Coalizione schreef:Dank iedereen voor de diverse antwoorden.
@Century, bij Balu heb ik ook bijna alles zelf gedaan. Ik had toen een stage waarbij ik veel kon thuiswerken en toen kon ik dat goed combineren. Tuurlijk hebben mijn ouders en broertje er ook een aandeel in gehad, want die wonen ook in het huis, maar zindelijk maken, trainen, cursus en benchtraining heb ik zelf gedaan.
@beauty1love, ik vraag me vooral af hoe het zou gaan mocht ik uit huis gaan en met mijn vriend gaan wonen. Het liefste zou ik dan de hond meenemen naar ons eigen huis, maar vind het ook oneerlijk om ze bij Balu weg te halen. Mijn ouders vinden het nu nog te vroeg voor een tweede hond, maar ik ben over een jaar klaar met mijn studie en dan een 7-8 maanden 'niks op de planning'. Dat zou dus de ideale tijd zijn om een tweede hond/pup op te voeden.
@KimD, ik moet zeggen dat Balu super rustig en stabiel is. Het enige wat ik nog zou willen veranderen/trainen is het scherper zijn op commando's en het loslopen. Maar ik merk dat mijn opvoedstijl anders is als die van mijn ouders, dus daar verschillen we nog wel eens in.
@xSannee, dankjewel!! Ik ben ook heel blij met haar. Ik zou ook niet weten welk ras ik zou willen, maar mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar nog een Ridgeback, en dan het liefst bij de fokker waar we Balu vandaan hebben.
Ik zou graag nog een gehoorzaamheid cursus willen doen met Balu, maar weet niet goed waar te beginnen. Veel hondenscholen willen dat je als je nieuw bij hun bent, dat je vanaf het begin start. Iemand tips/suggesties waar ik op zou kunnen zoeken?
Ergens is dat best begrijpelijk natuurlijk, maar je kunt altijd vraag of je niet een lesje mag meepikken (desnoods privé) om te kijken wat voor jullie een geschikte instroomgroep zou zijn. En dat als je bijvoorbeeld GG1, GG2 of obedience wilt gaan doen je aan het begin moet beginnen lijkt me niet gek. Tenzij je het natuurlijk aan een lange tijd op een bepaald (aantoonbaar) niveau doet, ook dan is instromen in de juiste groep belangrijk.