[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:45

Ik vind de ramirezi's eigenlijk steeds mooier!
Maar heb geen idee of ze in mijn bak passen.
En gezien daar niet heel veel meer bij kan, is dat geen optie.

Ik ga wel binnenkort mijn zwaardvis man, en de kleine man vervangen voor een nieuw mannetje.
Beetje nieuw bloed en ter voorkoming van incest.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:49

Inteelt bedoel je.. ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:51

Dat ook ja O:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:14

Ze zijn ook heel mooi, maar dacht dat de electric blue niet natuurlijk was. Ooit ingespoten ofzo? Vanavond nemen mijn ouders ook mijn garnalen bakje mee, dus 2 aquariums met enkel vissen die ik leuk vind.. Als het bij het bestand kan en mijn vriend wil er dan wat in hebben vind ik niet dat ik mag weigeren. Hij noemt ze nu ook 'zijn vissen' :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:29

Inmiddels actief geweest met nadenken en onderzoeken.

Ik heb een bijna als nieuwe bak over kunnen nemen. Een juwel bak van 81x36x45 dus zo n 110 liter bak.

Na goed zoeken en overleggen op een aquarium forum wordt het vis bestand zeer waarschijnlijk:
Bodem: corydoras adolfi
Midden: neon tetra's en rouw tetra's
Boven: honinggoerami

Aantallen nog geen idee. Iemand tips?

En zit nog te twijfelen over een algeneter er in. Een vreedzame maar solitair levende algeneter. Wel of niet doen en welk ras?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:52

Ik moet zeggen; vind 80 best klein voor een honinggourami. Volgens mij is 80 de minimale lengte van een aquarium voor deze vissen, maar heb ze zojuist ook gekocht en ze zijn vrij groot. Er zijn ook dwerg gourami's. Zijn ook erg leuk en denk eerlijk gezegd dat deze beter tot hun recht komen in jou bak.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:10

Honinggoerami is kleiner(4,5 cm max) toch dan de dwerg(6-8cm)? Echter de dwerg gourami gaat niet samen met de cory's dus die kunnen helaas niet omdat de corydoras toch net iets meer trekken.

Honinggoerami is toch hetzelfde als de trigocaster chuna? Die bedoel ik in elk geval ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:15

Sorry, mijn fout :+ Ik heb idd een andere. := niks gezegd haha

Ik heb deze:
Afbeelding
Nederlandse benaming moet ik even opzoeken, krijg nu vooral Engelse sites. Deze worden een stuk groter haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:57

Wow ook erg mooie vissen maar idd te groot ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:00

Dierenfan corydoras adolfoi zij gaaf! Die wil ik ook nog eens hebben :j
Worden wel flink groot hoor, grotere bak zou dan mooier zijn.
liefst zitten ze met 6 of meer,dus kijk of dat past :j

Algeneters geen verstand van, sorry.!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:20

Ze worden 6 cm dus valt mee toch qua grootte? Ik zat ook idd aan min 6 te denken. Dan 10 neon tetra's en 6 rouw tetra's en van boven weet ik nog niet. Kijken wat ik over hou qua cm vis ;) voor het max.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:28

Mijn garnalen bakje staat hier inmiddels ook. Ben vlak voor mijn stage begonnen met 5 garnalen, inmiddels zit ik op minimaal 50 binnen, laten we zeggen, 3 maanden := de oudste zijn nu roze van kleur en beginnen donkerder te worden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:22

Wat ik trouwens vergeten ben te vertellen.. ik heb een aantal onderzoeken gehad in het ziekenhuis..

Bij de cardioloog kwam er voor nu niks verontrustends uit, maar als mijn klachten erger worden moet ik terug komen voor een event-recorder.
Bij de kno-arts ging alles vooralsnog prima en kreeg ik te horen dat een evenwichtsorgaan tot wel een jaar kan duren voor het volledig hersteld is.
Ik moet 8 augustus terug voor een gehoor test, en dan gaan ze ook de epley-manouvre doen bij mij, om te kijken of de duizeligheid hierna weg is.
Wordt dus een dagje vol verrassingen.. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:14

Nou zeker . hopelijk valt het een beetje mee :(:)

Dierenfan, 6 is een mooi aantal ,heb ik ook met mijn corys,meer is natuudlijk alfijd mooier voor ze.
In net wild zitten ze echt in hele grote groepem :j
Ik ben zelf geen voorstander va volle bakken,zou het dan gewoon bij die neon en rouw tetras houden :j
Maar dat moet je verder zelf ook weten

Ik ga zo kijken voor een andee pomp, krijg toch commentaar op wat ik heb en zou het water niet schoon genoeg filteren waardoor ik die ziekte in de bak heb.
Terwijl er ook wel weer iemand was die dan zegt van hee pompje is prima, je hebt gewoon nu pech met je bak en dat kan iedereen gebeuren.
Pfff, 8)7

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:36

Afbeelding

Die doen het in elk geval wel goed, baby's onderweg *\o/*

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:27

LoveUggs schreef:
Sorry, mijn fout :+ Ik heb idd een andere. := niks gezegd haha

Ik heb deze:
[ [url=m/vK8mGJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nederlandse benaming moet ik even opzoeken, krijg nu vooral Engelse sites. Deze worden een stuk groter haha

dit zijn diamantgourami's bekende visjes, die inderdaad erg groot worden :D
Heb ze ook jaren gehad leuke visjes.

Hier de nano bak gisteren ontvangen en een hoop spullen erbij en 2 verschillende opzet lampen en pompen en allerlei dingen, super lief !

Jayden is er helemaal blij mee maar eerst even draaien en bedenken welke garnalen erin komen, mogelijk blue fairy's. Nu nog vrij leeg omdat ik er nog planten voor moet halen, heb geen kleine plantjes op 2 jonge vallisneria asiatica na :P en wat drijfplanten, die heb ik genoeg :P

Afbeelding

Afbeelding

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:10

Die vlinders op de muur vind ik leuk! :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:21

haha ja had ik via iemand gekocht, die verkocht zakjes heb er nog meer, komen ook nog op de andere kant muur :) Vond ze zo schattig, heb ze in allerlei kleuren besteld :P

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:24

dik hoop dat het bij jou goed gaat met je combi goerami's en ramirezi...bij mij had de goeramiman de ramirezi's de dood in gejaagd liet ze niet met rust (ik heb 1m bak)

ik wil ook nog keertje nano bakje :o zijn zo leuk! maar denk dat ik niet meer mag van mn man :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:27

Leuk! Nano bakje! :D

Ja was er idd al achter. Bij mij hangen ze een beetje onderin, gister had het mannetje zich ingegraven. Zo nu en dan zwemmen ze wat rond.

Ik heb even advies nodig.. Merk toch dat ik wat te weinig zand in mijn bak heb zitten.. planten houden niet allemaal goed vast. Is er een manier om in een draaiende bak zand toe te voegen rondom de planten..? Ik zat te denken aan mijn slang waarmee ik ververs en een trechter. Alleen ja; zand moet ik uitspoelen dus ben bang dat dit niet doorloopt.. Iemand suggesties?

Daarnaast denk ik eraan om zo even mijn nano bakje leeg te halen en er van dat donkere spul in te doen als bodem.. (kaviaar wordt dat geloof ik genoemd) T is maar een 20 liter bakje dus al het water kan ik bewaren, alleen even de garnalen uitvangen. Gelijk wat plantjes bij kopen want er staat niks meer in.. :=

Marisje; mijn bak is 1.50 meter. Plus dat ik best wel wat schuilplekken heb in de bak. Tot nu toe gaat het goed, en zijn het de ramirezi's die zo af en toe een beetje jagen, maar heb nog altijd rust in de bak.

Gaat het uiteindelijk niet gaan of de gourami's of de ramirezi's eruit, maar het zou goed moeten gaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:42

Ja hoor, filterzand bestellen 1 keer uitspoelen met lauw water, dan met een bekertje/maat beker eromheen toevoegen, zo deed ik het :)

over algemeen als je kleine diamant gourami's neemt dan komt het wel goed, alleen let op tijdens broed periode, dan worden ze wel vaak link, beide soorten. Gourami is een schuimnest bouwer, dus aan de oppervlakte, en ramirezi bodem/hol broeders dus op zich zou dat kunnen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:52

Ik heb er nu ander zand inzitten van 1 mm, mooi wit zand trouwens, maar dan wordt t idd handwerk, even uitspoelen en met de hand toevoegen. Gaat me vooral om de plekken waar ik mn planten heb staan zodat ze wat meer houvast hebben dus hoeft (gelukkig) niet over de hele bak. Bedankt!

Klopt trouwens wat de ramirezi's en gourami's betreft!
Ik kijk gewoon even hoe het allemaal gaat. Ramirezi's en maantjes zouden samen kunnen, gourami's en maantjes kunnen samen (mits voldoende ruimte en die heb ik gelukkig) en de ramirezi's en gourami's zouden samen kunnen dus alles even bij elkaar opgeteld zou het dus moeten kunnen.

Ik twijfelde wel tussen 5 of 6 maantjes maar nu en de ramirezi en de gourami erbij zitten heb ik besloten voor 5 maantjes te gaan. :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:05

Loveuggs.. zand gewoon uitspoelen en dan inderdaad met een bekertje of bakje rustig in het water laten zakken.
Zolang je het met beleid doet, zal het zand in het bakje blijven zitten (ook onder water) totdat je hem om kiept ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:13

Ga ik dat doen. Anders kan ik er nog altijd iets van een schaaltje ophouden zodat t niet gaat stuiven mocht ik toch falen :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:43

Doe ik ook altijd, daarom pak ik de maatbeker of plastic bekertje en onderin kieper ik t over t plantje de wortels zeg maar.

Maantjes heb je wel 150 cm nodig en per 5 idd, gourami kan 1 koppel dan bij maar meer zou ik niet doen word vrij vol dan... aangezien ze allemaal groot worden. Ramirezi kan je dan nog koppel bij maar bedoel de grote groep :)