het wil maar niet lukken met je bak ...balen zeg!!!
ellepel
Geplaatst: 15-07-16 23:31
Vreemd he, heb er laatst al een paar uit gehaald en in andere bakken gezet,dus heb er nog wel wat. Maar de fantoomzalmen hebben nog steeds nergens last vam,die eten prima,zien er mooi uit,gedragen zich goed
fleurtjeuh
Her en der zag ik er wel eens een, een slakje. En vandaag zitten ze ineens overal! Kwikwi's eten ze schijnbaar niet op.
Westernfreak
Geplaatst: 16-07-16 13:35
Daar gaan je plantjes!
Mijn cory's zijn actief en zie ik eigenlijk heel vaak. Een paar hebben in de hoek van het aquarium aan de voorkant een soort rustkuiltje en liggen daar dus ook vaak.
Ellepel, wat raar toch! Vooral omdat de waardes goed zijn
fleurtjeuh
Geplaatst: 16-07-16 13:45
Ik wilde toch binnenkort de bak weer eens grondig aanpakken,nieuwe planten enzo. En heb weer een mooi zakcentje bij elkaar gewerkt bij mn vader
ellepel
Geplaatst: 16-07-16 13:45
Nou ik ben lid van een aquarium groep op fb van mijn woonplaats,ga daar een oproepje zetten of ik bij iemand met een druppeltest kan laten testen.. Zat zelf al te kijken om zelfs een druppeltest te kopen,maar ik lees toch wel vaak dat mensen het afraden omdat het niet nodig is. Schijnt dat als je een bak hebt van bijvoorbeeld 20 graden je weer andere waardes hebt dan in een bak van 26 graden..
Ik wacht het verder maar gewoon af hoor.
Slakjes , ja wat veeeeel!!
PanamaD
Geplaatst: 18-07-16 11:59
Iemand reageert op mijn aquarium: wil de bak gebruiken voor 3 (oude) goudvissen.
Oef, nu ik net heb geleerd dat het voor mijn 2 sluiers al veel te klein is heb ik maar eerlijk gezegd dat de bak voor 3 goudvissen te klein is! Ga de bak dan ook niet aan hem verkopen, dat kan ik niet maken.
En ben er nog niet achter welke algen eters en goudachtige ik bij de bak krijg! Zal een foto plaatsen als ik de bak heb
ellepel
Geplaatst: 18-07-16 15:30
Ik zie ook best vaak nog 30liter bakjes met goudvissen voorbij komen op marktplaats of facebook. heb ook het idee dat veel in opwelling zoiets kopen en er later op uitgekeken zijn?
Heb net nog weer 2 dode helenaslakken uit die ene bak gehaald,ik blijf het wel apart vinden dat de fantoomzalmen wel helemaal happy zijn..
Ga straks weer de bodem verder schoonmaken,en een deel water verversen. zie nu ook dat mijn grote anubias wat vlekken krijgt in het blad,misschien toch iets tekort in het water? ,maar vind het dan weer eng om die profito erbij te doen... wat een gedoe en zorgen zeg!
LoveUggs
Geplaatst: 18-07-16 22:16
Gaat goed bij jou he..
Hier ook trouwens.. Op normaal gebied. Was half 6 klaar op stage, nu 2 dagen vrij. Reed om 6 uur weg en half 7 reed ik de snelweg op om er 5 over half 7 bij de eerste afslag weer af te gaan.. autopech. Vriend zijn auto mee, lidmaatschapspasje van de ANWB, niks aan de hand verder zou je zeggen.. Zijn die pasjes persoonsgebonden! Hoop geregel via de telefoon omdat ik geen lid ben, en vervolgens was t streven dat er binnen een uur iemand zou zijn. Iets meer dan een uur later werd ik gebeld door meneer van de wegenwacht dat hij er met 10 min was. Vriendlief had ik vooraf al gebeld en direct nadat ik de ANWB had opgehangen dus die was onderweg met mijn schoonvader. 1 uur en 3 kwartier later kwam de conclusie van de wegenwacht dat we verder konden rijden maar niet harder dan 100. (Dan valt hij weg, daarom durfde ik niet verder. Voelt doodeng aan) hij wist niet precies wat het was en bood aan een stukje achter me aan te rijden om te kijken of dat goed ging, hij had wel 2 dingen opgenoemd die het konden zijn. Echter waren mijn schoonvader en vriend nog maar een kwartiertje van ons vandaan dus wilde ik daarop wachten. Ik had om 8 uur thuis kunnen zijn, nu rijden we al de hele weg tussen de 90 en 100 km/u en moeten er nog een uur rijden..
Al met al een behoorlijk avondje, moest me inschrijven bij de ANWB om geholpen te kunnen worden, dus ben dalijk de inschrijvings/voorrijdkosten kwijt, + het bedrag dat je per jaar moet betalen.. Vriendlief is wel zo lief om mij geld terug te betalen omdat het zijn auto is en we er beiden niets aan kunnen doen.. Moet zeggen; ik zit nogsteeds vol zenuwen omdat dit uitgerekend bij mij moet gebeuren terwijl ik net een half uurtje onderweg was..
Maar; morgen gaan we toch echt de maantjes uitkiezen!
ellepel
Geplaatst: 18-07-16 22:24
Wat een gedoe zeg, ben blij dat ik geen auto heb, hoor inderdaad vaker van die ellende!
Ik heb ook geen auto t is de auto van mn vriend. Maar t gebeurd natuurlijk bij mij en niet bij hem en ook niet als ik nog maar een half uurtje moet rijden, maar als ik net een half uurtje weg ben..
En jaa! Ik hoop dat ze ze gewoon weer hebben. Ze hadden hele mooie die ik graag wilde hebben, wit van kleur, maar vorige week waren alle bakken met maantjes leeg, dus hoop dat ze die gewoon weer hebben, anders andere uitkiezen die we mooi vinden. Twijfel tussen 5 of 6 maantjes. Dan wil sws koppels maar t worden of 3 koppels (3 mannen, 3 vrouwen) of 1 koppel en 1 harem, al weet ik niet zeker of dat werkt maar in elk geval 2 mannen en 3 vrouwen dus.
Wij hadden bij onze eerste Passat een héle hoop kosten en hebben hem uiteindelijk toch naar de export gedaan.. Toen een Bora gekocht en daar hebben we ook niks als ellende mee gehad. Nu hebben we weer een Passat, en bij deze is vorig jaar een andere versnellingsbak en koppeling onder gegaan.. en we hebben nog steeds ellende met deze nieuwe spullen erop. Gelukkig zit er 2 jaar garantie op deze reparatie, maar hij is dus nog steeds niet goed en ze kunnen het maar niet vinden..
We zijn nog nooit gestrand, maar heel vertrouwen heb ik er niet meer in zo. Zal trouwens mijn polis eens nakijken of we ook hulp krijgen in het buitenland, mocht dat nodig zijn.. wel zo handig..
Wat een hitte he.. het was hier al 29 graden vandaag.. en hier binnen is het ook warm.. mijn bak is al met een halve graad gestegen..
ellepel
Geplaatst: 18-07-16 22:43
En welke kleur, weet je dat al??? Als t lukt wel fotos maken he
Nou, mag het niet zeggen,maar die zwaarddragers was ik al zat eigenlijk, dat fokte aan 1 stuk door. En mijn bak was eigenlijk ook te klein voor ze he, ze raden toch miniaal 1 meter aan, de mannetjes worden ook flink lang, wel 12 cm
Heb vorige week zoveel water ververst in die ene bak, zit er nu ineens een witte waas in Ken dat dan wel van het opstarten, maar dat er nu bacteriebloei in kon komen dat was nieuw voor mij.
Foto's komen er zeker! Ik had hele mooie witte gezien, hadden ook een bepaalde naam maar die ben ik natuurlijk vergeten
Casarell; wat een ellende.. Hij kon bij mij niet precies zeggen wat t was maar heeft wel bepaalde dingen genoemd om na te laten kijken. De 'stappenmotor' (geeft signalen af ofzo, en hier kan wat mis mee zijn waardoor hij verkeerde signalen afgeeft, of dat hij niet genoeg brandstof doorlaat. Dit waren de dingen die hij noemde en waar het probleem aan kon liggen.
Over visjes gesproken Hier komt morgen een nano bakje, die krijg ik van een vriend. Die is gestopt met de hobby en had die bak over. Het word de nano bak voor mijn zoontje voor op tafel
Westernfreak
Geplaatst: 19-07-16 07:43
Wat een leuke dingen lees ik. Nieuwe visjes, nieuwe nanobak. Ik wil nieuwe plantjes, maar twijfel een beetje waar ik ze zal halen. Waar bestelden jullie ze nou?
Maar de autopech is minder leuk. ANWB is inderdaad op naam. Ik heb een abonnement met hulp in de woonplaats, want heb ze wel eens nodig gehad toen Kermit (mijn auto was groen) niet startte. Mijn vriend heeft een basisabonnemet. Een gezinsabo nemen is gewoon duurder dan deze twee losse.
Ja, ik ben zelf 21 en heb nu ook een lidmaatschap aan moeten sluiten (Hoe zeg ik dat goed?) Heb nu een jeugd lidmaatschap, daar val ik blijkbaar nog onder. Mijn vriend moest zn kenteken enzo opgeven, ik niet. Heb dan ook geen eigen auto en rijd in meerdere auto's. Voordeel nu is; maakt niet uit in welke auto ik rijd, ik kan altijd Hulp onderweg krijgen.
Ik zeg niks hoor.. ik ga binnenkort ook weer op een jong dier zitten.. na 2 jaar niet gereden te hebben..
Heb onlangs een co2-diffuser gekocht die ik moet verwerken in mijn terugvoerleiding van de pomp naar de bak.. Zit alleen te bedenken wat nu de makkelijkste manier is om deze er tussen te zetten.. want zowel de pomp als de co2 moet los gekoppeld worden.. En dat is niet zo erg.. maar ook mijn indeling in de kast moet dan aangepast worden.. hoop denk werk hier dus..
ellepel
Geplaatst: 19-07-16 12:03
Kun je geen tips vinden op internet? Op het forum van aquaforum staat ook veel info. Zo een co2 diffuser,waar is dat voor nodig?
Casarell
Geplaatst: 19-07-16 12:41
Om de co2 bellejes zo fijn te krijgen dat het opgenomen wordt door het water. Heb er nu ook 1 hoor.. een losse met een zuignap, die in de bak hangt.. maar heb toch het idee dat ik co2 verlies. Vandaar dat ik het nu in mijn slang wil verwerken zodat het met het water de bak in stroomt.
Ik weet wel hoe het moet, maar ben aan het bedenken wat voor mij (in mijn situatie dus) de handigste manier is.. zonder de balans teveel te verstoren..
LoveUggs
Geplaatst: 19-07-16 13:06
Pff ze hadden de maanvissen nog niet. Ze vielen haast om vertelden ze (ik had trouwens de maanvis platina gezien). Ze hebben ze nu weer besteld maar bij een ander bedrijf, komen donderdag pas binnen en dan ben ik weer weg dus het wordt nog een weekje later. Mijn schoonmoeder was mee en die wilde niet weg zonder vissen dus die heeft mij (en mijn vriend stiekem ook) getrakteerd op nog een paar visjes. Vriendlief wilde graag de ramirezi electric blue, en ik heb twee gourami's. Even gecontroleerd of het samen kon en dat kan. Daarnaast heeft ze nog een vrouwelijke ancistrus SP L107 voor ons gekocht, dus moet zeggen; ben best verwend. Volgende week dus de maantjes!
Als je goed kijkt, zie je rechts naast deze dame de vinnen van de man.
De ramirezi man.
En de gourami man.
Zowel bij de gourami als bij de ramirezi zijn de mannen bijna 2x zo groot als de vrouwen