Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:08

Gefeliciteerd Drico. Mooi nestje!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:13

Wat een mooi nestje!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:33

ik ben even wat weinig aanwezig, net een jonge pup in huis, word ik ziek, gelukkig was vandaag mijn man vrij en kon ik veel op bed liggen, maar al mijn energie gaat nu naar ruby

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:29

Gefeliciteerd Drico!! Wat een prachtig nestje <3

Beterschap Jolandje!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:47

Gefeliciteerd Drico!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:07

Aah gefeliciteerd Drico <3
Geniet van je rust de eerste paar weken hahah.

Mallow heeft gister haar eerste puppy les gehad. Eerste les is altijd een privé les alvorens in te stromen in een van de groepen. Ze heeft het echt super knap gedaan, ze kan heel veel focus hebben. Trainer zag al wel snel wat ik ook al zag, ze vindt de wereld om zich heen super interessant, heeft een goed ontwikkelde neus en is voor de duivel niet bang. Dus belangrijk dat we extra aandacht leggen op contact met mij maken (en contact houden), maar dat komt vast goed.
Zaterdag beginnen we met de groepsles.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:11

Gefeliciteerd Drico!!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:12

Wij hadden gisteren weer ringtraining! Het kwartje lijkt zowel bij Senna en mij nu te vallen en het lopen gaat stukken beter.

Vanavond weer vervolgcursus en morgen Hooperen.

Beterschap Jolandje!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:15

Wat leuk zeg alle cursussen en fijn dat het goed gaat!

Beterschap Jolandje. Dat niet is fijn als je net een puppy hebt :(

Harrie heeft gisteren ook puppy cursus gehad met mijn vriend en dat ging erg goed.

Hij is er moe van _O-
Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:26

Gefeliciteerd Drico, had ik je topic al gereageerd maar echt heel leuk zo'n gemêleerd nest!

Mooie methode beauty1love, eerste les prive! Kun je mooi dit soort aandachtspunten vast naar boven halen. Veel plezier zaterdag!

Harrie is zoooo cute Mavantos <3
Leuk ook de puppycursus begonnen!

Ik kreeg gister deze foto van de uitlaat, met d'r laarsjes aan _O-
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:35

xSannee schreef:
Gefeliciteerd Drico, had ik je topic al gereageerd maar echt heel leuk zo'n gemêleerd nest!

Mooie methode beauty1love, eerste les prive! Kun je mooi dit soort aandachtspunten vast naar boven halen. Veel plezier zaterdag!

[ [url=m/aVfuCq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat krijg je ervan als je pootjes zo kort zijn :') _O- <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:40

@Sanne, hahah wat een smeerkees die Evi _O-
@Anne, ja genieten van de rust gaan we zeker nog doen. En wat leuk dat Mallow het zo goed oppakt! Dat komt vast wel goed met jullie :D

StalMelyn schreef:
Gefeliciteerd Drico, fijn dat alles goed is gegaan. Geen een de kleur van moeders zo te zien.

Jawel, twee stuks zijn rood :j
Totaal 2 brindle, 2 rood, 1 zwart/wit brindle pointed en 1 driekleur (tricolor)

Bedankt iedereen!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:55

xSannee schreef:

[ [url=m/aVfuCq.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :') :')
Heerlijk!

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:22

mavantos schreef:
Wat leuk zeg alle cursussen en fijn dat het goed gaat!

Beterschap Jolandje. Dat niet is fijn als je net een puppy hebt :(

Harrie heeft gisteren ook puppy cursus gehad met mijn vriend en dat ging erg goed.

Hij is er moe van _O-
[ [url=m/3rghUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VGu9NZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind m zooo leuk!! <3

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:41

2 weken terug een fotoshoot gedaan, erg leuk voor later! Pup doet het enorm goed! Helaas alleen erg last van jeuk. We zitten een beetje in dubio wat we gaan doen. Toen ze kwam (met 7 weken) zat ze onder de vlooien. Nu 2 pipetjes verder en wekelijks kammen maar ze blijft jeukerig. Staat al op voer van de dierenarts op visbasis! Pup is nu 17 weken oud

Zie hier een van de foto’s van de shoot :+:

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:16

Wat vervelend dat ze met vlooien kwam Cheminee, die kunnen heel hardnekkig zijn. Behandel je buiten de hond om ook je huis? En de dekentjes, mandjes, enz? Alles?

Mooie foto wel :+:

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:02

Wat een geweldige foto's komen hier voorbij zeg, heel leuk al jullie puppy's en honden <3

Ik meld me ook weer even in dit topic. Inmiddels is Balu geen pup meer, maar een super brave (puber)hond. Het is de braafste hond die ik me ooit had kunnen wensen. Van een echte haai als pup, naar zachtmoedig en aanhankelijk. Ze is nu 1,5 jaar en ik kan haar niet meer uit ons leven wegdenken.

Ik ben langzaam aan het oriënteren om er misschien een tweede hond bij te nemen. Deze zal dan echt van mij zijn en niet van ons gezin. Ik ben op zoek naar ervaringen en zou graag met iemand sparren over dit idee.

Hier nog wat foto's van onze Balu

Afbeelding

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:51

Ik zou zelf in ieder geval nooit in mijn eentje een pup willen doen, dat lijkt me echt heel zwaar. Maar dat is mijn eigen mening natuurlijk :). En de ene pup is de andere ook niet. Wat ik wel altijd fijn vind aan je 'eigen' dier hebben is dat ik ook niet hoef te overleggen.

Ik weet dat een hond pas met oudere leeftijd (1.5 jaar) agility mag doen, maar mag je wel alvast een keer door een tunnel of over een lage hindernis springen? Meeko rent en springt nu ook in vrijheid over van alles. Ik denk wel dat ie het erg leuk vindt en ik zou hem alvast een beetje (spelenderwijs) er kennis mee willen laten maken.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:14

Century schreef:
Ik zou zelf in ieder geval nooit in mijn eentje een pup willen doen, dat lijkt me echt heel zwaar. Maar dat is mijn eigen mening natuurlijk :). En de ene pup is de andere ook niet. Wat ik wel altijd fijn vind aan je 'eigen' dier hebben is dat ik ook niet hoef te overleggen.

Ik weet dat een hond pas met oudere leeftijd (1.5 jaar) agility mag doen, maar mag je wel alvast een keer door een tunnel of over een lage hindernis springen? Meeko rent en springt nu ook in vrijheid over van alles. Ik denk wel dat ie het erg leuk vindt en ik zou hem alvast een beetje (spelenderwijs) er kennis mee willen laten maken.

Een rechte en korte tunnel kan niet veel kwaad, mits deze correct met voldoende tunnel zakken vast ligt. Mijn aanraden is om eerst met een korte tunnel te beginnen omdat een lange tunnel vaak wat spannend is. Zo’n goedkope tunnel wat ze bij de Aldi of Lidl wel eens verkopen is 100% niet geschikt voor een hond om doorheen te rennen.
Springen zou ik echt nog lang niet doen. Nergens voor nodig ook niet. Springen is echt behoorlijk intensief voor een pup, ook al staat de sprong laag. Je kunt dan beter eens beginnen met om een pylonnetje heen te sturen.
Voor alles geld een paar keer doen is meer dan genoeg, ga niet ineens een kwartier aan de slag :j
Hoe oud is Meeko?

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:16

Coalizione schreef:
Wat een geweldige foto's komen hier voorbij zeg, heel leuk al jullie puppy's en honden <3

Ik meld me ook weer even in dit topic. Inmiddels is Balu geen pup meer, maar een super brave (puber)hond. Het is de braafste hond die ik me ooit had kunnen wensen. Van een echte haai als pup, naar zachtmoedig en aanhankelijk. Ze is nu 1,5 jaar en ik kan haar niet meer uit ons leven wegdenken.

Ik ben langzaam aan het oriënteren om er misschien een tweede hond bij te nemen. Deze zal dan echt van mij zijn en niet van ons gezin. Ik ben op zoek naar ervaringen en zou graag met iemand sparren over dit idee.

[ [url=m/PeNH81.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jtsMxd.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk dat je er een bij wilt! Wij hebben er nu inmiddels 3, wat wil je weten?
1,5 is nog wel vrij jong om er een bij te nemen, maar voordat je een pup gevonden hebt ben je ook wel weer een tijdje verder denk ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 01:23

beauty1love schreef:
Coalizione schreef:

[ [url=m/PeNH81.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jtsMxd.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk dat je er een bij wilt! Wij hebben er nu inmiddels 3, wat wil je weten?
1,5 is nog wel vrij jong om er een bij te nemen, maar voordat je een pup gevonden hebt ben je ook wel weer een tijdje verder denk ik.

Eerlijk is eerlijk, wij hebben er ons ook niet aangehouden, het is afhankelijk van de voorgaande hond(en). Als die stabiel zijn kun je rustig de volgende toevoegen, als die compleet geschift zijn of veel energie vereisen, dan zou ik het afraden.

De geboortedata in ons huis:
Guinness 03/10/2012
Abbay 22/02/2014 (kwam pas 07/'14)
Puk 10/08/2015 (kwam pas 02/'15)
Harvey 07/06/2017
Dana 10/06/2017
Maze 21/12/2020
Vixem 12/11/2021
Nil 08/08/2023 (ongepland & ongewenst :') )
Dutch 30/12/2023
Spicy 30/12/2023, Dutch is wel zo'n drie uur ouder. :+

Abbay & Puk hebben bloed, zweet & tranen gekost, alletwee op een volledig andere manier. Zij zijn ook de reden dat er nooit meer in herplaatser inkomt.

Harvey & Dana samen was een uitdaging maar aangezien de honden voor ieder één was, is dat prima gelukt. Dana is daarbij volwassen geboren, die heb ik niet hoeven opvoeden. Harvey daarentegen is nooit volwassen geworden. :+

Nu hebben we er weer twee, ofja, min of meer drie. Nil is inmiddels een half jaar en heb ik eigenlijk ook geen werk of omkijken meer aan, die draait al een maand of twee gewoon mee. Alleen nog wat puppystreken zo nu en dan maar dat is niks noemenswaardigs. De twee jongste zijn van een ander kaliber maar weer ieder één, en van ieder geslacht één, dus ik verwacht daar eigenlijk ook geen problemen mee.

Het valt of staat met de voorganger, Maze was héél veel werk de eerste 10/11 maanden, daar had ik niet zo kort op een pup moeten hebben. Dan had ik die moeten afwijzen of anders moeten plannen. Vixem kwam net op het juiste moment, ongepland. Maze was net stabiel genoeg om daar een pup achter te zetten en achteraf was dat een schot in de roos om de puppy een puppy cadeau te doen. Maze heeft zoveel gehad aan een puppy waar ze alles mee kon doen en laten en 'spelen on demand', dat was ideaal. En Vixem was toch al verpest. :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:21

Springen aanleren doen we niet, dat doen we pas vanaf 18 mnd.

Wel hebben we tunnel geleerd, 1 meter, 3 meter en 5 meter. Ze kan ze nu rechtuit en als ze in een bocht liggen. En we hooperen vanaf 6 maanden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:46

Ik heb geen verstand van Agility maar met een pup zeker nog niet gaan springen, ook niet laag. Lekker zelf zijn lichaamsbesef spelenderwijs laten ontwikkelen.
Tunnel kregen wij wel al met puppycursus, idd kort beginnen en steeds langer.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:18

Ik snap dat het iets heel anders is als hij zelf een keer een sprong maakt als hij aan het rennen is en er ligt iets in de weg, dan als ik hem over hordes ga laten springen, dus dat doen we dan gewoon nog niet.
Ik dacht ook meer aan een tunnel. Die ga ik dan wel aanschaffen. En leren wachten, om iets heen lopen (ook op afstand), dat soort dingen kan ik natuurlijk wel alvast goed aanleren :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:23

Wij beginnen overigens met agility direct met 8 weken, mag je het echt agility noemen? Zeker niet maar we leggen wel de basis ervoor, zodat, áls ze eenmaal de sprongen kunnen werken de basis er al is.

Wij beginnen met leren spelen, speel wisselen, dood speel, alles omtrent de speel en het wachten voor de release.

Onze 'oudere' agilityhonden hebben daar moeite mee en dat is echt stront irritant, dus bij Maze & Vixem hebben we daar meer tijd aan besteed.

Tunnels worden al snel toegevoegd eigenlijk, en in ons geval, de mat voor de contactvlakken en de 'boom' game voor de wip doen we ook al vrij snel.

Maar vooral veel balans en coördinatie ook, leren dat ze vier poten hebben en die alle vier kunnen besturen.