Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:38

beauty1love schreef:
Wij voeren essential foods the beginning. Prima ontlasting en ook niet al te veel. Dat in combinatie met vlees.

Het is ook even zoeken naar waar je hond het goed op doet. Een goede brok voor de een, kan de ander het erg slecht op doen.

Ik zoek de brokken altijd op bij Voerwijzer en deze staat daar ook goed aangeschreven.

Ik zou alleen heel graag een merk willen voeren die wat kleinere verpakkingen verkoopt (bijvoorbeeld 5/6 kilo), zodat ik het kan proberen. Essential heeft alleen 10kg zakken.

Gaabje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:52

Ik ben erg tevreden over Brit Care. Ze hebben voor puppy’s een lam en rijst versie, maar volgens mij is de farmina graanvrij? Ze hebben ook een graanvrije zalmbrok voor puppy’s.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 10:07

mavantos schreef:
beauty1love schreef:
Wij voeren essential foods the beginning. Prima ontlasting en ook niet al te veel. Dat in combinatie met vlees.

Het is ook even zoeken naar waar je hond het goed op doet. Een goede brok voor de een, kan de ander het erg slecht op doen.

Ik zoek de brokken altijd op bij Voerwijzer en deze staat daar ook goed aangeschreven.

Ik zou alleen heel graag een merk willen voeren die wat kleinere verpakkingen verkoopt (bijvoorbeeld 5/6 kilo), zodat ik het kan proberen. Essential heeft alleen 10kg zakken.
brit care grain free. Of carnilove puppy

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:27

IMANDRA schreef:
Wat een leuke Valentijn foto’s <3

Zal dan toch even laten checken inderdaad. Just in case! Het zijn echt maar 2 plasjes heel dicht bij elkaar (binnen 30 sec en binnen een paar meter van elkaar) nooit meer dan dat (en dan is ie wel ‘leeg’) en ‘s avonds slaapt ‘ie gerust 5 a 6 uur al door.

Misschien is het gewoon een gek hondje :)). Maisie moet ook altijd een uur met dr kont draaien en 10.000x opnieuw gaan zitten voordat ze gaat poepen :))

Wat vervelend van de Giardia! Het heerst volgens mij weer? Hoor het meer om me heen. Maisie is nog steeds niet helemaal hersteld van haar Giardia, nog regelmatig geen eetlust en borrelende darmen :(. Probiotica helpt al maar blijft toch minstens een a twee keer per maand gebeuren. poedersuiker parasiet is t!

Meeko begon al heel vroeg met meerdere plasjes te doen, en in huis is hij nu goed zindelijk en zover ik weet in perfecte gezondheid. Hij is nu bijna zes maanden maar hij doet dit zeker al een maand.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:06

Wat een ontzettend leuke valentijnfoto's! <3

IMANDRA: Onze reu pup (nu 17 weken, maar doet het eigenlijk zolang we hem hebben al) plast ook niet altijd in 1x leeg. Het is dan niet zo dat hij binnen 30 seconde weer gaat zitten, Maar aan het einde van de straat nog een keer plassen doet hij vaak wel. Hij kan s' nachts zelfs 9 tot 10 uur doorslapen, dus maak me niet zo'n zorgen. Bij blaasontsteking lijkt me dat ze s' nachts ook moeten. Maar controleren kan nooit kwaad!

Verder voeren wij profine! En zijn we tevreden over. Vacht glimt ook mooi!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:34

Ik zal mij hier dan ook maar weer eens melden, misschien dat sommigen mij nog kennen van de 2018 en 2019 topics. Over 2 weken komt er hier een tweede windhond bij, naast Troy die afgelopen september 5 geworden is (waar gaat de tijd?!) en nu dus voor het eerst zijn huis gaat delen met een andere hond.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:09

Ohh veel te schattig alle valentijnsfoto's jullie hebben mij ook aangestoken haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:11

Awwwwwh! die is ook cute! <3

En hierbij mijn nestaankondiging.
Hopelijk zien we over 4 weekjes kleine toetjes op de echo!

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:53

wat een knapperds femke, alvast gefeliciteerd <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:33

@mavantos: wij voeren purina pro plan, heel tevreden over!

Ro is vandaag bij de DA geweest en die gaf aan dat het ook nog het settelen kan zijn, dat hij nu wat snel is afgeleid door de nog relatief nieuwe omgeving. Maar als het aanhoudt kunnen we idd gewoon laten testen :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:21

pff, Ruby is erg balorig op het moment , ze bijt in mijn voeten en handen, en springt overal tegenaan, ik duw haar dan weg met "nee" en leid haar af met een speeltje waar ze in mag bijten , maar vooralsnog lijkt het niet echt wat te doen, hoe doen jullie dat ?, word er zo nu en dan wel erg moe van , zucht

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:46

Wegduwen en nee helpt niet echt, dat snappen ze niet. Vaak is dat juist nog leuker! Meeko ziet wegduwen als 'spelen'.
Als ze hapt: stoppen met wat je deed en haar geen aandacht meer geven. Dan leert ze dat happen = 'speeltijd voorbij' betekent. Tegen je opspringen kan je hetzelfde doen, omdraaien en evt. weglopen. Geen aandacht, geen 'nee'.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:48

dat kan ik eens proberen , dank je

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:52

Kom alleen even een fijne Valentijn wensen van mijn kleine Cupido's! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:58

Century schreef:
Wegduwen en nee helpt niet echt, dat snappen ze niet. Vaak is dat juist nog leuker! Meeko ziet wegduwen als 'spelen'.
Als ze hapt: stoppen met wat je deed en haar geen aandacht meer geven. Dan leert ze dat happen = 'speeltijd voorbij' betekent. Tegen je opspringen kan je hetzelfde doen, omdraaien en evt. weglopen. Geen aandacht, geen 'nee'.

Dit inderdaad Jolandje!
En het bijterige kan ook een teken zijn dat ze moe zijn. Dus dan kun je d'r ook een soort time out geven in bench of ren.

Fem mooie aankondiging <3
Ik moest een beetje lachen om je kennelnaam, erg leuk haha!

Heerlijk alle Valentijns foto's

Evi kreeg een lekker regenachtige wandeling voor valentijn _O-

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:58

jolandje schreef:
dat kan ik eens proberen , dank je

Dit werkt voor mij het beste, maar het kan wel even duren voor het kwartje goed valt :j ik gebruik het nu ook om Meeko rustig te laten zijn als ik thuis kom. Springt hij? Dan ga ik weer naar buiten. Na een paar keer springt hij echt niet meer! Ik moet het nu nog wel echt veel herhalen, maar ik zie het zijn vruchten afwerpen.

Wat een blije hond Sanne! En leuk al die Valentijnfoto's :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:31

xSannee schreef:
Fem mooie aankondiging <3
Ik moest een beetje lachen om je kennelnaam, erg leuk haha!

:')
Het is het een of het ander. Of ze vinden het grappig, of ze vinden dat het eeeeeeecht niet kan, die kennelnaam :')

'Fudge is toch geen fabriek'
'Mensen denken dan dat je een broodfokker bent'
'Komt wel commercieel over zo hoor!'

Ach, je hoeft maar bij onlangs te komen om te zien dat het allemaal niet klopt. Om te beginnen al, Fudge is straks 4, mochten er pups geboren worden. Als ik aan alle opmerkingen had voldaan, dan had het al veel eerder geweest :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:47

Haha dat kan ik me wel voorstellen :')
Moet ook toegeven dat ik het ook even 2x moest lezen. Maar kreeg er nu meet Charlie & de chocoladefabriek gevoel bij :))

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:13

ik probeer nu bij Ruby iets minder te reageren op haar stoute dingen, maar nu loopt ze de hele tijd "zoekend" door de kamer en te piepen, wat is dat nou weer?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:24

@fem Ik vind je kennelnaam juist leuk!!
@Sanne: wat is Evi toch leuk! Ze kan zo in een Pixar film met dat blije hoofd :D
@love Mandy: wat wordt Odin al groot!! En het ‘chubby’ gedeelte is er ook wel af hè?
@bo_y wat een mooie foto’s! Is dit echt in een studio?
@kimm: Ahh valentijnspuppys <3
@jolandje: Ruby ziet er wel onwijs schattig uit! Maar kan me voorstellen dat het een handenbinder is.

Onze puppy-opa is 14 jaar geworden vandaag
Afbeelding
:D
We zijn er inmiddels achter dat hij stokdoof is

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:52

Kaplaars, gefeliciteerd en wat een schattig hoofd zo <3 wat is het ras eigenlijk?
Had in mijn hoofd dat ze een andere hond had maar misschien haal ik mensen door de war.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:16

De jarige is Roefus, een bastaard uit Bosnië (wij hebben hem uit het plaatselijke asiel) en we hebben nog een grijze bastaard ook zonder staart en uit het buitenland.

Afbeelding
Hier samen bij de trimsalon *D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:22

gefeliciteerd kaplaars,wat een leuk stel heb je daar <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:38

jolandje schreef:
ik probeer nu bij Ruby iets minder te reageren op haar stoute dingen, maar nu loopt ze de hele tijd "zoekend" door de kamer en te piepen, wat is dat nou weer?

Een puppy...

Besef je wel dat dit beestje ook nog ontzettend veel te leren heeft en niet kan praten? Ze probeert je dingen duidelijk te maken, het is aan jou om die signalen op de vangen en je pup te leren kennen en proberen te achterhalen wat ze met die signalen bedoeld.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:42

Kaplaars, ben verliefd op die blik van de linker. Wat een schatje.