Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:24

cherell0 schreef:
[ [url=m/HcxY7G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moord aanslag op mijn theezakje ...
(Uiteraard heb ik hem dit niet laten afmaken.)

Wat een ondeugd. _/-\o_ _/-\o_

Desty

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:30

Wat is de temp op de warme en koude spot? Op beide kanten een schuilplek staan? Wat is je luchtvochtigheid?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:45

Ik ga zondag ook weer naar houten en als het aan mij ligt ga ik met een vetstaartgerbil weer naar huis :o

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:29

Desty schreef:
Wat is de temp op de warme en koude spot? Op beide kanten een schuilplek staan? Wat is je luchtvochtigheid?

Linkerkant staat er een drinkbak, daar gaat hij vaak onder liggen en is het een stuk frisser (weet niet precies hoe warm), geeft ook wat schaduw als hij daar behoefte aan heeft.
De andere kant heeft een schedel waar hij nu ook in ligt, doet hij vaak na het eten. Een die kant ligt ook de warmtemat, daar wordt het normaal gezien rond de 30 graden. Linkerkant zou dan 3 graden frisser moeten zijn... Alleen, ik heb al zo vaak opgezocht wat de beste temperatuur nu is en ik vind geen duidelijk antwoord, sommige zeggen rond de 30, anderen dan weer bijna 40...
Maae het staat nu al een paar weken zo en hij deed het er altijd goed op. Ook dat hij wel nog gewoon eet lijkt me een indicatie dat het misschien nog gewoon oké is want het zijn moeilijke eters?

En over het sproeien wou ik nog wat vragen. Sommige sites zeggen van bij jonge haakneusjes dagelijks te sproeien, maar de fokker zei dan weer van helemaal niet te sproeien... Het water uit de drinkbank verdamt wel vrij snel.

‘s Avonds zet ik de temperatuur trouwens tegen de 24 graden (aan de warme kant).

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:23

Het is zo dat haakneusjes als overlevingsmechanisme zich voordoen als dood! Als ze schrikken of als ze zich bedreigd voelen kunnen ze dat doen. Maar als ie het de hele tijd doet lijkt het me niet goed.
Temp zijn denk ik wel prima 30-35 op de hete spot en ongeveer 24 op de koude spot.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:53

Ik weet dat ze dat inderdaad doen soms, maar hij had het nog nooit gedaan en was met hanteren ook erg rustig, daarom dat ik er wel van schrok.. Normaal blaast hij soms wel eens maar echt dood spelen heeft hij nog nooit gedaan.

Maar volgens mij zit het gelukkig wel goed, ik haalde vandaag de steen nog even van hem af en zijn ogen zien al een stuk blauwer dus hij moet gewoon vervellen. :') Even overreageren dus... _O-

Ik heb wel nog een vraagje, binnenkort moet ik hem even twee nachtjes alleen laten.. Laat hem sowieso al niet graag een nacht alleen als ik in het weekend soms naar huis ga (ik blijf meestal gewoon op kamers) , maar dan zet ik de temperatuur dus op een 'gemiddelde' van 26 (lamp staat dan niet aan uiteraard zodat hij zijn ritme nog heeft). Maar hoe doen jullie dat? Regelen jullie altijd een oppas voor het licht aan en uit te komen zetten en om de temperatuur wat omhoog te zetten?
Nu zit ik op kamers dus ik kan het wel makkelijk aan iemand vragen of ze overdag gewoon even de temperatuur wat hoger willen komen zetten (en dan ook water te geven als ze dat durven xd), of mijn beste vriendin zit ook wel in de buurt op kamers, al vind ik dat ook weer zo eng, ben bang terug te komen op een verbrande snake ofzo. :')

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:56

DezeNaam schreef:
Ik weet dat ze dat inderdaad doen soms, maar hij had het nog nooit gedaan en was met hanteren ook erg rustig, daarom dat ik er wel van schrok.. Normaal blaast hij soms wel eens maar echt dood spelen heeft hij nog nooit gedaan.

Maar volgens mij zit het gelukkig wel goed, ik haalde vandaag de steen nog even van hem af en zijn ogen zien al een stuk blauwer dus hij moet gewoon vervellen. :') Even overreageren dus... _O-

Ik heb wel nog een vraagje, binnenkort moet ik hem even twee nachtjes alleen laten.. Laat hem sowieso al niet graag een nacht alleen als ik in het weekend soms naar huis ga (ik blijf meestal gewoon op kamers) , maar dan zet ik de temperatuur dus op een 'gemiddelde' van 26 (lamp staat dan niet aan uiteraard zodat hij zijn ritme nog heeft). Maar hoe doen jullie dat? Regelen jullie altijd een oppas voor het licht aan en uit te komen zetten en om de temperatuur wat omhoog te zetten?
Nu zit ik op kamers dus ik kan het wel makkelijk aan iemand vragen of ze overdag gewoon even de temperatuur wat hoger willen komen zetten (en dan ook water te geven als ze dat durven xd), of mijn beste vriendin zit ook wel in de buurt op kamers, al vind ik dat ook weer zo eng, ben bang terug te komen op een verbrande snake ofzo. :')

Ik heb dan wel geen slang dus daar geen verstand van, maar wel een thermostaat. Als je een slimme thermostaat hebt kun je die instellen op dg en nacht. Zo regelt de thermostaat de temperatuur in jet verblijf. Voor de lampen kun je ook een tijdsregelaar gebruiken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:57

Heb wel een thermostaat maar helaas geen die dag en nacht kan instellen volgens mij../= Ding was nochtans duur genoeg. :')

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:14

ThermoControll ProII gaat je leven redden. Is toch geen porum om elke keer die lamp aan en uit te zetten? Je zet het licht op een timer en de temp op een timer (zit in dat ding gecombineerd). Zeker mbt warmte is dat lekker, doet het warmtestraler pas aan als je temp een bepaalde waarde afwijkt.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:33

Nee eigenlijk is het inderdaad geen doen... := Zal die thermostaat zeker eens opzoeken, bedankt!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:36

't is ff vogelen hem in te stellen aangezien ze nogal autistisch zijn, maar als je er dan vanaf blijft, werken ze prima.
Alleen dus in gedachten houden, als je stekkers van de lamp er al ingestoken zijn bv om 14u en je hebt hem ingesteld om om 8u aan te springen, dan heeft ie in zijn hoofd dat aanspring moment gemist. Dus het handigste is om je tijden in te stellen en daarna pas je stekkers er in te prikken (warmte in I en licht in II). Dan werkt dat prima, maar dit weten scheelt je 3x de handleiding doorlezen :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:38

Hahaha kan me voorstellen dat die dingen soms nogal moeilijk werken. _O- Alleszins heel erg bedankt. :))
Voel me nu enkel zo stom dat ik destijds 30 euro betaald heb voor die stomme thermostaat die dus amper nut heeft. :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:32

Zal trouwens ook nog eens een foto update doen van mijn dramaking (ofja oké, eigenlijk ben ik de dramaqueen, maar ik projecteer mijn gevoelens soms graag :') ).

Hij heeft namelijk iets heel belangrijks te vertellen...
Afbeelding

Stiekem is hij een professioneel hartje! (Van professionele drol naar hartje, dat is nu pas eens een persoonlijkheidsverandering!)
Afbeelding
Afbeelding

Al zou deze post incompleet zijn zonder een foto van Party Snake in zijn favoriete positie...
Afbeelding

Hoedje van papier wordt er nog steeds gezongen..? Excuse you, in dit huis maken we hoedjes van zand!
Afbeelding

Zweefvliegtuig spelen doen we ook nog. Lijkt bijna alsof ik een echte kleuter in huis heb.
Afbeelding
(...NYOOM...)
Afbeelding

Al blijft het stiekem gewoon een echte klimtijger, zonder pootjes en met stipjes.
Afbeelding

When ur sexy and u know it. :+
Afbeelding
(en ook wel cute; http://i63.tinypic.com/sbok6b.jpg )

Soms komt hij ook eens onder zijn steen uit voor verse lucht..
http://i67.tinypic.com/24w7bck.jpg

En hier had ik nog een filmpje van hoe hij blijft 'smekken' als hij zijn muis al binnen heeft, ik vind het zo cute. :')
https://youtu.be/iDh3ieZZtpk
Ohja, ik zag over het laatst ook wel dat hij een klein genezen (?) wondje leek te hebben op zijn buik? Ik weet niet zo goed wat het is?
http://i67.tinypic.com/apaecj.jpg

Afbeelding

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:07

Hij is wel heeeeel schattig <3

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:25

Voor de mensen die vaker naar beurzen gaan, klopt het dat je de dieren echt enorm makkelijk mee kan krijgen? Ik stond met wat verkopers te praten en kreeg bijna dieren in mn handen gestopt, terwijl ik niks van die soorten af weet en ook geen terrarium heb staan! Ik zag slechts één verkoper die info op papier had staan. Ik ben bij fokkers en handelaren geweest en die gaven mij echt niet zomaar iets mee. Maar hier schrok ik een beetje van -O-

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:34

shiroihebi schreef:
Voor de mensen die vaker naar beurzen gaan, klopt het dat je de dieren echt enorm makkelijk mee kan krijgen? Ik stond met wat verkopers te praten en kreeg bijna dieren in mn handen gestopt, terwijl ik niks van die soorten af weet en ook geen terrarium heb staan! Ik zag slechts één verkoper die info op papier had staan. Ik ben bij fokkers en handelaren geweest en die gaven mij echt niet zomaar iets mee. Maar hier schrok ik een beetje van -O-

Ja. Dit verbaasde mij ook. Toen ik vorig jaar voor het eerst op een beurs was heb ik mijn eerste slang gekocht. Het enige wat ik hoefde te doen was er een aanwijzen, mijn email invullen en geld geven en toen was het klaar. Ik was stom verbaasd, mijn moeder fokt honden en als mensen hier komen om een pup te kopen dan geeft mijn moeder nog net geen boek mee aan informatie en worden onze dieren ook niet verkocht als we niet 100% zeker weten dat die mensen er goed voor zorgen. Terwijl hier je een dier in je handen gedrukt krijg en het kan ze niets schelen of jij wel of niet iets van die diersoort afweet.

Hierdoor heb ik het met mijn eerste slang ook in het begin niet goed gedaan. Ik kon alleen info vinden online op Amerikaanse forums, maar niet van Nederlandse fokkers :+

Maar ook 9 van de 10 keer als je iets vraagt over de slang (qua handelbaarheid. Ik houd ze immers in de eerste plaats als huisdieren en ik wil voordat ik er een koop wel weten of ze enigszins "tam" zijn), kunnen ze zelf geen antwoord geven. De grote fokkers houden honderden slangen of andere reptielen. Het enige waar ze echt op letten is de morph en prijs

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:43

Dat is wel bijzonder ja. En erg jammer ook.

Dan koop ik liever bij hobbyfokkers. Toen ik mijn kikkertjes bij een hobbyfokker haalde kregen we eerst een kop thee waarbij ze eens even peilde wat ik al wist van die beestjes. Vind ik dan toch een stuk mooier. Deed ik zelf trouwens ook toen ik overtollige kikkers verkocht. Eerst even vragen wat voor bak ze hebben, hoe die ingericht is, wat hun ervaring was...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:00

Ik vind dat vooral niet kunnen met gifslangen... Sommigen vragen naar leeftijd en ervaring maar lang niet allemaal merk ik.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:45

De meeste intereseert het niet.
Mede omdat ze ervan moeten leven, en als je te veel vraagt/ moeilijk doet vele gewoon naar een ander gaan.

(Zelf ook een gozer met z'n meisje en een ?vriend? Popi figuur die stoer wilde doen bij zijn vrienden.
Hij koopt door mij niet bij ond maar bij de concurent. +:)+ :x hoop dat hij een keer goed zijn lesje leert ~~}> :o )

Wij gaan er enigzins vanuit dat je zelf ook verantwoordelijkheid neemt.
Maar wij duwen je dan ook niks in de hand en bij aanraden(verkoop praatje) krijg je wel de nodige info.
Nou is dat voor (de meeste) spinnen ook wel erg simpel :') .

Toen ik nog perzen en knagers fokte zorgde ik altijd voor ervare mensen of goede info en ik stond/sta nog altijd klaar als er nog vragen etc. zijn.

De perzen werden op contract verkocht dat ze altijd terug naar mij gingen als er iets was.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:51

imo zou gifslangen gewoonweg niet meer verkocht mochten worden, gelukkig mag het in Belgie niet (muv haakneusjes). Ze kunnen uitbreken, dat is al eerder gebleken...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:28

Op beurzen niet nee. Dat zou wat mij betreft ook niet hoeven, tenzij het echt goed geregeld is en je gewoon niet de gifruimte inkomt zonder ervaring + leeftijd boven de 18, of misschien zelfs ouder...
Er zijn ook een hele hoop mensen die het goed doen en weten wat ze hebben liggen. Het voorbeeld wat jij nu noemt valt daar imo niet onder.
Je wil bovendien ook niet dat er een flinke retic, of een flinke varaan ontsnapt, om maar wat te noemen :')

Maar goed daarom ben ik ook voor wetgeving en regulering. Dat zou al veel schelen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:57

Ik blijf er bij dat het eigen verantwoording is.(zowel van verkoper als koper)
Mijn inziens zijn er al veel te veel regels etc.

Al zou ik een beleid van 1X waarschuwen dan eruit voor X tijd bij grote problemen wel begrijpen.
(Dus bijv. Als je 3 meter python over de tafel glijd i.p.v. in de curver zit.)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:41

Teveel regels?
Wbt gifslangen helemaal niets. En eigen verantwoording vind ik ook niet kunnen bij dodelijk giftige dieren. Wbt dat is er wel een punt, er is al bewezen dat niet iedereen dat kan.
En wel iedereen kan een gifslang aanschaffen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:48

Mijn prairiehondjes zijn nu in torpor. Is een soort van winterslaapje waarbij ze volledig verlamd en koud zijn. Om de zoveel dagen worden ze wakker en eten ze een hoop, dan gaan ze weer slapen.
Ik blijf het toch een vreemd iets vinden := . De eerste keer dat het gebeurde schrok ik me werkelijk dood :Y) , vond het vreemd dat ik ze al een dag of twee niet meer gezien had en keek even in hun holletje, toen ik daar effectief twee koude prairiehonden aantrof sloeg m'n hart even over :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:18

Eoweyn_x schreef:
Teveel regels?
Wbt gifslangen helemaal niets. En eigen verantwoording vind ik ook niet kunnen bij dodelijk giftige dieren. Wbt dat is er wel een punt, er is al bewezen dat niet iedereen dat kan.
En wel iedereen kan een gifslang aanschaffen.

Ik doelde meer op algemeen.
En hoe kan je ervaring opdoen als niemand je de kans gunt en je ze ook nergens meer kunt vinden.

Daarbij als ik gloor wil drinken is dat ook mijn probleem en niet die van de verkopende partij, of moeten we een handje psychologen bij de kassa gaan plaatsen ?

Zo ook met dieren, "ik" kan me nog zo goed inlezen en nog zo voorzichtig zijn een ongeluk zit in een klein hoekje... en of ik achteraf idioot gedrag ga vertonen zal je als verkoper niet kunnen uitsluiten.

Maar ieder zijn mening ;) :D
Noblesse_ schreef:
Mijn prairiehondjes zijn nu in torpor. Is een soort van winterslaapje waarbij ze volledig verlamd en koud zijn. Om de zoveel dagen worden ze wakker en eten ze een hoop, dan gaan ze weer slapen.
Ik blijf het toch een vreemd iets vinden := . De eerste keer dat het gebeurde schrok ik me werkelijk dood :Y) , vond het vreemd dat ik ze al een dag of twee niet meer gezien had en keek even in hun holletje, toen ik daar effectief twee koude prairiehonden aantrof sloeg m'n hart even over :+

Dat lijkt me wel schrikken ja :')
Ook nog nooit gehoord dat ze dit deden.