Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:41

Nou ga ik lekker blond doen maar met Flyball zet toch iedere hond zich af? Dan staan ze toch allemaal met de nagels in de grond? :')

Oké ik houd al op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:44

xDenies schreef:
Nou ga ik lekker blond doen maar met Flyball zet toch iedere hond zich af? Dan staan ze toch allemaal met de nagels in de grond? :')

Oké ik houd al op.

Bij iedere sport, ik zei al aan Zoë dat ik juist blij ben als me de plukken gras om de oren vliegen of ik het kunstgras hoor kraken. Dan weet ik dat ze optimaal gebruik maken van hun polsen en de afzet.

Maar 'aan de grond genageld' & het spreekwoordelijke gras uit de grond trekken zijn twee hele verschillende dingen.

Tijdens het drijven komt er ook geen gras uit de grond, die honden horen juist lichtvoetig en ruim te bewegen, wat je dus op het filmpje duidelijk ziet.

Daar zie je alles behalve een kruipende aan de grond genagelde hond.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:45

xDenies schreef:

Oké ik houd al op.

Nee hoor, dat is niet blond :o

iedere hond zet zich af, maar er zit wel verschil tussen.

99% van alle honden in de flyball in belgie waren toen borders(of dat nu nog zo is durf ik niet zeker te zeggen). Heel veel zette zodanig af dat ze letterlijk met hun nagels in de grond stonden.

Een ander aantal gaat juist op de achterpoten staan omdat ze graag willen maar nog niet mogen. En de rest 'staat' gewoon te wachten en zet pas af als ze los gelaten worden.

heel veel flyball honden blaffen ook. Door de adrenaline en het opfokken wat gedaan word voordat je mag starten.

Bij ons in het team(10 hondjes in totaal) waren er 2 kelpies en 1 border stil, de rest blafte :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:45

Ik heb het idee dat hier volledig langs elkaar heen gepraat wordt :') Het aan de grond genagelde punt snap ik ook niet helemaal wat je daarmee bedoelt Nicky? Zo'n hond loopt toch gewoon? Bedoel je dat ze niet vooruit komen? En inderdaad zoals Denies zegt, ze zetten toch allemaal hun nagels in de grond?

En het met hun buik over de grond ja, dat doen border collies inderdaad, kelpies ook. En cattle dogs en aussies niet. Ik kan Dundy ook echt niet laat liggen op het veld, zijn auto-wacht is zittend. De auto-wacht van Dexter is liggend.

Maar dat is toch ook maar net wat je mooi vindt? Ik vind het blaffen wat veel aussies doen vreselijk. Als Dundy dat eens durft te doen is het spel ook meteen klaar en proberen we het later nog wel een keer. En Dexter weet niet eens wat blaffen is tenzij er iets gebeurt wat wel heel raar is zoals mensen in konijnenpakken laatst in de dierenwinkel _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:47

Je hebt het waarschijnlijk anders bedoelt dan opgeschreven maar als ik je teksten zo lees dan zie ik ook dat je border collies als veel te ranke buikschuivende honden ziet. En dat ze in belgie allemaal zo zijn. Met je uitleg erbij snap ik dat je het hebt over borders in de sport maar in eerste instantie was dat niet duidelijk.

Maar goed als ik het goed begrijp lees ik nu dat je het niet zo bedoelde.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:51

Kaus schreef:
Ik heb het idee dat hier volledig langs elkaar heen gepraat wordt :') Het aan de grond genagelde punt snap ik ook niet helemaal wat je daarmee bedoelt Nicky? Zo'n hond loopt toch gewoon? Bedoel je dat ze niet vooruit komen? En inderdaad zoals Denies zegt, ze zetten toch allemaal hun nagels in de grond?

En het met hun buik over de grond ja, dat doen border collies inderdaad, kelpies ook. En cattle dogs en aussies niet. Ik kan Dundy ook echt niet laat liggen op het veld, zijn auto-wacht is zittend. De auto-wacht van Dexter is liggend.

Het punt wat ik aan haalde over aan de grond genageld, op het moment dat je bij flyball start en je hebt een valse start moet je je hond verplaatsen. want de starthond moet opnieuw

Sommige borders stonden dus inderdaad 'vast' en moest je omhoog tillen inclusief gras aan hun nagels.
Tuurlijk lopen ze wel en zoals Kimd zegt(die blijkbaar geen zin heeft om mijn bericht te antwoorden dus ik ga er maar vanuit dat ik haar beledigd heb) zijn ze heel erg enthousiast. Ik heb ook nooit gezegd dat het negatief is.
Alleen vind ik het niks. Evenals de bouw van de werklijn borders zoals ik duidelijk vermeld heb.

Maar dat geeft niks weer over het karakter of dat ik ze niet leuk vind. Maar goed, zoals gezegd is dat het met woorden/teksten.

En inderdaad Aussies en cattle dogs doen dat niet, maar volgens kimd wel.

Prima, maar ik houd deze discussie lekker voor gezien... want dat heeft toch geen nut als t eenzijdig is.

en inderdaad Ymor, zo bedoelde ik het niet.. maar goed ik heb m'n excuus al gemaakt.
Ik ga lekker terug onder mn mee lees steen en plaats alleen foto's van de puppies. :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:53

Soms komen dingen gewoon anders over, dat gebeurt...
Zo heeft iedereen zijn dingen! De een vind een buikschuivende border collie niks (buikschuivend was mijn tekst trouwens). En ik vind bijv niks aan windhonden. Ik vind ze niet mooi, gewoon helemaal niet. Maar dat heb ik ook met poedels, alles wat onder de 40cm is en al die moderassen (mops bijv. Of al die ''coole'' kruisingen. Zag laatst zelfs een bordoodle) :Y)

Iedereen zn eigen ding, en dat is ook prima toch?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:53

Even ter verduidelijking, ik ben inderdaad van mijn kant klaar met reacties op jouw berichten met betrekking tot deze discussie. Leek me al duidelijk gezien mijn laatste bericht gericht aan jou.

Dat terzijde heb ik Cattles & Aussies niet één keer benoemd. Ik praat naar eigen ervaring en kennis over de Border Collie. Dus dat is al net zo'n klinkklare onzin.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:55

Haha ik reageerde alleen maar op veel te veel vacht bij een Border. Bodhi heeft kneiter veel vacht en wordt niet voor niets met regelmaat voor Aussie 'uitgescholden' dus ik vond dat wel toepasselijk om op in te haken. Ik ben niet op mijn teentjes getrapt of beledigd want ik ben heel fier op hoe Bodhi er uit ziet. Lekker breed & een mooie vacht. Daar doe ik ook moeite voor en wij hebben heel lang getobt met een vacht die er wel was maar de body niet. Dus .. tsja .. ik ben heel blij daarmee :P

Mera heeft een plofkont en een Akita staart - tsja …. :')

Een Bordoodle!?!?!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:56

KimD schreef:
Kruipende?

En dan ga je zelf voor een werkelijk Aussie, die logica ontgaat me?

KimD schreef:
Even ter verduidelijking, ik ben inderdaad van mijn kant klaar met reacties op jouw berichten met betrekking tot deze discussie. Leek me al duidelijk gezien mijn laatste bericht gericht aan jou.

Dat terzijde heb ik Cattles & Aussies niet één keer benoemd. Ik praat naar eigen ervaring en kennis over de Borser Collie.

Dat vind ik jammer, want ik sta altijd open om dingen te leren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:59

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Kruipende?

KimD schreef:

Dat terzijde heb ik Cattles & Aussies niet één keer benoemd. Ik praat naar eigen ervaring en kennis over de Borser Collie.

Dat vind ik jammer, want ik sta altijd open om dingen te leren.

En waar benoem ik dit dan precies?

Nicky91 schreef:
En inderdaad Aussies en cattle dogs doen dat niet, maar volgens kimd wel

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:00

KimD schreef:
Kruipende?

Je hebt alleen de cattle dogs niet genoemd dat kopieerde ik vanuit Kaus

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 10:01

Misschien een idee om de discussie te laten rusten en weer lief te doen allemaal? :) :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:02

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Kruipende?

Je hebt alleen de cattle dogs niet genoemd dat kopieerde ik vanuit Kaus

Ja, wat beaam ik hier precies dan dat ze dat wel doen?!

Ik vraag me ook af wat je met een werklijn Aussie moet als je niet van die ranke 'windachtige' honden houdt. Wat dat betreft zijn een werklijn border en een werklijn Aussie nagenoeg gelijk.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:06

KimD schreef:
Ja, wat beaam ik hier precies dan dat ze dat wel doen?!

Ik vraag me ook af wat je met een werklijn Aussie moet als je niet van die ranke 'windachtige' honden houdt. Wat dat betreft zijn een werklijn border en een werklijn Aussie nagenoeg gelijk.

Nou dat ben ik niet met je eens.

Maar wat kiwiwitje zegt, ik vind het wel genoeg geweest.
Ik vind iedereen nog net zo aardig. :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:29

Ik heb weer wat foto spam van onze familie wandeling vanmorgen.

Arya deed het overall weer erg netjes; aan de lijn alles mooi negeren o.a. Alleen wat meer trekken als dat ze doet wanneer ik alleen loop met d'r, maar dat was met name op het eind omdat we vlak ervoor een ervaring hadden waardoor Arya wat gestresst was -> werd flink opgejaagd en afgesnauwd door een andere hond die steeds feller werd en dat vond ze niet zo leuk, begrijpelijk ook. De vrouw vertelde dan: ja, maar kijk hij is niet agressief want z'n haren staan niet overeind of niks en dit is zijn manier van spelen soms en dan wordt hij intens.' Oke prima, kan zeker gebeuren want Arya kan ook wel eens opjagen en intens worden, MAAR dan grijp ik direct in als ik zie dat een andere hond dat gedrag triggert en dan mag ze van mij echt niet doodleuk door blijven gaan, want zoiets kan van kwaad tot erger gaan. Want ook al is het (nog) geen agressief gedrag, het is nog steeds niet goed om ze dan zo in die focus te laten zitten en zeker als je ziet dat 1 van de 2 partijen zich er niet prettig bij voelt. Dan grijp je toch in? Zodra ik zie dat m'n hond een andere hond ongemakkelijk laat voelen en dat het contact niet tweezijdig is, dan doe je daar toch iets aan zeg, pfft. Dus we hebben meteen duidelijk gemaakt dat we de honden aangelijnd wilden hebben zodat ik Arya uit de situatie kon halen en toen ze nogmaals vertelde dat het absoluut geen agressief gedrag was, nog maar eens verteld dat ik dat snap en herken maar dat als ik zie dat Arya zich er niet prettig bij voelt, ik het niet maar op z'n beloop laat. En toen lijnde ze de hond aan, Arya ook natuurlijk, en was het; ja ze kan wel nog met m'n andere hond spelen - was een teckel kruising van 10 maanden die om ons heen aan't rennen was en zeker geen kwaad in de zin had. Maar Arya was op dat moment zo hoog in d'r emoties, dat ik die echt niet meer los ging laten want dan zou ze precies hetzelfde doen als wat die andere hond bij haar deed; opjagen en stressen. Ik had het idee dat deze hond dus vrij standaard op deze manier reageert aan die vrouw te horen en dan vind ik het niet echt heel verantwoord om je hond dan idd met alles maar lekker los te laten. Bij Arya gebeurt het een hele enkele keer met een individu wat haar dan triggert om op te jagen, waarom weet ik ook niet precies - meestal is het bij onzekere hondjes dan - maar daar reageer ik meteen op. Als ze vaker zo zou reageren op honden, en als dit Normaal zou zijn, zou ik d'r echt niet maar met alles los laten.

Was wel even een minder momentje, maar goed; wel weer een ervaring ook voor Arya die ze dan hopelijk niet omzet in iets al te negatiefs en ook voor ons weer. Heb heel even met die vrouw staan praten nog om rust te creëren terwijl die andere hond dan nog in de buurt was en toen stond Arya wel gewoon lief en rustig naast ons, maar het laatste stuk naar de auto was ze wel wat trekkerig en de focus wat meer kwijt - wel nog een andere hond aan de lijn netjes genegeerd. Aan het begin van de wandeling kwamen we nog een andere oudduitse herder tegen waar ze heel lief mee was. Ze was zich flink aan't uitsloven wel om met de hond te spelen, maar die had meer interesse in knuffels halen bij ons :') Maar ze was verder wel super lief en luisterde prima <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-04-20 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:33

Je hebt zelfs de kerel mee naar buiten gekregen! *\o/* Heb je hem ook meteen getraind? }:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:35

KimD schreef:
Je hebt zelfs de kerel mee naar buiten gekregen! *\o/* Heb je hem ook meteen getraind? }:)

:') :') *\o/*

Je had 'm moeten horen puffen en zuchten. Man man man :')
Hij had vrij vandaag, dus pech/geluk (hoe je het wilt zien) voor hem ~~}>

EDIT:
Dit rondje is korter dan die ik onlangs in Voerendaal liep, dus ik liet 'm kiezen.
Voor dit rondje rijden we wel ruim 10min langer, maar dat vond hij minder erg dan als hij langer had moeten lopen :')

DUBBEL EDIT:
Ik heb wel nu al een schurft hekel aan die smerige beestjes overal die rondvliegen enz. Bah ;(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:44

cursebreaker schreef:
KimD schreef:

:') :') *\o/*

Je had 'm moeten horen puffen en zuchten. Man man man :')
Hij had vrij vandaag, dus pech/geluk (hoe je het wilt zien) voor hem ~~}>

EDIT:
Dit rondje is korter dan die ik onlangs in Voerendaal liep, dus ik liet 'm kiezen.
Voor dit rondje rijden we wel ruim 10min langer, maar dat vond hij minder erg dan als hij langer had moeten lopen :')

DUBBEL EDIT:
Ik heb wel nu al een schurft hekel aan die smerige beestjes overal die rondvliegen enz. Bah ;(

Man-mishandeling. :j

Een kennis had vorig jaar een armband die je om kon doen en alle ongedierte op afstand hield, hij weet alleen de naam niet meer van die dingen. Maar ze moeten blijkbaar wel redelijk goed werken.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:46

Goed dat je het niet zo op zijn beloop laat!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:57

Het ligt ook absoluut niet aan Arya, dat kun je duidelijk zien als je met ons wandelt. Hoe lelijk Dana ook naar haar doet, ze reageert daar echt waanzinnig goed op en laat echt mooi ontwijkend gedrag zien. Geeft duidelijk aan "Ik doe niks, ik ga wel weg, geen zorgen". Zodra Dana dan weer klaar is met haar nukken en wel wilt spelen dan speelt Arya ook weer mee.

Daar hoef je echt geen zorgen over te maken. Ik denk dat ze inderdaad reageert op de onzekerheid van een andere hond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 13:08

Alleen maar goed dat je ingrijpt! En als Kim zo positief over Arya praat dan zit t wel goed ;)
Ik had een muggenarmband vroeger. Of bedoel je met van die kralen?

Hier even een *trots* momentje!
Het viel mij al op dat Chick de laatste tijd niet echt meer op honden reageert. Nu komen we op t industrie veel hondjes tegen ineens. En Ze word niet meer maf, niet meer borstelen, niet meer blaffen of grommen, ze kijkt vaak niet eens. En als ze kijkt hoef ik alleen ''nee'' of ''kom'' te zeggen en loopt ze gewoon door *\o/*
En als ik Djes bij heb met Chick gaat t ook super. Djes vind t spannend als andere honden zo blaffen. Zeker als dat zo heerlijk luidruchtig etc is. En aangezien Chick er niet meer op reageert, is Djessey ook heel snel weer relax *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:16

kiwiwitje schreef:
Alleen maar goed dat je ingrijpt! En als Kim zo positief over Arya praat dan zit t wel goed ;)

Hier even een *trots* momentje!
Het viel mij al op dat Chick de laatste tijd niet echt meer op honden reageert. Nu komen we op t industrie veel hondjes tegen ineens. En Ze word niet meer maf, niet meer borstelen, niet meer blaffen of grommen, ze kijkt vaak niet eens. En als ze kijkt hoef ik alleen ''nee'' of ''kom'' te zeggen en loopt ze gewoon door *\o/*
En als ik Djes bij heb met Chick gaat t ook super. Djes vind t spannend als andere honden zo blaffen. Zeker als dat zo heerlijk luidruchtig etc is. En aangezien Chick er niet meer op reageert, is Djessey ook heel snel weer relax *\o/*

Dat is ook super fijn! *\o/*

Bij ons is een herverdeling in de roedel aan de gang. Guinness is al zolang als dat we een roedel hebben onze 'verkenner'. Loopt voorop, verkent de boel, laat weten als er iets aan komt gelopen etc. Ook als ze allemaal moesten wachten gaf ik dit commando aan Guinness, als hij stopt dan stopt de rest ook, maar dat werkte de laatste tijd niet meer zo effectief. Dat vond ik vreemd, dus wat beter gaan opletten.

Het blijkt dat Harvey deze taak gedeeltelijk op zich neemt, Guinness blijft wel aan zijn zij en 'past' op Harvey maar laat hem wel vaak de leiding nemen maar niet volledig. Harvey heeft natuurlijk het concentratievermogen van een mug en ik denk dat Guinness daarom niet helemaal die rol loslaat.

Dus nu moet ik beter opletten met wandelen en kijken wie ik moet aanspreken als ik de hele roedel moet hebben. :Y)

Toch bijzonder hoe dat werkt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:16

kiwiwitje schreef:

Nee, die EM kralen bedoel ik niet. Wel volgens mij a la die muggenbanden, maar het werkte dus voor meer ongedierte.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 13:23