Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:28

Maira vind opgetild worden al eng. Blue vertrouw ik niet die is een tikkie lomp en laat zich gerust zo naar beneden vallen. Is ook al een paar keer naast de kast van 1.60 hoog gesprongen dus dat heeft mij al genoeg grijze haren bezorgd. :')

Needje

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:16

:Z :Z
Meneer heeft bijna de hele nacht gemiauwd.
Was echt heel erg.
Hoop dat dat snel overgaat. Anders krijg ik straks nog gedonder met de buren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:21

Druif_01 schreef:
Hier is Pip, momenteel 13 weken, gefascineerd door onze handen, maar dan vooral ‘s avonds als we op de bank zitten. Ze bijt dan ineens, heel irritant. We kunnen haar 100x op de grond zetten, maar dat maakt geen indruk. We spelen overdag veel met haar met een hengeltje of laserpen (of haar veertje, of...of...of...). Iemand nog tips? Het lijkt echt spelen te zijn, maar als we dan uiteindelijk met haar gaan spelen en gaan vervolgens weer op de bank zitten, doet ze het nog.

Voor de rest is het overigens echt een scheet :D

Hadden we hier ook bij beide katers, duurde langer dan wisselen, ik werd er wel wat kriegel van (bloed en krassen) en merkte dat ik echt flink moest waarschuwen om het te stoppen. Nadat de jongste 1 werd was het wel minder hoor, nu doen ze het helemaal niet meer.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 21-10-19 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:27

nee met 13 weken je kat van een cattery ophalen is redelijk standaard hoor (oh ik antwoord op iets van Marcella geloof ik :D) . Mijn jongste kater is vroeg gecastreerd. Wordt in Belgie geloof ik al heel lang gedaan. Is echt top. Ze vallen in slaap in het nest en worden hier ook wakker, lekker tegen moeders aan.

@ Needje, soms twijfelen cattery's ook wel of ze een kat willen houden, en dan besluiten ze gaanderweg toch dat het dier toch niet geschikt is voor de fokkerij, of iemand heeft afgezegd, kittens komen een enkele keer ook terug.
Is ze al rustiger onder de verhuizing? Meestal duurt dat wennen een dag of 3 als ze iets ouder zijn..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:37

Nou op zich lijkt ie aardig ok hier.
Heeft komt t van spelen en heeft ook al lekker bij me gelegen. Maar dan ineens gaat ie rondlopen en janken. Nogal hard. En vannacht dus uren aan een. Omg.
Dat ie moet wennen begrijp ik!
Hoop alleen dat dit gedrag wel weggaat.
Nu slaapt niemand.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:48

Dit was zn eerste nacht toch? Het kan echt wel even duren hoor, voor ie op zn gemak is. Is hij enige kat in huis bij jullie? Ook dat is echt wel even een overgang, ineens alleen.

Kan hij ‘s nachts bij jullie komen, of niet? Kan me namelijk ook voorstellen dat ie gewoon even wat steun nodig had :)

Gaat vanzelf weer over wrs :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:52

IMJ schreef:
Hadden we hier ook bij beide katers, duurde langer dan wisselen, ik werd er wel wat kriegel van (bloed en krassen) en merkte dat ik echt flink moest waarschuwen om het te stoppen. Nadat de jongste 1 werd was het wel minder hoor, nu doen ze het helemaal niet meer.

Het is zo irritant dat ze het alleen ‘s avonds doet als we rustig op de bank willen zitten...
Soms moet ik haar wel 10x op de grond zetten en ‘nee’ zeggen. Ze is nogal hardleers...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:58

blazen in de snuit? Wat water? het is echt niet grappig, onze voeten waren ook de sjaak. Heb ook een meisje van destijds 2 jaar oud. Moest er niet aan denken dat ze haar handjes tot bloedens toe grepen..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:01

SimoneeM schreef:
Dit was zn eerste nacht toch? Het kan echt wel even duren hoor, voor ie op zn gemak is. Is hij enige kat in huis bij jullie? Ook dat is echt wel even een overgang, ineens alleen.

Kan hij ‘s nachts bij jullie komen, of niet? Kan me namelijk ook voorstellen dat ie gewoon even wat steun nodig had :)

Tweede nacht. Gister ook wel onrustig maar iets minder erg qua miauwen.
Hij is idd alleen nu. Nog 4 weken. Kan niet anders.
Maar hij kan gewoon bij me in de slaapkamer.
Ben zelfs even op de bank gaan liggen. Maar ook dat helpt niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:21

ik zou flink met hem spelen voor de nacht. Lampjes. propjes, balletjes.. hopelijk is hij goed moe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:32

Ik heb hier al een poosje niet meer gereageerd, maar ik wilde toch even melden dat mijn stoere kater Loekie afgelopen donderdag is overleden.. Ik had het volgende op facebook geschreven:

~Loekie~
Wanneer is het tijd om je allerbeste maat te laten gaan? Wanneer ben je er klaar voor om je grote liefde te laten gaan? Wanneer besluit je dat houden van ook loslaten is?

Augustus 2005, ik haalde je als kleine rode rotzak uit het asiel en van begin af aan ben je mijn beste maat geweest. Loekie en ik, 2 handen op één buik en waar ik was, was Loekie ook. Mijn allereerste eigen huisdier, ik ging op mezelf wonen en jij kwam meteen bij me wonen. Brutaal en vol met streken, en ik was gek op je. Van ontsnappen en de koikarper van de buren jatten tot mij een klap verkopen. Jou was niks te gek, en je was voor de duivel nog niet bang. Eten stelen was je passie en vooral kaas was je grote favoriet. Voor kattensnoepjes voelde jij je te goed, jij at liever kwark. Je groeide op met Uzi en toen die afgelopen jaar overleed kwam daar Yuuna bij. Je nam die kleine muis meteen onder je hoede en ze heeft erg veel van je geleerd. Afgelopen oud en nieuw zaten jullie nog samen vuurwerk te kijken. Samen ravotten, samen naar buiten kijken, beste maatjes waren jullie.

De afgelopen weken ging je achteruit, werd snel oud en je slechte dagen volgden zich in rap tempo op. Vanmorgen kwam ik beneden en zag dat het genoeg was geweest. Je had pijn, voelde je niet lekker en wilde niet meer eten en drinken. En dan komt dat moment dat houden van loslaten is en je besluit dat je je allerbeste maat moet laten gaan. Mijn allerliefste Loekie is vanmiddag rustig ingeslapen. Houdoe Maat, gedraag je en ooit komen we elkaar weer tegen!

~Loekie *13-5-2005 +17-10-2019~

Afbeelding

Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:37

Sterkte!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:42

Needje schreef:
SimoneeM schreef:

Tweede nacht. Gister ook wel onrustig maar iets minder erg qua miauwen.
Hij is idd alleen nu. Nog 4 weken. Kan niet anders.
Maar hij kan gewoon bij me in de slaapkamer.
Ben zelfs even op de bank gaan liggen. Maar ook dat helpt niet.

Denk dat ie gister nog flink onder de indruk was, en nu iets minder.
Maar oke, hij kan iig bij je, dan zal de deur open zetten weinig uithalen, haha!

Tip om te spelen van hierboven is een goed idee, dan is ie lekker moe voor je gaat slapen. Maar desondanks denk ik ook dat hij moet wennen en dat het vanzelf over gaat :) (al weet je het nooit zeker natuurlijk)

Leuk beestje wel, zo van de foto te zien! :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:56

Maira is de eerste dagen ook heel praterig geweest, maar bleek toen ook gelijk krols te zijn.

Maira zat net naast mij op de bank. Komt Blue ernaast liggen en liep dus met haar pluim staart onder Maira's neus te gaan. Vond Maira niet zo leuk dus die zat net te mokken in de keuken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:05

Sterkte Angela. Altijd verdrietig om je maatje te moeten laten gaan.

Ja dat spelen probeer ik uiteraard.
Maar als ie zo is dan wil ie niet spelen. Wat ik ook probeer.
Dan kijkt ie me echt aan van Daaaag. Haha
Vanmorgen heeft ie wel ff flink gespeeld.
Dan is ie daarna idd lekker lui.
Hoop dat t zo nog ff lukt. Want moet echt even naar m’n werk.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:23

Sterkte Angela!
Mooi geschreven Y;(

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:25

Heel verdrietig Angela, sterkte! :(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:26

Sterkte Angela.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:26

Aanstaande zaterdag mogen we ons 2de kitten gaan ophalen zal even oud zijn als Olly (kater). Toekomstig kitten word een kattin.
Naam is het asiel is Elise, maar vinden we niet fijn klinken bij Olly.
Jullie suggesties?
En verder hoe kunnen we best de introductie aanpakken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:30

Angela_ schreef:
Ik heb hier al een poosje niet meer gereageerd, maar ik wilde toch even melden dat mijn stoere kater Loekie afgelopen donderdag is overleden.. Ik had het volgende op facebook geschreven:

~Loekie~
Wanneer is het tijd om je allerbeste maat te laten gaan? Wanneer ben je er klaar voor om je grote liefde te laten gaan? Wanneer besluit je dat houden van ook loslaten is?

Augustus 2005, ik haalde je als kleine rode rotzak uit het asiel en van begin af aan ben je mijn beste maat geweest. Loekie en ik, 2 handen op één buik en waar ik was, was Loekie ook. Mijn allereerste eigen huisdier, ik ging op mezelf wonen en jij kwam meteen bij me wonen. Brutaal en vol met streken, en ik was gek op je. Van ontsnappen en de koikarper van de buren jatten tot mij een klap verkopen. Jou was niks te gek, en je was voor de duivel nog niet bang. Eten stelen was je passie en vooral kaas was je grote favoriet. Voor kattensnoepjes voelde jij je te goed, jij at liever kwark. Je groeide op met Uzi en toen die afgelopen jaar overleed kwam daar Yuuna bij. Je nam die kleine muis meteen onder je hoede en ze heeft erg veel van je geleerd. Afgelopen oud en nieuw zaten jullie nog samen vuurwerk te kijken. Samen ravotten, samen naar buiten kijken, beste maatjes waren jullie.

De afgelopen weken ging je achteruit, werd snel oud en je slechte dagen volgden zich in rap tempo op. Vanmorgen kwam ik beneden en zag dat het genoeg was geweest. Je had pijn, voelde je niet lekker en wilde niet meer eten en drinken. En dan komt dat moment dat houden van loslaten is en je besluit dat je je allerbeste maat moet laten gaan. Mijn allerliefste Loekie is vanmiddag rustig ingeslapen. Houdoe Maat, gedraag je en ooit komen we elkaar weer tegen!

~Loekie *13-5-2005 +17-10-2019~

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Sterkte.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:46

Hier maken onze katten kennis met onze buurkat.

Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:07

Buurkat kijk niet blij met 2 van zulke tegenstanders. :')

Omgekeerde wereld hier nu en Blue is Maira behoorlijk zat aan het worden met haar krolsheid. _O- En als ze nu te lomp is met nagels of tanden krijg ze een behoorlijke klets voor haar hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:23

Sterkte Angela! Y;(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:27

Marcella schreef:
Buurkat kijk niet blij met 2 van zulke tegenstanders. :')

.

Nee, ze is veeel kleiner. Een maand ouder en zelfs Sunna is ruim een kilo zwaarder.

Dus 2 van die joekels aan het raam zal best imponerend zijn.

Maar ze zoekt het wel steeds op. Tis een brutaaltje hoor.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:57

Ach wat sneu. Sterkte met het verlies van Loekie. :(:)

nafkedemi schreef:
[ [url=m/H2fKXh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben jullie ook van die nek zitters?

Ja! :))
Afbeelding

En ze ligt ook graag op mijn kont, haha.
Afbeelding

Afbeelding