Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:50

Wij hadden dat in het begin omhangen bij behendigheid. Maar ik heb gewoon oude riem afgeknipt

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:24

Ik gebruik nooit een korthouder oid :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:59

Mijn trainster kwam daarmee om misschien te zorgdn dat kenny wel komt ala ik roep.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:27

Op welke manier zou dat moeten helpen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:31

Volgens mij komt hij wel als er een riem aan zit, maar niet als die er af is, toch? Dus misschien foppen?
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 07-10-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:31

meer om te kijken of hij wel komt met zo'n klein stukje riem.
hij is bang voor de lange lijn, dus dan komt ie netjes, met zn eigen riem hetzelfde.
maar los gaat ie rennen, dan denk ik yeah hij komt en rent ie echt dicht langs me, en aan zn halsbnd kan ik m dan net niet grijpen.

maar weet niet of dat zou werken. maar ik weet niks anders meer wat zou helpen...

inderdaad zo bedoel ik het MWM

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:53

Ik ben gevraagd door de club of ik interesse zou hebben in een opleiding tot instructeur. :D
Zondag eerste theorie middag

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:54

leuk!!!:D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:16

Leuk silence!

Ik heb net weer heerlijk getraind :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:24

Jessica_1998 schreef:
hij is bang voor de lange lijn, dus dan komt ie netjes, met zn eigen riem hetzelfde.
maar los gaat ie rennen, dan denk ik yeah hij komt en rent ie echt dicht langs me, en aan zn halsbnd kan ik m dan net niet grijpen.

maar weet niet of dat zou werken. maar ik weet niks anders meer wat zou helpen...

Lijntje met sterk visdraad al geprobeerd? Deden ze vroeger als de hond los moest volgen. Had de baas wat meer te vertellen als de hond 'm dan alsnog smeerde.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:46

Ja lijkt me erg leuk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:00

Vanavond ook weer getraind. Jinn maakt nu echt een potje van de raakvlakken. Ga maar eens driftig opzoek naar een goeie methode. De rest ging wel lekker.
Halfuurtje behendigheid gedaan en toen half uur gehoorzaamheid omdat ik 17 oktober SH examen heb

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 07:57

Levi maakt nog steeds een potje van de band, steeds er langs

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 08:33

JJ, ben je zondag ook in balkbrug? :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:34

Machie schreef:
JJ, ben je zondag ook in balkbrug? :)

Jazeker :)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:10

Jessica_1998 schreef:

Kom ook weer even aanwaaien, wilde op je bericht reageren. Mij is geleerd nooit je hond te grijpen/vangen. Dat hebben ze in de gaten en dan gaan ze feest vieren. Doet Hazel ook, maar als ik haar bij me roep en niet gelijk naar haar halsband reik en tegelijkertijd lok met wat ontzettend lekkers (gedroogde long ofzo) komt ze wel, en kan ik haar rustig aanlijnen. Zelf wegrennen wil ook wel helpen, dan vind ze me reuze interessant en komt ze ook.
Ik weet natuurlijk verder helemaal niet hoe jouw hond is, kan daar verder niet over oordelen maar zo doe ik het bij Hazel en dat werkt erg goed :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:25

Achteruit lopen: 'oog'contact houden met je hond, maar de hond moet naar jou toekomen.
Weg lopen: gaat je hond naar links, ga jij naar rechts. Stuift je hond je voorbij, draai jij je gelijk om en loop je weer de andere kant op. De truc is dan dat je niks zegt en telkens omdraait als je hond je voorbij rent.

Beide opties een kwestie van een heeeeeeleeee lange adem hebben. En anders is hij voorgoed verdoemd tot levenslang aan de lijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:40

Tay wil soms niet komen met manwerk als hij de mouw gewonnen heeft, of met appel als hij achter de bal aan mocht. Dan probeer ik het met achteruit rennen, komt hij niet, dan krijgt hij een verbale correctie. Als hij dan wel komt maken we er een feestje van. Maar dat is wel bij een hond die het commando 100% kent en 99% van de tijd het keurig uitvoert. Grijpen is inderdaad een leuk spelletje. Ik heb het aangeleerd terwijl hij al keurig op mij lette. Dan gooide ik een snoepje weg en zodra hij hem oppakte rende ik achteruit en riep hem heel vrolijk hier met of een speeltje of heel veel voer in mijn hand. Toen hij dacht dat het niet zo belangrijk was om te komen,met een maand of 8/9, ben ik gewoon een aantal keer weggelopen of heb ik me verstopt en zodra hij er was alsnog enorm belonen. Maar hij is daar erg gevoelig voor en gaat eigenlijk nooit ver bij me vandaan.

Tessa heeft ook de neiging om om je heen te rennen en dan doe ik hetzelfde als LhinnOlijf zegt, niks zeggen, gewoon omdraaien en andere kant oplopen. Zij heeft geen betrouwbare hier en loopt dus heel veel aan de lijn, alleen in gebieden waar niemand komt kan zij los. Zij krijgt dus nooit een verbale correctie en wel altijd heel veel beloningen. Wat bij Tessa wel werkt is om net te doen of ik iets enorm boeiends gezien heb. Ik roep haar naam en dan kijk eens erbij. Als ze kijkt ga ik op mijn hurken een bloemetje oid zitten bekijken. Dat is zo spannend dat ze heel snel komt kijken wat ik gevonden heb, maar dat is misschien ook wel omdat ik sowieso meer op ontdekkingstocht ben met mijn honden, dan dat ik gewoon uitlaat. (sinds ik dat gelezen heb in een boek van mijn GT haha) Ik wijs dus altijd van alles aan.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:04

Okee ik zal t proberen
bedankt voor de tips !

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:02

Zijn al goede tips gegeven. Ik zou niet naar hem grissen/graaien. Sommige honden vinden dat een leuk spel en anderen vinden het vervelend. Niets wat helpt bij hier komen iig :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:27

Vanavond hadden we een jumping parcours. Echt zo super fijn getraind, we hebben erg veel kunnen doen omdat de helft van de groep er vanavond niet was :=
Jinn is nu echt doodop. Morgenavond klein rondje door het bos dus heeft tijd zat om te rusten

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:41

Heerlijk gevoel hè zo lekker trainen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:48

KarinW86 schreef:
Heerlijk gevoel hè zo lekker trainen!

Hij begint het spelletje een beetje te begrijpen en probeert snel te reageren maar soms gaat hij zo hard dat hij gewoon zo ver springt en de volgende hindernis met de borst er af tikt :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:32

Hier een hond met een pijnlijk wondje op kussentje. Ik weet alleen niet of dat gisterenavond gebeurd is, of vanochtend. Even rust dus en niet fietsen of buiten spelen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:12

Hiep hiep hoera Levi is vandaag 3 jaar!