RoosvanBlue schreef:Wat is het ineens warm zeg!
En waarom moeten konijnen er dan meteen bij gaan liggen alsof ze dood zijn![]()
[ [url=m/JF048l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haha, konijnen vinden het te warm. Heb je ze nog geen ijsje gegeven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skippy01 schreef:Ah ja, mentaal vol zitten is ook erg vermoeiend! Ze is toch nog jong hè, ook al lijkt ze al zo 'groot en volwassen'.
Nee, dat zal niet helpen inderdaad. Lekker met de hond blijven bewegen, dat is de gezondste manier om af te vallen denk ik, en zeker de leukste, en het helpt je mentaal ook enorm vermoed ik!
cursebreaker schreef:Skippy01 schreef:Ah ja, mentaal vol zitten is ook erg vermoeiend! Ze is toch nog jong hè, ook al lijkt ze al zo 'groot en volwassen'.
Nee, dat zal niet helpen inderdaad. Lekker met de hond blijven bewegen, dat is de gezondste manier om af te vallen denk ik, en zeker de leukste, en het helpt je mentaal ook enorm vermoed ik!
Ja ze ziet er al groot uit maar moet 2 mei 10 maanden worden dus is echt nog een jonkie hihi.
Het wandelen doet me idd heel erg goed! Ik moet me soms echt de deur uit slepen, maar als ik aan’t lopen ben is het heerlijk. Zeker als we nieuwe routes lopen in de omgeving en in het heuvelland. Het losloop gebied op de hei is vooral voor Arya gewoon heerlijk maar voor mij minder relaxed omdat ik toch meer alert ben met het ontmoeten van andere honden enz. En ik heb 3 weken niks gedaan dus moet de conditie weer wat opbouwen, maar komt wel. Moet sowieso nog rekening houden met arya’s leeftijd. Langer als 50min probeer ik in de regel ook niet te lopen met d’r, zeker omdat sommige routes hier in het zuiden echt pittig kunnen zijn. Eergister 3km gelopen waarbij we 10 verdiepingen hadden en we zo’n 180m hoog zaten op een gegeven moment. Die voel ik nu nogmaar het was een prachtige wandeling en Arya deed het super aan de lijn alsook los dus dat doet mentaal veel goed. En thuis nu ook even hard op de rem met suikers en andere rotzooi en weer proberen wat gezondere vervangingen te eten xD
Ymor schreef:Zoe is het dan zo dat je je niet voor kunt stellen om zelf een whippet te hebben of vind je ze gewoon echt niet leuk?
Skippy01 schreef:@zoe maar wil je dan alle niet-herders/veedrijvers terug geven? Of toch wel rassen waar je iets mee hebt daarbuiten? Interesse vraag hè, geen oordeel.
@denies haha, té veel haar is alleen als t voor je hond lastig wordt in zijn bewegingsvrijheid, de rest is smaakdat Kaus en ik liever minder haar zien, maakt niet dat jouwe teveel hebben hè
![]()
Heel s*xy wel ja, dat broekje![]()
@ymor ik kan het me dus wel voorstellen, een whippet hier. Geweldig!![]()
Maar heb ook wel wat jij hebt met sommige rassen: als ze me op m'n pad komen,mogen ze mee.
Er zijn ook rassen die ik echt niet in huis wil. Eigenlijk alles dat in potentie hondagressief is, of bedoeld is voor de bewaking/beveiliging van mensen, zie ik niet zitten, dan moet ik teveel opletten voor mijn gevoel. Ik snap best dat anderen ervoor kiezen, maar ik word diep ongelukkig van zo'n hond en zo'n hond zou bij mij dus ook misgaan en dat moet niemand willen.
Dan zijn er ook nog rassen, waarvan ik überhaupt niet snap dat mensen ervoor kiezen, zoals de honden met 1001 gezondheidsissues, dat is niet dierwaardig voor mijn gevoel.
Zoe_97 schreef:Er zijn wel andere rassen die ik oprecht leuk vindDe heidewachtel bijvoorbeeld die ik show. Of echte poedels vind ik ook wel gaaf! Ooit wil ik graag een echt goede fox terriër voor shows. Die zijn echt rete elegant en stoer!
Er zijn nog wel rassen die ik ok vind, maar over het algemeen stopt buiten rasgroep 1 mijn lijstje hier wel, of ik moest nog iets vergeten