook niet).
Net heb ik de dierenarts weer gebeld en die vertelde me als ze wel dronk dat ik het even aan moet kijken tot morgenvroeg. Maar het zit me helemaal niet. Ze is normaal zo gehaaid op het voer en nu taalt ze er niet na. Ben ik overbezorgd of zou het kunnen dat ze nu extra veel buikpijn heeft omdat ze de brok er niet meer uitgooit?

Ik weet wel dat jullie geen da zijn maar misschien wel ervaringsdeskundige.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:56

Hmm, niet eten is voor een hond (zelfs een pup) niet heel erg. Ik weet dat je bij een kat meteen alarm moet slaan en alle middelen inzetten. Bij een hond is die nood minder hoog. Neemt natuurlijk absoluut niet weg dat je niet op zoek moet naar een oorzaak, maar daar was je ook al mee bezig.

Qua diagnose zou ik echt niks kunnen zeggen, maar je zou wel kunnen kijken of ze wat blikjes pindakaas wil bijvoorbeeld. Dan zal ze zich ook beter voelen want van zo'n lege maag worden ze juist misselijk. Ze heeft dan sinds gisterenmiddag niks meer gegeten? Meeste mensen die hun hond laten vasten doen dat 24 uur dus daar zit je dan nu overheen en daar kan ze wel misselijk van worden.

Maar het is in elk geval geen drama dat ze niet eet. Het is alleen ook geen goed teken dat het vooruit gaat.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:02

Kaus schreef:
Hmm, niet eten is voor een hond (zelfs een pup) niet heel erg. Ik weet dat je bij een kat meteen alarm moet slaan en alle middelen inzetten. Bij een hond is die nood minder hoog. Neemt natuurlijk absoluut niet weg dat je niet op zoek moet naar een oorzaak, maar daar was je ook al mee bezig.

Qua diagnose zou ik echt niks kunnen zeggen, maar je zou wel kunnen kijken of ze wat blikjes pindakaas wil bijvoorbeeld. Dan zal ze zich ook beter voelen want van zo'n lege maag worden ze juist misselijk. Ze heeft dan sinds gisterenmiddag niks meer gegeten? Meeste mensen die hun hond laten vasten doen dat 24 uur dus daar zit je dan nu overheen en daar kan ze wel misselijk van worden.

Maar het is in elk geval geen drama dat ze niet eet. Het is alleen ook geen goed teken dat het vooruit gaat.

Ik heb haar al een paar keer kleine porties aangeboden vandaag en ze heeft wel wat gegeten vanmiddag ik schat zo'n 100 gram maar nu wil ze niet meer.
Ik maak me meer zorgen over dat ze het nu niet wil, dat past niet bij haar gedrag.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:26

@Sastaic: zo lang ze goed drinken en energiek zijn niet te veel zorgen maken.
Mijn jongste heeft als pup weken amper 100-200g kvv gegeten met enorm lange tanden, brok leek ze altijd gretig op, maar eigenlijk at ze nog geen 2x 20-30g/dag (en ze at bij de fokker ongeveer 2x 300g kvv/dag). En die mankeerde niks, buiten een veel te eigenwijs koppie erop. Na alles (letterlijk nagenoeg alles) geprobeerd te hebben besloten ze te laten vasten en sindsdien kon ze perfect maaltijden van 300g of meer opeten...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:29

Misschien klein virus, zolang ze blijft drinken en helemaal omdat ze kleine beetjes eet zou ik me geen zorgen maken vannacht. Weinig of niet eten kan voor extra miselij heid zorgen waardoor ze niet wil eten. Maar drinken is wel heel erg belangrijk

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:40

Snap dat je je zorgen maakt maar ik zou het ook nog even aankijken.
Naya at ook veel te rap en we hebben nu zo’n slowfeeder gekocht. Wat een wereld van verschil!

Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:50

Zhena gaat alleen maar achteruit, ze is lusteloos, drinkt inmiddels ook niet meer en is af en toe aan het kokhalzen zonder dat er wat komt. Om 10 over 9 moet ik bij de da zijn, daar gaan ze een echo maken en blied afnemen.

Laraajx di heb ik ook in huis maar ze kan er niet uit eten. Was voor een grote hond en nu is haar tong nog te kort.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:32

Satstaic heel veel succes bij de da! Ik hoop dat er iets uit komt waar jullie wat mee kunnen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 09:55

petitparis schreef:
Ik ben dol op wit met bruine vlekjes :p (laat ik dat ooit verschrikkelijk lelijk gevonden hebben) in theorie zouden ze ook "lippenstift" moeten hebben, maar komt niet vaak voor dat de lipranden volledig ingekleurd zijn. Gelukkig gaat het ontbreken van pigment op de lippen niet gepaard met doofheid.

Maar die bruine stipjes zijn dan ook wel heel erg leuk! <3

Sastaic schreef:
Zhena gaat alleen maar achteruit, ze is lusteloos, drinkt inmiddels ook niet meer en is af en toe aan het kokhalzen zonder dat er wat komt. Om 10 over 9 moet ik bij de da zijn, daar gaan ze een echo maken en blied afnemen.

Laraajx di heb ik ook in huis maar ze kan er niet uit eten. Was voor een grote hond en nu is haar tong nog te kort.

Heftig! Sterkte! Hopelijk valt het mee! Wanneer heb je voor het laatst ontwormd?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:02

Wat naar Sastaic :(:) Ben benieuwd hoe het bij de DA is gegaan!

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:25

Ze is afgelopen zondag ontwormd.
Waarschijnlijk heeft ze toch wat vekeerds gegeten, er was iets op de echo wat het zicht blokkeerde. Ze wordt nu geopereerd om te kijken wat erin zit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:25

Sterkte Sastaic! Ik duim voor iets onschuldigs. Kokhalzen zonder dat er wat uit komt kan ook heel onschuldig misselijk zijn en niks in de mag, maar niet drinken en lusteloos is niet iets waar je mee wacht. :(:) Helemaal niet met zo'n hummeltje

EDIT: Oh bah een operatie, de duimen draaien!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:26

Sastaic schreef:
Ze is afgelopen zondag ontwormd.
Waarschijnlijk heeft ze toch wat vekeerds gegeten, er was iets op de echo wat het zicht blokkeerde. Ze wordt nu geopereerd om te kijken wat erin zit.

Gadverdarrie, sterkte :(:)