Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 07:36

Domiinooo_ schreef:
Whisky is thuis 8-)

[ [url=m/oHoYCE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3VLReB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bommetje energy en ik vind hem een pup met al heel veel zelfvertrouwen! :+

Vannacht ging verbazend goed? Geen gehuil of niets, heel de nacht doorgeslapen…

<3 <3 <3 Wat een knap schatje! Heerlijk genieten nu!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:20

Wat een schatje is Whisky! Klinkt als een goede eerste dag en nacht, wat fijn!!

En wat gaaf Fem! Mooi en spannend vooruitzicht!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:21

Wat een leuke updates allemaal :D

Hier ook heel trots op hoe het gaat. Ruari is echt een leuk en grappig ventje. En precies het karakter wat Maisie nodig heeft. Hij pakt eigenlijk zelf zijn rust al heel goed en als hij klaar is met Maisie gaat hij ook gewoon even afgezonderd liggen (Maisie vindt dat nog heel moeilijk). Hij is echt een ontzettende knuffelkont en is zo blij als je de kamer in komt gelopen, staartje draait overuren. En stoer genoeg dat nieuwe situaties en ervaringen heel makkelijk gaan (wassen, stofzuigen, nieuwe omgeving) -en dat Maisie die 5x zo zwaar is ook totaal niet eng is, ondanks het overenthousiasme wat ze heeft. We moeten dus nog goed scheidsrechter spelen maar dat wisten we van tevoren. Als hij straks ouder en groter is gaan ze echt leuk met elkaar kunnen spelen :j

Hij snapt echt al heel goed dat hij buiten moet plassen en loopt al zelf richting de deur als hij uit de ren gelaten wordt. En pas 1 ongelukje gehad sinds maandag omdat wij net niet in de gaten hadden dat hij wakker was (dat is wel even een verschil met Maisie toen ze er net was). En dat met ~8,5 week. Zo trots!

Het leuke ding in kwestie:
Afbeelding

De gekke vijf minuten kwam al snel :))
Afbeelding

Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:48

Wat een super lieve leuke pups allemaal! Zo verschillend allemaal, maar zo schattig!
Maar ook de volwassen puppy’s zijn zo leuk! <3

Leuke fokplannen voor Fudge!
(Volgens mij wonen wij bij elkaar in de buurt)

Silvia

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:25

Wat een leuke pups weer
Wie kan er een merk y-tuig aanraden voor een pup van 3,5 kg met een borstomvang van +/- 33cm? Mijn pup is echt slank, maar staat wel hoog op de poten.
Anny-X heeft zulke kleine maatjes niet. Ik las iets over het merk Haqihana . Is een van jullie daar bekend mee?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:46

Lastig Silvia! Evi had een Hunter tuigje als pup. Hunter divo, heb het even opgezocht. Daar waren in ieder geval echt kleine maatje van.

Domino wat een schatje <3 <3
En fijn dat het zo goed gaat zeg!

IMANDRA ooh wat een lieverd! En ook zo knap hoe hij het oppakt! Klinkt als een goede match bij jullie!

& Fem; welkom! Spannend een pup uit je eigen hond! *D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 22:47

Silvia schreef:
Wat een leuke pups weer
Wie kan er een merk y-tuig aanraden voor een pup van 3,5 kg met een borstomvang van +/- 33cm? Mijn pup is echt slank, maar staat wel hoog op de poten.
Anny-X heeft zulke kleine maatjes niet. Ik las iets over het merk Haqihana . Is een van jullie daar bekend mee?

De xs van dog copenhagen?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:49

kiwiwitje schreef:
Silvia schreef:
Wat een leuke pups weer

Die is inderdaad erg klein! Freek is 8,5kg heeft een maat S Dog Copenhagen Comfort Air tuigje die helemaal op het grootste zit.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:57

kiwiwitje schreef:
Silvia schreef:
Wat een leuke pups weer

Daar had ik ook al naar gekeken maar de XS is vanaf 34cm. Idem voor het Hunter tuigje. Die beiden zijn wel een optie voor als ze wat groter / forser wordt.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:19

Ohh dan is ie echt slank!
Maar wellicht dat die ene cm te groot wel kan? Neem aan dat hij dan nog vlot groeit? Zou dan gewoon eens gaan passen in een winkel eigenlijk.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 07:37

Woeffie en Barx hebben strap tuigjes die heel klein zijn. Zou je ook nog eens kunnen kijken.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:21

Ik heb voor de pups de hurrta razzle dazzle tuigjes, die kunnen ook behoorlijk klein en zijn goed te verstellen.

Mallow is gister voor het eerst mee geweest op wedstrijd. Met mijn border collie had ik weer eens een hoopers wedstrijd. Naast dat hij lekker gelopen heeft, heeft Mallow zich ook perfect gedragen. Had haar in de wandel kar meegenomen en nadat ze een halfuur tegen haar slaap gevochten had, is ze toch lekker in slaap gevallen. Best knap in een manege met 100 blaffende honden :') tussendoor haar ook nog maar even in de auto gelegd voor wat betere slaapjes.
Ook hebben we nog wat oefeningen gedaan van de puppy les, dus aandacht op mij, hand touch etc. Dit deed ze heel knap in een omgeving vol met prikkels.

Ze vindt mensen echt super leuk dus ze heeft flink wat knuffels gekregen :+ eerst maar eens leren honden negeren en dan gaan we wel weer aan de slag met mensen negeren.

Vrijdag zijn we nog met skye en Mallow naar het bos geweest. Skye tolereert geen andere honden, dus zij zitten nog gescheiden van elkaar dmv een ren. Skye aangelijnd en Mallow mocht los mee huppelen. Twee keer wilde ze even bij Skye gaan kijken, maar die gaf een hele nette en vriendelijke correctie. Mallow had toen zoiets van nou dan niet, ga ik wel met deze grasspriet spelen.
Tot nu toe heel blij met de keuze Mallow aan te houden, zit veel pit in het hondje maar ze is in tegenstelling tot de andere pups helemaal niet opdringerig.

Nog even een foto van de puppy les zaterdag
Afbeelding

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:30

beauty1love schreef:
Aah gefeliciteerd Drico <3
Geniet van je rust de eerste paar weken hahah.

Mallow heeft gister haar eerste puppy les gehad. Eerste les is altijd een privé les alvorens in te stromen in een van de groepen. Ze heeft het echt super knap gedaan, ze kan heel veel focus hebben. Trainer zag al wel snel wat ik ook al zag, ze vindt de wereld om zich heen super interessant, heeft een goed ontwikkelde neus en is voor de duivel niet bang. Dus belangrijk dat we extra aandacht leggen op contact met mij maken (en contact houden), maar dat komt vast goed.
Zaterdag beginnen we met de groepsles.

Ik zag in een later bericht een foto van jou en je hond bij de eerste puppyles. Volgens mij trainen we bij dezelfde Hondenschool :D

Bedankt allemaal voor de tips voor een tuigje. Ik ga internet verder afstruinen. Ik wil inderdaad het liefst passen voor aankoop maar dan moet ik eerst weten of een fysieke winkel de juiste maat op voorraad heeft. :+
Ik heb nu een Rogz tuigje maar die moet over het hoofd. En met dat dunne nekje is er zoveel speling dat het haar lukt om het tuigje vast te pakken in haar bek. Een extra moeilijkheidsfactor -O-

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:57

Wat een schattige puppy's komen er toch voorbij! En wat doen ze het allemaal knap <3

Ik heb een afspraak gemaakt met een KC hier in de buurt om te laten zien wat we kunnen en daarna gaan we kijken bij welke cursus we het beste kunnen aansluiten. Enerzijds hoop ik ergens aan het begin, zodat de basis commando's echt goed bevestigd kunnen worden, ook met andere honden erbij.

Ik ben nog op zoek naar een beloning die Balu zo lekker vind dat ze er alles voor doet. Waar reageren jullie honden goed op?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:17

Coalizione schreef:
Wat een schattige puppy's komen er toch voorbij! En wat doen ze het allemaal knap <3

Ik heb een afspraak gemaakt met een KC hier in de buurt om te laten zien wat we kunnen en daarna gaan we kijken bij welke cursus we het beste kunnen aansluiten. Enerzijds hoop ik ergens aan het begin, zodat de basis commando's echt goed bevestigd kunnen worden, ook met andere honden erbij.

Ik ben nog op zoek naar een beloning die Balu zo lekker vind dat ze er alles voor doet. Waar reageren jullie honden goed op?

Wij gebruiken worst van Timo (te verkrijgen bij pets place). Nori is gek op de zalmworst (gelukkig want ivm voedselintoleranties mag hij niet zo veel). De zalmworst ruikt vrij sterk waardoor de geur ook goed afleidend werkt.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:20

Wat een hoop leuke nieuwe pups komen er ook weer voorbij. Welkom allemaal en gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinsleden :)
@Fem, leuk! Eerste nestje zo begrijp ik uit je profiel? Ben benieuwd naar de combi.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:23

Hier heb ik verschillende trainers gemixt voor dagelijks gebruik en op training andere trainers gemixt die hij ook alleen op training krijgt. Dat werkt voor nu het beste bij Bonne.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:25

Ohhh Mallow is wel een dotje hoor! Snap dat die aandacht kreeg op de wedstrijd <3

Hier krijgt Evi deze wordt voor de recall: https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... gs-chicken, is ze echt helemaal gek van _O-
(En alle andere honden in het losloopgebied ook want ik heb altijd een roedel achter me aan zodra ze het ruiken :+ )

Op de training gebruiken we nu gewone snackjes, ze heeft op het moment veel focus. In de puber periode sneed ik nog weleens zo'n gestoomde worst in blokjes, dat werkt ook goed.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:39

xSannee schreef:
Ohhh Mallow is wel een dotje hoor! Snap dat die aandacht kreeg op de wedstrijd <3

Hier krijgt Evi deze wordt voor de recall: https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... gs-chicken, is ze echt helemaal gek van _O-
(En alle andere honden in het losloopgebied ook want ik heb altijd een roedel achter me aan zodra ze het ruiken :+ )

Op de training gebruiken we nu gewone snackjes, ze heeft op het moment veel focus. In de puber periode sneed ik nog weleens zo'n gestoomde worst in blokjes, dat werkt ook goed.

Oh, die worst ga ik proberen! Hier gaat Rodi worst ook goed maar ik zoek nog een alternatief.
Ik heb afgelopen vrijdag gedroogde long van iemand gekregen en dat is ook een succes. Het voordeel is dat het gemakkelijk te breken is en je krijgt er geen plakhanden van.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:43

Deze worst is ook niet plakkerig! Het is een beetje als een mensenhotdog :+

Dat vind ik namelijk inderdaad het nadeel van gestoomde worst in stukjes haha

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:06

@Sylvia, wat leuk! Wij trainen bij hondenschool de Laar, met Lux destijds ook al bij Jolein geweest en hoefde er nu niet twee keer over na te denken maar gelijk na drachtbevestiging al eerste afspraak gemaakt :+

Tijdens de les train ik met van alles en nog wat, waaronder frikandel, ei, pannenkoek, worst, knakworstjes. En voor die ene keer per week boeit het me niet veel dat het niet zo gezond is. Alle overige momenten dat we zelf trainen, train ik met de dagelijkse maaltijd. Ze krijgt gedeeltelijk vlees en gedeeltelijk brok, haar brok is bedoeld voor training. Vlees vind ik niet handig om mee te belonen, en vind het zelf nogal vies, dus die krijgt ze wel “gratis”. Zodra zaterdag de laatste pup is opgehaald zal ze dat alleen nog maar uit slowfeeders krijgen en gebruiken we dus geen gewone voerbak meer.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:46

Ik train meestal met eigen brok en heb strips van edward en cooper mee voor de afwisseling. Ook gebruik ik soms gedroogde eend of gedroogde runderlong.

Onze stabij train ik op Frolics.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:14

Ik train standaard met een mix van trainers: natuurlijk gedroogde filet stukjes, natuurlijk gedroogde trainers, maar ook snoepjes van Carnilove, Edgard & cooper en meer vergelijkbare merken; vallen hier Zeer goed in de smaak. Ik mix altijd alles en kwak het in een bak zodat ik er wanneer ik wegga maar even een handje uit hoef te halen. Neem ook namelijk nu met 4,5 jaar oud gewoon nog trainers mee. Edit: En gebruik dit dan ook met hersenwerk, snuffelen e.d. :j

Qua high reward - op cursus - toen ze jonger was had ik altijd SMAC uit blik mee en/of knakworst. Die 1 keer per week vond ik het dan ook niet erg om iets te geven wat vettig en slecht was. Daar brak ze zich d’r nek voor.

Met wandelen heb ik als high reward altijd een starmark foam bal aan touw mee bv. Die bal is ook echt een grote beloning bij d’r.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-02-24 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:18

Ik heb altijd een mix van trainers staan waar ik veel in varieer en ook wel kleiner knip voor bijvoorbeeld gebruik met hersenwerkjes. Op puppy/puber cursus gebruikte ik als high reward inderdaad ook gestoomde worst in kleine stukjes en Frolic mini brokjes die ik in 4 of 5 stukjes brak. Frolic is weliswaar troep, maar zo als mini mini trainer prima want het stinkt lekker dus hij vond het altijd heerlijk. :+

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:31

Wat een heerlijke puppies zie ik allemaal voorbij komen! Allemaal veel plezier met jullie nieuwe gezinsleden <3

Wij trainen ook met een mix van trainers, ik heb ons ingeschreven voor jonge honden g&g en ga daar leverworst mee naartoe nemen. Daar doet hij echt een moord voor, meer dan voor gestoomde worst.

Helaas kreeg ik afgelopen donderdag te horen dat hij Giardia heeft, dus de afgelopen dagen bestond vooral uit schoonmaken, schoonmaken en nog eens schoonmaken. Morgen de laatste pil en dan nog een keer de grote schoonmaken, Odin wassen etc en dan hoop ik echt dat we er vanaf zijn.
Ik kreeg wel nog de foto’s van de cityshoot binnen, dus die zal ik hier eens delen <3

Mijn favoriet
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding