Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:12

Flowerbomb schreef:
Wat zijn die jærhøns leuk, heb even op Google gekeken ;)

Als ze groot genoeg zijn om niet zomaar door een vogel gepakt kunnen worden, goed verenpak hebben en hard kunnen rennen zou ik ze naar buiten doen.

Ik had ze nog nooit gezien, ze zijn wel bijzonder. Ben benieuwd hoe ze uitgroeien!

Ik laat ze over 2 weken denk ik overdag maar eens los in de stal, dat is nog vrij veilig i.v.m. roofdieren en dan kunnen ze toch heel wat gaan ontdekken.

Vandaag heeft paardlief kennis gemaakt met een van zijn nieuwe buurtjes <3

Afbeelding

Mooie kippen Kinke, wat voor ras is dat?

Ceetje, qua afmetingen zou ik niet weten, hier gaan ze zonder hek :)
Ik zou zeggen zo groot mogelijk, en misschien opdeelbaar in 2 stukken zodat je kunt wisselen?

Kinke

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 06:49

ohhh wat schattig!! Wat voor ras is je paard eigenlijk?
Onze kippen zijn grote Orpingtons. Op de foto's valt het niet op maar ze zijn echt flink aan de maat.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:36

Dat mogen ze hier ook, maar ze slopen echt de hele tuin. En ik vind een aantal mooie borders wel gaaf, maar met loslopende kippen lukt dat niet.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:33

Hij is een Shire :)

Ik houd van grote kippen, hoop dat die er bij ons ook tussen zitten.

Ohja Ceetje, dat is zonde van je tuin inderdaad. Hier lopen ze in en om de paddock en weides, ze ploegen keurig de mesthoop voor me :)

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:52

Mag ik me ook melden hier? :evaw: Wij hebben 3 sabelpootkrielkipjes met een Cochin-haan.
Graag zou ik er nog wat (grotere) kipjes bijhebben, dus heb ik het geweldige idee om evt wat eieren uit te broeden met een broedmachine.
Nou zie ik echter door de bomen het bos niet meer... Heeft iemand van jullie ervaring met een broedmachine waar je de eieren handmatig moet keren? Is dat een beetje te doen?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:00

Ceetje_bokt schreef:
Hoeveel ruimte zouden jullie drie vrij grote kippen geven als ze niet meer los mogen lopen in de tuin. Wij kopen er een stuk grond bij en dan krijgen de kippen een grote ren. In het stuk staan nog wat beukenhaagbomen en daar mogen ze onder gaan wonen, de vraag is alleen hoeveel ruimte?

Afmetingen voor grote kippen:
- gewenst: 1e kip = 10m2, 2e = 8, elk extra = 6
- optimaal: 1e = 15, 2e = 12, elk extra = 10m2

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:17

Dank je Lukasje. Dus minimaal/gewenst 24m2 en 37m2 is dan optimaal. Dat moet wel lukken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:06

Dat is wel scharrelbare ruimte... onze tuin is bestraat en dat is nogal boring voor de dames. Gelukkig kunnen ze lekker spitten in de tuin van de buren en in de ren

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:56

Mijn ren is ook bestraat (gravende ratten), maar emmer bladeren er in geeft ze ook zat te doen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:39

Kippies zijn er! Er lag zelfs al 1 eitje vanochtend!

Afbeelding

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:41

ohhh prachtige dames!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:25

Minoes schreef:
Kippies zijn er! Er lag zelfs al 1 eitje vanochtend!

[ [url=m/KXlUKC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eyYdbH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hè ik zag ze al op Facebook *\o/*

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:58

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat foto's van mn knappe kippies. Ze hebben al 3 eieren gelegd vandaag!!!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:59

Afbeelding
Dit is het stekkie van de kipjes. Ze kunnen helemaal rondom het huisje. En natuurlijk erin :+

Afbeelding
Vandaag is saartje erbij gekomen, ze kunnen het prima met elkaar vinden gelukkig :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:07

Mooi plekje +:)+

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:03

Wat leuk een kippentopic! Afgelopen week hebben we 10 cochin kuikens opgehaald. Afbeelding
Kuikens zitten sinds gisteren in de schuur, uiteraard nog met warmtelamp erbij maar dan hebben ze al lekker wat ruimte om te scharrelen.
Zodra ze groot genoeg zijn gaan ze naar buiten. Het hok halen we woensdag op en er komt een grote ren omheen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:08

wat een mooie kippetjes allemaal!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:29

Wat een leuke kippen komen er voorbij! En die kuikens, super schattig :)

Ik heb ook eens een foto van onze dames gemaakt. Pluisje is onze ex-legbatterij kip, ze legt nu na anderhalf jaar bij ons te zijn nog steeds eitjes! En dan onze twee amrock dames, echt prachtige kippen! En de twee kleine marans kipjes hebben we nu een paar weken en beginnen eindelijk een beetje op te knappen. Ze kwamen van een pluimveehandelaar en we kregen ze in vreselijke conditie -O- Hartstikke bleek, vergroeide snavel, vreselijk mager, ze kennen helemaal niks anders dan kippenmeel en snappen niet hoe ze moeten scharrelen en dat groenvoer eetbaar is.. maar hopelijk zijn ze snel in goede conditie.
Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:42

weet iemand hier hoe je brahma's goed kunt sexen? ik ga kuikens kopen en wil eigenlijk niet nog meer hanen. Het kan schijnbaar wel, aangezien (iemand anders ) gesexte kuikens verkoopt)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:54

Leuke kipjes 8nnemiek!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:05

8nnemiek is dat die handelaar die vaak op mp staat met heel veel soorten en dan als plaats Maria Hoop heeft staan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:27

Amaris schreef:
8nnemiek is dat die handelaar die vaak op mp staat met heel veel soorten en dan als plaats Maria Hoop heeft staan?

Hij staat op marktplaats als Jos uit Montfort. En hij verkoopt zijn kippen uit een busje van pluimveehandelaar het pluimpje, waarmee hij ook kippen verkoopt in Maasmechelen en op de pluimveemarkt in Antwerpen. Een echte handelaar die duidelijk niks geeft om de dieren.. kippen worden gewoon bij de poten gepakt en ruw in een doosje geduwd.. dus ik zou niemand aanraden om daar kippen vandaan te halen :n

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:38

Riddershow schreef:
weet iemand hier hoe je brahma's goed kunt sexen? ik ga kuikens kopen en wil eigenlijk niet nog meer hanen. Het kan schijnbaar wel, aangezien (iemand anders ) gesexte kuikens verkoopt)

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:29

8nnemiek schreef:
Amaris schreef:

Hij staat op marktplaats als Jos uit Montfort. En hij verkoopt zijn kippen uit een busje van pluimveehandelaar het pluimpje, waarmee hij ook kippen verkoopt in Maasmechelen en op de pluimveemarkt in Antwerpen. Een echte handelaar die duidelijk niks geeft om de dieren.. kippen worden gewoon bij de poten gepakt en ruw in een doosje geduwd.. dus ik zou niemand aanraden om daar kippen vandaan te halen :n

Ja! die bedoel ik! Daar heb ik ooit bijna krieltjes gekocht (ik wist toen nog niet beter...) maar het ras dat ik wilde was toen net op. Hij had een grote aanhanger bij zich met allemaal benches met kippen. Volgens mij is dat adres in Montfort van zijn ouders.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:34

Ik had ook geen idee inderdaad. Vond het zielig voor de dieren om ze niet mee te nemen, maar dat was iig de eerste en meteen de laatste keer dat ik daar kippen haal..