Vandaag bij Rob van Zon geweest met Snoopy. Je had gelijk Cayenne, hij begon over haar gewicht, maar na het wegen trok die zijn opmerking terug
Snoopy heeft 2 soorten schimmels in haar ontlasting waarvan 1 de mega bacterie. Nu 2 soorten medicatie meegekregen, over 10 dagen terug om te kijken hoe verder. In e tussentijd ook ontlasting van de andere 3 opsturen om te kijken of die gezond zijn.
Gelukkig gaat het steeds beter met de zieke vogels hier... of ik moet wat gemist hebben. Was vandaag bij die dierenwinkel... kon het weer niet laten. Ik heb een probleem... een verslaving!
Heb er 2 kakariki's bij. Jongen van dit jaar, tam! Mooi bont stel. Zitten nu heerlijk in het water zich te wassen. Nu nog namen bedenken!
Ik heb trouwens rui hulp gekocht bij de dierenwinkel! Ik hoop dat het helpt, en iedereen bedankt voor de tips!
Anoniem
Geplaatst: 25-05-20 20:02
Binkie is weer thuis!! Hij eet inderdaad wel weer een flink stuk beter, thuis ging hij gelijk aan zn stukje toast met medicijnen bezig, hij is blij dat hij weer thuis is!
Ik vind zn linkerpootje wel sneu hoor, die doet nog steeds niet wat die moet doen..
Het arme dier ziet er ook niet uit, zit onder de poepvlekken, heeft zich duidelijk al dagen niet gepoetst. Uit extra microscopisch onderzoek is nog steeds geen duidelijkheid gekomen, dus we vrezen dat dat ook niet meer gaat komen en hopen dat de behandeling dus gaat aanslaan.
Lukasje
Geplaatst: 25-05-20 20:17
Benfan schreef:
Heb er 2 kakariki's bij. Jongen van dit jaar, tam! Mooi bont stel. Zitten nu heerlijk in het water zich te wassen. Nu nog namen bedenken!
Dat vraagt om
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 26-05-20 06:15
Wat fijn dat Binkie weer thuis is! En ach, die poepvlekken gaan er wel weer uit wanneer hij sterk genoeg is om zich te wassen of om te douchen! Ik vind met name op de filmpjes toch wel dat hij kracht in het pootje lijkt te hebben? Hij probeert in ieder geval ermee vast te grijpen dus dat is positief! Kun je zelf niet wat fysiotherapie proberen? Door hem bijvoorbeeld met zijn zwakke pootje af en toe je vinger of een stokje te laten grijpen. Op die manier krijgt hij weer meer coordinatie en spieren!
Benfan, wat leuk 2 nieuwe aanwinsten. Is het familie van elkaar? Foto's!
Kiiim Ja, dat doet hij altijd. Snap niet waarom hij daar steeds over begint want het is voor iedere vogel weer verschillend. Wat voor jouw vogel een prima gewicht is hoeft dat voor die van mij niet te zijn!
Elina, wat een leuke bolletjes! Ze lijken wel echt grijs!
Amanda, kweken is leuk wanneer alles soepel verloopt, maar ik ben ook al zo vaak van mijn roze wolk getrapt! Soms vraag ik me echt af waarom ik het nog doe! Maar het heeft ook zeker wel leuke kanten Ik kan alleen zo slecht afscheid nemen
Hopelijk knapt Snoopy snel op van zijn medicatie Kim! Megabacterie is een rottig iets helaas
Ik ben benieuwd naar foto's benfan
Fijn dat hij weer thuis is Shanna, het wassen komt vast vanzelf weer als hij zich beter voelt. Gelukkig eet hij weer iets beter nu
Ze lijken idd grijs Cayenne, maar toch toen ik goed keek in de zon is het heel licht blauw, 1 vd twee heeft ook wit, dat zal het bont wel zijn . Tis nog een beetje een undefined kleurtje totdat ze door de jeugrui zijn gok ik...
Nou inderdaad. Ik hoop dat de rest de mega bacterie niet heeft, ik ga vandaag de poepjes opsturen. Snoopy was volgens Rob en assistente wel erg gespierd en sterk, ze waren blij dat ze geen ara was
Divers
Geplaatst: 26-05-20 11:20
Ik heb urgent hulp nodig.
Allereerst: Ik woon NIET in Nederland Er is hier geen dierenambulance/vogelopvang/iets vergelijkbaars
Een vriendin van mij heeft een duif gevonden. Het beestje lag versuft op de grond en kan niet staan. Als je het neerzet valt het om. Ik ben langsgekomen om vogelvoer te brengen en toen zagen we een soort gezwel onder de vogels buik.
Dit is dus bij de staart.
Wat is dit?
Kimley
Geplaatst: 26-05-20 11:31
Is dat niet de binnenkant die naar buiten is gekomen?
Kim, balen zeg van de bacterie! Hopelijk slaat de ab snel aan en heeft de rest het niet.
Shanna, hoe gaat het met Binkie vandaag?
Divers: jeetje wat ziet dit er heftig uit. Ik heb geen idee wat dit is. Zijn er ook geen dierenartsen waar je woont? Want dit beestje ziet eruit alsof hij uit zijn lijden verlost moet worden..
Dit zijn ze dan! de lichtere is de dame, de ander een kerel. Wat een superleuke diertjes zeg! Koda, onze Bonte boer vind ze erg leuk en hangt constant bij hun.
Over hangen gesproken.
Koda (bonte boer) en Checkie (de kale Meyer) wonen nu samen. Als je een kaartje wil sturen dan kan dat! PB maar voor het adres Ze voeren elkaar, en heb ze gisteren daardoor lekker samen in een hok gezet! Ging SUPER! Zo blij voor Checkie dat die nu een vriend heeft.. daardoor ga ik wel twijvellen over het geslacht van Checkie.. zal het een.. dame zijn? Toch maar veertjes opsturen dan ..
@ divers: ik kan je niet helpen, het spijt me. Wel super dat je het beestje wil helpen. Indien je niet snel hulp vindt, en jij oordeelt dat de duif lijdt, zou ik het diertje wel uit zijn lijden verlossen.
@ Benfan: leuke vogels! Mijn 2 mannen voeren elkaar ook hoor
Hier gaat alles goed, Josje moet nog wel even wennen aan Indy en haar springerigheid ze doet wel alles na wat hij doet, inclusief eten, dus dat is wel echt fijn. Ze rommelt nog steeds met zaadjes maar eet wel eivoer en trosgierst. En ze stapt dus keurig op, eet uit mijn hand, etc. Echt fijn
Duif zit nog steeds bij mijn vriendin, ik geloof dat ze een gratis dierenarts had gevonden waar hij heen kon... Ik zal haar even vragen.
pinto_1
Geplaatst: 27-05-20 15:13
Ik heb vorig jaar een houtduif aan de kant van de weg gevonden. Overal veren, diertje onder het bloed en veel kale plekken. Ik dacht dat hij was aangereden, maar toen ik hem oppakte zag ik een gat in zijn zijkant, en de andere kant was kaal. Oftewel, ik vermoed dat hij door een roofvogel is geslagen.
Heb het diertje meegenomen, in een poezenkrat (reismand) met kranten gezet, om rustig te laten sterven.
Volgende dag zegt mijn man; je duif heeft honger. Zat de duif fier rechtop... Heb hem onderin het konijnenhok gezet (heb zo'n dubbel hok, dus konijn boven en duif beneden geplaatst) en voer en water onderin gezet. Na een paar weken het deurtje open gezet, duif heeft rondgehipt in de ren, maar is uiteindelijk weer terug in het hok gaan zitten. Een week later weer geprobeerd, en toen vloog hij op de zijkant van de ren en uiteindelijk weg. Heb hem nog een paar keer gezien, toen hij nog herkenbaar was aan zijn kale verenpakket.
Maar geeft wel aan dat ze sterker zijn als je zo zou vermoeden...