Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CupCakes_ schreef:Bij een eetwinkel/cafetaria, het is niet echt alleen een snackbar zegmaar. Ook luxere producten zoals bepaalde vissoorten, bepaald soort vlees etc. En overheerlijk softijs
Maar niet als je het de hele middag en avond staat te draaien
Nicky91 schreef:Hahahaha sorry dat jullie het blijkbaar als belediging zagen en er nu dus heel de tijd buikschuivende border collies genoemd worden![]()
Even voor de duidelijkheid: Ik vind de meeste border collies echt wel leuk! Ik wilde ze alleen zelf niet
Skippy01 schreef:Nicky91 schreef:Hahahaha sorry dat jullie het blijkbaar als belediging zagen en er nu dus heel de tijd buikschuivende border collies genoemd worden![]()
Even voor de duidelijkheid: Ik vind de meeste border collies echt wel leuk! Ik wilde ze alleen zelf niet
Haha, dat mág toch ook gewoon. Ik zeg zo vaak wat mij niet past. En ik garandeer je dat 99% vd mensen in dit topic écht mijn hond niet zouden willen hebben. Hoeven we geen aanstoot aan te nemen toch![]()
(Ik zeg wel vaker dat ik géén hond uit rasgroep 1 zou willen. Niet omdat ik ze niet gaaf vind, maar omdat het écht niet past in mijn levensstijl. Daar voelt niemand zich volgens mij door aangevallen hoor)
KimD schreef:Skippy01 schreef:@kim in de laatste zin wel
Nee, hetgeen waarom er kruipende / buikschuivende BC worden genoemd. Het ging er niet om dat ze wel of niet een BC wilde hebben.
Skippy01 schreef:KimD schreef:Nee, hetgeen waarom er kruipende / buikschuivende BC worden genoemd. Het ging er niet om dat ze wel of niet een BC wilde hebben.
Maar ook het benoemen van de manier van werken mág toch? Border collies zie je nou eenmaal vaak die lage beweging maken, dat zie je bijv de meer blafferige herdersrassen niet doen. En dan mag je daar ook nog eens niet van houden. Smaken verschillen. Misschien wordt eea wel eens onhandig verwoord, dat krijg je met geschreven tekst, je mist de emotie of humor nou eenmaal.
KimD schreef:Zeker mag dat, moet je wel weten waar je over praat en dat was niet het geval. Want het sloeg de plank volledig mis.
Nynkster schreef:ik vind een kruipende border collie geen belediging, eerder een compliment
Nicky91 schreef:Daarom zei ik ook mislukt.![]()
Ik vind t gewoon lelijk, van die kruipende veelste ranke hondjes
Nicky91 schreef:KimD schreef:Kruipende?
En dan ga je zelf voor een werkelijk Aussie, die logica ontgaat me?
Nou ik weet niet of je wel eens opgelet hebt, maar de meeste borders zitten met hun nagels aan de grond genageld, letterlijk.
Tijdens het drijven prima, maar een Aus gaat (als hij/zij goed opgeleid is) niet liggen, tijdens het drijven.
En al helemaal niet met zn nagels aan de grond genageld.
Wij deden flyball en daarbij hadden we 2 show borders, 2 half show half werk en 1 werk border, die werklijn die moest je zowat met gras en al van de grond halen, dus ja kruipend..
Nicky91 schreef:Nee hoorIk weet wat ik gezien heb, half belgië heeft borders en doet daar actief flyball mee.
Ik heb er zoveel gezien. Mijn ogen doen het prima.
Nicky91 schreef:HAHA internationaal dus!
Ik ga zo ff voor je zoeken.
Nicky91 schreef:Zucht, nieuwe telefoon en laatste keer flyball was 2 jaar geleden.
Die border was ook heel erg gevoelig voor de stress van haar baasje, dus het laatste half jaar heeft zij amper mee gedaan met wedstrijden.
Zij raakte onzeker over zijn draai op de box, uiteindelijk draaide die helemaal niet meer. Ging die gewoon recht op de box af. dus toen hebben we hem uit de wedstrijden gehaald om met de training weer helemaal opnieuw te beginnen.
maar hij lag letterlijk op de grond geplakt. gewoon altijd met trainingen, wedstrijden. alles. Nagels helemaal in het gras gedrukt.
Ik weet nog wel een keer op wedstrijd(toen het wel goed ging, hij was onze start hond) vlogen de gras plukken om je oren als die af ging.
Kaus schreef:Ik snap het probleem ook niet zo goed. Hier een filmpje de Schotse kampioenschappen. Neem aan dat die honden wel goed gefokt zijn. En zie ze toch ook laag over de grond gaan met hun buik.
Of KimD moet op iets heel anders doelen?
[ Video ]