Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:04

Wat een knapperd is arya toch.
Geweldig mooi beest.

En cody is een zwijn geworden haha.

En een knap witje geboren, spannend.

Hier weeg ik het voer gewoon af op eeb platte weegschaal. Moet alleen continue voorkauwen aan vriend hoeveel en wat ze moeten krijgen. Man eigen ofzo haha

Ivy vond de koeien interessant.
Afbeelding
Afbeelding

En een leuke verglijkingsfoto
Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:09

Wat is Ivy al gegroeid zeg! En wat een heerlijke foto's van Arya <3

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:09

cursebreaker schreef:
Edit

FlorienM

Welkom! Wat leuk, een witje! De witjes die ik ken, vind ik hele leuke honden en zeker als ze van een goede fokker afkomen en een eigenaar hebben die er (zoals jij ook voor ogen hebt) lekker mee aan de slag gaat, komt dat met het nerveuze vast goed! Dat nerveuze vind je in vrijwel elk herder ras wel terug in enige gradatie wat dat betreft, bij de (Oud)Duitser net zo goed onder bepaalde individuen en de Mechelaar staat er ook om bekend, maar veel is alsnog ook wel afhankelijk van basis wat ze meekrijgen en wat jij als eigenaar nog doet qua vormen van een jonge hond en het individu an zich, dus zou je daar nog niet al te veel zorgen over maken. Met stabiele ouder honden met een fijn karakter - wat je bij een goede fokker wel terugziet - heb je al een mooi begin, icm hoe de fokker ermee omgaat voor ze het nest verlaten. En al doende leert men, dus komt vast goed Hihi. Leuk dat de pup nog een oudere hond in huis heeft straks. Lekker aftellen nu! Heb je iets op de planning qua cursus en eventueel wat mensen om je heen met andere stabiele honden waar je mee kunt lopen? Dat kan ook al een leuke meerwaarde zijn en iets om naar uit te kijken :)

In jullie geval is het ook heel fijn dat het een herhaal nest is. Is onze Arya ook- want de fokster was ook super tevreden met hoe het vorige nestje uitgroeide. Dan kun je toch al best wat zeggen over bepaalde verwachtingen van zo’n vervolg nest, qua karaktertjes.
—-

Hier vandaag van plan om het rondje vijlen van vorige week te doen, van 8km, maar ik was echt niet vooruit te branden pff. Dus het is een kort rondje van 3,3km geworden uiteindelijk.

[ [url=m/MaoEnZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gIndOM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iL2Qfz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dmfWJf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nHce0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0st0dc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BitSZb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6tzDgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke hond heb jij zeg, prachtig! De pup gaat inderdaad mee naar de cursus. Bij die hondenschool zijn we met onze andere ook geweest voor de cursus en vorige week begonnen met agility. Als dat zo leuk blijft zou het vet zijn om dat op een duur ook met de pup te doen.

Zijn er meerdere mensen die hier iets met de hond doen buiten het "normale" om?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:49

Ivy is ook al zo knap <3 Ze groeien zo hard hea, die puppy tijd is zo voorbij

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 00:05

Wat groeit Ivy hard zeg! Leuk zo die vergelijkingsfoto's!

FlorienM schreef:
Zijn er meerdere mensen die hier iets met de hond doen buiten het "normale" om?

Maple is in opleiding voor hulphond en we doen jachttraining (super leuk!)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:29

Wow Ivy wordt een grote meid <3 En ik zag allemaal leuke nieuwe honden voorbij komen! Pinto, Uggs, Keetje, en een paar die ik niet onthouden heb, sorry! Ik heb een paar dagen niet gekeken op Bokt en gelijk 5 pagina's gemist, jullie gaan snel :')

Mona is op dit moment wat onrustig. We hebben sinds vanmorgen vroeg stratenmakers in onze achtertuin bezig en ze kan het niet loslaten. Ze is doodop, al wakker vanaf 7 uur en mee gewandeld naar de basischool vanmorgen. Sinds we daarvan thuis zijn is ze zachtjes aan het piepen en van het ene raam naar het andere raam aan het wandelen, en af en toe een blafje naar de tuinmannen. Heb eerst gewoon mijn ding gedaan, en daarna een poosje samen met haar naar ze gekeken bij het raam. Werkt allemaal niet echt, ze blijft wat onrustig. Dus nu maar naar haar plaats gestuurd die bij het raam van de tuin is, en ik zit ernaast aan tafel op de laptop. Ze liep een paar keer van haar plaats weg om bij het andere raam te gaan checken, dus gelijk weer terug gestuurd naar haar plaats en uiteraard dan gelijk beloond met lekker knuffelen. Ze zit gelukkig lekker dichtbij. Ze vindt het wel lastig maar blijft inmiddels wel liggen. Hopelijk valt ze zo in slaap. Ze is zooo moe inmiddels :O
Om half 8 krijgt ze ontbijt en meestal slaapt ze dan nog verder van 8 uur/half 9 tot aan half 10! Ze loopt dus niet altijd mee naar school. Het is nu half elf en ze is al vanaf 7 uur wakker én is meegelopen naar school vanmorgen! Arm ding :')

Afbeelding

Kan ik ook gelijk haar nieuwe kussen showen (met oude handdoek erop), een mooie gele van Lex & Max (model Tivoli). Erg blij mee!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:37

Wauw Marlis, zo knap! Ben echt heel benieuwd hoe Ivy eruit ziet als ze opgegroeid is. <3 Ik zit stiekem toch een beetje in te lezen in een hollandse herder of een mechelse (maar waarschijnlijk kom ik uiteindelijk toch wel weer uit op een Oudduitse maar toch _O- )

Wat betreft witte herders, er zit wel verschil in ja. Mijn ouders hebben er eentje en ik word echt knettergek van dat dier. Een andere die ik altijd passeer tijdens het wandelen, is dan juist wel weer rustig en niet zo zenuwachtig. Het ligt inderdaad ook wel aan de fokker (goed dat je daar naar hebt gekeken!!) en het bloed. Moet dan ook wel zeggen, de witte herders die ik verder tegenkom zijn ook meer als 'asossoire' dan een huisgenoot. Zal daar dan ook wel mee te maken hebben :')

Is de vader ook net zo wit als de moeder? <3

Awhhh, Mona ligt lekker te slapen. Even bijkomen <3

Zhiva heeft weer een ochtend niet gegeten en liep net tijdens een korte wandeling over te geven :(:) Nu maar even lekker slapen en bijkomen en hopelijk zodirect toch maar gaan eten. Vrees dat dit een blijvend probleem is, dat ze 's ochtends niet wil eten ofzo. :+

Wij volgens trouwens al een tijdje privé training voor het uitvallen. Zhiva had een tik om heel erg te gaan trekken en blaffen/grommen naar andere honden. We zijn nu zo ver dat er geen geluid meer uit komt en pas heel laat begint met trekken. En daarbij is ze wel weer goed mee te krijgen gelukkig. Er is zit mooi vooruitgang in. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 10:51

Nayomie schreef:
Wauw Marlis, zo knap! Ben echt heel benieuwd hoe Ivy eruit ziet als ze opgegroeid is. <3 Ik zit stiekem toch een beetje in te lezen in een hollandse herder of een mechelse (maar waarschijnlijk kom ik uiteindelijk toch wel weer uit op een Oudduitse maar toch _O- )

Wat betreft witte herders, er zit wel verschil in ja. Mijn ouders hebben er eentje en ik word echt knettergek van dat dier. Een andere die ik altijd passeer tijdens het wandelen, is dan juist wel weer rustig en niet zo zenuwachtig. Het ligt inderdaad ook wel aan de fokker (goed dat je daar naar hebt gekeken!!) en het bloed. Moet dan ook wel zeggen, de witte herders die ik verder tegenkom zijn ook meer als 'asossoire' dan een huisgenoot. Zal daar dan ook wel mee te maken hebben :')

Zhiva heeft weer een ochtend niet gegeten en liep net tijdens een korte wandeling over te geven :(:) Nu maar even lekker slapen en bijkomen en hopelijk zodirect toch maar gaan eten. Vrees dat dit een blijvend probleem is, dat ze 's ochtends niet wil eten ofzo. :+

Wij volgens trouwens al een tijdje privé training voor het uitvallen. Zhiva had een tik om heel erg te gaan trekken en blaffen/grommen naar andere honden. We zijn nu zo ver dat er geen geluid meer uit komt en pas heel laat begint met trekken. En daarbij is ze wel weer goed mee te krijgen gelukkig. Er is zit mooi vooruitgang in. :D

Je kan altijd kijken of ze bijvoorbeeld wel een klein snackje wil eten. Dan is haar maag niet zo leeg. Bijv iets om te kauwen of gewoon een kippennek, konijnenoor enzo.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:54

Voor kleine snackjes is ze wel in 's ochtends. Hoewel we vanochtend een konijnenoor hadden gegeven en een paar Brit brokken, was het blijkbaar tóch te weinig. Misschien wat meer opbouwend in de ochtend doen.
's Avonds voor ze gaat slapen krijgt ze overigens nog brokken die ze dan wel op eet, om te voorkomen dat ze een hele lege maag heeft in de ochtend.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:16

Nayomie schreef:

Super dat er vooruitgang in zit

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 11:21

Nayomie schreef:
Voor kleine snackjes is ze wel in 's ochtends. Hoewel we vanochtend een konijnenoor hadden gegeven en een paar Brit brokken, was het blijkbaar tóch te weinig. Misschien wat meer opbouwend in de ochtend doen.
's Avonds voor ze gaat slapen krijgt ze overigens nog brokken die ze dan wel op eet, om te voorkomen dat ze een hele lege maag heeft in de ochtend.

Dus haar eigen brokjes eet ze niet maar wel andere dingen? Dan kun je kijken of je haar sochtends iets anders kan voeren. Andere brokjes, vers vlees, gestoomde worst oid.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:47

Zaterdag ego post!
Vandaag bij de hondenzwemvijver in Oeffelt <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond de pups van m'n schoonouders heel even voor het eerst naar buiten!
En nee de pups word niks aangedaan, Yoshi is super lief voor ze!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen kanoën met teckels, Wij gaan mee op de sup :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:52

Wat lief yoshi met de pups. Was goed weer idd.
Veel plezier morgen

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:51

Wat genieten zeg!

Wij zijn met Cody voor de eerste keer mee naar de hondenschool gegaan, wat was ie voorbeeldig! We merken wel dat een uur voor hem heel lang is om de oefeningen mee te doen. Dus de belangrijkste doen we mee en de rest slaapt hij tussendoor nog tijdens de les :+
"Kom hier" snapt ie wel al goed!
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:25

Luna2006 schreef:
Wat genieten zeg!

Wij zijn met Cody voor de eerste keer mee naar de hondenschool gegaan, wat was ie voorbeeldig! We merken wel dat een uur voor hem heel lang is om de oefeningen mee te doen. Dus de belangrijkste doen we mee en de rest slaapt hij tussendoor nog tijdens de les :+
"Kom hier" snapt ie wel al goed!
[ [url=m/lIOUup.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk. Ja veel te verwerken.
Hier is ivy net ook weer naar school geweest met mn vriend, ik was werken. Altijd leuk cursus

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:39

Leuke verhalen en foto’s!!!! Ik ben een weekendje in putten dus lekker loslopen (voor 10 minuten :') ) in de Veluwe *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:46

Jeanine, was jij op Q net? :')

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:10

Iedereen nog bedankt voor de tips! De reis is super verlopen, hij heeft wat gespeeld maar vooral (in de meest onmogelijke posities) geslapen :D. Hij heeft z'n lunch gehad, z'n plasjes op het gras gedaan en al in elk bedje/bench een dutje gedaan dus die lijken ook goedgekeurd :P.

Tot nu toe is het een heel makkelijk, open en nieuwsgierig mannetje. Hier een fotootje van het blije ei tijdens de tussenstop:

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:00

@noox: wat een leukerdje, heerlijk even weekendje weg

@kimmel: knap mannetje, veel plezier met hem

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:33

Muiz schreef:
Jeanine, was jij op Q net? :')

Jaaaa klopt _/-\o_

Hier een heerlijke dag gehad op de sup!
Maar jeeej woo wat zitten er ook koffers tussen zeg -O-

Afbeelding

En m'n leen teckel. Yoshi zit rustiger op het blauwe board vanwege de hele foam laag. Dit is Bobbi van vrienden van ons, waren mee met de kano. En Yoshi moest ook nog even een keer etteren en spelen in de kano.
Afbeelding

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:28

Dat ziet er altijd erg leuk uit Jeanine, heerlijk <3

Verder nog leuke pup foto's voorbij zien komen :o

Ik ga weer op zoek naar een hondenschool. Ik was er na de puppy en stukje jonge honden mee gestopt omdat het lastig te realiseren was met mijn onregelmatige werktijden. We zijn nu 7 weken verder na de chemische castratie en er is helaas geen sprake van verandering in gedrag. Nu kijken of ik een hondenschool kan vinden waarbij we kunnen trainen op mijn vaste vrije dag aangezien ik toch vast blijf lopen met Cody.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:24

Fotospam :Y)

Heerlijk zo'n hondenstrand op 5 minuten afstand :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:36

Wat een heerlijke fotospam kim <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:57

Heerlijk zo dicht bij een hondenstrand en dat vinden de hondjes ook zo te zien.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:44

Het plezier straalt er van af! Wat zijn ze leuk samen Kim!