Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:02

Voer je hetzelfde als de kweekster doet? Misschien vindt ze het niet lekker of herkent ze het niet?
Ik geef vaak wat van het zaad mee dat ik voer zodat de jonge vogel bij het nieuwe baasje nog even dezelfde voeding krijgt.

ElinaSK

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:08

Wat balen zeg zo'n zieke parkiet, hopelijk slaat de antibiotica aan... Anders kun je ook nog denken aan de megabacterie (schimmel infectie) heb ik ook bij een vogel gehad, dat is overigens niet te hopen komen ze nooit meer 100% vanaf :(.

Trosgierst eet ze dat wel amanda of ook niet? Of een stukje appel? En anders idd eivoer kan je ook wel droog geven. Wel belangrijk dat ze binnen 24 uur iig iets binnen krijgt parkieten kunnen erg slecht tegen geen eten nl...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:31

Ik heb inderdaad voer van de kweker meegekregen, dat zit in haar bakjes. Hij maakte een mengseltje met eivoer, zaadjes en grit, dat heb ik haar gegeven. Voer staat op de grond, trosgierst neemt ze ook niet. Eivoer heb ik neergezet, ga zo even kijken of ze er wat van heeft gegeten.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:02

Ik ben benieuwd of ze inmiddels al eet? Anders een stukje groente of fruit aanbieden heeft ze iig iets op :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:08

Ze eet! Ik heb ze vanmiddag allebei los gelaten om elkaar buiten de kooi te leren kennen, ze gingen gelijk naast elkaar zitten. Ondertussen heb ik de kooi van Josje schoongemaakt en verbouwd en ze weer teruggezet met trosgierst, het extravital voer dat Josje krijgt, het mengsel dat Indy nog krijgt op de grond en droog en geweekt eivoer :') ze hebben eerst een tijdje naast elkaar gezeten en gespeeld, Indy is echt mega speels, en toen ik net thuis kwam zag ik dat er uit het schoteltje op de grond gegeten is. Daar zaten ze net ook weer samen uit te eten. Indy is kieskeurig en eet nog niet zo snel, volgens mij pikt ze ook een hoop eivoer eruit maar ze krijgt in ieder geval iets binnen. En ze doet Josje dus heel erg na, zodra hij gaat wassen of eten doet zij dat ook, dus ik denk dat ze het wel snel helemaal door gaat krijgen nu.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:50

*\%/*

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:08

Fijn dat ze eet! *\o/*

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:43

Fijn dat ze eet!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:06

Hoe gaat het met Binkie? Heb je nou op zondag een update gekregen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:09

Gelukkig! Hoe blij kun je zijn met je beestjes te zien eten he :D

Ik ben ook benieuwd hoe het met Binkie gaat!
Sense is gelukkig inmiddels weer opgeknapt. Denk toch dat ie z'n koppie ergens tegenaan gestoten had.
Hij blijft een ramp met vliegen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:24

Ik heb een korte update gehad over Binkie, hij heeft weer sondevoeding gehad, goed gegeten en normale ontlasting. Ik was ook nog benieuwd of hij zn linkerpootje al weer wat beter kan gebruiken maar daar helaas geen reactie op mogen ontvangen.

Hopelijk morgen een uitgebreidere update, en hopelijk kan hij snel zonder sondevoeding en weer fijn naar huis..! Ik vrees dat we nooit achter de oorzaak en het soort ontsteking gaan komen, al duiden zn klachten op een ontsteking in zn koppie.. de oorzaak kan dan onder andere een virus (zoals bornavirus), schimmel of bacterie zijn. In zn ontlasting zijn geen afwijkingen gevonden, in zn bloed dus enkel de ontstekingswaarden, en hij heeft dus eigenlijk enkel de neurologische klachten (en daarmee verminderde eetlust) dus het blijft gissen.. Ik weet ook niet of ze nog andere onderzoeken willen/ kunnen doen om achter de oorzaak te komen, of dat ze gewoon op de gok medicijnen geven om de ontsteking weg te krijgen..? Hij krijgt aan medicatie Celebrex als ontstekingsremmer en penicillamine (geen idee of hij deze beiden nu nog krijgt, maar dit had ik mee naar huis gekregen woensdag).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:27

Dat gaat dus lastig worden om te bepalen wat het is.
Hopelijk gaat hij snel beter eten! dat is nu het belangrijkste denk ik?

En de vogelarts waar ik kom heeft zelfs de mogelijkheid om een MRI van je vogel te nemen, maar dat moet je maar net willen natuurlijk. En dan is het nog maar de vraag of ze daar iets op zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:37

Ik weet ook niet of Binkie al stabiel genoeg is voor een roesje, wat met MRI wel nodig is natuurlijk.. ik ben benieuwd naar morgen, het eerste wat ik ga doen ‘s ochtends is bellen voor een uitgebreidere update.. :+

Ik mis Binkie wel heel erg hoor, maar sondevoeding kunnen we thuis niet geven en als hij niet eet (4 gram is nagenoeg niks natuurlijk) en ook het dwangvoeren weigert dan kunnen we natuurlijk niks en verzwakt hij alleen maar meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:29

Binkie mag rond half 5 naar huis vandaag, zoals ik het begrepen heb heeft hij vandaag geen sondevoeding gehad maar willen ze nog even in de gaten houden hoe goed hij blijft eten. Ik heb er nu wel meer vertrouwen in dan!

Zitten we wel al een week na de eerste klachten/ opname.. pfff wat vliegt de tijd...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:52

Jaaa ik ben ook heel blij dat ze eet! Ik vind haar zo leuk, echt een kleine pretletter :D

Fijn dat het wat beter gaat met Binkie! Ik hoop dat ze er nog achter komen wat het nou geweest is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:02

Ik hoop vooral dat hij helemaal de oude mag worden.. ik weet nog steeds niet hoe het nu met zn pootje zit (of hij die alweer volledig kan gebruiken of niet).

Hij zit bij ons altijd los, maar we hebben wel alles voor een vliegvogel klaar, voor een vogel die niet kan vliegen en ook niet volledig kracht heeft bij het klimmen moeten we toch behoorlijk wat gaan aanpassen om hem wat meer ruimte te bieden.. :=
En dat is ook niet onmogelijk, maar wel een uitdaging (vooral door het krachtverlies in zn pootje).
Nu zijn er wel meer vogels die niet kunnen vliegen, en ook vogels die zelfs een pootje missen, dus dan zou ik daar kunnen afkijken hoe ze het de vogel zo comfortabel mogelijk maken en de vogel toch ook mobiel maken, maar ik hoop dat het niet voor altijd zal zijn. Vooral omdat Binkie het niet gewend is om aangepast te leven vind ik het ook heel sneu voor hem.. :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:21

Wat vervelend dat ze niet de exacte oorzaak kennen. Maar jipie, Binkie komt naar huis *\o/* .

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:55

Shanna, is het al zeker dat hij straks niet meer kan vliegen? Wel sneu hoor..

Indy heeft net wat trosgierst uit mijn hand gegeten. Ze is echt nog wel heel baby hoor, ze doet er een stuk langer over om 1 zaadje te pellen dan Jorn. Het is echt een blij ei, is de hele tijd aan het spelen, zelfs met haar eigen pootjes. :')
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:14

Fijn dat ze eet amanda!
En hopelijk word binkie gauw beter shanna..

Hier foto's van de 3 ling :D
Inclusief terror mama :')

Afbeelding

Oh en beep heeft het eerste eitje weer! *\o/*

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:26

Fijn dat Binkie weer naar huis mag Shanna. Hopelijk knapt hij genoeg op / past hij zich een beetje makkelijk aan wat hij wel en niet kan nu :).

Fijn dat ze nu ook wat trosgierst eet amanda. Vind die kleintjes altijd zo leuk omdat ze idd nog zo lekker speels zijn!

Kleine monsters kimley, schattig <3.

Ik zal vandaag ook weer eens foto's maken van mijn beide jongen ze gaan steeds mooier in de veren zitten. 1 probeerde gisteren al te 'vliegen' zag er heel komisch uit _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:33

Wat groeien ze hard zeg! Nog harder als dat valkparkieten doen :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:16

Die 2 "grote" zijn nu zo'n 13 dagen en die jongste denk ik 9 of 10 dagen :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:16

Kleine fluffy balletjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:32

Ahh Kimley en Elina, zo schattig <3

Het lijkt me zo leuk om een keer te kweken, ik heb het vorig jaar met Skippy geprobeerd maar de eitjes waren onbevrucht en ze stopte niet meer met leggen. Uiteindelijk heeft ze 13 eitjes gelegd, en duurde het heel lang om haar weer aan te laten sterken. Dus ik durf niet meer..

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:37

Wat zijn ze leuk Elina! <3