Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:44

Ik ga even zoeken :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:49

Chawi schreef:
Hallo mensen, even een vraagje.

Ik zit er over te denken om, na een pauze van 10 jaar, weer aan ratjes te beginnen, maar zou graag de mogelijkheid hebben om mijn vriend, die nog nooit een tamme rat van dichtbij heeft gezien, een keer naar iemand mee te nemen om te kijken wat hij er van vindt.

Wij wonen in de buurt van Gorinchem.

Weet iemand een rattery of opvang die een beetje in de buurt is?

Rattery 4 Nikita (Sliedrecht)! Hele aardige mensen, mijn ratjes komen er ook vandaan!
Verder weet ik nog Safari's Rattery in Zwijndrecht.
In ieder geval kunnen zij je misschien nog andere namen geven als ze niet hebben wat je zoekt.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:12

Annwfyn schreef:
Ik vind ze er echt lief en leuk uitzien =)

Qua nieuwe rat/ratten weet ik nog niet precies wat ik zoek.
In ieder geval een vrouwtje of een castraat, want ik heb al 4 vrouwen.
Kleur daar doe ik niet moeilijk over ;)

Maar ik weet niet wat verstandig is, deze monsters zijn 4 maanden oud nu.
Iets in mij zegt dat er ook best een wat oudere rat bij zou mogen.

Aan de andere kant ook wel opzoek naar een leuk speelmaatje voor Rain.
Ze is zoooo energiek en de rest is haar vaak een beetje zat, ze is te druk.
Maar als er nu nog zo'n springveer bij zou zitten, dan zouden ze hun energie op elkaar kwijt kunnen..

Dusja.. ik ben er nog niet uit.
Wel al wat opvang plekken een e-mail gestuurd, maar daar nog geen reactie op gekregen.

Geen idee of dit bij je in de buurt is, maar ik moest aan je denken toen ik 'm tegen kwam!
http://link.marktplaats.nl/m1012089029
Wat een plaatje!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:21

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:28

Annwfyn schreef:
.... Dat is mijn foto.
Maar niet mijn advertentie.

Ik dacht huh dat is net Rain.. maar... het is Rain.
Dit ga ik even mailen...

Goh ik vond d'r ook al wel veel op jouw rat lijken, maar gezien jij een maatje zocht dacht ik ohhh dat is toeval dat die zo lijken, grappig om weer 2 bijna gelijke te hebben.. Maar niet dus. Wat vreemd.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:30

Niet meer van toepassing.
Kan je een bericht ook verwijderen? Haha
Laatst bijgewerkt door Kever op 17-01-16 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:30

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:31

Annwfyn schreef:
Nou de advertentie is verwijderd en ik weet nu ook wie de dader was...
Het ging blijkbaar zelfs om Rain.

Ik had hier thuis laten vallen dat als er een ander plekje voor Rain zou zijn, bij iemand met een eenzaam enorm actief ratje, ze ook best zou mogen verhuizen van mij. Puur omdat ze niet op haar gemak is in mijn groepje.
En ik was verschillende opties aan het kijken, zoals hier boven ook al stond.
Maar blijkbaar heeft iemand dit anders opgepakt en (goed bedoeld, dat dan weer wel) alvast een advertentie gemaakt...

Ach zo. Wat toevallig dat ik die dan tegen kom!
Hopelijk vind je er een leuk ratje bij :j

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:37

.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:08

Moest stiekem wel een beetje grinniken om die actie van marktplaats. Idd, goed bedoeld maar sta je wel even raar te kijken.. :+

Het is dat mijn kooi niet groot genoeg is voor 3 ratten.. Een van mijn 2 rattendames is ook zo druk, dus dat zou wel een goede match kunnen zijn.
Hopelijk vind je er snel een maatje bij of een goed huisje!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:49

.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:37

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:41

Haha: Hier komen jij!

Wat is Rain mooi zeg! <3

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:04

Ik overweeg om naast mijn Syrische hamster ook nog een koppeltje ratjes te nemen (vrouwtjes). Ik vroeg me echter af wat jullie ervaring is met ratten houden op de slaapkamer? Geeft een traliekooi veel lawaai 's nachts?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:35

Kan wel voor veel geluid zorgen. Mijn ratten (mannen, nu bijna 1 jaar oud) willen nog wel eens door de kooi rennen en vliegen en dan maakt het flink herrie. Ikzelf slaap echter heel diep en word er dus niet wakker van, maar vriendlief wordt helaas van alles wakker, dus die heeft wel wat slapeloze nachten gehad hier :+
Mijn vorige ratten, vrouwtjes, waren niet zo zeer aan het rennen en vliegen, maar wel nesten bouwen en daarbij kranten scheuren.. Dát maakte pas geluid haha.
Wederom sliep ik daar 9/10 doorheen O:)
Denk dat je een beetje naar jezelf moet kijken hoe diep je slaapt. Of ze geen 'scheurmateriaal' geven, maar ze vonden t bij mij te leuk om te doen om ze dat af te nemen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:56

Bedankt voor je reactie. :) Meer mensen met ervaring?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:30

Ik slaap nu noodgedwongen in de woonkamer, waar ook de ratten staan (geopereerd, kan nog geen trappen lopen).... als ik de loopwieltjes er voor de nacht afhaal, dan is het prima te doen.. je hoort de ratten wat stommelen, drinken, knabbelen op voer, etc... ik vind dit persoonlijk wel rustgevend :)

Laat ik de loopwielen in de kooi hangen, dan slaap ik niet... mijn dames en heren (aparte kooien!) vinden het leuk om te rennen, inclusief het bijbehorende lawaai :+

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:30

Wij konden het niet, slapen bij de ratten. Ja, toen het er 2 waren ging dat nog wel, maar op een gegeven moment hadden we er 6.. Ik vond vooral het drinken erg vervelend (dat balletje in de fles) en als ze af en toe een drukke uitspatting hadden en achter elkaar aan gingen rennen.. Wij hadden daarom een nachtkooi in de badkamer (woonden toen nog in een studio)

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:37

Ik heb ze ook in de slaapkamer staan. Maar ik slaap gewoon met oordopjes in :)
Wekker flink hard zetten, dan is er niks aan de hand O:)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:52

Bij mijn dochter staan ze (3 mannen) in de slaapkamer en die slaapt als een roos. Zegt dat ze het wel gezellig vindt, dat geknabbel en zo. Maar als ik wel eens 's nachts langs haar kamer loop vind ik toch echt dat ze heel wat herrie maken. Ik zou denk ik geen oog dicht doen.

paardjeroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:00

Hey allemaal,

Ik heb drie ratjes, broertjes van elkaar. Vorig jaar liep 1 van de ratjes opeens op 3 pootjes en had overduidelijk pijn. Wij zijn toen gelijk naar de dierenarts geweest en hebben toen foto's laten maken. Er was niets gebroken maar het pootje was wel blauw en dik...antibiotica en pijnstillers mee. Na een paar daagjes was de pijn weg en liep meneertje weer goed, alleen liep 1 van zijn andere broertjes nu op 3 pootjes, zelfde syptomen alleen dit was aan het voorste pootje. Gelukkig had ik nog antibiotica en pijnstilling! Ook dat was over na een paar daagjes.

Nu, een paar maanden later zie ik dat het andere broertje, die tot nu toe nooit ergens last van heeft gehad, ook op 3 pootjes loopt en ook zijn voorste handje dicht houdt...Is dit nou gewoon toeval :?
Ik ga morgen naar de dierenarts om weer nieuwe AB en pijnstilling te kopen en hoop dan dat het weer over gaat...

Ik weet verder niet veel over ziektes e.d bij ratten en weet ook niet of dit in de familie voor kan komen of dat het gewoon een stom ongelukje is door bijvoorbeeld het vast blijven zitten in tralies? Misschien kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:12

Ik post hier niet zoveel maar ben nu een beetje radeloos dus wil even jullie advies vragen.

Mijn 2 dames eten sinds een paar weken een stuk minder.
Nu was ik van voer veranderd en toen ik merkte dat ze dat minder aten dan normaal ben ik ze wat meer hapjes als groen, fruit, kattenbrokkjes etc gaan bijvoeren.
Na een week ben ik terug gegaan naar hun oude voer, ondanks dat ze in die tijd NIKS veranderd waren;
Ze aten wel minder, maar de vacht glom gewoon, ogen staan zoals altijd, zijn net zo actief als ze altijd zijn en zijn ook niets afgevallen.
Maar zelfs het oude voer, waar ze altijd gek op waren, eten ze nu minder van.

Moet ik er gewoon even doorheen en ze minder hapjes voeren? Zouden ze verwend zijn met de lekkernijen die ik ze gaf? Ik heb geen idee wat het is, maar ze vallen in ieder geval niet af, terwijl ze aanzienlijk minder voer binnen krijgen.

Ik moet wel zeggen dat het hier volop zomer is en dat het elke dag rond de 38 graden is. Zou het daarom zijn dat ze minder eetlust hebben?

Als iemand een tip heeft, laat het me weten. Ze drinken trouwens ook nog gewoon normaal en verder is er qua omstandigheden niets veranderd.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:39

Een poosje geleden heb ik twee van mijn ratten laten inslapen omdat ze beide een flinke ontsteking hadden naast hun oor. Een van de twee is hieraan geopereerd en dat leek een hele tijd goed te gaan totdat ik ontdekte dat de ontsteking onder de hechting doorgegaan was.

Ik vond het toen al vreemd dat ze exact hetzelfde hadden maar de dierenarts dacht dat het een tumor was.

Maar nu heb ik weer twee ratten met een onderhuidse ontsteking. Bij de ene zit het bij het oor, bij de andere vlak bij de neus. Er staat nog geen spanning op, ze doen nog gewoon hun ding maar de huid (bij de ontsteking) is bij beide wel donker geworden. Maandag gaan ze naar de dierenarts en dan laat ik ze waarschijnlijk inslapen. Ik zie het niet zitten om weer een lang traject in te gaan wat waarschijnlijk op niets uitloopt, ook voor de diertjes zelf niet.

Wel vraag ik het mij af of het niet een ziekte of iets dergelijks is. De ratjes die ik de vorige keer heb laten ingeslapen komen uit de zelfde groep als deze (een van de ratjes die nu een plek heeft is het zusje van een van de ingeslapen ratten, de andere zijn geen familie). De andere ratten uit de groep zijn kerngezond.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vind het zelf bijzonder vreemd en ook heel naar. Ik heb al zo'n 4 jaar ratten (altijd herplaatsers) maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:28

Hello! Ik meld me weer even! :wave:

Ik heb nog steeds de vier mannen die ik krap een jaar geleden van Carr_friesje heb overgenomen. Ze zijn inmiddels wel uitgegroeid, en wat hormonen betreft ook ein-de-lijk gesetteld.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de twee witjes nog steeds niet goed uit elkaar kan houden. O:) Ze heten Remus en Peter, de twee zwartjes (makkelijker uit elkaar te houden door hun buikvlek) heten Sirius en James. En nee ik ben totaal geen Harry Potter fan hoe kom je erbij.

Aaaaanyway, here's some pics. :) Ik heb ze genomen net voor ik de kooi ging verschonen dus t ziet er troeperig uit.

Afbeelding
Lekker voer op elkaar morsen... Lopend buffet? :')

Afbeelding
Ze kunnen elkaar soms wel dooien, maar uiteindelijk zijn ze dikke vriendjes. <3

Afbeelding
Toe maar, past makkelijk! :')

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:57

Wat een leuke beertjes zijn dat zeg!

Ik ben sinds februari de trotse eigenaar van twee meiden. Ze zijn nog erg jong dus stil zitten zit er niet in :Y)
Kent een van jullie een goede oppasadres voor de zomervakantie in de omgeving van Groningen of Arnhem/Nijmegen of Eindhoven? De fokker komt uit noord-holland en als het niet hoeft vind ik liever een oppasadresje dichter bij huis.