Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:59

Muiz schreef:
Leuke familiefoto zo! Leuk zoek plaatje :))

Waar heb je nu mee gefilmd? Is dat wat je op facebook veel voorbij ziet komen? Ben de naam even kwijt.


Denk dat jij Pivo bedoeld, die is veel in de paardenwereld te vinden. Die heb ik ook overwogen maar die moet zelf tracken en verliest de hond door de obstakels snel en filmt daardoor niet optimaal, dat is ook hetgeen was mij altijd weerhouden heeft van het kopen ervan. Dit is de Pixem! Die kan je niet verliezen tenzij je hem verkeerd instelt, enige wat hiermee is dat die achter de mensen aangaat en je dus met de zoom moet zoeken om hond en mens in beeld te houden. Als de honden straks de vesten aanhebben zou het wel mogelijk zijn om de hond te tracken. :j

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:54

Hier ook ongelofelijk veel teken. Normaal gezien kan ik ze op 1 hand tellen bij wijze van spreken over heel de zomer. Nu al zeker 20.

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 07:00

Klopt af, nog geen teek gehad bij Roetsj, laten we hopen dat dat zo blijft.
Leuk weer nieuwe pups, veel plezier en succes!
Wat betreft ophalen, ik heb een kennis meegenomen en die heeft Roetsj de autorit op schoot gehouden, naast mij, al wilde ze liever bij mij op schoot. Was ruim een uurtje rijden vanuit Eindhoven, dus prima te doen.
Kim, leuk speeltje, hopelijk heb je er veel plezier van.
En wat betreft de familiefoto, je ziet bij sommige bepaalde overeenkomsten, maar ook een hoop verschillen.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 07:58

Cody heeft een pilletje gekregen tegen de teken. Moeten we maandelijks herhalen. Is geen bravecto maar nog wat anders.

Qua halen hadden we luxe. Op een kwartiertje waren we thuis!

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 07:59

Qua ophalen de vorige pagina. Niet te veel van maken. Gewoon de pup vervoeren zoals je dat in de toekomst plant te doen. De pup valt wel in slaap :)
Aelynn heb ik 14 uur voor gereden, die heeft heerlijk 14 uur geslapen en tussendoor om de 2a 2 uur wandelingen gemaakt.

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:33

Ik heb zowel bij Alfa als Cody mijn broertje mee genomen met ophalen. Alfa heeft zich tijdens de rit niet bewogen die vond het echt flink spannend. Cody daarin tegen was de boel aan het terroriseren. De hele auto door springen, steeds naar voren willen etc. Dus die moest goed vast gehouden worden :') We hoefden maar een half uurtje te rijden.

Teken heb ik hier nog geen last van gehad. Cody heeft er nog geen gehad *klopt af*

Oshaa
Berichten: 1056
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:37

Met Beer hebben we er 6 uur over gedaan. Hij was natuurlijk wel al 15 maanden. De auto is wel een dingetje voor hem, hij vindt het erg spannend en gaat er ook niet makkelijk in (op het moment verdwijnt hij al als hij denkt dat hij de auto in moet). In de auto zelf is hij oké, maar slapen doet hij absoluut niet. We hebben 2x een stop gehad in die 6 uur en er heeft steeds iemand bij gezeten op de achterbank. Dat doen we soms nog wel, want hij is dan wel echt rustiger.

Qua teken hebben we ook prijs. Hij krijgt ook een pil dus het zijn dode teken die we vinden. Wel bijna één per dag. Vorige jaar was het een stuk minder al was hij toen pas vanaf Juli bij ons.
We hadden vorig jaar december zelfs nog teken...

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:53

Bedankt allemaal!

Wat een leuk "speelgoed" KimD"! Fijn om op die manier de trainingen terug te kunnen kijken.
En wat is Mazikeen knap! Leuk die kortharen bij elkaar.

De teken ga ik pas in juli ondervinden, hoop dat het mee gaat vallen.

Ben nu druk aan  het kijken wat ik wil qua (puppy)cursus. Ze komt uit een werklijn, uiteindelijk wil ik er tzt graag mee gaan canicrossen en speuren/detectie. Twijfel nog tussen de plaatselijke KC of een hondensportvereniging. Keuzes. :')

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:49

Gebruiken jullie toevallig een lepel weegschaal? Ik kan niet echt een geschikte vinden voor hondenvoer. Mijn vriend heeft moeite met het afwegen van de brokken, vooral omdat ik de hoeveelheden afwissel op zijn activiteit en hoe hij er uit ziet. Zo'n lepel weegschaal lijkt me dan wel ideaal

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 09:54

Ik zet gewoon de voerbak op een keuken weegschaal en dan scheppen. :)


Hier nog 0,0 last van teken. Wandelen niet in t bos maar wel bij hoog gras.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:02

Ik zet ook de voerbak ook de weegschaal.

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:02

Ohh die familie foto van Mazikeen is leukkkk! Echt leuk om de overeenkomsten te zien onderling.

Wij gebruiken een platte weegschaal, daar zet ik de bakjes op waar het vlees in gaat en dan doe ik het vlees erin (wat met brokken afmeten t zelfde werkt natuurlijk)

En hier 1 teek gevonden so far maar ben nog niet heel veel in grasrijk gebied geweest. Het gras staat nu ook ineens mega hoog dus het feest zal hier ook wel snel beginnen. Heb toch zo’n grafhekel aan die beestjes pfff.

Hier niet veel spannends te melden. Beetje rustig aan gedaan en dadelijk ga ik een langere wandeling maken - ben nog moed aan’t verzamelen haha. Ben zo moe deze week door slecht slapen, en echt niet vooruit te branden dus.

Nu houdt Arya ook wel van relaxen dus dat scheelt hihi

Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:51

Vlees snij ik altijd voor in bakjes dus dat is geen probleem, daar wissel ik qua hoeveelheden niet veel in. Mijn vriend is te lui om de weegschaal te gebruiken,dat heb ik opgegeven.. Ik heb een tijdje streepjes gezet op de beker maar door de vele wisselingen is dit niet handig, vandaar dat ik aan een lepel weegschaal zat te denken als vervanging van de maatbeker

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:02

Kiimm_ schreef:
Vlees snij ik altijd voor in bakjes dus dat is geen probleem, daar wissel ik qua hoeveelheden niet veel in. Mijn vriend is te lui om de weegschaal te gebruiken,dat heb ik opgegeven.. Ik heb een tijdje streepjes gezet op de beker maar door de vele wisselingen is dit niet handig, vandaar dat ik aan een lepel weegschaal zat te denken als vervanging van de maatbeker


Je vriend een schop onder zijn hol geven :+

Ik zet thuis ook altijd de voerbak op de weegschaal, omdat Jip ook wisselend krijgt. Maar als ik niet thuis ben dan doen ze het inderdaad op het zicht ipv afwegen. Dus nu maak ik als ik weg moet van tevoren de bakjes klaar, zodat hij niet te veel of te weinig krijgt. Familie is soms een grote ergernis hier :')

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 11:02

Kiimm_ schreef:
Vlees snij ik altijd voor in bakjes dus dat is geen probleem, daar wissel ik qua hoeveelheden niet veel in. Mijn vriend is te lui om de weegschaal te gebruiken,dat heb ik opgegeven.. Ik heb een tijdje streepjes gezet op de beker maar door de vele wisselingen is dit niet handig, vandaar dat ik aan een lepel weegschaal zat te denken als vervanging van de maatbeker

Kun je niet gewoon bakjes voer voor hem klaarzetten.
Dat deed ik eerst ook. Voor mezelf.

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:06

Imo is een bakje op een platte weegschaal ofzo zetten en daar de brokjes indoen is toch ook niet echt zoveel meer handelingen tov een weegschaal lepel? Bakje neerzetten, kijken wat dat weegt en dan wat je aan brok nodig hebt erbij doen tot je het gewicht hebt wat je wilt. En zo kun je prima dagelijks aanpassen waar en wanneer nodig. Hoeft niet zo lastig te zijn toch. Maarr... als jij denkt dat zo'n lepel handiger is kun je het toch altijd eens proberen? Als dat bij jullie eventueel nog makkelijker werkt voor iedereen is dat ook prima toch :)

Hier snijd ik 2 rollen per keer waar ik zo'n 3 voerbeurten mee klaarmaak en dat staat dan in de ijskast om te pakken. Als er op de dag zelf echt nog aangepast moet worden, (wat niet zo vaak voorkomt moet ik zeggen omdat Arya redelijk stabiel zit qua gewicht en beweging over 't algemeen dus het schommelt niet zoveel met wat ze nodig heeft.), haal ik er via de weegschaal gewoon nog even snel wat vanaf of komt er wat bij. Zo gepiept allemaal. Werkt met brok 't zelfde natuurlijk.

in jullie geval zou ik ook bakjes voer klaarzetten als je het echt helemaal simpel wil houden voor hem. Of verandert er echt dagelijks altijd zo veel in de hoeveelheden dan dat je voor een paar voerbeurten niet vooruit kunt werken bv als hij moet voeren ipv jij zelf?
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-05-21 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Mjelleke
Berichten: 699
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:07

Ik heb Maple niet zelf opgehaald, dat hebben mijn ouders in Canada gedaan. Ze moesten er een flink stuk voor rijden (ruim 2000 km en dan ook nog terug), in coronatijd dus alle campings waren gesloten waardoor ze in de truck moesten slapen. Maple was toen 8 weken en het is helemaal goed gegaan. Vaak stoppen, niet teveel verwachten, zorgen voor veiligheid, en dan kan er eigenlijk weinig mis gaan.

Ik heb dit jaar pas 2 teken gevonden. Ik hou het wel in de gaten, binnenkort maar eens een pipetje geven.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:09

Te lui om de weegschaal te gebruiken _O- Ik heb gewoon mijn weegschaal in het laatje onder mijn aanrecht staan waar ik ook de voerbakjes vul. Zo'n lepel kan inderdaad wel handig zijn maar heb er verder geen ervaring mee.

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:32

Ja, echt te lui :') Hij vindt me een zeur met het voeren, hij is van huis uit gewend altijd hetzelfde te geven en moet hier nog steeds aan wennen denk ik :+
Misschien dan inderdaad ook de brokken vast klaar zetten

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:35

Dan zou ik spontaan te lui zijn om zijn was te doen of zijn eten te maken. :+

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 11:56

Kiimm_ schreef:
Ja, echt te lui :') Hij vindt me een zeur met het voeren, hij is van huis uit gewend altijd hetzelfde te geven en moet hier nog steeds aan wennen denk ik :+
Misschien dan inderdaad ook de brokken vast klaar zetten

Als t goed is voer je gemiddeld toch t zelfde. Dus is klaar zetten niet moeilijk. Wil je extra voeren dan plan je gewoon een extra voerbeurt in die je zelf doet.
Dat doen wij ook. Van een keer meer kauwen of extra trainers worden ze niet gelijk vet. Dus gewoon een standaard hoeveelheid voer aan houden en aanvullen met een extra voerbeurt wanneer nodig.
Word ie te dik gewoon standaard minder voer.

Kiimm_

Berichten: 3161
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:09

Ik ben nog een beetje zoekende in de hoeveelheid. Van de aanbevolen hoeveelheid werd hij te dik. Afgelopen tijd heeft hij op dieet gestaan. Nu is hij mooi op gewicht dus zit ik weer tussen die 2 hoeveelheden in, maar als hij naar de opvang of mijn ouders gaat is die veel in beweging en heeft die weer net meer nodig. Het is zoeken, maar we komen er wel :+

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:42

Kiimm_ schreef:
Ik ben nog een beetje zoekende in de hoeveelheid. Van de aanbevolen hoeveelheid werd hij te dik. Afgelopen tijd heeft hij op dieet gestaan. Nu is hij mooi op gewicht dus zit ik weer tussen die 2 hoeveelheden in, maar als hij naar de opvang of mijn ouders gaat is die veel in beweging en heeft die weer net meer nodig. Het is zoeken, maar we komen er wel :+


Dan kan je misschien beter een extra voerbeurt geven op die dagen.

Als hij op zn dag zeg 50g extra brokken mag hebben, dan kan je deze in een snuffelmat ofzo erbij geven.

En dan gewoon de ochtend en avond maaltijd hetzelfde.

Ik voer nooit meer of minder afhankelijk van de beweging. Want dag één beweegt Skip veel, om de volgende dag een dagje erg weinig te doen. Over de gehele week gezien, zal hij het wel recht trekken.

Alleen als ik vind dat hij duidelijk wat aan de schrale kant is, krijgt hij er een handje brokjes extra bij.

Of als ik weet dat hij gedurende een aantal dagen behoorlijk méér energie gaat verbruiken, omdat we een meerdaagse wandeltocht gaan doen, dan neem ik al extra voer mee voor de ochtend en avond.

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:46

Kiimm_ schreef:
Ik ben nog een beetje zoekende in de hoeveelheid. Van de aanbevolen hoeveelheid werd hij te dik. Afgelopen tijd heeft hij op dieet gestaan. Nu is hij mooi op gewicht dus zit ik weer tussen die 2 hoeveelheden in, maar als hij naar de opvang of mijn ouders gaat is die veel in beweging en heeft die weer net meer nodig. Het is zoeken, maar we komen er wel :+


Dat zoeken is vrij herkenbaar. Jip geven we gemiddeld tussen de 250-350 gr per maaltijd. Dat hangt volledig af of we tijdens de ochtendwandeling getraind hebben en daardoor meer trainers gegeven hebben. Dat gaat dan van zijn voer af of hij slaat die maaltijd helemaal over.
Gaat hij naar de opvang? Dan krijgt hij iets meer omdat hij bijna een hele dag in beweging is.

Jip die zet ook vrij snel aan, dus het is continu aan blijven passen. :+

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:47

Zhiva is weer de oude. Als ze de keuze heeft tussen de Barkking doos of de paardenworst die op het aanrecht ligt. Dan kun je wel raden wat ze kiest. :')

Kan ik direct mooi het paardenvet uitproberen. :j