Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:08

dierenfan schreef:
Blaffen kun je pas af leren als je de oorzaak weet. Angst, onzekerheid, paniek, waaksheid!??

Verder ivm afstand die je moet overbruggen zou ik baby foon aanschaffen of nog beter camera met functie waardoor je kan praten tegen de hond zonder dat je er bent. Met camera zie je gelijk waar ze op reageerd.

Wat ik me voor kan stellen is dat ze het gevoel heeft iris te moeten beschermen en/of dat ze zich een keer compleet de pleuris is geschrokken van een beest op het dak, daardoor nu waakzamer of onzeker is. Voor de +-6x dat ze nu is aangeslagen ga ik nog geen babyfoon aanschaffen. Ze hoort me zodra ik wakker word, want we wonen in een gehorig huis, maar ik word wakker van het geblaf dus voor het waarop ze reageert ben ik dan al te laat. Als ik beneden kom staat ze bij de serre. Ik stuur haar dan in de bench en ga weer naar boven.

Overdag slaat ze niet aan, ook niet als we weg zijn (vraag ik de buren regelmatig). 's Avonds is ze wel alert op dieren op het serredak, maar slaat dan niet aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:10

Hier ook zo'n Duitser hoor dierenfan, alleen daar is het niet doorgeslagen naar agressie. Nee, hij kan niet met alle honden, maar zolang ze hem met rust laten geen probleem, kan rustig tussen publiek staan bij wedstrijd, zolang ze hem niet aanraken. Daar heb ik geluk mee dat ik dat goed aangepakt heb en hij can zichzelf negeert. Dat heb ik gewoon beloond en geholpen met negeren

Ik durf zelfs wel te zeggen dat je tot 3 jaar bezig bent om fijne hond te krijg3n, maar tot anderhalf is het soms idd aanpoten. :')

Degene die hier echt meerdere keren per week flink trainen nodig heeft is gelukkig wel de sociaalste. Die is toch wel erg makkelijk met mens en hond, alleen voor de rest niet.

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:53

Jeetje dierenfan, 5 van zulke grote honden :=

Ik zou over heel wat jaren graag een Mechel willen maar wilde eerst wat bekender in de sportwereld worden met mn kelpie en Cattle. Heb het idee dat je met een Mechel wat minder marge hebt qua even niet sporten en alleen thuis wat doen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:05

Ligt er aan Kaus. In principe zou ik nooit voor een bekende herdersoort gaan als je niks actiefs/mentaals wilt doen. Dus met alleen wandelen niet, maar ik ken toch wel een aantal Mechels die het erg leuk doen in de IPO, maar ook makkelijk met andere sporten tevreden zouden zijn. Maar daarnaast ken ik ook vreselijk zenuwachtige, nerveuze die echt niet leuk zouden zijn thuis. Of hele felle/scherpe die je niet moet willen hebben in een normaal huishouden. Kwestie van lijnen kennen en toch wel echt serieus iets met de hond ondernemen. Of dat nu agility, flyball, gehoorzaamheid of IPO is maakt minder uit. Ik heb helaas hier in de straat een aantal Mechels (en DH's) die alleen huishond(wandelen en lekker op losloopveld gooien in de veronderstelling dat ze leuk zijn met alle honden en mensen) zijn en dat gaat even goed, maar daarna wordt er geklaagd dat ze zo vreselijk waaks en scherp zijn, niet met andere honden kunnen, slopen, blaffen of neurotisch gedrag laten zien.

Ik denk dat je met een Kelpie en een Cattle al vrij actieve honden in huis hebt die meer nodig hebben dan een blokje om en een losloop wandeling. Kijk naar jouw jonge hond met blessure, die vindt alleen aangelijnd wandelen ook niet genoeg. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:07

Oh en 's avonds/'s nachts alerter zijn vind ik vrij normaal, alleen jammer dat je niet precies weet waarom ze blaft Paloedie. Loopt ze los 's nachts? Misschien even zorgen dat ze niet in en bij de serre kan komen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:12

MyWishMax schreef:
Hier ook zo'n Duitser hoor dierenfan, alleen daar is het niet doorgeslagen naar agressie. Nee, hij kan niet met alle honden, maar zolang ze hem met rust laten geen probleem, kan rustig tussen publiek staan bij wedstrijd, zolang ze hem niet aanraken. Daar heb ik geluk mee dat ik dat goed aangepakt heb en hij can zichzelf negeert. Dat heb ik gewoon beloond en geholpen met negeren

Ik durf zelfs wel te zeggen dat je tot 3 jaar bezig bent om fijne hond te krijg3n, maar tot anderhalf is het soms idd aanpoten. :')

Degene die hier echt meerdere keren per week flink trainen nodig heeft is gelukkig wel de sociaalste. Die is toch wel erg makkelijk met mens en hond, alleen voor de rest niet.

Hij is mijn eerste eigen herder. Eerste eigen hond terwijl ik op mezelf woon en alles alleen doe in principe. Had al jaren herders om mij heen maar dat is totaal anders. Daarnaast ben ik super voorzichtig aangelegd en hij erg onzeker. Fijne combi met alles en wonen in een flat 4 hoog haha.

Wel had ik al enorm pak ervaring doordat ik vele jaren in asiel gewerkt en getraind heb met echt allerlei honden en zelf ook altijd actief diverse sporten heb beoefend met vorige honden.

Maar ik hou niet van risico's nemen en heb er voor mezelf en mijn omgeving van gemaakt dat hij agressief is. Echter hij heeft nog nooit echt iets kunnen doen of gedaan.

Gisteren liep hij op mijn werk relaxt los tussen mij en alle collega's terwijl we pauze hadden. Dit was half jaar geleden ondenkbaar. Maakte netjes contact en was gewoon helemaal relaxt. Naar andere honden buiten de roedel gaat inmiddels het ook super goed. Hij mag vanaf na de zomer bij de vaste dagopvang groep los. Expres er na ivm dan veel rust verder qua pension en voor mezelf. Ze kennen elkaar al goed maar tot nu toe altijd tralies er tussen gehad.
Hij reageert uit angst zo extreem. Dat is niet fijn maar voor mij persoonlijk beter te trainen en hanteren dan uit dominantie.

Hij wordt in november al weer 2 en groeit echt met de maand. Zeker nu alleen hij nog echt bij mij woont en hij dus altijd deels de volle aandacht krijgt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:15

Kaus schreef:
Jeetje dierenfan, 5 van zulke grote honden :=

Ik zou over heel wat jaren graag een Mechel willen maar wilde eerst wat bekender in de sportwereld worden met mn kelpie en Cattle. Heb het idee dat je met een Mechel wat minder marge hebt qua even niet sporten en alleen thuis wat doen..

Heb zelfs paar maanden 7 gehad en vele jaren 6. Nu 5 is dus echt heel rustig hoewel met de 2 jonge gasten in de roedel wij 5 nu oke vinden haha. Wil geen 3 honden die nog geen 2 jaar zijn veel te veel onrust dan. Echter eind volgende jaar komt zeker te weten er een pup bij

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:23

Jij woont zeker heel groot dan? Of buitenuit? Wel echt een droom <3

MWM, nee klopt. Ik wil ook echt een hond om mee te sporten. Begin volgende week met Dundy ook weer met behendigheid, tijdje niet gedaan omdat ik geen leuke club kon vinden. Maar wil met een Mechel dan niet zitten met geen auto, nog clubs moeten uitzoeken, sportwereld ontdekken enzo. Dan wil ik het allemaal wel kennen.

Alhoewel ik 'thuis ' ook veel sport met urban mushing (Ja, Ja, hippe naam) en verder heel veel trainen tijdens het wandelen. Maar met een Mechel zou ik echt meer willen.

Ik zie hier ook wel Mechelaars lopen met een kind erbij of een oud vrouwtje of zo. Die doen er dan verder ook niks mee behalve te veel voeren en een blokje om :n Vind het dan altijd knap dat zo'n beestje nog niet is doorgedraaid.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:26

Hier lopen hopelijk volgend jaar ook 4 DH's rond. :') Als nestje doorgaat en als de oudste nog leeft...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:28

Afbeelding

De roedel. Zoals we hem jaren hadden samen. Moeiteloos in mijn eentje vele uren door kilometers bos gewandeld. De husky's vast en de rest relaxt en goed luisterend los. Nooit 1 probleem gehad. Giga leuke roedel geweest. De langhaar duitser, de boxer en de labrador x rottweiler in iets meer dan een jaar overleden.

Afbeelding

De roedel 4 weken geleden. 2 heerlijke schoften erbij en toen leefde de labrador x rottweiler dus nog. De 5 loop ik wel alleen mee op bepaalde tijden in bepaalde gebieden maar dan allert op de omgeving en bij onvoldoende overzicht de 2 pubers vast ivm nog onvoldoende luister functie. Dat komt weer wel goed met de jaren ;) meestal loop ik nu in 2x voor zowel hun als mezelf.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:33

MyWishMax schreef:
Hier lopen hopelijk volgend jaar ook 4 DH's rond. :') Als nestje doorgaat en als de oudste nog leeft...

Eind het jaar toevallig haha voor je weet maar nooit.. Effe in de gaten houden...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:39

Kaus ik woon zelf 4 hoog op flat maar slaap er enkel met meestal 1 en soms 2 of 3 honden. De vriendin waar ik alles samen mee doe en ben als ik vrij ben en s avonds heeft rijtjeshuis wel met tuin maar niet giga groot hoor. 10 bij 6 meter ofzo?
Maarrr beiden wonen we zo goed als aan de rand vh bos. 500 meter en sta midden in zeerrrr uitgestrekt bos gebied waar je zeer goed kan wandelen en sporten. Dus tuin is fijn maar zeer zeker niet noodzakelijk.
De husky's horen hier officieel ook niet. Zonder hun zouddn we max 4 (beiden 2) hebben. Ze zijn achter gelaten door hun met noorderzon vertrokken baas nu 3 jaar geleden en zijn totaal niet herplaatsbaar ivm problemen. Dus optie houden of euthen en we kozen voor samen delen en houden. Ze zijn er wel maar ook totaal niet aanhankelijk of mens gericht dankzij hun verleden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:32

dierenfan schreef:
MyWishMax schreef:

Eind het jaar toevallig haha voor je weet maar nooit.. Effe in de gaten houden...

Wel de bedoeling ja. Ze wordt binnen paar weken loops en houdt zo'n 5 a 6 maanden aan :')

Je bent altijd welkom iig haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 06:04

MyWishMax schreef:
dierenfan schreef:

Wel de bedoeling ja. Ze wordt binnen paar weken loops en houdt zo'n 5 a 6 maanden aan :')

Je bent altijd welkom iig haha

Fijn! Nog een optie erbij dus voor mij misschien al vrees ik eigenlijk nog td vroeg voor mij als ik het zo lees. Wil eigenlijk volgende najaar pas maar je weet nooit hoe plannen wijzigen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:54

ik vroeg mij af of ik kan mee kletsen :D Ik heb een ''puppy'' van 10 maanden nu op proef :j het is een husky mix, once you go husky you never go back zeg ik maar ;)

Zijn naam is balto

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:04

ouh ga je een derde er bij nemen ? :D Hoe bevalt het?

Hoe gaat het met jullie en de hitte? Hier wordt naya irritant energiek na 22uur omdat het dan eindelijk afkoelt :P

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:07

Wat een knappe husky! ooit komt er nog een husky(mix) !
Nova is idd ook hyper later op de avond. Normaal gaat ze om 22.00 zelf in de bench maar het liefst rent ze dan nog door het zwembadje.

Nova is gisteren 3 uurtjes bij de oppas geweest die ook in augustus op haar gaat passen als wij op vakantie zijn. Ze wonen op een boerderij en nemen maar 1 hond tegelijk aan dus alle aandacht gaat naar haar. Hele fijne mensen en de kinderen zijn ook gek met haar :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:08

Ja hij blijft als het goed gaat tussen Karma (husky) en hem, nu is het nog wennen ze zijn beide wat bezitterig :j maar tot nu toe nog geen rake klappen gevallen zeg maar.

edit: hij is zo ontzettend leuk, ik wil hem niet weg doen haha :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:08

Hier springen de oudste en jongste af en toe overdag in hun zwembad. De jongste gaat daar een beetje spetteren en daarna ergens in de schaduw liggen, de oudste kan rustig 10 minuten rustig stilstaan in het water. :') De reu is de hele dag aan het verplaatsen van schaduw naar schaduw en doet verder niks, hij kan heel slecht tegen warmte. 's Avonds of binnen als de airco aan staat doen we even 5 minuten wat oefeningen met hem. De oudste is sowieso oud aan het worden dus heeft geen behoefte meer aan uitdaging, die wil slapen en eten en soms spelen met de anderen.

De jongste traint gewoon nog 3 of 4 keer per week. Wij hebben vreselijk veel geluk, onze club heeft heel veel bomen om het veld, dus overdag altijd wel ergens schaduw, ook op de parkeerplaats. Nu hebben we met die hitte niet overdag getraind, omdat het niet doorging door wedstrijden enzovoorts. Maar 's avonds ligt het hele veld in de schaduw en tot nu toe waait het ook flink, waardoor het gewoon fris wordt. We gaan wel een uurtje later trainen dan normaal, dus rond 8 uur/half 9 pas en soms nog wat later.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:20

Hier wordt ook gewoon getraind met de hitte. 3 keer per week gehoorzaamheid en dan ofwel 1/2 keer flyball ofwel 1 wedstrijd gehoorzaamheid. De weken dat ik wedstrijd heb wordt er niet ge flyballed.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:22

Voor wie het interesseert: die Duitse Herder pup die continu zijn voer terug uitbraakte, blijft een aangeboren afwijking van de aorta te hebben. Hierdoor wordt de slokdarm afgekneld en wil de pup dus amper eten en wat hij eet komt er dan terug uit. Morgen weten ze of het te opereren valt...
Losstaand van de slaagkansen (en of het wel te opereren valt) vraag ik mij toch af of je dit wel moet willen voor een 11weken oude pup. ik zou namelijk denken dat er bij aorta afwijkingen nog meer "problemen" kunnen zijn...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:27

ouh nee zo slecht nieuws. ik zou inderdaad wel willen weten of er nog problemen zijn. en dan pas afwegen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 12:28

Tuurlijk! Welkom Karma! :D :D

Hier eigenlijk weinig problemen met de hitte. Ze slapen overdag, of spelen een beetje. En in de avond wandelen. :)

petitparis schreef:
Voor wie het interesseert: die Duitse Herder pup die continu zijn voer terug uitbraakte, blijft een aangeboren afwijking van de aorta te hebben. Hierdoor wordt de slokdarm afgekneld en wil de pup dus amper eten en wat hij eet komt er dan terug uit. Morgen weten ze of het te opereren valt...
Losstaand van de slaagkansen (en of het wel te opereren valt) vraag ik mij toch af of je dit wel moet willen voor een 11weken oude pup. ik zou namelijk denken dat er bij aorta afwijkingen nog meer "problemen" kunnen zijn...

Gatver zeg, wat heftig. Ik deel jouw mening/gedachte wel eigenlijk.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:32

Heftig,en vooral sneu voor de pup! Ik zou zelf ook goed overwegen of je het de pup wel aan moet doen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:36

Ik vind het idd ook wel heel triest, maar de pup heeft nu al een achterstand. Krijgt nu wel speciale vloeibare voeding, maar toch... het beestje heeft geen goed vertrekpunt om onder narcose te gaan.
Maar zoals ik kennis al zei, ik heb geen band met die pup, dus is het makkelijk om het objectief te beoordelen.