Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:20

Oké vooruit, Djessey is gewoon te schattig <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 20:23

Ze vond het ijsje heel lekker!
Die andere 2 ook overigens maar die kregen van Bas

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:40

CupCakes_ schreef:
Oké vooruit, Djessey is gewoon te schattig <3

Waar werk je? Klinkt echt als een snackbar of McDonald’s. Ik zei ook altijd ijsjes draaien toen ik bij McDonald’s werkte.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:43

Bij een eetwinkel/cafetaria, het is niet echt alleen een snackbar zegmaar. Ook luxere producten zoals bepaalde vissoorten, bepaald soort vlees etc. En overheerlijk softijs <3

Maar niet als je het de hele middag en avond staat te draaien _O-

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:38

Afbeelding
Hier ook een buikschuivende border collie :D :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 00:22

Wat lief die foto met dat ijsje!
Over border collies kan ik niet echt mee praten weet niet eens onder welk type de mijne viel,ja buikschuiver dat wel.
Parel doet dat ook naja alleen de voorkant :')
Ze is met mn border opgegroeid en heeft een hoop van hem overgenomen.

Als ze een border ziet tijdens een wandeling is ze ook altijd heel blij en ze is helemaal geen honden hondje.
Vind dat soms wel sneu daaraan merk je toch dat ze haar grote harige vriend wel heel lief vond.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:23

CupCakes_ schreef:
Bij een eetwinkel/cafetaria, het is niet echt alleen een snackbar zegmaar. Ook luxere producten zoals bepaalde vissoorten, bepaald soort vlees etc. En overheerlijk softijs <3

Maar niet als je het de hele middag en avond staat te draaien _O-

Haha nee snap ik! Ik vond het ijs ook altijd zo lekker bij ons. Kan er nog van genieten als ik er aan denk.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:41

_HS_ schreef:
[ [url=m/c8WeCX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een buikschuivende border collie :D :')

Prachtig!! <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:09

Hahahaha sorry dat jullie het blijkbaar als belediging zagen en er nu dus heel de tijd buikschuivende border collies genoemd worden :')

Even voor de duidelijkheid: Ik vind de meeste border collies echt wel leuk! Ik wilde ze alleen zelf niet :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:12

Nicky91 schreef:
Hahahaha sorry dat jullie het blijkbaar als belediging zagen en er nu dus heel de tijd buikschuivende border collies genoemd worden :')

Even voor de duidelijkheid: Ik vind de meeste border collies echt wel leuk! Ik wilde ze alleen zelf niet :+

Haha, dat mág toch ook gewoon. Ik zeg zo vaak wat mij niet past. En ik garandeer je dat 99% vd mensen in dit topic écht mijn hond niet zouden willen hebben. Hoeven we geen aanstoot aan te nemen toch :)
(Ik zeg wel vaker dat ik géén hond uit rasgroep 1 zou willen. Niet omdat ik ze niet gaaf vind, maar omdat het écht niet past in mijn levensstijl. Daar voelt niemand zich volgens mij door aangevallen hoor ;) )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:13

Skippy01 schreef:
Nicky91 schreef:

Haha, dat mág toch ook gewoon. Ik zeg zo vaak wat mij niet past. En ik garandeer je dat 99% vd mensen in dit topic écht mijn hond niet zouden willen hebben. Hoeven we geen aanstoot aan te nemen toch :)
(Ik zeg wel vaker dat ik géén hond uit rasgroep 1 zou willen. Niet omdat ik ze niet gaaf vind, maar omdat het écht niet past in mijn levensstijl. Daar voelt niemand zich volgens mij door aangevallen hoor ;) )

Daar ging het ook helemaal niet om, of ze hem niet of wel wilde hebben.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:16

@kim in de laatste zin wel :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:19

Skippy01 schreef:

Nee, hetgeen waarom er kruipende / buikschuivende BC worden genoemd. Het ging er niet om dat ze wel of niet een BC wilde hebben.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:23

KimD schreef:
Skippy01 schreef:

Nee, hetgeen waarom er kruipende / buikschuivende BC worden genoemd. Het ging er niet om dat ze wel of niet een BC wilde hebben.

Maar ook het benoemen van de manier van werken mág toch? Border collies zie je nou eenmaal vaak die lage beweging maken, dat zie je bijv de meer blafferige herdersrassen niet doen. En dan mag je daar ook nog eens niet van houden. Smaken verschillen. Misschien wordt eea wel eens onhandig verwoord, dat krijg je met geschreven tekst, je mist de emotie of humor nou eenmaal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:26

Zeker mag dat, moet je wel weten waar je over praat en dat was niet het geval. Want het sloeg de plank volledig mis.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:26

Skippy01 schreef:
KimD schreef:

Maar ook het benoemen van de manier van werken mág toch? Border collies zie je nou eenmaal vaak die lage beweging maken, dat zie je bijv de meer blafferige herdersrassen niet doen. En dan mag je daar ook nog eens niet van houden. Smaken verschillen. Misschien wordt eea wel eens onhandig verwoord, dat krijg je met geschreven tekst, je mist de emotie of humor nou eenmaal.

Nou precies dit..

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:28

KimD schreef:
Zeker mag dat, moet je wel weten waar je over praat en dat was niet het geval. Want het sloeg de plank volledig mis.

Nou toch niet helemaal, want zoals net ook gezegd, als je border collies ziet drijven gaan de meeste met hun buik over de grond.
Dat ik het dan buikschuivers noem valt verkeerd.

vervolgens zeg jij: dan word er fout gefokt
waarop ik er een grapje in gooi van nou dan word er wel veel fout gefokt en vervolgens kap je het af.
Kom dan met beeld materiaal of uitleg waarom jij het dan vind wat er fout is of niet fout is..
Maar dat gebeurd niet.. prima, maakt niet uit, maar kom dan niet zeggen dat het volledig de plank mis slaat, want dat is niet zo.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:29

ik vind een kruipende border collie geen belediging, eerder een compliment :+

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:30

Nynkster schreef:

hahaha ja maar het was echt meer bedoeld zo van dan weet zelfs een leek wat je bedoeld.. :wow:

Wat ik zeg, ik vind de meeste borders echt heel leuk, blije eitjes enz..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:31

Die van mij ken niet eens schapen drijven.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:32

Nynkster schreef:

Echt de ellende van geschreven tekst denk ik. Laatst had ik het met een fokker van lunde-honden over de manier van jagen. Dat dat net als bij podengo's is: sluipen als een kat en dan erop springen als een vos. Mevrouw helemaal beledigd. Ik vind het dus juist heel tof dat ze op die manier jagen, heel primitief en primair. Toen ik dat uitlegde, draaide ze wel bij, maar ze dacht eerst echt dat ik 'haar ras' beledigde.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:33

Ik snap het probleem ook niet zo goed. Hier een filmpje de Schotse kampioenschappen. Neem aan dat die honden wel goed gefokt zijn. En zie ze toch ook laag over de grond gaan met hun buik.

Of KimD moet op iets heel anders doelen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:36

Er staat toch iets heel anders dan buikschuivende.

Bovenstaand filmpje toont iets heel anders dan een "border met de nagels in de grond genageld".

Nicky91 schreef:
Daarom zei ik ook mislukt. :')
Ik vind t gewoon lelijk, van die kruipende veelste ranke hondjes :')

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Kruipende?

En dan ga je zelf voor een werkelijk Aussie, die logica ontgaat me?

Nou ik weet niet of je wel eens opgelet hebt, maar de meeste borders zitten met hun nagels aan de grond genageld, letterlijk.

Tijdens het drijven prima, maar een Aus gaat (als hij/zij goed opgeleid is) niet liggen, tijdens het drijven.
En al helemaal niet met zn nagels aan de grond genageld.

Wij deden flyball en daarbij hadden we 2 show borders, 2 half show half werk en 1 werk border, die werklijn die moest je zowat met gras en al van de grond halen, dus ja kruipend..

Nicky91 schreef:
Nee hoor :) Ik weet wat ik gezien heb, half belgië heeft borders en doet daar actief flyball mee.
Ik heb er zoveel gezien. Mijn ogen doen het prima. :+

Nicky91 schreef:
HAHA internationaal dus!
Ik ga zo ff voor je zoeken.

Nicky91 schreef:
Zucht, nieuwe telefoon en laatste keer flyball was 2 jaar geleden.
Die border was ook heel erg gevoelig voor de stress van haar baasje, dus het laatste half jaar heeft zij amper mee gedaan met wedstrijden.
Zij raakte onzeker over zijn draai op de box, uiteindelijk draaide die helemaal niet meer. Ging die gewoon recht op de box af. dus toen hebben we hem uit de wedstrijden gehaald om met de training weer helemaal opnieuw te beginnen.
maar hij lag letterlijk op de grond geplakt. gewoon altijd met trainingen, wedstrijden. alles. Nagels helemaal in het gras gedrukt.
Ik weet nog wel een keer op wedstrijd(toen het wel goed ging, hij was onze start hond) vlogen de gras plukken om je oren als die af ging. :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 24-04-20 09:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:37

Kaus schreef:
Ik snap het probleem ook niet zo goed. Hier een filmpje de Schotse kampioenschappen. Neem aan dat die honden wel goed gefokt zijn. En zie ze toch ook laag over de grond gaan met hun buik.

Of KimD moet op iets heel anders doelen?

[ Video ]

Ja precies dit bedoel ik, wij hadden zo'n bordertje in ons flyball team en als die klaar moest staan, zette die zelfs zn nagels in de grond.

En ik zei alleen maar dat ik dat veel borders zag doen in de flyball, meer wel dan niet..

En dat ik ze zelf niet zou willen..

Dus als het iets anders is? Dan hoor ik t graag? Want ik ben echt niet zo dat ik iemand of een honden ras beledig, ieder zijn of haar ding. :+

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:40

@KimD dan heb je mijn teksten toch niet goed gelezen. Want ik had het over de flyball dat zij dit deden, met klaar staan dat je hem van de grond moest plukken.

Bovendien kan je dat toch gewoon zeggen? Ipv gelijk iets af te kappen en zeggen dat ik dan volledig de plank mis sla.
Ik heb dat gezien, zelf, met mn eigen ogen. Dat jij het er niet mee eens bent, dat kan. Maar je moet niet zeggen dat ergens de plank volledig mis geslagen word als dat toch iets is wat ik zelf gezien en mee gemaakt hebt.

Dan moet je uitleggen dat het in principe niet goed gefokt word als een border collie dat gedrag laat zien.

Daar heb ik inderdaad geen verstand van, ik ben geen fokker (gelukkig) en ik heb zelf ook geen border collie(gehad) maar ik weet wel wat ik gezien heb.

Edit: En als iets wat ik zei beledigd over kwam, dan excuus daarvoor, maar ook dat had je me gewoon kunnen zeggen
Laatst bijgewerkt door Nicky91 op 24-04-20 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt