Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:47

RoosvanBlue schreef:
Wat is het ineens warm zeg!

En waarom moeten konijnen er dan meteen bij gaan liggen alsof ze dood zijn >;)

[ [url=m/JF048l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, konijnen vinden het te warm. Heb je ze nog geen ijsje gegeven? :+

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:00

Tijd voor een icepod :) Oververhitting is bij konijnen erg snel gebeurd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:11

kiwi
Een hond van 30kg die idd op tilt gaat, is iets wat velen niet echt aan zouden kunnen denk ik. Ik hoop zoiets ook nooit mee te maken nee en al helemaal niet als het dan je eigen hond is :( En Toby even het water in. Lekker!!

De whippets die ik ken vind ik erg leuk.

RoosvanBlue
Ahh die Nijntjes foto! Maar die kunnen sowieso slecht tegen warmte ja. Ik gebruikte altijd van die discs e.d. wat in de diepvries konden en waar ze tegenaan konden gaan liggen en daar werden ze erg blij van. En extra groenten waar veel vocht in zit - worden ze ook heel erg blij van met dit weer en is ook weer goed om hun vochtgehalte aangevuld te krijgen.

---

Ik ben net terug van een kortere wandeling en ik vond het ook echt heel heet. En vandaag had Arya dan wel echt ‘een klap’ na het veel gedaan te hebben de afgelopen 2 dagen. En de korte wandeling was alsnog best druk nu ook. Op het eerste stuk kwamen we een Münsterlander tegen aan de lijn, vlak voor de ingang vh losloop gebied en voor het veld waar ik d’r even los wilde gooien - en toen hing ze me op het moment dat we langs elkaar liepen ineens echt vol in de lijn om naar die hond te kunnen gaan. Toen kwamen we nog wandelaars tegen die ze dan wel netjes negeert - die zijn immers niet interessant want er is geen hond haha. En op het veld los was ze ook erg afgeleid - naar mijn idee - al dus heb ‘r niet lang los gehad en toen aan de lijn de rest gelopen om d’r een meer gecontroleerdere wandeling te geven want ze had duidelijk en logischerwijs ook moeite met concentreren/focussen en het was veel om te verwerken. Stukje van het losloop gebied nog meegepakt, waar we duiven tegen kwamen - ze is echt gefixeerd op vogels - en toen heb ik wat zit oefeningen gedaan en dat deed ze goed, ondanks dat ze liever achter die vogels aan zou gaan haha. En ik hoorde van meerdere kanten mensen eindeloos honden roepen en zoeken… Kwam een van die mensen tegen waarvan de hond dus weer weggelopen was - gebeurt schijnbaar vaker - en die maakten zich ook niet echt druk verder, blijf dat toch ongelooflijk vinden. De hei is niet bepaald klein en ze kunnen best verdwalen, zeker ook als het oudere hondjes betreft die al een beetje verward zijn. De honden die ze in het losloop gebied zag heeft ze wel redelijk goed genegeerd; wel blijven kijken, maar de oefeningen die ik vroeg zoals ook weer zitten bv., deed ze wel. Dit keer ook te voet naar de hei gelopen dus dan moeten we de grote/drukke weg oversteken en dat vind ze soms nog spannend. Deed ze nu ook grotendeels wel goed. Dus eigenlijk was het alsnog veel prikkels nu voor d’r na al 2 drukke dagen en mag ik denk ik toch niet klagen met dat ze veel dingen wel gewoon heel netjes deed. Wat niet lekker ging was ook gewoon heel verklaarbaar; mentaal al druk gehad en dan ook nog nu best druk weer buiten. Nu ligt ze weer meteen voor pampus, dus dat zegt ook al genoeg weer haha. Morgen dus ook nog even een rustig dagje :j

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:23

@CB hey is denk ik nu ook wel warm en vermoeiend voor veel honden! Zelfs Toby is nu een beetje moe, en die leeft voor dit soort weer.
Die fixatie op vogels is nu extra inderdaad, omdat veel vogels trager zijn op het moment, altijd rond deze tijd van het jaar. En dan zijn ze extra leuk om op te jagen, en veel makkelijker te pakken... Goed dat je haar aan de lijn had grotendeels. Niet fijn als ze gaan jagen en kwijt raken, of als ze wild vangen nu - jonge hazen, trage vogels...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:38

Normaal zit er gelukkig nagenoeg niks in het losloop gebied want voorheen (en zodra het weer wat rustiger wordt zal ik er ook weer wat meer gaan komen en mag ze los zodat we kunnen oefenen) liep ze daar wel gewoon altijd los en als ze eens achter de vogels aanrent dan is ze altijd veel te langzaam omdat er afstand tussen zit. Heb er op vogels na nog niks anders gezien in die 8 maanden dat we er eigenlijk dagelijks komen normaal - wel op andere stukken in de heide (zoals ons Ree drama van een aantal maanden terug liet zien haha), maar daar loopt ze nu ook altijd aangelijnd en ook op vreemde plekken, tenzij het gewoon veilig is om los te gaan haha. Deze duiven hadden de schaduw opgezocht en scharrelden wat rond op de grond. Die snappen natuurlijk niet dat ze midden in het losloop gebied zijn gaan zitten :') - al denk ik dat ze daar wel snel genoeg achter komen want het was druk.

Warmte an zich leek ze niet heel veel last van te hebben want op het veldje na even zijn we voornamelijk in de schaduw geweest ook. Ze hijgde wel wat meer, maar was op zich net zo energiek als altijd - merk het vooral hier thuis nu dat ze kapot is omdat ze binnen minuten nu uitgeteld ligt en de rest van de dag ook heel rustig is geweest en veel heeft geslapen. Denk in dit geval nu gewoon echt even mentaal het emmertje vol omdat we de afgelopen 2 dagen veel gedaan hebben en natuurlijk ervoor 3 weken eigenlijk niks. Maar komt wel weer. Meestal kan ik haar gedrag wel goed herleiden dus in dit geval gaan we gewoon even een paar daagjes rust inplannen nu voor we weer wat intensievers ondernemen. Ik had vooral veel last vd warmte, maar m'n conditie is heel erg slecht momenteel en m'n 30kg overgewicht helpen ook echt niet mee nu - al probeer ik daar nu wel echt weer aan te werken. Na een weer wat meer depressieve periode is de 10kg die ik kwijt was al, weer zo erbij gekomen natuurlijk :(.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:47

Ah ja, mentaal vol zitten is ook erg vermoeiend! Ze is toch nog jong hè, ook al lijkt ze al zo 'groot en volwassen'.

Nee, dat zal niet helpen inderdaad. Lekker met de hond blijven bewegen, dat is de gezondste manier om af te vallen denk ik, en zeker de leukste, en het helpt je mentaal ook enorm vermoed ik! :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:02

Skippy01 schreef:
Ah ja, mentaal vol zitten is ook erg vermoeiend! Ze is toch nog jong hè, ook al lijkt ze al zo 'groot en volwassen'.

Nee, dat zal niet helpen inderdaad. Lekker met de hond blijven bewegen, dat is de gezondste manier om af te vallen denk ik, en zeker de leukste, en het helpt je mentaal ook enorm vermoed ik! :)

Ja ze ziet er al groot uit maar moet 2 mei 10 maanden worden dus is echt nog een jonkie hihi.

Het wandelen doet me idd heel erg goed! Ik moet me soms echt de deur uit slepen, maar als ik aan’t lopen ben is het heerlijk. Zeker als we nieuwe routes lopen in de omgeving en in het heuvelland. Het losloop gebied op de hei is vooral voor Arya gewoon heerlijk maar voor mij minder relaxed omdat ik toch meer alert ben met het ontmoeten van andere honden enz. En ik heb 3 weken niks gedaan dus moet de conditie weer wat opbouwen, maar komt wel. Moet sowieso nog rekening houden met arya’s leeftijd. Langer als 50min probeer ik in de regel ook niet te lopen met d’r, zeker omdat sommige routes hier in het zuiden echt pittig kunnen zijn. Eergister 3km gelopen waarbij we 10 verdiepingen hadden en we zo’n 180m hoog zaten op een gegeven moment. Die voel ik nu nog :') maar het was een prachtige wandeling en Arya deed het super aan de lijn alsook los dus dat doet mentaal veel goed. En thuis nu ook even hard op de rem met suikers en andere rotzooi en weer proberen wat gezondere vervangingen te eten xD

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:06

xDenies schreef:
Tijd voor een icepod :) Oververhitting is bij konijnen erg snel gebeurd.

Jup, de vriezer ligt alweer vol :brr:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:10

@CB ja, heuvelland kan goed pittig zijn! Loop daar aantal keer per jaar wel met familie, dan krijg ik Toby zelfs echt moe! Hier is het natuurlijk gewoon plat, ik loop rustig 8-10km en dan is Toby nog niet moe. Het zwemmen erbij vandaag maakt hem wel wat meer moe.

Ymor

Zoe is het dan zo dat je je niet voor kunt stellen om zelf een whippet te hebben of vind je ze gewoon echt niet leuk?

RoosvanBlue

cursebreaker schreef:
Skippy01 schreef:

Ja ze ziet er al groot uit maar moet 2 mei 10 maanden worden dus is echt nog een jonkie hihi.

Het wandelen doet me idd heel erg goed! Ik moet me soms echt de deur uit slepen, maar als ik aan’t lopen ben is het heerlijk. Zeker als we nieuwe routes lopen in de omgeving en in het heuvelland. Het losloop gebied op de hei is vooral voor Arya gewoon heerlijk maar voor mij minder relaxed omdat ik toch meer alert ben met het ontmoeten van andere honden enz. En ik heb 3 weken niks gedaan dus moet de conditie weer wat opbouwen, maar komt wel. Moet sowieso nog rekening houden met arya’s leeftijd. Langer als 50min probeer ik in de regel ook niet te lopen met d’r, zeker omdat sommige routes hier in het zuiden echt pittig kunnen zijn. Eergister 3km gelopen waarbij we 10 verdiepingen hadden en we zo’n 180m hoog zaten op een gegeven moment. Die voel ik nu nog :') maar het was een prachtige wandeling en Arya deed het super aan de lijn alsook los dus dat doet mentaal veel goed. En thuis nu ook even hard op de rem met suikers en andere rotzooi en weer proberen wat gezondere vervangingen te eten xD

Ik vind het knap hoor dat je jezelf weer zo herpakt, dat is echt lastig met zo'n neerwaartse spiraal die ook aan je blijft trekken soms. Goed bezig!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:25

Ymor schreef:
Zoe is het dan zo dat je je niet voor kunt stellen om zelf een whippet te hebben of vind je ze gewoon echt niet leuk?

Ik kan eigenlijk met alle karakters wel om ik heb uit bijna elke rasgroep ondertussen wel al honden geshowd. Maar er zitten toch echt rassen tussen die ik na het showen heel graag terug geef aan de eigenaar. Ik moet mezelf dan zo aanpassen om met de hond te werken dat het niet echt natuurlijk meer is. Ik zou niet met zo’n hond samen willen wonen =:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:25

Afbeelding
Seksy Mera met haar broekje & mijn border collie met veel te veel haar 8-) Ben zo blij met ze <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:35

Grappig is dat! Ik kan me bijvoorbeeld nu niet voorstellen dat ik er eentje zou kopen maar als ik er een zou krijgen bijvoorbeeld of de omstandigheden zijn zo en ik zou er eentje over moeten nemen zou ik dat met liefde doen. En dat heb ik met niet zo heel veel rassen.

Knappe mera! Ik vind het mooi zoals ze in de vacht zitten. Ik zou willen dat vik zo’n mooie pluimstaart kreeg.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:08

@zoe maar wil je dan alle niet-herders/veedrijvers terug geven? Of toch wel rassen waar je iets mee hebt daarbuiten? Interesse vraag hè, geen oordeel.

@denies haha, té veel haar is alleen als t voor je hond lastig wordt in zijn bewegingsvrijheid, de rest is smaak ;) dat Kaus en ik liever minder haar zien, maakt niet dat jouwe teveel hebben hè :+
Heel s*xy wel ja, dat broekje <<)

@ymor ik kan het me dus wel voorstellen, een whippet hier. Geweldig! :))
Maar heb ook wel wat jij hebt met sommige rassen: als ze me op m'n pad komen,mogen ze mee.
Er zijn ook rassen die ik echt niet in huis wil. Eigenlijk alles dat in potentie hondagressief is, of bedoeld is voor de bewaking/beveiliging van mensen, zie ik niet zitten, dan moet ik teveel opletten voor mijn gevoel. Ik snap best dat anderen ervoor kiezen, maar ik word diep ongelukkig van zo'n hond en zo'n hond zou bij mij dus ook misgaan en dat moet niemand willen.
Dan zijn er ook nog rassen, waarvan ik überhaupt niet snap dat mensen ervoor kiezen, zoals de honden met 1001 gezondheidsissues, dat is niet dierwaardig voor mijn gevoel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:10

Ja nouja het ging over Border Collies met teveel haar en Bodhi & ik voelde ons aangesproken (dit is een grapje) :P

Afbeelding
Ze is zo heerlijk seksy met zo'n broekje! *\%/* *\%/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:16

@denies hahaha, vooruit ~~}>

Oh, die foto. Lekker ongegeneerd ook _O- :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:17

Skippy01 schreef:
@zoe maar wil je dan alle niet-herders/veedrijvers terug geven? Of toch wel rassen waar je iets mee hebt daarbuiten? Interesse vraag hè, geen oordeel.

@denies haha, té veel haar is alleen als t voor je hond lastig wordt in zijn bewegingsvrijheid, de rest is smaak ;) dat Kaus en ik liever minder haar zien, maakt niet dat jouwe teveel hebben hè :+
Heel s*xy wel ja, dat broekje <<)

@ymor ik kan het me dus wel voorstellen, een whippet hier. Geweldig! :))
Maar heb ook wel wat jij hebt met sommige rassen: als ze me op m'n pad komen,mogen ze mee.
Er zijn ook rassen die ik echt niet in huis wil. Eigenlijk alles dat in potentie hondagressief is, of bedoeld is voor de bewaking/beveiliging van mensen, zie ik niet zitten, dan moet ik teveel opletten voor mijn gevoel. Ik snap best dat anderen ervoor kiezen, maar ik word diep ongelukkig van zo'n hond en zo'n hond zou bij mij dus ook misgaan en dat moet niemand willen.
Dan zijn er ook nog rassen, waarvan ik überhaupt niet snap dat mensen ervoor kiezen, zoals de honden met 1001 gezondheidsissues, dat is niet dierwaardig voor mijn gevoel.

Er zijn wel andere rassen die ik oprecht leuk vind :D De heidewachtel bijvoorbeeld die ik show. Of echte poedels vind ik ook wel gaaf! Ooit wil ik graag een echt goede fox terriër voor shows. Die zijn echt rete elegant en stoer!
Er zijn nog wel rassen die ik ok vind, maar over het algemeen stopt buiten rasgroep 1 mijn lijstje hier wel, of ik moest nog iets vergeten :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:23

Zoe_97 schreef:
Er zijn wel andere rassen die ik oprecht leuk vind :D De heidewachtel bijvoorbeeld die ik show. Of echte poedels vind ik ook wel gaaf! Ooit wil ik graag een echt goede fox terriër voor shows. Die zijn echt rete elegant en stoer!
Er zijn nog wel rassen die ik ok vind, maar over het algemeen stopt buiten rasgroep 1 mijn lijstje hier wel, of ik moest nog iets vergeten :+

Ah ok, dus ook wel paar buiten groep 1.
Die drie rassen zijn ook echt leuk!
Kennisje krijgt binnenkort een draadhaar foxterrier, echt, kom maar brengen, geweldig! <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:44

Ik vind ook maar weinig hondenrassen leuk hoor.
Sommige wel tof maar gewoon niks voor mij.

doe mij maar zon buikschuivende border collie die achter schapen aan holt :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:50

Nynkster schreef:
Ik vind ook maar weinig hondenrassen leuk hoor.
Sommige wel tof maar gewoon niks voor mij.

doe mij maar zon buikschuivende border collie die achter schapen aan holt :+

Heeft iemand beeld van een echte buikschuivend-hollende collie? :Y) :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:53

Zoiets? :P

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:55

Jongens, wat gaan jullie hard _O- 1 dag werken en poef, heel veel pagina's bij. Ik ga straks op het gemak bijlezen want vond het wel interessant wat ik in de vluggigheid tussendoor gelezen heb.

Oh. En ik kan geen softijsje meer zien. Zo onwijs veel ijsjes gedraaid vandaag :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 20:05

Ohhh cupcakes, speciaal voor jou deze dan;

Djessey met haar ijsjeAfbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:14

Nynkster schreef:
Zoiets? :P

[ [url=m/rvvC2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, ow, dát :')
Dat doet die kleine van mij als hij prooi besluipt, voordat hij er recht bovenop springt :j

kiwiwitje schreef:
Ohhh cupcakes, speciaal voor jou deze dan;

Djessey met haar ijsje[ [url=m/3Dvai1.png]Afbeelding[/url] ]

Ahhhh :9