Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:07

gefeliciteerd. Ik ag de pups al op fb :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:09

Van harte gefeliciteerd met de geboorte! Fijn dat alles goed is verlopen en dat ze daadwerkelijk op zo'n bijzondere dag geboren zijn! Y)(^)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:11

Gefeliciteerd met de geboorte van de pups Denise :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:04

Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 11:09

xDenies schreef:
Geweldig tof heh! Pup nummer 5 is net geboren en vermoeden is dat er echt nog 1 in zit...

Jup. Ik ben nog steeds wakker :')

Zijn inmiddels alle pups geboren? :D Gefeliciteerd!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:39

ik denk dat denies aan het bijslapen is. Volgens de fokster haar fb zijn er 6 pups geboren. 5 teven en een reu :p allemaal ene ander kluertje (enkel 1 teef en de reu hetzelfde)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 11:43

Oh das al een leuke update!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:45

Gefeliciteerd!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:54

Zo. Hier komt het verslag hoor!

Gisteravond om 23:30 zijn we nog via de Messenger aan het praten. 'Ga maar gewoon slapen', zegt de fokker nog, 'Dit kan nog wel duren hoor. Die komen vannacht niet. Denk morgenavond'. Prima. Ik ga slapen. Maar ik ben niet zo snel in slaap dus hing op een begeven moment in een sluimer-stand ofzo. En ineens hoor ik mijn telefoon gaan. Het eerste wat ik dacht … nee het kan niet al ochtend zijn :') 'Ja .. uh .. ik ging net nog even controleren want ik hoorde wat druk gedoe. Maar kom maar, ze is al begonnen!'

Dus met mijn slaperige kop aankleden, spullen pakken (die al klaar stonden) en ben in mijn auto gestapt en daar heen gereden. En om dan toch maar even in de trant van 13mei te blijven & met mijn stiefvader in gedachten …. op de tweede rotonde; ZAT EEN ZWARTE KAT. En ik sla echt uit, 'Nee hoor jongens, ophouden nou!', maar toen deze kat een beetje omdraaide bleek hij een witte kraag te hebben, gelukkig.

Daar aangekomen kreeg ik eerst een full kroel-sessie met moeders. Die zag mij en moest gewoon gekroeld worden. Vervolgens hebben we haar wel naar de plek geleid waar ze het beste kan bevallen en toen ging ze uitrekken en een soort van rollen. Ondertussen was ik aan mijn kroel-sessie met de zus van Bo begonnen (bizar die gelijkenissen, echt exact!!).

Ik zat op een iets betere plek en ik zie ineens een hele sliert al likkend en smakkend tevoorschijn komen. En ja hoor .. daar lag het eerste pupje. Dus de fokker heeft gelijk geholpen en moeders enthousiast lebberen en hopatee daar ging die placenta :') En jawel. NUMMER ÉÉN … BLUE MERLE TEEFJE!
Wat een toeval ...

NUMMER TWEE! EEN 'SLATE' MERLE TEEFJE. Wauw .... dit word steeds flauwer en flauwer :') Je word hier écht spontaan bijgelovig van.

Vervolgens kwam daar al vlot een Lilac teefje achter aan, een uur later werd het eerste bruin witte reutje geboren (die kleur waar ik het eerste nest op hoopte hahaha), en toen stond de stand op vier. Maar .. ze voelde er zeker nog één, en eigenlijk nog wel twee, maar 100% zeker was dat niet. Maarja .. sowieso die één.

En die kwam maar niet. En die kwam maar niet. En echt weeën of persen werd er niet gedaan. Tot ... bijna drie uur later er een bruin witte teef uit gegooid werd! *\o/* (leuk weetje, deze is PRECIES zo getekend als het lilac zusje van Bodhi, inclusief stip op het hoofd).

Weer voelen en voelen. Ja hoor .. er zit er nog één in. Ondertussen was het half 7 en waren we behoorlijk kapot. Nog geen oog dicht gedaan natuurlijk. En terwijl ik op een begeven moment mijn benen een beetje aan het strekken was is de laatste er letterlijk uitgerold want er was niets aan de teef te zien. Een zwart wit teefje.

Een nest van zes prachtige puppies, vijf teefjes & één reutje. Een heel bijzonder nestje op deze hele bijzondere datum - met stiekem echt wel wat invloed van boven.

Ik wil natuurlijk heel graag een merle teefje. In die zin moet dat goed lukken. Mijn grootste voorkeur was een lilac merle of een choco merle .. maarja .. we gaan het wel zien. De Blue merle en 'Slate' merle waren de eerste en daar bleef het ook bij. Dus voor mij een verdere kwestie van karakter afwachten. De 'Slate' merle trok mij wel het meest, maar er is gewoon nog niets over te zeggen. Stiekem dacht ik wel; jammer geen lilac of choco. De 'Slate' merle zou grijzig wit zijn. Ik vond de kleur maar raar :') Zo half nat, dus opnieuw weinig over te zeggen.

Krijg ik net een berichtje. Ik was om half 9 thuis en nadat ik mijn moeder had geupdate ben ik op de bank proberen te slapen (helaas zijn ze hier aan de overkant de tuin aan het verbouwen incl tegels zagen) .. komt dus het berichtje; Uuh .. correctie .. de Slate merle .. is een Lilac merle.

Wauw <3 <3 <3 Ik kan niet wachten tot we weer gaan! En ik ben zó benieuwd welk pupje uiteindelijk mijn hart steelt & andersom.

Afbeelding
Een collage incl de 'droogfoto's' die net door zijn gekomen.

Afbeelding
Hier zie je ze allemaal. Deze foto is gemaakt nadat het zwart witte teefje net geboren was.

Afbeelding
Met mama. Fokker kiest voor een badje om in te bevallen, ik hoef hier geen mening over. Is niet het eerste nestje. Helaas ging dit zo vlot en is het badje ergens halverwege lek gegaan. Nieuwe badje was onderweg :D Maarja ... om 3 uur 's nachts doe je niet zoveel heh.

Afbeelding
Ergens vannacht toen het ene pupje wel heel schattig tussen mama haar voorpoten door wurmde.

Nou. Zoals je merkt zit ik een beetje op een slaperige roze wolk. Dit was heel tof om mee te maken! Ook soms wel een tikkeltje ranzig maar dat kan ik hebben haha. Ik ben kapot momenteel, maar ik had het voor geen goud willen missen. Wat zijn die pups bizar sterk al zeg! Meer weet ik even niet te zeggen. Houdoe :wave:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 12:01

Gave ervaring he? Ik vond t voornamelijk bij de eerste nageboorte vies dat ze die ging opeten. Dan zie je dat geflubber nog zo goed. De rest was zo veel sneller al op :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:06

Nou vooral bij het laatste pupje was het goed te zien. Die zat in een best dik vlies dus fokker moest echt even goed open maken. En die teef dacht maar aan één ding; KOM HIER MET DAT SPUL! lebber lebber :') Pup was nog niet interessant, eerst moest dat op.

Maar ik heb erger gezien. Hamsters die hun beebies opeten .. of juist voor de helft. Dus oké. Maar hier moet je even niet meer te lang aan terug denken :')

Het was inderdaad een hele bizarre ervaring. Het bruine reutje heb ik helemaal geboren zien worden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:09

Wat gaaf! Ben benieuwd naar droogfotos. En hoe ze eruit zien over een jaar qua kleurtjes. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:18

De droogfoto's staan in de collage :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:18

Waaw wat gaaf zeg ! Mooi verslag

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 12:34

xDenies schreef:
Nou vooral bij het laatste pupje was het goed te zien. Die zat in een best dik vlies dus fokker moest echt even goed open maken. En die teef dacht maar aan één ding; KOM HIER MET DAT SPUL! lebber lebber :') Pup was nog niet interessant, eerst moest dat op.

Maar ik heb erger gezien. Hamsters die hun beebies opeten .. of juist voor de helft. Dus oké. Maar hier moet je even niet meer te lang aan terug denken :')

Het was inderdaad een hele bizarre ervaring. Het bruine reutje heb ik helemaal geboren zien worden.

Ja bij de eerste was chicka nog een beetje zo van wat moet ik met dat flubberspul?! Maar daarna inderdaad eerst de nageboortes en de pups liet ze aan mij over. Op 2 na kwamen ze bij mij allemaal in het vlies dus heb alles open gemaakt. Chick was duidelijk; jij de pups ik de rommel.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:38

Wat gaaf Denies!
En wat bijzonder dat er zoveel verschillende kleurtjes bij zitten!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:16

mooi verslag :D en knappe pups, het is zo leuk om ze zien optegroeien <3 Karma die at het direct op zo van jummie dat smaakt lekker :') maar ja die vreet alles hahaha.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:22

Net een heerlijke wandeling gemaakt <3
Nu lekker in de tuin uitrusten en genieten van het weer :D
Vanavond weer cursus en wat ben ik blij dat we overgestapt zijn. In 2 lessen heb ik zoveel meer geleerd dan in de andere 6 lessen. En een groot plus punt geen grote groep maar maar lekker privé les er is namelijk maar 1 andere pup die ook mee over gestapt is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:24

Gefeliciteerd met de pups Denies !

Wat ziet jouw pup er goed uit biggirl! Zijn vacht lijkt ook wel bijna volledig hersteld he ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:46

Nogmaals van harte! Een bijzonder nest, ben vooral benieuwd naar goede droog foto's gezien er merle's zijn.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:50

Mooi denies! Gefeliciteerd! ben benieuwd welke over een tijdje bij jou mag komen wonen :D mag je zelf kiezen of kiezen zij voor je?

Wat ik me nog afvroeg, ben echt een ''hondenfokken leek'' hoor! Maar wat heeft zon werpkist bijvoorbeeld als voordeel in plaats van hoe de fokker van jou het doet? behalve de hogere randen denk ik?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:58

Nynkster schreef:
Mooi denies! Gefeliciteerd! ben benieuwd welke over een tijdje bij jou mag komen wonen :D mag je zelf kiezen of kiezen zij voor je?

Wat ik me nog afvroeg, ben echt een ''hondenfokken leek'' hoor! Maar wat heeft zon werpkist bijvoorbeeld als voordeel in plaats van hoe de fokker van jou het doet? behalve de hogere randen denk ik?

En de doodligstangen, dat vind ik nog de grootste pré, dat mama niet op de kinderen kan gaan liggen of ze kan verdrukken.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:01

Ohja, die had onze fokker er ook in inderdaad.
Maar waren er na een week ook al uit

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:02

Dat voorkomen deze randen ook, zover ik weet. Maar ik kan er geen nuttig woord verder over zeggen, zal eens kijken of ik het kan navragen.

Voor nu zou ik dolblij zijn als die stomme tuinmannen oprotten zodat ik kan slapen :') Met dat stomme gezaag van stenen.

Iedereen mag zelf kiezen maar er word wel gekeken of dit uiteindelijk ook de juiste match zal zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:05

Oh ja dat zijn droogfotos inderdaad. Bedoelde weer foto's waar de vacht wat meer is uitgepluizd. Ze zijn nu nog vers uit de mama _O-

Nou we hebben de pop-up benches gekocht, ben heel benieuwd hoe lang ze het volhouden :') Mogen zondag meteen mee op proef naar schoonouders.