gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:05

Ik zou naar een opvang gaan met veel keuze en veel koppelervaring. Het Konijnenparadijs, Konijnenopvang Joy.. Konijnenopvang Lapina is heel goed met probleemkonijnen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:10

Jeetje wat sneu, heel veel sterkte met het verlies!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:35

spookyskippy: Sterkte met je beslissing!

Eoweyn_x: wat vreselijk voor je! Heel veel sterkte! :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:48

Pfff... In de groep gaat het nu al niet lekker. Jagen en gedoe. Ik hoop echt dat dat bijtrekt, ik heb hier zo geen zin in!!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:55

Ik kom eens even dit topic invallen ... na lang wikken en wegen ... overweeg ik om 2 konijntjes aan te schaffen. We zijn nu verhuisd, hebben de mogelijkheid om ze een grote ruime huppel plek te geven. Nu vraag ik me alleen af, graven alle soorten of zijn er soorten die dat niet of minder doen? Nu hebben we tijdelijk voor ruim 2 maanden op een camping gewoond, daar liepen 2 tamme konijnen los. Ik denk gedumpd, maar (nog) wel tam. Ze kwamen er altijd aan huppelen. Lieten zich aaien en aten uit de hand. Kan dit ook in een tuin, gewoon los? Of toch een stuk afzetten?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:39

Eoweyn_x, heel veel sterkte met het verlies van Kruimel.. Wat een akelige toestand. :-( ik hoop dat dit snel opknapt voor je!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:49

bridgetF schreef:
Ik kom eens even dit topic invallen ... na lang wikken en wegen ... overweeg ik om 2 konijntjes aan te schaffen. We zijn nu verhuisd, hebben de mogelijkheid om ze een grote ruime huppel plek te geven. Nu vraag ik me alleen af, graven alle soorten of zijn er soorten die dat niet of minder doen? Nu hebben we tijdelijk voor ruim 2 maanden op een camping gewoond, daar liepen 2 tamme konijnen los. Ik denk gedumpd, maar (nog) wel tam. Ze kwamen er altijd aan huppelen. Lieten zich aaien en aten uit de hand. Kan dit ook in een tuin, gewoon los? Of toch een stuk afzetten?

Ieder konijn graaft, de een meer dan de ander.
Los laten lopen kan maar ik zou er toch graag voor kiezen om ze wel op eigen terrein te houden. Dus de tuin wel afgezet.

Dankjewel.. Ik ga zo de opvang waar ze gekoppeld zijn even bellen. Laten weten dat het RHD geweest kan zijn zodat ze daar rekening mee kan houden.
En om te overleggen hoe het nu verder moet.. Aan de ene kant denk ik, ik laat het zo. Maar aan de andere kant ben ik zo huiverig met ongelijke getallen dat ik het niet weet. Er is nu toch veel onrust en aangezien ze nu toch al midden in die koppeling zitten..
Maar daar kan Charlie me vast bij helpen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:00

Eoweyn_x schreef:
Ieder konijn graaft, de een meer dan de ander.
Los laten lopen kan maar ik zou er toch graag voor kiezen om ze wel op eigen terrein te houden. Dus de tuin wel afgezet.

De tuin is goed afgezet met een schutting en er is ook geen achterom. Er is een behoorlijk stuk gras, maar er staan ook hortensia's en een cornifeer. Ik weet niet of ze daar aan knabbelen en of ze er ziek van kunnen worden. Dan heb ik een soort van schuur / hok, zonder deur, waar ze zo in en uit kunnen huppelen. Dat staat zo goed als leeg, ik zou er extra een nachthok kunnen neerzetten. Ik kan ze dus een heerlijke ruimte bieden, maar nu dus de afweging, een hok met een ren, of gewoon de tuin geven.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:02

Hortensia's en coniferen zijn giftig.
Als je die dus wilt behouden zou ik voor een hok en ren gaan

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:57

Jeetje, volgens mij heeft Puk een teen gebroken :(

En tot overmaat van ramp schrokken ze net mega dat ze vastschoot in de panelenren (wel zich meteen eruit trok met een gil) .. Ik wilde meteen te hulp schieten maar toen was ze dus al los stap ik nog eens op d'r poot := :'(

Pfff en ik kan vrijdag pas naar een DA, moet morgen echt de hele dag werken :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:00

Afbeelding
Puk's teen voordat ze schrokken ..

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:08

Wow Tarzan, weet je dit zeker? Zal vast pijn doen:-(

Candy heeft haar hele al een teentje omhoog staan, is nagekeken bij DA maar ze heeft er verder geen last van. Zien er wel hetzelfde uit ongeveer.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:11

Ahh wat sneu :( mijn Puk (haha) heeft ook zon losse nagel, maar dat lijkt hij geen last van te hebben.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:27

Misschien nu wat laat, maar ik zou haar wel pijnstilling geven!
Wat rot zeg. Zoiets kan gebeuren helaas...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 06:12

Ik heb geen pijnstilling meer Eoweyn..

Ik bel straks even de DA en ga vanavond langs (heb m'n dienst kunnen ruilen :) )

Het gaat alweer wat beter met haar, ze loopt weer voor mij weg (met gestrekte achterpoot haha) en ze eet ook weer mee :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 06:42

Ah he, wat een narigheid. Sterkte Eowyn!
En jij natuurlijk ook Tarzan! Denk je echt dat het gebroken is of misschien wat verstuikt oid?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:18

Net even de DA gebeld, ze raadde toch aan om even langs te komen, dus gaan we vanavond maar even langs.
Ik zal Ollie maar voor d'r meenemen, Puk is zo'n stresskip!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:23

Veel succes Tarzan! Ik hoop voor Puk dat het meevalt, natuurlijk ook voor jou.

Hier iets waar ik heel blij van word!
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:25

Ik vond gisterenavond bij een van mn konijntjes op haar zij, een of ander bultje. In eerste instantie voelde het als een teek maar na inspectie zit het gewoon vast. Het leek een beetje op een verdwaalde, grote tepel (ziet er een beetje uit als een honden tepel).
Het ziet verder niet rood, komt geen bloed/pus uit en had niet het idee dat ze er last van had.
Denken jullie na laten kijken bij de DA, of binnenkort als ze gesteriliseerd gaat worden even na laten kijken?
Ik zal proberen vanmiddag nog even een foto te maken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:33

Sterkte Tarzan! Ik hoop dat het niet gebroken is.

Wat lief! <3 dat koppie ook echt!

Wanneer wordt ze gecastreerd? Ik ben met dat soort dingen altijd heel huiverig..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:34

Na de 23e (dan heb ik weer geld) wil ik een afspraak maken voor castratie. Ik zal vanmiddag eerst even foto maken en nog eens goed bekijken, en eventueel even bellen naar DA voor advies.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:37

Wat sneu Tarzan, hopelijk valt het mee.
Leuke foto kiekeboefje
Ik zou de DA bellen en overleggen of het nog kan wachten of dat je al eerder naar laat kijken.

Ik weet niet wat Spency had, maar gisteravond en vanochtend zat ze weer als eerste boven bij de voerbak. Ze eet weer flink hooi, zit weer bij de rest en gaat weer met alle plezier de ren in.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:36

Klinkt goed spookyskippy!
Ik ga idd vanmiddag nog even goed bekijken en daarna even bellen.
Ik zelf denk eigelijk een verdwaalde tepel maar omdat ik het nog nooit eerder heb gevoeld wel even in de gaten houden

Edit: Na nadere inspectie blijkt het bultje gewoon een tepel te zijn :')
Ik heb het idee dat ze bij haar wat meer naar buiten zitten, maar ik durf niet te zeggen of dat bij elke voedster zo is.
Verder geen opgezette klieren oid gevoeld dus het was vals alarm!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:15

Wat fijn dat Spency weer beter gaat! Hopen dat het zo blijft nu :)

Haha Ivy, ik moest er al aan denken, maar omdat je het over de zijkant had dacht ik dat het dat niet was. Wel dus :P

Ik heb net de inhoud van de ren weer wat veranderd en schoongemaakt. Zo moedeloos word je daarvan... Het ging zo goed en nu blijft het gejaag en gedoe... :(

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:32

Ik vond het ook al vreemd, normaal zouden ze toch onder op de buik moeten zitten en niet aan de zijkant..

Ik heb vanmiddag voor de safety Dotje nog maar even gecheckt of ze nou echt een voedster is, voordat er straks nog kleine beebs rondlopen.. Maar ze is echt een voedster haha.

Eoweyn, wat balen dat er nu zo'n onbalans in je groep is. Zo zie je maar wat zo'n klein diertje toch maar teweegbrengt bij de anderen. Ik duim voor je dat de rust snel weer wederkeert...
Twijfel je of je er weer een nijn bij moet doen, om het getal weer even te maken?