dierenfan schreef:Blaffen kun je pas af leren als je de oorzaak weet. Angst, onzekerheid, paniek, waaksheid!??
Verder ivm afstand die je moet overbruggen zou ik baby foon aanschaffen of nog beter camera met functie waardoor je kan praten tegen de hond zonder dat je er bent. Met camera zie je gelijk waar ze op reageerd.
Wat ik me voor kan stellen is dat ze het gevoel heeft iris te moeten beschermen en/of dat ze zich een keer compleet de pleuris is geschrokken van een beest op het dak, daardoor nu waakzamer of onzeker is. Voor de +-6x dat ze nu is aangeslagen ga ik nog geen babyfoon aanschaffen. Ze hoort me zodra ik wakker word, want we wonen in een gehorig huis, maar ik word wakker van het geblaf dus voor het waarop ze reageert ben ik dan al te laat. Als ik beneden kom staat ze bij de serre. Ik stuur haar dan in de bench en ga weer naar boven.
Overdag slaat ze niet aan, ook niet als we weg zijn (vraag ik de buren regelmatig). 's Avonds is ze wel alert op dieren op het serredak, maar slaat dan niet aan.