gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:47

Wij hebben ook voor schaduw een kleed boven de ren gelegd en volgens mij gaat dat gewoon goed!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:26

Ik heb dit nooit met konijnen gedaan maar we hebben wel op de kippenren met een zijl gedaan mede vanwege de vogelgriep toen om poep van vogels buitenaf te voorkomen, maar dit werkte ook erg goed voor de schaduw, de aarde was er lekker koel onder. :) Je moet alleen opletten met de regen als je zijl gebruikt, want de boel kan een beetje inzakken. Plus wij hebben hierin toen een keer een muizennest gehad, maar kippen pikken die toch dood dus in ons geval loste het probleem zichzelf op. :Y)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:13

Thanx voor de reacties! Op regenachtige dagen haal ik het weg. ze hebben gedurende de dag altijd schaduw van t hok, maar ik vond dit op dagen als vandaag wat weinig. Vandaar dat ik dacht dat dit misschien wel een oplossing zou zijn.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:33

Dat kan prima hoor, is wel lekker als ze met dit weer schaduw hebben.

Verder is ie heel normaal hoor :')
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:56

Nee hij is een soort van in shock. :+ Dat gebeurd wanneer je ze op hun rug legt. Dat is best wel zielig. :=

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:58

Jannickee: je konijn is "in trance." als je een konijn op z'n rug legt, blijft hij gewoon liggen :j niet te vaak doen!

mijn konijnen eten allemaal vrolijk van de hondsdraf planten die naast de ren groeien, kan dat kwaad?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:01

MarlindeRooz schreef:
Nee hij is een soort van in shock. :+ Dat gebeurd wanneer je ze op hun rug legt. Dat is best wel zielig. :=

Echt? Hij ligt in het zand ook vaak op zijn rug is hij dan ook in shock?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:01

Jannickee schreef:
MarlindeRooz schreef:

Echt? Hij ligt in het zand ook vaak op zijn rug is hij dan ook in shock?

ik weet het niet, volgens mij heb je dan gewoon een beetje een raar konijn :P

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:10

Ja een raar beest is het sowieso. Maar ik heb dit nooit geweten, goed dat ik het nu wel weet. Als ik hem gewoon op schoot heb blijft hij ook gewoon stil liggen. Is hij dan ook in een soort van shock of echt alleen als je ze op hun rug hebt?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:16

alleen als je ze op hun rug legt :)
dat is volgens mij omdat ze dan hopen dat "het roofdier" weggaat als ze zich dood houden. (dacht ik)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:21

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:39

Ik hield die van mij altijd lichtjes gekanteld op z'n rug als we z'n voetjes (die snel kaal worden bij hem en dan mag hij natuurlijk meteen veel minder los dus snel oplossen altijd maar :+ ) in gingen smeren. Worden ze inderdaad altijd rustig van. Ik doe het ook wel eens als ik die andere flippo van de trap moet tillen, maar ook lichtjes, denk dat hij als ik dat helemaal doe weg zou willen springen, en dat moet ik natuurlijk juist niet hebben.

Stilzitten doet die van mij (Fatsy met z'n voetjes) ook als ik hem op wil tillen. Hij accepteerd dat altijd gewoon, niet dat hij het echt leuk vind, maar hij gedoogd het. :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:42

Nageltjes knippen vind ik altijd zo lastig, niet om ze te knippen maar de handeling met konijn vind ik altijd een dingetje. We doen het dan ook altijd even met z'n tweeën.

Hoe doen jullie dat? Iemand tips?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:47

ik knip de nagels van mijn konijnen niet, ze lopen ze zelf kort genoeg :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:15

Ik knip ze inderdaad ook niet, ze zitten hier op tegels dus ze slijten vanzelf :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 00:14

Hier slijt het eigenlijk ook altijd vanzelf door de tegels.
Maar ik heb ze weleens moeten knippen. Liefst zet ik ze dan op tafel en pak ik een pootje beet. Bij de voorpootjes zet ik de kont tegen me aan, pak de pootjes met mijn duin aan de onderkant zodat ik de teentjes en nageltjes goed kan zien, en dan knip ik. Achterkant hetzelfde, al wil ik het konijn dan nog wel eens met de zijkant tegen me aan zetten.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:15

Ik zit in een dilemma. Gisteren lag Spency de hele dag, zonderde zich af, liet haar urine lopen en bleef erin liggen, at alleen als je het haar aanbood en dan na 2 SS korrels hoefde ze niet meer. Vandaag at ze wel iets meer zelfstandig, lag nog wel en zondert zich nog wel af.
Als ik haar gisteren zo zag dacht ik aan inslapen, maar vandaag vind ik haar er nog te goed voor.
Het maakt het extra lastig omdat wij op vakantie gaan en we vinden het vervelend voor degene die haar verzorgen dat ze overlijd, wat vorig jaar ook al is gebeurt. Wat zouden jullie doen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:07

Moeilijk... Denk je dat ze echt "op" is?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:12

Spooky, ik heb toen Sam zo kwakkelde er alles aan gedaan om hem op te lappen, maar toen Lilly hem begon af te stoten en hij voor de zoveelste keer niet meer wilde eten heb ik (na de DA om raad te hebben gevraagd) besloten dat het goed was en hem laten gaan .. Hoe kl*te het ook is om voor je beestje te moeten beslissen, ik had hem niet willen laten lijden om hem maar bij mij te houden.. Ik ben er nog steeds helemaal kapot van!

Misschien heb je er iets aan.. De beslissing zul je toch zelf moeten nemen helaas .. Veel sterkte wat je ook besluit!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:40

Wanneer gaan jullie op vakantie?
Ik zou sowieso even contact op nemen met een dierenarts, eventueel langs gaan en kijken wat die zegt.

Sterkte! Lastig dilemma inderdaad..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:42

Ik zou even langs de DA gaan! :j

Hier deed ik het bij hele bange konijntjes altijd door hun "ren weg" te blokkeren. En zo snel pootje voor pootje te doen. Wat ik ook wel eens deed is een doek over het hoofd. Dan blijven ze ook rustiger. Ik doe het al sinds ik 10 ben zelf oid. Dus ben er ondertussen enorm handig in. :=
Ik deed het ook altijd alleen omdat de konijnen mij kenden. :)

Ik ben op het moment op vakantie in Tjechië, er komt zo iemand voor 2 konijntjes. Gelukkig is mijn zusje thuis. :P Die vrouw wil er een keer een nestje mee gaan fokken later en verder mogen ze lekker op hun camping lopen met andere konijntjes. :) Klinkt super goed, nestje fokken zou ik liever niet zien. Maar ze gaf aan dat het voor haar eigen camping was haha.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:52

Zaterdag ga ik op vakantie. Oke dan bel ik straks de DA.
Gisteren wilde ze de ren ook niet in, ze bleef maar in haar huisje liggen en als ik haar op het gras zette ging ze snel weer haar huisje in.
Ze heeft nog steeds bloed in haar urine, dat gaat ook maar niet over.

Ik vind het zo lastig :(

Afbeelding
Zo lag ze er gisteren bij, ben nu helaas niet thuis,rond half 2 kan ik pas kijken hie het nu is met haar.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:29

Bloed in de urine, blaasontsteking oid?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:46

Voor blaasontsteking heeft ze 2 medicijnen voor gehad, die sloegen beide keren niet aan.
Nu zit ze al wel meer bij de andere konijnen. Gisteren was ik er vrijwel zeker van dat we haar vandaag zouden inslapen, maar op dit moment vind ik haar er nog te goed voor.
Wat is het toch lastig beslissen voor zo'n dier, ze geven het zo slecht aan.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:31

Misschien iets anders mis met de blaas?
Handigste lijkt me toch even bezoekje aan de DA. Is inderdaad erg lastig inschatten nu..