Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:03

Echt prachtige foto’s van Odin!

Als Zuid-Limburgse ontkom je er gewoon niet aan. Je komt hoe dan ook in aanraking met Carnaval; al is het vanwege weg afzettingen overal en nergens deze dagen of dichte winkels etc _O-. Ik vier het zelf al jaren niet meer, vroeger wel uitbundig :j. Een van de Heerlense optochten komt door onze wijk en langs onze straat dus we zijn net toch even gaan kijken om er een mooi trainings/gewen momentje van te maken. Voor Arya prima prikkel-gewenning/training weer. Non-stop kabaal wat echt heel hard is, en allemaal gek uitziende mensen en rondrennende kids etc - wel op afstand gebleven want ze gooien met harde snoepjes dus wil niet het risico lopen dat ze geraakt word :’) Maar ze ging er super goed mee om. Doe dit elk jaar even, gewoon een kwartiertje ongeveer.

Eenmaal thuis was ze ook echt binnen no time knokkie haha. Dus nu slapen en even alles verwerken :') Al horen we nu thuis in huis ook gewoon precies welke liedjes er langskomen, zo hard is het haha.

Afbeelding

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:19

Gaabje schreef:
Wat een hoop leuke nieuwe pups komen er ook weer voorbij. Welkom allemaal en gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinsleden :)
@Fem, leuk! Eerste nestje zo begrijp ik uit je profiel? Ben benieuwd naar de combi.

Klopt inderdaad!
Ik zal binnenkort de nestaankondiging hier wel delen. Die gaat nog gemaakt worden.

Ik zag hier wat voorbij komen qua snacks met trainen.
Ik wissel een beetje, Fudge is een Diva die soms iets, wat ze normaal verrukkelijk vindt, opeens niet meer wil.
Dus het is een afwisseling tussen long (geen lam, dat is blegh volgens Fudge), nuggets (zie plaatje), gerookte kipfilet, en andere kleine hanteerbare snacks.

Deze is dus momenteel favoriet en die kun je zelf in kleine stukjes 'ontplooien'.
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:32

Als jullie het goed vinden kom ik weer voorzichtig meekletsen :D Hele tijd terug al eens aangemeld en gezellig mee gepraat maar toen waren de plannen voor een pup nog niet heel concreet.

We waren er al een hele tijd (lees: een aantal jaar) over aan het nadenken, twijfelen, wikken en wegen, maar steeds voelde het toch niet 100% goed. Veel Tollers spreken me tegenwoordig minder aan qua karakter en uiterlijk en ook veel fokkers en combinaties niet. En ik wilde ook niet bij diverse fokkers maar op een wachtlijst om maar ergens een pup vandaan te krijgen.

Uiteindelijk vorig jaar een heel leuk kennismakingsgesprek gehad met een fokker die ons erg aanspreekt en de honden ook, gewoon meteen een klik en een vertrouwd gevoel. Nog niet concreet op de wachtlijst gezet want ze hadden voor mijn gevoel nog niet dé combinatie. Een paar weken geleden nogmaals om tafel geweest bij hen omdat ze eventueel een jong volwassen teefje hadden wat mocht verhuizen en wij ook openstonden voor een herplaatser. Maar ook omdat ze ons wilde vertellen over de fokplannen voor dit jaar en dat ze dé combi gingen maken waarvan zij wisten dat ik daar wel heel blij van zou worden. En dat klopte ook! Afgelopen weekend werd ik gebeld dat het teefje een echo had gehad en drachtig is *\o/*

Het wachten mag dan nu écht beginnen :D

Pippa13

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 14:40

Welkom! En leuk een Toller! Nu kan de voorpret gaan beginnen hè, veel plezier met shoppen en leuke dingetjes uitzoeken voor jullie pup *\o/*

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 14:58

Oh een toller!! Stond hier ook op lijst.. maar na een slechte ervaring met een fokker ging dat niet door…

En toen kreeg mijn trainer met haar leuke aus pups, dus toen daar voor gegaan. En geen spijt. Zo blij met de werklust en baasgerichtheid

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:12

Mijn zus heeft een Toller. Ik vind het een onwijs leuke hond, maar het is soms ook wel een terrorist. Er zit echt een flinke kop op en is voor niks en niemand bang _O-

Hij is bij mij grotendeels verbannen naar de lange lijn, want oren gebruiken doet hij niet :=

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:18

Welkom Susanne! Zo leuk een Toller <3
Heb daar ook een stiekeme liefde voor haha. Wie weet ooit!
Klinkt als een mooie zoektocht zo, maar nu kan het echte aftellen beginnen!

Haha CupCakes :')
Ik kom juist soms een beetje angstige / onzekere tollers tegen, dat is ook niet altijd fijn.

Wij waren ook even langs te optocht Cursebreaker! Leuk :))

Love_mandy prachtige foto's! Wat wordt hij al groot!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:12

Haha dankjulliewel :)

CupCakes: dat is wel balen zeg, jonge hond? Wij hebben al een Toller en deze is heel gehoorzaam dus hopelijk kan hij tegen die tijd het goede voorbeeld geven :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:19

En dat klopt inderdaad Sanne, er zijn er momenteel heel veel die angstig en nerveus zijn. En ik weet ook dat bepaalde fokkers daar gewoon mee door fokken. En dan natuurlijk nog veel broodfok wat het ras ook niet echt ten goede komt. Maar dat is voor meer rassen zo.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:07

Ik was even creatief met valentijn :') :') :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:43

Susanne schreef:
Haha dankjulliewel :)

CupCakes: dat is wel balen zeg, jonge hond? Wij hebben al een Toller en deze is heel gehoorzaam dus hopelijk kan hij tegen die tijd het goede voorbeeld geven :P

Hij is nog geen jaar dus er is nog hoop. Met mijn Aussie is het ook goed gekomen :')
Maar af en toe als die Toller mee gaat, gaat hij weinig van de lijn af bij mij. Puur omdat hij echt in zijn eigen wereld zit en niks hoort. Wat mijn zus doet moet ze zelf weten. :Y)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:23

Susanne schreef:
En dat klopt inderdaad Sanne, er zijn er momenteel heel veel die angstig en nerveus zijn. En ik weet ook dat bepaalde fokkers daar gewoon mee door fokken. En dan natuurlijk nog veel broodfok wat het ras ook niet echt ten goede komt. Maar dat is voor meer rassen zo.

Ja precies! Zo jammer want het kunnen echt hele leuke honden zijn!

Haha Gaabje, heel cute <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:26

wat een leuke foto's weer van alle puppies, ik begin weer wat op te knappen, het grote genieten kan beginnen gelukkig. onze Ruby is echt een schatje <3

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:40

Spannend Sanne! En wat een leuk ding Jolandje.

Misschien een gekke vraag hoor, maar ik merk dat Ro vaak plast, dan een paar meter verder loopt en dan nog eens plast. Is dit normaal voor een reu pup haha? Hij kan z’n behoeftes al goed ophouden dus een blaasontsteking is het denk ik niet. Is het gewoon een kwestie van te snel afgeleid zijn buiten (in de tuin)? Markeren lijkt me wel heel vroeg op 9 weken? Ro vindt t wel altijd leuk om met de blaadjes en de stokjes te spelen daar. Hij moet sowieso naar de DA voor z’n entingen dus zullen het woensdag ook even navragen. Dit is m’n eerste reu dus altijd even aankijken als die zich anders gedraagt :))

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:52

Gaabje: superschattige foto's! Wat een tof idee!

Jolandje: Wat een scheetje! Ik zag dat je al je paardjes weggedaan hebt, dan zal dit vast een hele fijne invulling zijn van je tijd <3

IMANDRA: Ik weet het eerlijk gezegd niet. Heb nog nooit een reutje als pup gehad.
Maar ik dacht altijd dat het 'kleine plasjes' pas later kwam, als ze ook meer hormonaal worden en dus gaan markeren. Maar misschien is die van jou er sneller bij?

Ik heb net als Gaabje ook een Valentijns ideetje uitgewerkt.
Mede om aan de reu eigenaren te sturen, waarmee fudge gedate heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:58

Wat een schetige foto’s! <3

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:36

IMANDRA schreef:

Misschien een gekke vraag hoor, maar ik merk dat Ro vaak plast, dan een paar meter verder loopt en dan nog eens plast. Is dit normaal voor een reu pup haha? Hij kan z’n behoeftes al goed ophouden dus een blaasontsteking is het denk ik niet. Is het gewoon een kwestie van te snel afgeleid zijn buiten (in de tuin)? Markeren lijkt me wel heel vroeg op 9 weken? Ro vindt t wel altijd leuk om met de blaadjes en de stokjes te spelen daar. Hij moet sowieso naar de DA voor z’n entingen dus zullen het woensdag ook even navragen. Dit is m’n eerste reu dus altijd even aankijken als die zich anders gedraagt :))

Obi plaste als pup gewoon in een keer. Ergens nadat hij zijn poot ging optillen ging hij ook echt markeren. Maar weet niet of ze daar allemaal hetzelfde in zijn.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:39

Leuke foto’s Fem!!

Ik heb ook valentijnfoto’s gemaakt van de hondjes.

Net weer ringtraining gehad. Gaat steeds beter. Maar we zijn er nog niet qua lopen..

Senna is een teef en die plast al sinds we haar hebben 4/5 keer per wandeling. En nu loops is nog meer. Is als pup getest op blaasontsteking, maar dat was het niet. Het is gewoon een pispuppy…

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:41

love_mandy schreef:
Wat een heerlijke puppies zie ik allemaal voorbij komen! Allemaal veel plezier met jullie nieuwe gezinsleden <3

Wij trainen ook met een mix van trainers, ik heb ons ingeschreven voor jonge honden g&g en ga daar leverworst mee naartoe nemen. Daar doet hij echt een moord voor, meer dan voor gestoomde worst.

Helaas kreeg ik afgelopen donderdag te horen dat hij Giardia heeft, dus de afgelopen dagen bestond vooral uit schoonmaken, schoonmaken en nog eens schoonmaken. Morgen de laatste pil en dan nog een keer de grote schoonmaken, Odin wassen etc en dan hoop ik echt dat we er vanaf zijn.
Ik kreeg wel nog de foto’s van de cityshoot binnen, dus die zal ik hier eens delen <3

Mijn favoriet
[ [url=m/C0lWtJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fZmK4C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FoKjY7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Giardia dan nog... Da's geen pretje...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:42

Saar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Senna

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 22:03

IMANDRA schreef:

Al mijn reuenpups piesen in 1x leeg. Teven ook trouwens. Dus dan zou ik kijken of je een plasje in kan leveren. :)

Al die valentijnsfoto’s <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:00

imandra dank je :)

fem, ja alles weg, 5 stuks, ik mis ze nog erg, heel raar als je land er verlaten bij ligt, maar met Ruby hoef ik me niet te vervelen :+

wow, wat zijn jullie creatief voor valentijn, superleuke foto's allemaal

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:42

Wat een leuke Valentijn foto’s <3

Zal dan toch even laten checken inderdaad. Just in case! Het zijn echt maar 2 plasjes heel dicht bij elkaar (binnen 30 sec en binnen een paar meter van elkaar) nooit meer dan dat (en dan is ie wel ‘leeg’) en ‘s avonds slaapt ‘ie gerust 5 a 6 uur al door.

Misschien is het gewoon een gek hondje :)). Maisie moet ook altijd een uur met dr kont draaien en 10.000x opnieuw gaan zitten voordat ze gaat poepen :))

Wat vervelend van de Giardia! Het heerst volgens mij weer? Hoor het meer om me heen. Maisie is nog steeds niet helemaal hersteld van haar Giardia, nog regelmatig geen eetlust en borrelende darmen :(. Probiotica helpt al maar blijft toch minstens een a twee keer per maand gebeuren. poedersuiker parasiet is t!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 08:37

Iemand tips voor een andere puppy brok. Harrie krijgt de Farmina Pumpkin Lam en bosbessen puppy voor medium/grote honden, maar laat echt vreselijk stinkende scheten sinds hij dat krijgt en ontlasting is ook niet altijd goed.

We zijn al over gegaan op 1/2 brok en 1/2 KVV (Rodi) en de ontlasting is daardoor al beter geworden. Alleen ik heb toch de indruk dat deze brok het echt niet is voor hem.

Iemand tips? Volgens mij is die Farmina een goede brok, dus vind het lastig te zeggen wat nu het verschil kan maken.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 08:43

Wij voeren essential foods the beginning. Prima ontlasting en ook niet al te veel. Dat in combinatie met vlees.

Het is ook even zoeken naar waar je hond het goed op doet. Een goede brok voor de een, kan de ander het erg slecht op doen.