Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Druif_01 schreef:Hier is Pip, momenteel 13 weken, gefascineerd door onze handen, maar dan vooral ‘s avonds als we op de bank zitten. Ze bijt dan ineens, heel irritant. We kunnen haar 100x op de grond zetten, maar dat maakt geen indruk. We spelen overdag veel met haar met een hengeltje of laserpen (of haar veertje, of...of...of...). Iemand nog tips? Het lijkt echt spelen te zijn, maar als we dan uiteindelijk met haar gaan spelen en gaan vervolgens weer op de bank zitten, doet ze het nog.
Voor de rest is het overigens echt een scheet
IMJ schreef:Hadden we hier ook bij beide katers, duurde langer dan wisselen, ik werd er wel wat kriegel van (bloed en krassen) en merkte dat ik echt flink moest waarschuwen om het te stoppen. Nadat de jongste 1 werd was het wel minder hoor, nu doen ze het helemaal niet meer.
SimoneeM schreef:Dit was zn eerste nacht toch? Het kan echt wel even duren hoor, voor ie op zn gemak is. Is hij enige kat in huis bij jullie? Ook dat is echt wel even een overgang, ineens alleen.
Kan hij ‘s nachts bij jullie komen, of niet? Kan me namelijk ook voorstellen dat ie gewoon even wat steun nodig had
Gaat vanzelf weer over wrs
Needje schreef:SimoneeM schreef:Dit was zn eerste nacht toch? Het kan echt wel even duren hoor, voor ie op zn gemak is. Is hij enige kat in huis bij jullie? Ook dat is echt wel even een overgang, ineens alleen.
Kan hij ‘s nachts bij jullie komen, of niet? Kan me namelijk ook voorstellen dat ie gewoon even wat steun nodig had
Gaat vanzelf weer over wrs
Tweede nacht. Gister ook wel onrustig maar iets minder erg qua miauwen.
Hij is idd alleen nu. Nog 4 weken. Kan niet anders.
Maar hij kan gewoon bij me in de slaapkamer.
Ben zelfs even op de bank gaan liggen. Maar ook dat helpt niet.
Angela_ schreef:Ik heb hier al een poosje niet meer gereageerd, maar ik wilde toch even melden dat mijn stoere kater Loekie afgelopen donderdag is overleden.. Ik had het volgende op facebook geschreven:
~Loekie~
Wanneer is het tijd om je allerbeste maat te laten gaan? Wanneer ben je er klaar voor om je grote liefde te laten gaan? Wanneer besluit je dat houden van ook loslaten is?
Augustus 2005, ik haalde je als kleine rode rotzak uit het asiel en van begin af aan ben je mijn beste maat geweest. Loekie en ik, 2 handen op één buik en waar ik was, was Loekie ook. Mijn allereerste eigen huisdier, ik ging op mezelf wonen en jij kwam meteen bij me wonen. Brutaal en vol met streken, en ik was gek op je. Van ontsnappen en de koikarper van de buren jatten tot mij een klap verkopen. Jou was niks te gek, en je was voor de duivel nog niet bang. Eten stelen was je passie en vooral kaas was je grote favoriet. Voor kattensnoepjes voelde jij je te goed, jij at liever kwark. Je groeide op met Uzi en toen die afgelopen jaar overleed kwam daar Yuuna bij. Je nam die kleine muis meteen onder je hoede en ze heeft erg veel van je geleerd. Afgelopen oud en nieuw zaten jullie nog samen vuurwerk te kijken. Samen ravotten, samen naar buiten kijken, beste maatjes waren jullie.
De afgelopen weken ging je achteruit, werd snel oud en je slechte dagen volgden zich in rap tempo op. Vanmorgen kwam ik beneden en zag dat het genoeg was geweest. Je had pijn, voelde je niet lekker en wilde niet meer eten en drinken. En dan komt dat moment dat houden van loslaten is en je besluit dat je je allerbeste maat moet laten gaan. Mijn allerliefste Loekie is vanmiddag rustig ingeslapen. Houdoe Maat, gedraag je en ooit komen we elkaar weer tegen!
~Loekie *13-5-2005 +17-10-2019~
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]