Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:55

Wat leuk dat de herplaatsers een goed plek hebben op de hanen na..
wat een snoepjes van kijkend <3

Onze kippen zijn lekker aan de leg. de zwarte zijn mooi tam (eigenlijk een beetje TE tam :D ), de bruine blijven bangerikjes.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:39

Eliana schreef:
Ah wat sneu zeg! Onze kuikens hadden we ook via mp maar dat zag er allemaal goed uit. We willen straks ook nog red een legkip adopteren als de hokken en rennen gemaakt zijn!

Oh ja, zeker doen! Het zijn geweldige kippen! Erg tam en nieuwsgierig. Wanneer ik de ren binnen stap, komen ze haast op mijn voeten zitten :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:06

iemand ook ervaring welke broedmachine goed en fijn is, zodat je ook een dagje weg kunt zonder de eiren te moeten keren?
ben opzoek , hoeven niet veel eieren in te kunnen

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:06

Vandaag bepaald waar en hoe groot de nieuwe 'tuin' voor de kippen wordt. En aangegeven waar het betegeld gast worden voor hen. Het wordt zo'n 40 m2 totaal en bijna 9m2 tegels. In het gedeelte staan deels beukhagen of haagbeuken...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:01

Ceetje_bokt schreef:
Vandaag bepaald waar en hoe groot de nieuwe 'tuin' voor de kippen wordt. En aangegeven waar het betegeld gast worden voor hen. Het wordt zo'n 40 m2 totaal en bijna 9m2 tegels. In het gedeelte staan deels beukhagen of haagbeuken...

Nou dat is een mooie oppervlakte! Welke kippen ga je houden?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:13

We hebben al drie kippen (een Australorp en twee isa Browns), maar we hebben een stuk grond van de buurvrouw erbij gekocht. Dus kippen veel meer ruimte, maar ze mogen nu niet meer loslopen in de tuin. Kan ik ook wat borders aanleggen.

NachtlampjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:09

Wij hebben gisteren 2 kipjes opgehaald! *\o/*
De buff dame is een jaartje oud, de porselein komt van december 2016.
Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:30

Wat een leukerds!

bieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:34

Wij hebben een mooie kippenweide gemaakt en willen 5 kipjes houden. Een vriendin van me heeft cochinkippen, en momenteel wel 10 hennen die aan het uitbroeden zijn. Al twee dagen zijn er twee kuikens uitgekomen, maar de hennen hebben ze ondertussen per ongeluk geplet (en dus dood :(). Omdat ze wist van onze plannen belde ze me om met de vraag of we het kuiken dat vandaag geboren was wilde komen ophalen zodat het ook weer niet geplet wordt.
Ons kuiken zit nu in een mooie bak met warmteplaat, voerbak met kuikenmeel en waterbakje. Ze stelt het goed, maar natuurlijk zit ze momenteel alleen. Zodra er een volgend kuiken wordt geboren gaan we ze weer ophalen.
Nu vraag ik me af mochten er twee dagen tussen zitten of het niet erg is voor ons kuikentje dat ze dan even alleen zit nu?
Ze is wel lekker kalm, verkennend, heeft al wat gegeten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:55

Paar dagen is geen probleem, en zeker niet als je nu al weet dat het maar tijdelijk is. Maar uiteindelijk "moet" er eigenlijk wel echt iets bij van ongeveer dezelfde leeftijd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:28

Helaas, die sjappie die via MP 1 van onze hanen wil overnemen reageert niet meer, ik had al zo'n gevoel erbij.
Betekent helaas dat 1 van onze hanen dit weekend op het hakblok terecht komt. Heel erg jammer want het zijn schitterende dieren.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:31

Tja, met hanen zou ik vreselijk mijn buren pesten. Anders had ik hem zo van je overgenomen.

Ik moet nog steeds mijn hok in elkaar zetten, maar aangezien ik nog geen tijd heb gehad om een rondje naar de stort te rijden staat kijken naar hennen in de ijskast. Jammer wil ze echt graag hebben maar ik ben op het moment wat druk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:46

Wat ik net zag op de camera *\o/* <3
Al twee baby's! Hopelijk komen de andere twee eitjes ook nog uit, of gaat mams nog even erop zitten... ik ben helaas niet thuis om me ermee te bemoeien dat is wel jammer.

Afbeelding

EDIT: YES! ze zit weer op het nestje. Wat een die-hard superkloekje is ze toch =:)
Laatst bijgewerkt door Amaris op 04-05-17 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:47

ohhhhh schattig!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:47

Te leuk :D

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:56

Ah wat lief kuikens!
Dat is zo jammer met hanen daar is al een overschot van.. van de 10 kuikens zijn er ook minstens 4 haan wat we nu kunnen zien..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:04

Ja ik heb eigenlijk vorig jaar geroepen: ik broed nooit meer want tja, die hanen...

Maar nu heb ik ineens een haantje, en broedse kloekjes en ik kon de verleiding toch niet weerstaan om er eitjes onder te leggen want heb nog nooit kloekje met kuikens gehad.

Hopelijk zijn er krulhaantjes bij, die zijn dusdanig apart dat ik ze misschien nog kwijt raak (witte kip heeft op krul-eitjes gezeten)

En anders... kop eraf kan ik niet. Misschien is vergassen op optie maar ik weet niet hoe dier(on)vriendelijk dat is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:56

Mijn kuikens groeien als kool! Ze zijn nu bijna 4 weken oud en heerlijke gezellige beestjes. Ik ga ze nog missen als ze straks naar buiten verhuizen! Ik weet van de ene (Coco) nu bijna wel zeker dat het een Hollands Blauwe is, gezien de kleuren en de kleur van de pootjes (wit) en ik denk dat de andere (Pippi) dan een Barnevelder moet zijn, maar de veren blijven wel erg licht van kleur. Ik had ook gelezen dat je kunt zien bij Barnevelders of het een hen of een haan is aan de kleur op de borst, bij hennen zou dit grijs zijn en bij haantjes wit. Ik zie bij de mijne alleen niet echt duidelijk of het nou grijs of wit is. Ik vind het meer gelig.

Pippi:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Coco:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verschil met 2 weken geleden:Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:03

Wat een dotjes :D Ze groeien inderdaad snel, was ik ook wel verbaasd over bij die van ons.
Hier 1 haan minder, ben benieuwd hoe hij gaat smaken.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:07

A wat leuk!!

Dat is ook waar.ik om twijfel, die hanen die je uitbroedt..
Dubbel vind ik dat, ene kant denk ik geen leven maken zodat het weer dood moet.andere kant ze hebben hier goed leven gehad en als je snel dood is het goed.... maaaaar nu kan ik dat niet dat doden.hoe doen.jullie dat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:12

Mijn man doet dat, hij deed dat jaren geleden ook al thuis. (boer he, moordlustig type ;) :D )
Gewoon met een scherpe bijl op een hakblok.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:44

Daarom zou ik idd ook nooit méér dieren willen fokken dan wat ik zelf een goed en lang leven kan bieden. Lijkt me geweldig om elk jaar wat kuikens uit te broeden, maar ik wil geen haantjes die gaan vechten of waar ik geen goed huis voor kan vinden..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:46

Amaris schreef:
Wat ik net zag op de camera *\o/* <3
Al twee baby's! Hopelijk komen de andere twee eitjes ook nog uit, of gaat mams nog even erop zitten... ik ben helaas niet thuis om me ermee te bemoeien dat is wel jammer.

[ [url=m/0t3d7o.jpg]Afbeelding[/url] ]

EDIT: YES! ze zit weer op het nestje. Wat een die-hard superkloekje is ze toch =:)

Oh, <3 , zijn dat Serama's ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:48

Enne, ik heb ein-de-lijk sabelpootjes gevonden *\%/* .
Ik zocht al een poosje maar vond niets in de buurt. Nu komen ze ook nog van een eind rijden, maar kom, min of meer haalbaar.
Dus, over een 4 à 5 weekjes komen er 2 parelgrijze hennetjes bij.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:06

Heb afgelopen weekend 4 kuikens gekocht (Ze waren wat duurder dan verwacht) Kleuren: wit of lemon, lavendel, één blauwe en één zwarte (exacte kleur moet nog blijken)

De verkoopster kwam ook nog bij ons langs en volgens haar zijn mijn hanen niet 100% Brahma. Ze vermoed dat er een kriel in zit... Nu twijfel ik, kijken of 1 van mijn kuikens niet toch per ongelijk een haan is (we hebben ons best gedaan... maar brahma's he) en dan de hanen op wintersport sturen. Of nu al doen en een andere haan zoeken? Ze zijn wel kei mak en lief voor de kuikens...

Overigens had ze ook een adresje voor me in de buurt. Voor 2,5 slacht deze je kip/haan en kun je hem na een paar minuten kant en klaar meenemen. Daarvoor hoef ik niet thuis in de rotzooit te zitten.