Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:53

kiwiwitje schreef:
ben er heeeel blij mee. ze kwam echt van ver na al die incidenten :(

bedoel je zoiets?
https://www.bol.com/nl/p/10-stuks-anti- ... 113000219/

leuk om te zien hoe een roedel zn eigen weg kiest!

Zou het ook tegen ander ongedierte werken als he het draagt?

Edit: #verklootdekwoot

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 15:24

Er staat insecten. :P Dus ik denk van wel :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:18

@CB goed dat je dat niet op z'n beloop hebt gelaten en de situatie onder controle bracht. Geeft jouw hond én de andere duidelijkheid en rust.

@kiwi mooi dat ze beter reageert, of ja, minder/niet reageert dus eigenlijk. Stuk relaxter lopen op die manier!

@kimd grappig ja, hoe zo'n roedel werkt. En hoe met de tijd de rolverdeling kan veranderen. Heel interessant om te observeren!

Wij hebben weer een rondje bos gedaan. Dit keer met de buurkinderen, we gingen kikkers en kikkervisjes zoeken. Handen even vol gehad aan de hond van mijn ouders, maar na correctie ging dat gelukkig een stuk beter. Die wil per se voorop lopen, met drie kids erbij, is dat natuurlijk niet te doen en gruwelijk irritant. Dus even duidelijk gemaakt dat er niet aan de riem getrokken wordt als de kinderen rennen. Toby reageert daar gelukkig sowieso niet op. Honden moe, kinderen moe en ik vooral geen stem meer. Drie kinderen 'onder appel' houden is ingewikkelder dan een paar honden :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: ik ga eens in die banden duiken. Ik wil ook insectvrij wandelen! :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:58

Hier merk je ook echt de roedel volgorde. Daeva is mijn leider. Aelynn staat onder haar. Dan ps komen de jongens.
Rocky is eindelijk nog eens een weekend bij mij. Door de lockdown was dat even geleden helaas
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:41

Reuen hebben sowieso een fluit te vertellen. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:26

Afbeelding

Het ontwikkeld zich tot een monster :')

Wij zitten hier binnen, Bodhi ligt bij mij & Mera lag buiten. Mijn moeder loopt naar de keuken om iets te pakken en die schiet in de lach. 'Moet je zien zegt ze!', dus ze loopt de woonkamer in en doet het gordijn aan de kant en daar zit ze hoor. Hare narigheid. Het kijkt vervolgens om naar het raam met een blik van, 'Hooman, please look away'. En daarna zat ze weer voor zich uit te staren met haar neus in de lucht. Oh oh oh .. wat een figuur die hond.

Ik ben wel zó blij als die loopsheid over is, wat een verschrikking is het af en toe zeg.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:34

Haha, ik snap Mera! Hormonen zijn gewoon vermoeiend en dan wil je géén gezeur aan je hoofd :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:57

KimD schreef:
Reuen hebben sowieso een fluit te vertellen. :')

*geen fluit, ze hebben wel een fluit, maar die bedoel ik niet.

Wij hebben ons nieuwe speelgoed geprobeerd vandaag, erg leuk! Alhoewel Puk het absoluut niet vertrouwd, Harvey vind het daarentegen geweldig.

Afbeelding

Ik vind een loopsheid altijd irritant omdat het lang duurt. :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:01

@kim ik gokte al dat je géén bedoelde ja :')

Oeh, leuk speelgoed!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:31

Wat gaaaf!!!

Hahaha die mera!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:39

Haha Mera kijk ook echt van laat me nu haha.

Leuk speeltje KimD.

Zag mooie foto's weer voorbij komen.

Senna is niet blij. Op veld staat een vogelverjaag kanon. Gisteren bleef ze steeds blaffen en ging onrustig onder tafel liggen. Vandaag al gelukkig stukken beter. Enkel snap nut niet want de kraaien blijven gewoon zitten. :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:41

kiwiwitje schreef:
Ohhh cupcakes, speciaal voor jou deze dan;

Djessey met haar ijsje[ [url=m/3Dvai1.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk hondenijsjes. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:45

punjab schreef:
Haha Mera kijk ook echt van laat me nu haha.

Leuk speeltje KimD.

Zag mooie foto's weer voorbij komen.

Senna is niet blij. Op veld staat een vogelverjaag kanon. Gisteren bleef ze steeds blaffen en ging onrustig onder tafel liggen. Vandaag al gelukkig stukken beter. Enkel snap nut niet want de kraaien blijven gewoon zitten. :+

Verschrikkelijk zo'n ding. Ik zou een hond continu over de zeik hebben.

Die ijsjes heb ik ook besteld, inclusief achterlijk dure vormpjes. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:51

@punjab, ik snap die dingen ook echt niet! Koop een paar boerenfoxen of dwergpinschers denk ik dan, die lossen zo'n kraaienprobleem ook wel op :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:56

Denies, die kop kan Jip dus ook trekken. Helemaal trots op de tuinstoel zitten _O-

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:11

Wat een heerlijke blik van de koningin op haar troon buiten.

Afbeelding

Het paste wel na een uurtje spelen met de buurhond kwam ze door zelfde gat weer terug.
Baksteen er voor gelegd, maar die had de buurhond zo weer weggeduwd met zijn neus. nu gaan we dit weekend de deur aanpassen zodat we weer zelf kunnen bepalen wanneer de vriendjes mogen spelen..( al past ze vast niet lang meer door dit gat.
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:19

@robbie _O- _O-
Boefjes!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:25

Hahaha robbie zo ondeugend!! Maar ook grappig!

Ik dacht wat is het stil. Waren ze lekker in de mand gaan liggen waar ze ‘s nachts liggen. Schatjes!
Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:35

Ymor: ♥️♥️

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:19

KimD
Bedankt voor de tip van die bandjes, daar ga ik even naar op zoek!!
En bedankt voor de lieve woorden verder, dat doet goed :D Ik vind het ook erg bijzonder; die werking van een roedel. Jouw roedel is altijd een mooie groep om te bekijken wat dat betreft, want ze doen het zo goed samen! Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat met Harvey en Guinness, ze lijken prima samen te werken hierin als ze het zo verdelen. Maar wel even lastig als jij dan idd wilt aanspreken haha. Leuk nieuw speeltje hebben jullie!!

kiwi
Die kralen dingen kom ik wel momenteel heel veel tegen bij shops die ze verkopen voor honden/katten en dan als tekenband. Maar zo’n muggenarmband, of iets anders tegen vliegende beestjes zou ik idd fijn vinden - bedankt voor dat linkje. Kan ze altijd eens proberen en hopen dat ze ook tegen ander ongedierte werken terwijl ik nog doorzoek of er nog meer te vinden is - misschien een spray of smeerseltje wat je vooraf kunt sprayen/smeren. Wordt er vreselijk chagrijnig van en als je niet oplet heb je zo een beestje dat je mond invliegt, zo smerig haha. En wat doet Chick het goed zeg, toppertje! Misschien doordat het de laatste tijd een stuk drukker is geweest, dat ze er meer aan gewend is geraakt en het allemaal steeds makkelijker en vanzelf gaat voor d’r. In ieder geval super fijn! Geeft jou denk ik ook net wat meer rust tijdens de wandeling denk ik. En die ijsjes zijn echt geweldig!! Zodra je die dingen in de shop hebt waar ik op wacht, gaan die ijsjes ook zeker weten mee besteld worden dit weekend. Zal die vreetvraat van mij ook wel kunnen waarderen haha.

skippy
Ik heb geprobeerd mezelf tussen Arya en die hond in te krijgen, maar is soms zo lastig omdat beide honden blijven rennen. Arya zocht ons wel op, maar als die hond dan kwam en je komt er niet goed tussen, gaat ze natuurlijk weer ruimte opzoeken om weg te komen en toen mevrouw zag dat ik mezelf er tussen ging zetten en haar hond probeerde tegen te houden kwam ze ook maar in actie maar wel natuurlijk meteen met de vermelding dat het geen agressief gedrag is. Wat het op dat moment ook nog niet echt was, maar Arya vond het echt niet leuk want er zat flink wat gegrauwel bij en als je dan doet alsof je je hond zo goed kunt ‘lezen’ had je ook moeten zien dat mijn hond er niet van was gediend en dat je gewoon had moeten ingrijpen op tijd. Haar hond was ook echt al voorbij het punt dat hij Arya’s signalen goed registreerde en er wat mee deed want op 1 punt deed Arya d’r lip wel even omhoog, maar echt meer als dat doet Arya nooit omdat ze echt heel erg conflict vermijdend is normaal en echt uit de weg gaat. Maar die hond zat zo hoog in z’n emotie dat je die gewoon echt eruit moet halen want die is niet bereikbaar. Maar goed. Is gelukkig nu achter de rug en Arya is het sowieso wel al vergeten nu denk ik hihi. Diezelfde wandeling ook een positieve ervaring gehad met een andere hond en verder deed ze het ook heel netjes aan de lijn met negeren van honden en mensen, dus overall was het gelukkig een mooie wandeling. Wat een heerlijke foto’s! Ziet eruit alsof het een mooie wandeling was. Maar idd; ik vind 1 kind en hond samen al een uitdaging hoor, laat staan 3 kids. Petje af voor jou haha! Ik vind het soms heerlijk om Arya en Milan samen te zien, maar het is soms echt rete frustrerend en irritant ook want ze moeten beiden aanpassen met wandelen en dat werkt niet altijd zoals ik het wil nog haha. Ziet er echt mooi uit met dat water ook!

Zoe
Ook mooi om dat zo te zien dan, dat er zo’n duidelijke rolverdeling is. En leuk dat Rocky er weer eens was! Vind het altijd indrukwekkend als iemand met zoveel honden aan de lijn kan lopen haha.

Denies
Kijk d’r zitten, geweldig haha!

punjab
Ik kan me voorstellen dat senna niet blij is. Lijkt me ook heel naar zo’n kanon. Hopelijk is het snel weer weg zeg :( Is Senna al iets meer gewend eraan ondertussen?

robbie
Hahaha die foto’s! Boefjes idd!

Ymor
Wat een Heerlijke foto zeg!! Wat een genot als je ziet dat ze elkaar dan zo opzoeken.

Ik had gister ook weer even een smelt momentje met mijn twee monstertjes. Ze zoeken elkaar elke dag wel even op om samen te slapen.

Afbeelding
Afbeelding

Even denken waar we vandaag gaan wandelen. Heuvelland is in principe dicht voor dagtoerisme en hier in de omgeving zal het wel stervensdruk zijn overal omdat de mensen dan nu hier vanalles gaan opzoeken.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:40

Ahh super schattig cursebreaker <3

Ik was vanmorgen verbaasd hoe rustig het was in het bos! Op 1 dolle golden na niemand tegen gekomen _/-\o_ Tót we het bos uit liepen, het leek wel of iedereen om de hoek had staan wachten ofzo :') Gelukkig had ik ze al aan de lijn maar álles kwam voorbij. Wandelaars, hardlopers, honden en iedereen riep uit volle borst; AAAAHHHH WAT SCHATTIG! Ik vind nu dat je als beardie eigenaar officieel vrij mag worden gesteld van je hond opvoeden. Ik kon echt in alle redelijkheid niet meer verwachten dat ze nu netjes naast me bleven lopen :)F

Ik bedoel, ik snap dat je smelt hoor hiervan :o Maar dat kirren hoeft toch niet :')

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:41

Hier is geen zon, dat scheelt 80% mooi-weer wandelaars. :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:42

KimD schreef:

Ja hier ook hoor! De hondenmensen waren hondenmensen, die herken je aan dat ze gewoon doorlopen met hun hond als jij ze aan de lijn hebt 8-)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:43

KimD schreef:

Ja, dat is waar! Hier nu ook niet, dus ga ik straks even het losloop gebied in hier denk ik.

RoosvanBlue
Maar gossie, wat een schatje ook <3
Ik snap best dat mensen daar zo op reageren haha.
Vanbinnen sta ik ook altijd te stuiteren en springen als ik zo'n schattige puppy zie!
Ik ga nooit zomaar op iemand af, maar vanbinnen ga ik los :') :') Heerlijk dat puppy spul <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:55

@Roos, wat CB zegt: ik loop ook altijd door en kwijl en kir inwendig :') _O-
Heel schattig! <3