Ja dat lijkt mij wel, maar uitzonderingen bestaan schijnbaar, haha! Hier zijn de tepeltjes soms ook wat opgezet. Ik denk dat ze nog wel wat hormonen hebben in 't koppie waardoor dat wat verandert.
Eigenlijk wel. Ik heb sowieso niet zulke goede ervaringen met ongelijke getallen, hoewel er wel wordt gezegd dat 7 magisch is. In de zin van, dan maakt het niet uit of het ongelijk is. Maar toch, ik vind het moeilijk. Aan de andere kant heb ik ook zoiets van, dit is wel goed zo. Ik weet het gewoon niet... Mijn moeder heeft ook gelijk zoiets van het moet maar goedkomen, er komt er geen meer bij... Al vind ik dat wat onzinnig want als het niet goedkomt moet er sowieso iets veranderen. En ik heb er altijd 10 gehad... Mocht ik ze alsnog willen splitsen moet er sowieso een bij. 7 stuks kan ik niet in gelijke getallen houden.
Ik laat het ze gewoon een weekje of 2 uitzoeken denk ik. Ik kan altijd nog beslissen.
Nu net vliegt Lotje Bob weer aan. Ik heb de geclaimde plekken verandert en schoongemaakt maar dat werkt dus niet echt... Trut dat ze is.
Lastig probeem zeg. Ik heb er dan nu 3 samen zitten wat eigenlijk heel goed gaat, en dan zijn het ook nog eens 3 voedsters, wat volgens mij sowieso heel bijzonder is.. Beste inderdaad om het maar even aan te kijken, als het echt niet goed gaat komen zul je inderdaad wel wat moeten veranderen.
Ik had nog even een andere vraag.. Als ik een van mijn voedsters laat castreren moet ik ze neem ik aan even een paar dagen apart houden, of is dat niet nodig? Weer bij de groep doen als ze wat opgeknapt is? En hoe zit dat eigenlijk met de hechtingen en de wond..
Ik heb één keer eerder een voedster laten castreren maar die had ik toen alleen en die hield ik ook binnen, dus ik weet zo 1,2,3 niet hoe ik het nu zou op moeten lossen.
Eoweyn_x
Geplaatst: 14-07-16 17:04
Dat is inderdaad bijzonder. Hier zijn trio's sowieso altijd misgelopen
Ik heb ze hier altijd 1 dag binnen gehouden en daarna teruggezet, omdat het goed ging en ik zo niet opnieuw hoefde te koppelen. Wat ik wel als tip geef is om een maatje mee te nemen naar de DA. Dat scheelt met terugzetten, en mijn ervaring is dat ze zich dan veel sneller weer goed voelen en goed eten. Ik vind een castratie altijd erg meevallen. Hier 6 voedsters laten helpen. Nooit problemen met de wonden gehad.
Ik had ook nooit verwacht dat ze met zijn drieën zo samen konden zijn. Dotje zat eerst apart, in een ander deel van de ren.
Ja, maatje meenemen kan ik wel doen maar dan zit er ééntje hier thuis weer alleen.. Nou moet ik zeggen dat toen ik er eentje mee had voor inenting dat het terugzetten erna ook wel prima ging.. Wat dat betreft zijn ze hier dan weer niet zo moeilijk als er eentje even weg is. Zal als ik bel voor een afspraak ook nog wel even informeren bij de DA, wat zij zeggen wat handig is.
Klopt, daar heb je gelijk in... Maar je bedoelt dan een maatje meenemen bij het ophalen bij de DA? Dan is het misschien niet zo erg als één konijntje eventjes alleen moet zitten denk ik..
Bij de castraties heb ik altijd bij het brengen van de voedster, het maatje meegegeven. Die bleef dus de hele tijd daar. In mijn groep heb ik de meest dominante gepakt, samen met de voedster die geholpen moest worden.
Nou Puk mag morgen op de foto De DA vertrouwde de breuk niet dus morgen gaan ze even kijken hoe en wat, als ze hem moeten 'maken' wordt dat ook meteen gedaan.. Hopen dus dat het een simpele breuk is
Wel was m'n favoriete konijnen DA daar, die man houd van konijnen, heeft er echt mega veel verstand van en behandeld ze net zoals katten en honden, echt een fijne man Hij heeft zelf ook altijd konijnen gehad en tot nu toe al m'n konijnen behandeld
Wish me luck voor morgen, ik hoop op een niet al te hoge rekening
Vanmiddag bij een handelaar in Veenendaal wezen kijken en twee hele leuke rammetjes gezien. Beide wat ouder en al gecastreerd, ze lijken me wel wat. Veel konijnen daar gezien, maar ze zaten er allemaal prima en schoon bij. Ik houd niet van impuls aankopen bij dieren, dus even een nachtje over slapen en morgen of overmorgen maar eens de knoop door hakken.
Ik zeg doen! Als er hier een bijkomt wil ik ook een ram.. Maar ik ga toch voor een halfwilde, daar ligt mijn hart
bridgetF
Geplaatst: 15-07-16 09:22
Het zijn twee gekastreerde rammen, 6 maanden. Ze zaten nu ook bij elkaar. Het waren twee broers. De handelaar, ving ook konijnen op vertelde hij. Hij had er stuk of 25-30 zitten, zaten er wel allemaal goed en schoon bij. Geen stank of vliegen. Geen vieze hokken.
Marlinde Roos, wat een leuk aanbod. Wat voor konijnen heb je dan? Ik wil geen joekels. Liefst met hangoren, en twee verschillende. bv zwart gevlekt en bruin gevlekt. Dat is wat makkelijker uit elkaar houden
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 15-07-16 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Zo Puk is bij de DA .. Hopen dat alles goed gaat! Heb even gemeld dat zij waarschijnlijk niet zal gaan eten omdat ze zo stressig is, ze zouden er even rekening mee houden en als het nodig is wat toedienen voordat ik haar kom halen (je krijgt je konijn niet mee als her niet eet vandaar)
Hier is de groep nogal onrustig, Flip wordt gepest dus die zit weer op t hok maargoed hoop dat zich het weer gewoon pakt als Puk terug is..
Balen Eoweyn dat je groep nu weer zo onrustig is misschien toch proberen er een ram bij te zetten ..
Oef net telefoon van de DA, het meest ongunstigste is het geval .. De banden zijn helemaal door en geen kans op herstel mbt spalken oid.. Hij raadde aan om de teen te amputeren dus dat gaat dan ook gebeuren arme Puk!