Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:27

ChefsSpecial schreef:
Ik kreeg nog een prachtig foto van Lotje afgelopen zondag <3

Kleine meisjes worden groot, veel te snel :')

[ Afbeelding ]

Wat is ze al af zeg!

Mijn frummel is vandaag 8 maanden en hoewel we nooit zullen showen, heb ik toch een poging gedaan om hem op stand te zetten.
Afbeelding

Hij staat net niet helemaal top maar het wordt best een knap hondje!

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:34

Zoe_97 schreef:
Welkom! Ik denk dat ik nog ooit geholpen heb met het showen van je meisjes. Uline werd door lore geshowd toch?

Ja, dat kan wel! Uline valt helaas net buiten de toegestane hoogte voor een teefje, en werd daar vaak op afgerekend. Ze is altijd super enthousiast en best imposant voor een teefje. Maar ze doet het uitstekend tijdens de jacht, en is een super fijne gezinshond

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:17

Welkom Pastis!

Knappe frummel Machie!

Ja Lotje lijkt soms al heel ver af, maar in haar koppie is het echt nog een baby hoor :D
Ze is wel alles wat ik wilde qua karakter, zó vrij en blij, een beetje prettig gestoord en van de duvel niet bang. Heel blij met dit meisje uit deze combi, die ik al zo lang op m’n lijstje had staan <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 06:25

Pastis schreef:
Zoe_97 schreef:
Welkom! Ik denk dat ik nog ooit geholpen heb met het showen van je meisjes. Uline werd door lore geshowd toch?

Ja, dat kan wel! Uline valt helaas net buiten de toegestane hoogte voor een teefje, en werd daar vaak op afgerekend. Ze is altijd super enthousiast en best imposant voor een teefje. Maar ze doet het uitstekend tijdens de jacht, en is een super fijne gezinshond

Grappig hoe klein de wereld is. Dan ken ik je dames inderdaad hihihi. Lieve meiden :D

Ik ben hier in het topic wat stiller de laatste tijd, zo ontzettend druk, maar ik lees wel mee! Gefeliciteerd iedereen met jullie prestaties!

Ik had 2 nestjes. De oudste zijn inmiddels uitgevlogen. De jongste vrienden binnen kleine 2 weekjes uit.
Nu is Lexa een maandje te vroeg loops geworden, dus wij gaan volgende week naar de UK voor haar date :D

Lisette1987

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:12

Leuk, drukke boel Zoe!

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten
Wij zijn vorige week kennis wezen maken met Qira bij de reu die we hebben gekozen, we gaan voor de reu die zo goed mogelijk is voor de diversiteit/inteelt in het ras
Nu wachten op de loopsheid van de dame

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:53

Wat doen de fokkers hier met een nest puppies en waarom? Titeren of toch enten.

Ik heb mijn honden getiterd en was het ook van plan met de pups, maar ik lees erg tegenstrijdige informatie waardoor ik toch soms twijfel. Zo las ik dat de vaccicheck in 30% van de gevallen vals positief is, waardoor de hond beschermd lijkt maar niet is. Daarnaast verteld een andere dierenarts die zelf wel titert het volgende: 'Wij zijn geen voorstander van titeren bij puppy’s.
Deze moeten regelmatig bloed afgenomen worden en deze afweerstoffen verdwijnen allemaal voor de 12e week. Daarnaast vinden we het regelmatig bloed afnemen van puppy’s niet diervriendelijk en ethisch onverantwoord. Tevens is puppy vaccinatie dusdanig aangepast dat de vaccinatie aanslaat, ondanks eventueel nog aanwezige maternale afweerstoffen! We hoeven dus niet bang te zijn dat de pup onnodig gevaccineerd wordt met een vaccin dat niet werkzaam is.
'.

Dit allemaal maakt dat ik toch weer twijfel. Ik heb zelf niet heel veel kennis van het titeren en moet het doen met wat ik op internet vind. Daarnaast zijn er in de buurt erg weinig dierenartsen die überhaupt titeren en dus ook weinig voorstanders. Niet dat ik alles op de dierenarts uit doe, vandaar dat ik graag wat meer meningen lees.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:35

Ik heb al 5 nesten getiterd. Bij een dierenarts die weet wat ie doet en voor de 12 weken heb ik nooit kunnen vaccineren. Daarnaast kunnen maternale antistoffen tm 20+ weken! Aanwezig blijven.
En vaccins slaan niet aan als er maternale antistoffen zijn. Das de grootste kul die er bestaat. Dat KAN. Gewoon niet en de titers kunnen dat bewijzen en dat bewijs heb ik zelfs door pups die toch na titer gevaccineerd waren door een arts die dat adviseerde nav een titer die parvo niet als leidend zag. Waardoor alles aangeslagen was behalve ; parvo.

Hier blijf ik mn pups titeren. Een kundige dierenarts heeft geen moeite met een drupje bloed afnemen bij een pup.
Hier word enkel t naaldje gebruikt. En een dopje van t naaldje vol is al genoeg.

Pup getiterd in t nest op 7 weken met vaccicheck en nog beschermd voor alle 3

Afbeelding
Titer op 10 weken, met rapid, verwacht verkeerd afgelezen, en niet gehanteerd dat parvo leidend is. Dus gevaccineerd.
Op 13 weken opnieuw getiterd….
Afbeelding
Als de DA had gewacht op de parvo.. was de pup maar 1x gevaccineerd.
Na deze 2 titers zijn ze naar mijn eigen DA gegaan. Die de DHP opnieuw gezet heeft. Daarna pup volledig beschermd.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:07

Wij hebben ons laatste nest ook getiterd omdat bij 3 van de vier honden waarbij we de Rabiës met twaalf weken gezet bij de titer bleek dat deze niet was aangeslagen. Mijn pups waren donderdag twaalf weken en worden deze week weer getiterd. Gezien de waardes van de laatste keer verwacht ik dat ze nu gevaccineerd moeten worden.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:05

Wij enten wel gewoon. In overleg met de dierenarts die al mijn honden titert overigens. Puur omdat ik het titeren bij de pups omslachtig vind (en zij snapt dat gelukkig) en omdat de pupkopers er met 9/12 weken allemaal alsnog een enting in jassen, puur omdat de da dat zegt.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:07

Hier vandaag Cookie, Lollie en bounty alle 3 weer vrij op de ogen! Op naar plannen voor het komende jaar <3

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:50

Mijn reu is als pup (net als de rest van het nest) getiterd. Toen hij eenmaal gevaccineerd werd, sloeg 1 van de drie niet aan en hebben we hem met een ander merk nogmaals gevaccineerd. Hij is inmiddels ruim 7,5 jaar en na die twee vaccinaties nooit meer gevaccineerd. Wel getiterd uiteraard.

Mocht ik ooit een nest pups hebben, zou ik ze laten titeren. Het nest waar mijn reu uit kwam zijn allemaal thuis getiterd en waren super relaxt.

Nu is het wel pittiger, want mijn reu is bang bij de dierenarts, maar ik vind het toch fijn om die check te hebben. Over twee jaar moet hij weer.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:18

Mijn honden zijn vanuit het nest getiterd.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:59

Mijn pups zijn deze week voor het eerst gevaccineerd en zijn inmiddels 13 weken. Tot deze week waren de titerwaardes nog te hoog. Over vier weken gaan we ze laten titeren of de vaccinatie is aangeslagen. Zowel de normale titer als de titer voor Rabiës doen we dan.

Volgend nest doe ik het weer zo. Titeren is me echt heel goed bevallen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:41

Zweden titert niet :o

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 13:49

Helemaal vergeten te posten... maar ze is drachtig en we verwachten rond 12 januari een nestje kelpie pups.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:32

Leuk, gefeliciteerd

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:58

Gefeliciteerd.

Afbeelding

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:03

Gefeliciteerd!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:15

Vandaag zijn Freddie, Elmo en Abby op bezoek geweest bij Dierenkliniek Den Heuvel voor hun HD-ED-PL onderzoeken.
En daarnaast is er bij Elmo en Freddie gelijk DNA afgenomen voor hun Embark testen.
En ik ben heel blij de volgende resultaten te kunnen delen:

Felus Z Bytyńskiego Wzgórza - Freddie
D’or Et D’argent Of Staffbull Company x Piccolo Pawlag Bulls
HD-A, ED Vrij, PL Vrij
Embark Resultaten in afwachting

Special Muchi's On The Rocks - Elmo
Easting Beauty Guess Girl x Frisianstaff’s Enter Sandman
HD-A, ED Vrij, PL Vrij
Embark Resultaten in afwachting,

Special Muchi's Bedtime Bouncer - Abby
Easting Beauty Guess Girl x Frisianstaff’s Enter Sandman
HD-A, ED Vrij, PL Vrij

En daarnaast Vrij van L2-HGA & HC

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:26

Gefeliciteerd! Mooie uitslagen!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 00:19

Dankjewel. Was weer spannend. Fred komt natuurlijk uit t buitenland. Ouders wel ed/hd vrij, geen pl test. En das geen garantie op goede heupen ellebogen etc natuurlijk dus ik vind dat altijd wel spannend. En hij is niet zo zuinig op zichzelf maar hij kan t blijkbaar hebben

En door deze uitslagen van Elmo en abby extra blij met de reukeuze. Waar ik uit een andere teef ook een vrije dame heb rondlopen. Maar die reu kwam uit een A moeder en had zelf, via de raad, C heupen. Waar ik erg over twijfelde of dat wel klopte. Maar dan vind ik de uitslagen afwachten net wat spannender :o

Al met al super blij natuurlijk <3

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:13

Wij hebben een fantastische show gehad afgelopen zondag op de nieuwjaarsshow van de GRCN!
Vorige week scheurde ik m’n enkelbanden en eigenlijk kon ik dus niet gaan, maar een paar lieve collega fokkers boden aan om met m’n meiden te lopen en autorijden ging prima, dus toch maar gegaan, en het was de moeite!

Lotje voor de eerste keer in de jeugdklasse 2 Uitmuntend (ze wordt steeds knapper, zó blij met dit meisje!!)

Bounty met 6 in de open klasse 1 Uitmuntend, beste teef en BOS!!!

Ben helemaal in de wolken *\o/* <3

Lotje
Afbeelding

Afbeelding

Bounty

Afbeelding

Afbeelding

Ben zó trots <3

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:34

Gefeliciteerd beide!!

Qira is sinds gisteren loops, dus spannende tijd breekt aan of ze zich laat dekken straks

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:39

Donderdag 9 januari zijn bij ons de pupjes geboren. Volgens progesteron was zondag de uitgerekende datum, alleen begon ze echt veel eerder. Pups waren allemaal mooi volgroeid en goed van gewicht, dus ze waren er echt al aan toe.

6 litlle sushi rolls

2 reuen (zwart)
4 teven (1 zwart, 3 bruin)

Afbeelding

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:28

Gefeliciteerd!