Banjer schreef:Mijn woorden klinken misschien hard, maar als je het niet kan of wil besteden aan een rat, moet je je afvragen of ratten wel de juiste huisdieren voor je zijn

Thnx voor de reminder waarom ik ook al weer niet zo vaak in dit topic te vinden ben.

Ben op andere fora al uitgemaakt voor moordenaar en er is een heuse klopjacht op me geweest.

Nehh, ik ben een beetje klaar met al dat gedoe.
Want dat soort mensen kunnen natuurlijk het aaaaaaaallerbeste voor hun ratjes zorgen en iemand die er ook maar iets minder aan uit wil geven is ze niet waard.
Opereren of inslapen, voor het beestje is het om het even.
Die denkt niet; 'goh, jammer dat ik nu dood moet vanwege een tumor'
Dus ja, ook inslapen bij een tumor is een goede/diervriendelijke oplossing als het financieel niet zo lekker gaat.
't is dat ik een hele goedkope DA heb en dat ik voor zo'n operatie tussen de 20,- & 50,- kwijt ben.
Want als het meer dan 50,- per operatie wordt dan laat ik ze ook echt inslapen.
Heb nu nog 10 rattendames zitten waarvan er laatst 3 tegelijk een tumor hadden dus ook 3x een operatie in 1x... Heb het geld niet op de rug groeien en de rest van de dieren wil ook graag eten.
En om dan gelijk het tegenargument 'ja dan moet je maar een potje maken' de kop in te drukken;
Ja, tuurlijk heb ik een potje voor DA kosten etc.
Maar niet iedereen is zo koekoek om zowat een 3/4 maandsalaris uit te geven voor 1 ratje.
Heb 1 ratje nu al 3x laten opereren en ze heeft nu weer 2 tumoren.
Beestje is 2,5 dus die ga ik echt niet meer vervelen met een operatie, hechtingen, pijn en in een klein hok zitten.
Die mag lekker door stiefelen tot ze op is en dan mag ze gaan.
Prima dat ieder daar z'n eigen mening over heeft.
Maar ik word er altijd een beetje moe van dat de mensen die niet voor opereren gaan gelijk worden afgeschilderd als een stelletje monsters die geen dieren waard zijn.
Het is nou niet zo dat ze ratjes laten creperen met immens grote tumoren.
Zoals ik al zei; inslapen of opereren, het is allebei goed & diervriendelijk.
Het zijn de emoties van de mens zelf die 'beslissen' of iets zielig is of niet.