gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:26

Vriendjes <3
Afbeelding

Wat een lieve foto's allemaal!
Binky is over 2 weken van zijn mannelijkheid af, kan ik opzoek gaan naar een lief vriendinnetje voor hem!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:28

Dankjewel! De andere nijntjes mogen er ook wel zijn hoor. :D

Wat lief zo met die hond, misschien kan dat ook ooit met die van mij als ze eens wat rustiger wordt. Zeg maar over een paar honderd jaar, als ze aan haar 16e leven begint. :+

Lady24

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:32

Lief zo, met die hond!
Ik hoop later ook een hond te hebben die niet geobsedeerd is door konijntjes. Dan weet ik zeker dat ze ook zo lief bij elkaar gaan zitten :o

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:37

Ik vraag me dan wel eens af wat konijnen zijn voor honden. Katten zijn die onvoorspelbare wezens die je soms opeens slaan, paarden zijn (vaak) die vriendelijke reuzen waar je mee kan spelen (of kan opjagen voor de baas), maar wat zijn konijnen? Iets wat instinctmatig interessant is omdat ze het horen te associëren met eten maar dat nooit geleerd hebben? Of, in het geval van mijn hond, altijd iets waar je mee kan proberen te spelen want het is leuk klein en het loopt gek en het geeft een gekke vacht? :+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:45

Onze hond weet het niet zo goed :') hij is heel lief voor ze, doet ze echt niets. Maar hij kan toch deuzig naar ze staren, ongelooflijk haha.
Terwijl katten buiten toch echt wel jaagobjecten zijn. Uitgezonderd van katten binnen, dat is "eigen"

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:48

Maanoogje schreef:
Ik vraag me dan wel eens af wat konijnen zijn voor honden. Katten zijn die onvoorspelbare wezens die je soms opeens slaan, paarden zijn (vaak) die vriendelijke reuzen waar je mee kan spelen (of kan opjagen voor de baas), maar wat zijn konijnen? Iets wat instinctmatig interessant is omdat ze het horen te associëren met eten maar dat nooit geleerd hebben? Of, in het geval van mijn hond, altijd iets waar je mee kan proberen te spelen want het is leuk klein en het loopt gek en het geeft een gekke vacht? :+

Leuk voorbeeld! Vraag ik me inderdaad ook wel af. Onze hond kon echt enorm lief omgaan met konijnen en andere kleine dieren, katten daarintegen waren niet haar beste vriend.

Een paar jaar geleden, weet het nog goed, beet ons konijn in de poot van mijn hond, hond reageerde in reflex kwaad en keek grommend achterom, toen ze zag dat het ons konijn was begon ze te piepen en het diertje te likken, alsof zij zich schuldig voelde. :+

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:49

Kiekeboefje,waarom doe je niet je cavia naar een opvang en laat je daar je konijn koppelen aan een ander konijn.
dan blijf je 2 dieren hebben en worden beide dieren gelukkiger(cavia wordt dan bij de opvang ook een maatje en er wordt een goed huis gezocht)
ik neem aan dat je ouders dat geen probleem vinden lijkt me.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:49

Oh ja dat met die katten heeft die van mij ook. :') Hoewel ze meestal niet echt achter die van ons aangaat. Ze weet dat ze een mep kan verwachten maar ja, ik heb al vaker tegen mijn moeder gezegd dat die hond het talent heeft niet veel te leren. :+

Met die konijntjes moet ik haar echt altijd op de plaats sturen. Het is wel grappig om te zien dat ze als ik boven ben en even naar de konijntjes ga en zij zelf beneden, ze altijd snel naar me toe komt. Ik weet dat ze het aan m'n stem kan horen, maar ze moet natuurlijk ook weer bij mij kijken. Dan bedenkt ze zich plots dat daar konijntjes zitten, en ik heb het hokje open gedaan! Als of hij eruit komt als mevrouw haar neus door z'n deur zit te steken. :+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:54

Wij hebben zelf geen katten en als de buurkatten bij ons in de tuin komen is het eigen risico.. Dat laat ie echt niet toe. En groot gelijk...

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:58

colunder schreef:
Kiekeboefje,waarom doe je niet je cavia naar een opvang en laat je daar je konijn koppelen aan een ander konijn.
dan blijf je 2 dieren hebben en worden beide dieren gelukkiger(cavia wordt dan bij de opvang ook een maatje en er wordt een goed huis gezocht)
ik neem aan dat je ouders dat geen probleem vinden lijkt me.

Ik snap volledig wat iedereen bedoelt, en je voorstel zou een goede oplossing zijn. Maar dit zou ik dan eerder andersom doen. Mijn cavia is al oud, en echt mijn 'kindje', ik zou echt niet zonder hem kunnen.

Tot op een jaar terug hadden we twee konijntjes, waarvan dus 1 is overleden, waarschijnlijk ouderdom. Was ook behoorlijk oud. Maar dat was echt Candys maatje, en zij had echt een dipje na het overlijden, maar hier is ze duidelijk wel uit gekomen. Wij hebben er voor gekozen haar te houden, met het plan om haar, als wij een tuin tot beschikking hebben, te koppelen met een herplaatsertje. Maar dit is nu nog niet het geval. Wel in de nabije toekomst.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:02

Ik weet nog wel toen een van mn vorige konijnen gesteriliseerd was, op de bank lag en de hond zachtjes met zijn kop op haar lag. En als ze dan wilde bewegen dan mocht ze niet weg en bleef hij met z'n kop erop liggen haha. En mijn andere kleine hondje (van mn moeder) die kun je met een gerust hart in de ren erbij zetten. Hij gromt ook naar de grote hond als hij in de buurt komt, hij is echt enorm beschermend altijd naar de konijntjes. Zo lief!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:05

Dat dipje wilde ik bij al mijn konijnen goed voorkomen. Die 2 mannetjes die ik heb waren niet eens nodig bij het vrouwtje dat overbleef toen haar zusje dood was gegaan. Ik heb haar naar binnen gehaald en in de huiskamer gezet. Zo kon ze heel makkelijk haar hok uit, en kon ze ons, de honden en de katten ook steeds zien. Ze voelde zich eigenlijk helemaal niet eenzaam toen. Ik liet de mannen ook wel in de kamer (apart), en dat vond ze vanuit haar hokje natuurlijk ook wel wat.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:23

Ik heb bij mijn konijnen een Brix van de paarden gelegd als knaagblok,dat valt wel in de smaak bij ze.
voor de konijnen ook maar een pak bestellen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:48

Een dipje voorkom ik door een nieuw maatje te zoeken en te koppelen :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:48

Eoweyn_x schreef:
Een dipje voorkom ik door een nieuw maatje te zoeken en te koppelen :D

Super van jou! Jammer dat sommigen dit toch niet helemaal snappen ..

Hoe gaat t nu met je groep Eoweyn?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:34

Goed! Nog wat gejaag en wennen, maar goed, ze zitten ook pas 3 dagen samen natuurlijk.
Het is geweldig om Kruimel zo op te zien leven :) Lolo is gek op haar, en ze blijft zelfs zitten als ik er ben!

Afbeelding

Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:13

Liefff!
Wij hebben konijntje omgedoopt tot Dotje... :')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:18

Ik vind Dotje wel een leuke naam haha!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:25

Mn vriend kwam ermee. Vind het ook wel een grappige naam haha!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:21

Helaas geen groepsfoto.. Ze zaten wel samen te eten maar Ilona besloot dat te verstoren... :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:26

Leuke foto's hierboven!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:11

Ja, inderdaad. Lijkt me heerlijk zo al die konijnen bij elkaar te zien <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:44

Ohhh, ik ben zó blij!!!

Het begon zo. Kruimel een beetje voorzichtig achteraan, want ja, ik zat er ook en ik ben eng...
Afbeelding

Naar dit!
Afbeelding

Filmpje (als ie het doet..)

View My Video

En natuurlijk Jillz en Bliksem <3
Afbeelding

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:52

Hoi allemaal!
Ik heb even een vraagje, denken julie dat dit zo gaat of dat het te warm word op het hok? Ik wilde graag nog meer schaduw hebben..Afbeelding

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:21

Eva heeft graven ontdekt ...

Afbeelding