Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ianthe schreef:RoyceMack schreef:Mijn geliefde wederhelft en ik zijn sinds een tijdje serieus aan het praten over het aanschaffen van een pup. We willen beide dolgraag een duitse herder pup (werklijn) uiteraard van een erkende fokker.
Ik heb een goedlopend bedrijf maar werk nu 40-50 uur per week. Ambitie is dat dat drastisch gaat verminderen om te kunnen genieten van mn paard en eventueel onze hond dus
Mijn vriend is veel thuis en is bezig met de opzet van zijn eigen bedrijf. Hierbij zal de hond eigenlijk hele dagen met hem meekunnen als hij oud genoeg is. Als we hem hebben nemen we natuurlijk uitgebreid de tijd voor hem. We willen niet dat hij hele dagen thuis zit.
Enige waar we tegenop zien zijn de ochtendrondjes. Wij zijn echt geen ochtend mensen en dan is het lastig om je nest uit te komen zodat de hond zn plasje kan doen. We hebben wel een tuin die we klaar willen laten maken voor een hond (hebben nu gras en een heg met gaten). Eventueel kan zn ochtendplasje daar en laat ik hem voor mn werk mooi uit (vaak rond 09:30 uur). Savonds zullen de grote wandelingen gaan plaatsvinden.
Hij kan mee naar stal en op ritten. Dus dat wordt goed opvoeden.
Puppy cursus zal ik gaan doen (omdat partner al veel tijd met hem doorbrengt).
Enige waar ik verder nog tegenop zie is dat ik bij onze vorige hond altijd vies was (lees: kwijl, haar, modder).
Zeker als ik naar mn werk moet erna is dat niet wenselijk. Hoe gaan andere hondeneigenaren hiermee om? Ik vind het ook wel leuk dat ik ook nog wat leuks kan dragen (lees: schoon, onbeschadigd) thuis.
Waarom wil je een werklijn dan? Ga je er dan ook wel echt mee werken?
Kaus schreef:Fannetje, wat is ze al groot! Ik dacht even dat er een volwassen hond uit de vijver kwam![]()
Blijft zo'n knuffel een beetje heel bij jullie? Dexter is helemaal gek op stoffen speelgoed maar met het doel het kapot te makenWil best zo'n Kong knuffel voor hem kopen maar niet als die in vijf minuten kapot is.
Edit: voor de jonkies!
https://www.facebook.com/23484492334891 ... 439579857/
dierenfan schreef:Sorry hoor maar wat maakt een hond het uit of er mee gewerkt wordt of dat hij een actief leven krijgt?
Ik werk met niet 1 van mijn honden. Hier 2 husky's en 1 langhaar duitser en 1 duitser x border collie ie en 1 duitser x mechel.
Werk of showlijn het zal wel zijn zijn beweeglijk en actief en krijgen wat ze nodig hebben.
In de winter doe ik wel met hele spul bikejoring en dogscooter maar soms weken niet en soms 3x per week ivm de omstandigheden. De husky's doen beiden niets fanatieks meer die vinden de 2 uur wandelen perdag meer dan oke.
Met dit weer zelfs 1 a 1.5 uur wandelen p dag lang zat.
Had wel de ambitie om te gaan werken met de duitser x mechel en daar ook op uitgezocht. Echter zijn karakter is er niet geschikt voor. Inmiddels stuk stabieler dus sluit niet uit dat ik dit najaar toch weer een poging doe. Prive les wil ik niet ivm probleem ook mens gericht is.
Zo lang je de hond genoeg activiteiten biedt zal het hem een worst wezen of het werken of plezier hebben is. Energie kwijt is kwijt dat geldt voor alle honden.
Ik zou ook zeker voor werklijn gaan. Hou rekening met mogelijk fel en heftig karakter en speel daar vlot op in. Hier heb ik een wereldhond aan mijn kanjer!!
Qua vies worden? Geen langhaar nemen haha