Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:58

KarmaChansy schreef:
och arme wat doen ze dat beestje aan zeg

edit ik zou dat beestje dus laten gaan, dit is toch niet dierwaardig zoveel sleutelen.

Ik ook, bij het zien van de foto's had ik hem waarschijnlijk niet eens meer uit de narcose laten komen.

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:00

Bah wat sneu :n Vind dat van die balletjes met 11 maanden wel een beetje een raar verhaal... Ik zou ook zeker inslapen. Die revalidatie zal niet mis zijn en je kan een hond niet duidelijk maken dat ie nog maar even een jaartje moet lijden maar daarna kan ie wel een half-leuk leven lijden. Dan maar een leuke dag bezorgen met flinke pijnstillers en daarna laten gaan :(:) Vind het sneu dat alles altijd maar ten koste van de hond gered moet worden...

Ik ben wel benieuwd hoe jullie de honden hebben slapen s nachts? In een bench beneden, op bed, in een bench op de kamer, los beneden? En wat vinden jullie de voordelen en nadelen?

Hier slapen ze dus op de kamer met mogelijkheid om op een kussen, bed of bench te liggen. Maar ik zou ze eigenlijk op dagen dat ik moet werken wel graag beneden hebben omdat ze me toch regelmatig wakker houden... Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet aanpakken.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:06

Ik heb ze of op bed, of in hun eigen bed die naast dat van ons staat (aangeleerd met ren ervoor zodat ze niet naar ons toe konden en nu kun je ze gewoon 'op bed' sturen), of beneden. Op werkdagen heb ik AJ soms in hun eigen bed, omdat hij dan m'n vriend wakker houdt en die dan niet genoeg slaapt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:07

Bij ons kunnen ze overal liggen, maar als we gaan slapen dan ligt Dana bij mij onder het dekbed tegen mijn rug. De sheltie onder mijn voeten en Puk in het kuiltje van de knieën. Guinness ligt bij Kay en Harvey ligt altijd in zijn mandje naast me. Die wilt niet op bed.

Dana gaat ook niet meer van het af, die ligt daar de hele nacht. De rest gaat wel. Die gaan ook vaker beneden op de bank liggen of op hun eigen kamer op de matrassen.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:14

Ik ben gelukkig niet de enige met een verwende pup haha. Skye ligt ook lekker bij mij op bed. Als het te warm word gaat ze in de loop van de nacht op de grond liggen en komt ook niet op bed voor ik toestemming heb gegeven. Wat dus laatst resulteerde in dat ik me omdraaide en tegen een zielig snuutje op de grond aankeek haha. Toestemming gegeven en toen kwam ze snel weer erbij liggen :P

Wilde haar eigenlijk niet in bed hebben tot ik mijn eerste migraine aanval kreeg vanaf dat zij er was en ze precies om mijn hoofd ging liggen. Dat heeft ze de hele avond en nacht toen volgehouden. Nou als zij hulphond wilt zijn mag dat ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:25

Zonde ook van die alfa spider... Verzamelobject

Arme hond. Die had ik laten afspuiten..

Hier hond naast bed. Nooit erop of op een dekentje ivm vieze haren. Slaap liever in een schoon bed

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 21:30

Jeetje zonde. Ik weet niet of ik zo’n operatie wel zou doen heel eerlijk gezegd..

Hier slapen ze in de bench maar wel in benches. Gelukkig gaan die van ons gewoon gelijk liggen en zijn ze rustig.

Djessey’s eerste showtje is ingeschreven in Belgie bij de rasvereniging in juni! Gewoon puppyklasse dus echt voor de fun!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:32

Hier slapen ze op bed, of onder het bed of de woonkamer waar ze willen liggen mogen ze liggen :Y)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:36

Senna is ook verwend. Ze mag eigenlijk beneden of boven slapen. Meestal naar boven. Ze lag eerst op bed maar sinds de grote pluche mand slaap ze daar in. En als ik wakker ben kom ze ff op bed goeie morgen zeggen en knuffelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:44

Zodra ze ook maar in de gaten hebben dat ik wakker ben dat breekt de hel los. :') Dan springen ze allemaal op en dan hupsen ze op bed. :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:47

Hier gewoon beneden in de bench. Als ik zeker ben dat hij niks sloopt mag hij straks los beneden. Maar echt niet op de slaapkamer of in bed %) naast dat ik ook allergisch ben voor dieren vind ik het niet fris := en ja ik ben idd allergisch maar heb wel meerdere (huis)dieren. Maar ga Mn hobby niet laten zitten door een allergie _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:56

Leuk kiwiwitje. Waarom in België? :)

Hier slaapt naya in de bench beneden. Later zal ze los mogen :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:56

Hier slapen ze soms op bed. Tot 2 maanden geleden sliep kenzo altijd op bed totdat ik echt ga slapen dan gaat hij achter bed op matras liggen. Kymo sliep in bench naast bed. Nu helemaal zindelijk en slaapt nu hele nacht op bed als dat eens mag.

Ze slapen in eigen slaapkamer met matras, hondenkussen en een open bench. Anders zijn we steeds vroeg wakker door elkaar en ivm teken seizoen. Honden in bed is heerlijk. De rommel uit de vachten en haren is minder maar teken in bed is gruwelijk.

We ontbijten wel altijd op bed met zijn 3en en op mijn vrije dagen slapen we altijd op bed uit. Meestal eindigd dat in potje honden worstelen en als alles op de grond ligt dan hebben wij gewonnen. Wordt ook regelmatig wakker met bed vol speelgoed en 2 relaxt spelende honden naast mij. Echter zodra ik wakker ben is het relaxte weg whahaha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:00

Nynkster schreef:
Hier gewoon beneden in de bench. Als ik zeker ben dat hij niks sloopt mag hij straks los beneden. Maar echt niet op de slaapkamer of in bed %) naast dat ik ook allergisch ben voor dieren vind ik het niet fris := en ja ik ben idd allergisch maar heb wel meerdere (huis)dieren. Maar ga Mn hobby niet laten zitten door een allergie _O-

Gelukkig reageer ik vrijwel niet op de vachten van kenzo en kymo. Allergie is wel enorm vervelend daarom mochten mijn oudjes nooit zo vaak op bed slapen. Hun vachten was ik wel erg allergisch voor. Sinds hun overlijden heb ik geen allergie aanvallen meer gehad in dusdanige vorm dat ik meerdere soorten medicatie moest slikken. Gelukkig op mijn werk eigenlijk ook zelden echt last. Kan enkel niet 2 katten verblijven op 1 dag grondig poetsen dan gaat het namelijk wel fout

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:05

Ja het verschilt wel echt per vacht idd. Voor de kat is het erger dan voor de hond. Maar als ik hooi getild heb kom ik met armen vol bultjes thuis en zo door. Niezen is voor mij gewoon dagelijks normaal paar aanvallen per dag door stof of dieren

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 22:07

xLaraaj schreef:
Leuk kiwiwitje. Waarom in België? :)

Hier slaapt naya in de bench beneden. Later zal ze los mogen :)

Omdat ze hier bij de show van de rasvereniging nog te jong is maar in BE niet. (Maand later)Daarnaast hebben we een paar klasses in BE gesponsord dus “moesten” we er toch al heen. Dus mooie kans om alles te combineren eigenlijk :')
Van bevriende fokkers weet ik dat t een hele gezellige show is en heel gemoedelijk wat in ons ras geen overbodige luxe is. Dus maakt het net wat leuker.
Maar uiteindelijk is het maar een puppyklasse dus puur voor de fun *\o/*
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 13-05-19 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:18

Dexter ligt graag tussen mijn benen (ik slaap wijdbeens of zo :Y) ) maar daardoor word ik dus erg vaak wakker omdat ik me weer eens niet kan omdraaien met een hond van 17kg tussen mn benen die niet aan de kant gaat.

En Dundy springt vaak bij me om me uit nachtmerries te halen of als ik wakker word van een nachtmerrie. Maar dat maakt me dus meer wakker dan het helpt.

Zou ze het liefst ook de deur naar beneden open laten maar we mogen eigenlijk de trap niet gebruiken na 22.00 van de buren. Als we dat wel doen, slaan ze weer op de muren :roll: Dus we kunnen geen honden hebben die s avonds nog een afdaling maken om te gaan slapen.

KimD, heb je dan zelf nog ruimte om je kont te keren? _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:36

Daeva, Kenai en aelynn slapen beneden in hun eigen benchen. Als Cooper blijft slapen ligt hij bij mij op de kamer, meestal in bed. (Zo erg dat hij het moment hij bij lij thuis komt naar boven gaat en in bed kruipt :+ )
Komend weekend blijft rocky voor het eerst bij mij thuis slapen (vorige keer dat ik hem een weekend had longeerde ik bij vrienden dichter bij de show), dus wat het met hem gaat worden zien we wel.

Komend weekend heb ik 5 honden. Mijn 2 jongens komen beide van zaterdag middag tot zondagavond naar hier *\%/*

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:52

Django sliep in het begin in een dichte bench, dat leek hij gewend te zijn (na de laatste ronde dook hij altijd direct in de bench om te slapen). Tegenwoordig laat ik de bench gewoon open. Die staat beneden.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:39

Amai kaus, dan kan je zelf niet kiezen wanneer je gaat slapen en naar boven gaat? Zou bij mij geen waar zijn die regel :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:22

Kaus schreef:
Dexter ligt graag tussen mijn benen (ik slaap wijdbeens of zo :Y) ) maar daardoor word ik dus erg vaak wakker omdat ik me weer eens niet kan omdraaien met een hond van 17kg tussen mn benen die niet aan de kant gaat.

En Dundy springt vaak bij me om me uit nachtmerries te halen of als ik wakker word van een nachtmerrie. Maar dat maakt me dus meer wakker dan het helpt.

Zou ze het liefst ook de deur naar beneden open laten maar we mogen eigenlijk de trap niet gebruiken na 22.00 van de buren. Als we dat wel doen, slaan ze weer op de muren :roll: Dus we kunnen geen honden hebben die s avonds nog een afdaling maken om te gaan slapen.

KimD, heb je dan zelf nog ruimte om je kont te keren? _O-

Die buren konden mij de boom in. 8)7

Ik kan me inderdaad niet draaien, maar ik ben het inmiddels zo gewend dat ik ze ook echt mis als ze er niet zijn. Ik slaap dan ook echt veel slechter. :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:27

Ik heb een compromis gesloten met Skip. Slapen doe je op je eigen kussen naast bed, maar niet meer in bed.

Ik had namelijk nog maar zn 30cm ruimte in bed als Skip lekker languit ging liggen en dat slaapt toch niet zo lekker.

In het nieuwe huis gaat hij wel beneden moeten slapen want de trap is te gevaarlijk hebben we ontdekt. Ging één keer goed, maar gaan we niet nog een keer proberen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:47

Ik krijg ook echt de kriebels als ik mij voorstel dat m'n bed er zo uit zou zien als zijn kussen in de bench :r En qua rangorde/dominantie is op bed/bank mogen ook niet aan te raden toch? Of is dat alweer achterhaald? Gelukkig is Django het niet gewend om erop te mogen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:50

_Christina schreef:
Ik krijg ook echt de kriebels als ik mij voorstel dat m'n bed er zo uit zou zien als zijn kussen in de bench :r En qua rangorde/dominantie is op bed/bank mogen ook niet aan te raden toch? Of is dat alweer achterhaald? Gelukkig is Django het niet gewend om erop te mogen.

Ja, dat is van voor de middeleeuwen. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 08:51

hier mogen ze ook gewoon op de bank. Alleen wel op de voorwaarde dat als ik vind dat ze eraf moeten dat ze er dan gewoon afgaan.