Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:18

Ah ok, dan is het een ander maar hij lijkt sprekend op de Montana die Mango heeft.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:36

Hij is iig groter als zijn oude kooi... wilde hem net pakken om naar zn slaapkooi te brengen, maar hij zat helemaal achterin, mn armen waren mooi te kort _O- gelukkig was hij zo lief om een paar stapjes naar het deurtje toe te doen :=

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:44

Wat een mooie kooi!

Is inderdaad beter, het duifje ingeslapen, erg sneu... Ik ben blij dat ik in ieder geval een beetje heb kunnen helpen.

Ik heb een vraag over mijn grasparkietjes. Ze lijken elkaar toch wel erg lief te vinden en ik zou misschien wel een nestkastje voor ze op willen hangen. Echter zitten mijn vogels alleen 's nachts in hun kooi. Moet ik ze dan in hun kooi laten en een kastje daar ophangen, of een kastje bij hun 'speeltuin' hangen? En moet ik dat kastje dan 's nachts meeverhuizen naar de slaapkooi?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:19

Ik zou het in de kooi ophangen, als ze eieren leggen zit de pop er nl 24/7 op zo'n beetje. :D. Anders heb je ze dus buiten de kooi te broeden snachts.. De eerste tijd kunnen ze gerust nog los, eieren leggen ze toch niet direct.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:48

En stel ze legt een ei, haal ik het mannetje dan wel uit de kooi overdag of laat ik ze samen in de kooi?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:54

Je kan ze ook de keuze geven, de man voert de pop in principe dus wellicht blijft hij er bij. Lastig inschatten of ze bijv niet van het nest af blijft als de man weg is. Maar als ze het gewend zijn zou je gewoon kunnen proberen. Als je bijv in een volière kweekt hebben ze immers ook veel ruimte :)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:40

Bedankt voor de info! Ze komen niet zelf uit hun kooi maar ik haal ze er dagelijks uit om op hun speelstok te zitten en zet ze ook weer terug.

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:07

Vind ik zomaar ineens dit topic en heb meteen een vraag.
Wij hadden 2 grasparkieten, een mannetje en een popje. Gisteren was er 's morgens nog niets aan de hand, maar toen ik na mijn werk thuis kwam kon het mannetje 1 pootje niet meer gebruiken, zat beneden in de volière op een touw en was wat stiller dan anders. Op mijn hand, kneep hij ook maar met 1 pootje, het andere hing er gewoon maar bij. Als ik dat pootje bewoog, gaf hij geen teken van pijn. Hij at en dronk ook nog, maar een uurtje later zag ik hem gewoon wegzakken en is hij zachtjes gegaan! Onbegrijpelijk.
Waar ik meteen aan dacht was een beroerte. Heeft iemand dit al eens gezien bij een grasparkietje?
Zo jammer, hij was nog maar 4 jaar!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 03:20

Hoi Novastar! Jammer dat je met zulk droevig nieuws dit topic moet ontdekken. Welkom! En, ... meteen ook: sterkte!

Ik ken dit niet maar mss dat anderen hier dit ook al hebben meegemaakt?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 05:48

Ik ken het ook niet. Het kan van alles zijn, van een beroerte tot kapotgetrokken spieren omdat hij vast zat in een speeltje.
Je zou sectie kunnen overwegen als je hem nog hebt... Sterkte!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:18

Zojuist een steenuiltje gevonden op straat..
De raven waren bezig hem aan te pikken.. Maar hij leeft nog en ziet er best ok uit. Ik heb hem even in een grote TT kooi gedaan met water en de dierenambulance gebeld, die komen hem half 10 ophalen :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:10

Wat fijn! Hopelijk komt alles goed met hem.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:37

Idylle wat een mooie kooi zeg!

Van de rest wat hier gepost is heb ik geen ervaring mee dus ik lees mee en leer ; hoop ik :D

Wat fijn dat de dierenambulance zo snel kan komen, hopelijk komt het goed met het uiltje :(:)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:11

Och novastar wat sneu, wat het zou kunnen zijn weet ik ook niet. Grasparkieten zijn heel hard voor zichzelf meestal als ze iets laten blijken is het al te laat, dus niet schuldig voelen oid hoor, sterkte :(:)

Wat goed dat je hem hebt opgevangen en de dierenambulance hebt gebeld kimley! Hopelijk komt het goed met het uiltje.

Gisteravond heeft mijn man de jonge vogels weer even gepakt ik denk dat ze binnenkort uitvliegen. 1 sprong van zijn hand de volière in klein monster _O-. Ze lijken echt blauwgrijs, als ik weer wat ter been ben zal ik foto's maken ze zijn erg mooi ik denk dat ik ze misschien hou :))

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:34

Ze hebben hem opgehaald :)
Ze denken dat hij ergens tegenaan gevlogen is of verzwakt door de droogte..

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:30

Ach wat sneu van het parkietje.. |(

Fijn dat die is opgehaald Kimley, hopelijk komt het weer goed met het steenuiltje.

Van de week gebeld door Rob van Zon. Mijn andere koppel heeft geen last van de schimmels. Yoshi is moeilijk te bepalen omdat hij samen met Snoopy leeft, maar hij laat geen gedrag zien wat er op wijst :o

Snoopy is normaal gesproken echt een bitch als je haar vast pakt, ze schreeuwt en bijt dan enorm.. Was wel ideaal met het toedienen van medicatie, de eerste dagen beet ze in het spuitje en ging het heel makkelijk. Volgens mij is het niet z lekker, want ze houdt de laatste dagen haar snavel stijf dicht. Geen geschreeuw en gebijt meer :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:07

Well... kaknoodles... het mannetje van de Kakariki's is op een of andere manier uit het hok gekomen. En is nu met de noorderzon verdwenen. Zit die kleine meid alleen... heb direct een ander hok besteld, en het hok waar ze inzitten vervloekt.

Baal hier stevig van. het is hier bijzonder groen, dus je vind hem echt niet weer. Daarbij zitten er veel kraaiennesten, en roofvogels in dit gebied. Denk dat die Exotisch gaan eten een deze dagen.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:12

Oh dat is echt naadje zeg, arm beestje!
Ze zijn soms zo vliegensvlug, echt ellende...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:25

OH jeetje, heb je het bij Amivedi gemeld en in groepen in de buurt?
Gelukkig vallen kakariki's wel op dus hopelijk is hij snel terug!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:52

Oh nee wat ontzettend balen... En je hebt ze ook nog maar net... Wat voor hok heb je? Misschien goede waarschuwing voor anderen...

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:09

Maar hoe kan die het huis uit komen als hij uit de kooi komt ? :o
Hele oprechte vraag hoor.. had je de deur of het raam open?
Wat super balen! :(

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:05

Raam open, heb ook al gevonden hoe hij eruit is gekomen. De bovenkant kan open, en die emm.. houdertjes zijn dus stuk. Heb met een stuk draad een slotje gemaakt.. zodat hij nog wel open kan, maar niet open gedrukt kan worden.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:33

Jeetje wat vervelend zeg!
Was geen commentaar hoor :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:46

Onee, dat is balen! Hopelijk wordt hij gevonden!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:30

Balen benfan, hopelijk komt de vogel nog terecht misschien met wat geluk.

Even een foto van het gespuis. Niet op de hand dat vinden ze nu even niet zo leuk en met deze warmte wilde ik ze niet over de zeik jagen.

De achterste is 100% zeker een man. De voorste (bont) is denk ik echt een pop. Iig 1 pop er bij ik denk dat ik ze alle twee hou maar misschien moet er dan een andere man uit de groep weg..

Afbeelding