Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:07

Wat een hoop nieuwe puppies weer in het topic <3

Teken zijn hier ook vreselijk. Ben van druppels in de nek al overgestapt op seresto banden maar nog hebben beide honden dagelijks wel 1 of meer teken en ik heb er bij mezelf ook al weer 2 af kunnen halen.
Zouden ze ook seresto armbandjes maken? :')

Hier gaan de voerbakken ook op de keukenweegschaal. Is toch amper meer werk?

Net tussen de buien door nog een droge wandeling kunnen maken.
Nou ja droog, Otis heeft heerlijk lopen spelen in alle plassen :D

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 13:09

Kiimm_ schreef:
Ik ben nog een beetje zoekende in de hoeveelheid. Van de aanbevolen hoeveelheid werd hij te dik. Afgelopen tijd heeft hij op dieet gestaan. Nu is hij mooi op gewicht dus zit ik weer tussen die 2 hoeveelheden in, maar als hij naar de opvang of mijn ouders gaat is die veel in beweging en heeft die weer net meer nodig. Het is zoeken, maar we komen er wel :+

Gewoon lager geven. En die opvang dag of bij je ouders later wat extra geven. Is dan t makkelijkste. Dus een extra bakje voor overdag bij opvang/ouders of savonds voor t slapen gaan extra(er vanuitgaande dat bij je ontbijt en avond eten de hond gevoerd word.

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:05

Elvin had vd week ook weer een teek.
In de pluim met haar op zn kop.
Ze gaan altijd tussen zn ogen zitten dus ben benieuwd hoe dat gaat dit jaar met de voorspellingen van die rot beesten.
Anders krijgt ie weer bravecto.
Hij is overigens de enige die interssant is bij teken en vlooien de andere hebben ze nooit.

Hier gaat ook het voerbakje op de weegschaal en wel fijn om te lezen dat ik niet de enige muts ben daarin.
Voel me altijd zo’n zeur wat afwegen betreft.
Doe t voor de kinderen ook nog steeds

Ik vind het ook weer lastig om te bepalen hoeveel skittlez moet.
Ik hield altijd de verpakking aan maar ik hoorde nu in de puppy groeps app dat er eigenlijk geen 1 naakthondje genoeg heeft aan de hoeveelheid die geadviseerd wordt,ze moeten toch hun motortje harder laten draaien als honden met haar.
Vond dat wel fijn om te lezen en sinds die krijgt Skit ook meer.

Gister haar paspoorthoesje opgehaald.
Afbeelding

Mijn ma dr hond bleek een tumor te hebben bij haar lip,hond is net een jaar geweest.
Maar de dierenarts vertrouwde het niet en heeft er nog een bloedonderzoek tegen aan gegooid omdat bij haar verdacht van Leishmania.
En ze blijkt het te hebben.
Ja dat echt klote maar denk hoe erg het ook is beter als een kwaadaardige tumor.
Zei al tegen haar maak je borst maar nat nu ga je het zelfde traject in als Parel een paar jaar geleden.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:35

Leuk weer nieuwe pups in het topic.

Hier nog geen teek op Senna. De poes wel best al veel op gevonden.

Nou Senna word 10 juni geopereerd aan der knie. Nu zag de kliniek dat het toch zware HD is aan der linker heup en niet wat de dierenarts zei lichte. :(

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:49

kiwiwitje schreef:
Kiimm_ schreef:
Ik ben nog een beetje zoekende in de hoeveelheid. Van de aanbevolen hoeveelheid werd hij te dik. Afgelopen tijd heeft hij op dieet gestaan. Nu is hij mooi op gewicht dus zit ik weer tussen die 2 hoeveelheden in, maar als hij naar de opvang of mijn ouders gaat is die veel in beweging en heeft die weer net meer nodig. Het is zoeken, maar we komen er wel :+

Gewoon lager geven. En die opvang dag of bij je ouders later wat extra geven. Is dan t makkelijkste. Dus een extra bakje voor overdag bij opvang/ouders of savonds voor t slapen gaan extra(er vanuitgaande dat bij je ontbijt en avond eten de hond gevoerd word.


Dat is inderdaad een goede optie. Bedankt voor de tips, ook de anderen uiteraard :o

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:37

Ben ik op mijn werk, krijg ik deze foto van mijn vriend. Meneer is in de sloot gevallen :')

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 16:40

_O- hij kijkt er niet eens blij bij!

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:45

Hij kon er niet zelf uitkomen. Mijn vriend ziet er nu ongeveer hetzelfde uit _O-

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:09

Heeft hij meer werk aan dan voer wegen. :+

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:10

Haha kimD.

Oh Cody ziet er uit. Kreeg je ooj foto van je vriend?

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:18

KimD schreef:
Heeft hij meer werk aan dan voer wegen. :+


_O- _O- _O- Ik ben ook blij dat ik niet thuis ben :')

@Punjab, nee dat dan weer niet :+

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:20

Oh god, daar heeft ie genoeg werk aan inderdaad hahaha.
Kan me voorstellen dat je heel blij bent dat je nu niet thuis bent, lol.
Denk dat jullie wel eens kunnen kijken naar een waterblazer. Goede investering met een Golden :') :j

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:25

Waterblazer staat inderdaad op de planning. Al is het niet zo'n zwemmerd als de meeste Goldens. Hij zwemt alleen als je iets gooit of als andere goldens gaan zwemmen :+

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:25

Ik heb net de laatste tand getrokken, nu heeft ze officieel geen puppytandjes meer, alleen nog maar grote hondjes tanden. :)F

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:42

Een waterblazer is echt een zaligheid! heb een trimtafel maar gaat Cody niet meer op passen volwassen, dus maar eens een zwaardere aanschaffen. Heb het nooit nodig gehad omdat ik normaal geen grote honden trim :') Dit weekend staat zijn eerste trimbeurt op de planning.

KimD schreef:
Ik heb net de laatste tand getrokken, nu heeft ze officieel geen puppytandjes meer, alleen nog maar grote hondjes tanden. :)F


*\o/* *\o/*

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:50

Geloof dat ik een ruime maand geleden 1 teek van Yoshi gehaald heb....

Daarnaast draagt ze met regelmaat de kralenband.

Hier staat ook een weegschaal bij de brokjes :) van de action.
Hier krijgt ze 110 gram per dag brokken met een pompje paardenvet, heb het idee dat ze het er heel goed op doet.

FlorienMJarig

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-10-14
Woonplaats: Het Oosten

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:20

Hoi allemaal!
Graag sluit ik mij aan in dit topic.
Afgelopen zondag is ons Zwitserse herder teefje geboren. Eind juli kunnen we haar ophalen. Afbeelding

Onze hond Nacho kan nog 2 maanden genieten van zijn leven als enig kind haha
Afbeelding

Het wordt ons eerste witje (buiten mijn schimmel om haha) en ben erg benieuwd naar de ervaring van andere mensen :)

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:25

Gefeliciteerd! Hier vooral ervaren dat witte herders ontzettend zenuwachtig en op zich zelf kunnen zijn.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:31

Hier lopen vier witte herders in de wijk. Drie daarvan zijn super makkelijke, sociale honden. Nummer vier is wat zenuwachtig. De hond van mijn ouders speelt graag met de drie makkelijke :j

FlorienMJarig

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-10-14
Woonplaats: Het Oosten

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:45

De Fokker heeft een eerder nest gehad van deze combinatie en zegt dat daar hele stabiele en zachtaardige honden uit zijn gekomen, daar gaan we voor. Nerveuze hoor ik inderdaad vaker! Wij gaan er vanuit dat met een goede Fokker, begeleiding en een lief en stabiel ouder broertje onze pup uit gaat groeien tot een leuke en sociale hond! Tips zijn natuurlijk altijd welkom :j

naranja1
Berichten: 725
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:05

Hebben jullie recepten voor een kong.
Wij gebruiken hem regelmatig. Nu vooral met gekookte rijst met water en pindakaas en dan ingevroren

FlorienMJarig

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-10-14
Woonplaats: Het Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:17

naranja1 schreef:
Hebben jullie recepten voor een kong.
Wij gebruiken hem regelmatig. Nu vooral met gekookte rijst met water en pindakaas en dan ingevroren


Hier vaak hondenleverworst ipv pindakaas, is hij dol op

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:47

Edit

FlorienM

Welkom! Wat leuk, een witje! De witjes die ik ken, vind ik hele leuke honden en zeker als ze van een goede fokker afkomen en een eigenaar hebben die er (zoals jij ook voor ogen hebt) lekker mee aan de slag gaat, komt dat met het nerveuze vast goed! Dat nerveuze vind je in vrijwel elk herder ras wel terug in enige gradatie wat dat betreft, bij de (Oud)Duitser net zo goed onder bepaalde individuen en de Mechelaar staat er ook om bekend, maar veel is alsnog ook wel afhankelijk van basis wat ze meekrijgen en wat jij als eigenaar nog doet qua vormen van een jonge hond en het individu an zich, dus zou je daar nog niet al te veel zorgen over maken. Met stabiele ouder honden met een fijn karakter - wat je bij een goede fokker wel terugziet - heb je al een mooi begin, icm hoe de fokker ermee omgaat voor ze het nest verlaten. En al doende leert men, dus komt vast goed Hihi. Leuk dat de pup nog een oudere hond in huis heeft straks. Lekker aftellen nu! Heb je iets op de planning qua cursus en eventueel wat mensen om je heen met andere stabiele honden waar je mee kunt lopen? Dat kan ook al een leuke meerwaarde zijn en iets om naar uit te kijken :)

In jullie geval is het ook heel fijn dat het een herhaal nest is. Is onze Arya ook- want de fokster was ook super tevreden met hoe het vorige nestje uitgroeide. Dan kun je toch al best wat zeggen over bepaalde verwachtingen van zo’n vervolg nest, qua karaktertjes.
—-

Hier vandaag van plan om het rondje vijlen van vorige week te doen, van 8km, maar ik was echt niet vooruit te branden pff. Dus het is een kort rondje van 3,3km geworden uiteindelijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-05-21 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:52

Ik vind Arya zo knap <3

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:00

Kiimm_ schreef:
Ik vind Arya zo knap <3


Ahh thanks <3
Vind ik van Cody weer Hihi <3