Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:01

xLaraaj schreef:
kiwiwitje schreef:
Haha dat klinkt niet erg succesvol Lara..

Haha pas op mijn vriend is gek van Naya maar het is toch vooral mijn hond. en het is de eerste keer dat hij alleen thuis blijft met haar dus was een beetje zenuwachtig al weet ik dat hij dat goed gaat doen :)

Ik doelde vooral op de fuif :P

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:05

aahn haha :P ja en het rare is dat ze er de hele avond niet op gereageerd had maar wanneer ze alleen moest slapen wel. dus bij haar gebleven tot ze sliep :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:11

Prima opgelost toch? Blijkbaar vond ze het toch wat spannend toen ook nog bleek dat ze alleen was

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:36

Azmay, leuke naam en ze wordt al groot, leuk!
Lara, goed opgelost toch? Soms zijn dingen gewoon ineens teveel.
Azmay, knappe pup hoor, ze zal met de warmte nu vanzelf wel wat rustiger worden.

Ik ben net weer even wezen zwemmen met Roetsj, ze begint nu door te krijgen, dat als je er met een hupje ingaat, dat het veel makkelijker zwemt, maar vergeten foto's te maken, daar denk je dan op de terugweg aan ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 13:40

Wat leuk! Helaas zijn ze hier niet zo fan van zwemmen. alleen pootje baden.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:24

Ik hoop dat Eve ook dol word op water <3

Net de eerste aanvaring al gehad met een pitbull, jammer dat mensen hun hond niet kunnen houden. Was haar al eerder tegen gekomen en toen ging het al bijna mis..

Maar de 2e keer rende zij vol op Eve af, gewoon heel lomp niet eens agressief. Baas hield haar niet dus ik ging voor Eve staan. Pitbull steekt neus door mn kuiten naar Eve en die snauwt zo in haar neus.. Gewoon om grens aan te geven.

Kreeg ik vervolgens beledigd te horen dat ze wel pittig is :z

Maar van mij mag ze van zich af bijten als er een gevaarte 5x groter dan zij op zich af komt rennen en haar omver wil lopen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:45

Dat deed Kenzo als pup ook dat snauwen... Echter na paar honden die daarvan schrokken heeft hij bedacht dat aanval de juiste optie is...

Hij is eigenlijk bang van andere honden en kiest nog steeds voor aanval. Enorm jammer en zo onnodig maar krijg het er niet uit getraind helaas omdat hij gewoon onbereikbaar is. Met goede rustige opbouw kan hij wel met vreemde honden overweg maar even tijdens wandelen kennis laten maken is onmogelijk net als loslopen in losloop gebied bijv.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:52

Hier gaan derest van de honden wel goed hoor, alleen deze kwam zo hard aangestormd dat ik mijzelf best kan verplaatsen dat het 'eng' overkwam.

Andere honden die gewoon onder controle lopen, rustig benaderen gaat heel vriendelijk.

Maar wil sowieso niet dat ze teveel gaat neuzen met andere honden want buiten vind ze nu veel leuker om vanalles te doen behalve plassen/poepen dat doet ze net voordat ze weer naar binnen gaat. :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:48

Joker, hier precies in hetzelfde schuitje. 9/10 honden hier zijn pitbull/bully/brede kaak en 10/10 baasjes kunnen er niet mee omgaan. Hond loslaten lopen, hond duikt op Dundy af, ik schreeuwen tegen baasje dat ie op moet rotten, en dat bijna dagelijks... Dundy heeft nu dus een ENORME hekel aan pitbulls en alles met een brede kaak. Vooral als het zwart is want de meeste rotte pitbulls hier zijn zwart. Ik ben dus eerst mensen met witte/blonde pitbulls gaan vragen of ze heel rustig kennis mogen maken en nu vindt hij alleen de zwarte nog eng.

Ik liep net een klein rondje met Dexter en toen stoof opeens een van de rotte pitbulls de hoek om aan een lijn van +-5 meter. Heb Dexter letterlijk aan zn riem meegesleurd want die man heeft al eerder gedreigd dat zijn hond alles opvreet wat in de buurt loopt en heeft ook al meerdere aangiftes tegen hem/zich (?). Tja, zo creëer je wel een angst natuurlijk maar dat liever dan dat mn hond in tweeën wordt gebeten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:54

Dat probleem ken ik ook enorm. Veel flat honden zijn pittbull achtigen. Niet erg maar de meesten hebben overwegend flat en rondje rond flat. Niet geholpen en vol energie.... Alle redenen te ontlopen maar daar wordt de mijne niet zekerder door...

Gelukkig op werk kunnen we rustig leren dat andere honden ook leuk kunnen zijn dn natuurlijk hier een roedel van 5 dus contact genoeg

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 18:19

Ik herken het gelukkig niet met ''pitbulls''. Maar hier hebben we dat soort acties met kleine hondjes, met labradors, met Poedel en Doodles en een of andere rare kruising ook al gehad. Is zelfs een reden dat we onze honden in de woonwijk niet meer uitlaten.

Hier de angst bij Chick er gelukkig wel een heel eind uit gekregen. Ze is wel heel selectief in wat wel en wat niet in haar buurt mag komen, maar het is voornamelijk de manier waarop. Een hond die heel rustig op zn gemak een kijkje komt nemen is eigenlijk nooit een probleem. Komt ie vrij druk of grommend/blaffend is het echt een no-go. En laatst was ze niet zo blij met een klein ''poedel'' achtig ding. Maar ik moet zeggen, daar snapte ik het ook van. Het kopje was namelijk gewoon een rondje ''poef'' . T is dat het lijfje aangaf aan welke kant het gezicht moest zitten. Oogjes en neusje waren amper te zien en het hondje hijgde ook niet dus je kon er echt niks mee. Ik kan mij best voorstellen dat ze daar niks mee kan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:23

Hier is iedereen vrij netjes wat aanlijnen enzo betreft gelukkig, op vorige adres flink problemen gehad met zowel staffords als cocker spaniels. En mijn mega sociale hond was helemaal van de wap door een engelse bulldog. Geen gezichtsuitdrukking, geen staart, amper poten of lijf en dan nog knorren ook. Ze kon er echt oprecht geen hoogte van krijgen.

Heb nu de definitieve datum wanneer ze komt, nog 11 dagen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 18:33

Azmay schreef:
Hier is iedereen vrij netjes wat aanlijnen enzo betreft gelukkig, op vorige adres flink problemen gehad met zowel staffords als cocker spaniels. En mijn mega sociale hond was helemaal van de wap door een engelse bulldog. Geen gezichtsuitdrukking, geen staart, amper poten of lijf en dan nog knorren ook. Ze kon er echt oprecht geen hoogte van krijgen.

Heb nu de definitieve datum wanneer ze komt, nog 11 dagen :D

Ik snap ook wel dat ze daar niks mee kan :')

Met insemineren en progesteron prikken zat heel de wachtkamer daar steeds vol met die beesten. De ene nog harder knorren dan de ander. En dan nog van elkaar onder de indruk zijn ook. Het is ontzettend zielig, maar ik kwam niet meer bij van het lachen _O-

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:16

Ik heb weer leuke puppe foto's gezien, maar reageer niet zo vaak omdat ik meestal op mijn telefoon bij lees en later op de computer de foto's kijk, maar blijft super leuk om foto's van al die verschillende pups te zien!

Van de week even gedacht om mijn pup op mp te zetten.. :') ze had een hoek van mijn mooie fotobehang afgescheurd. -O-
Ook al helemaal tot een propje gekauwd, dus niet meer te herstellen. Ze lag lief op een botje te knagen, dacht ik, tot ik ineens vond dat het wel verdacht veel op scheurend papier leek.
Nou ja, ondertussen heeft ze het wel weer goed gemaakt. ;)

Hier alleen nog maar lieve honden tegen gekomen en sociale baasjes gelukkig, (wonen in het buitengebied en weinig last van kleine pikkies gedrag hier) niet elke hond hoeft een pup leuk te vinden, maar is wel heel fijn als mensen even de tijd nemen zodat mijn pup leert hoe ze daar mee om moet gaan, 1x iemand met een roedel tegen gekomen en toen was ze wel heel erg onder de indruk, is er wel een kwartier helemaal stil van geweest en wilde ook gedragen worden.
Gisteren had de buurvrouw gevraagd of wij haar oppashond ook even uit wilden laten, die moest niks van de pup weten, maar gaf dat heel duidelijk aan en mijn pup probeerde echt alles om vriendjes te worden, zich elke keer voor haar op haar rug laten vallen, naar haar toe kruipen en aan haar bek likken, was jammer dat ze niet leuk wilde spelen, maar wel een hele duidelijke les!
Later hebben ze nog naast elkaar op een botje liggen knagen in de tuin, als ze maar niet dichtbij kwam was het goed.

Mijn vorige hondje heeft één keer echt lelijk gedaan tegen een hond, was ook een engelse bulldog, was heel zielig voor die hond, want die begon omdat hij zich zo vervelend voelde bij de situatie steeds harder te knorren, zodat het alleen maar erger werd, vind het echt vreselijk dat mensen bewust met mismaakte dieren fokken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:09

Vandaag met Daeva wedstrijd gespeeld. En ging terug goed :D 73 % waarvan 13 punten van de onderbreek (wat ik weet want die is op training ook nog niet goed). Dus voor de rest super goed gespeeld :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 21:15

Wat goed Zoe! Gefeliciteerd!

SA, ja helaas word er vaak teveel op uiterlijk gefokt.. Sleeuwijk doet heel veel met kortsnuiten. Echt het zat daar bijna continu vol met dat soort honden. Best zielig.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:01

Oh, dubbel gefeliciteerd Zoe!

Wat gaat het weer hard hier, met de pups maar ook met de berichten...

Wij zijn gisteren pup weer even gaan knuffelen, ook hij groeit als kool! En is zo super lief en leuk, we hebben wel echt de leukste uit het nest gekozen hoor!

Afbeelding
Afbeelding

Nog 4 weken wachten..... pfffff....

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:32

Mijn geliefde wederhelft en ik zijn sinds een tijdje serieus aan het praten over het aanschaffen van een pup. We willen beide dolgraag een duitse herder pup (werklijn) uiteraard van een erkende fokker.

Ik heb een goedlopend bedrijf maar werk nu 40-50 uur per week. Ambitie is dat dat drastisch gaat verminderen om te kunnen genieten van mn paard en eventueel onze hond dus :)
Mijn vriend is veel thuis en is bezig met de opzet van zijn eigen bedrijf. Hierbij zal de hond eigenlijk hele dagen met hem meekunnen als hij oud genoeg is. Als we hem hebben nemen we natuurlijk uitgebreid de tijd voor hem. We willen niet dat hij hele dagen thuis zit.

Enige waar we tegenop zien zijn de ochtendrondjes. Wij zijn echt geen ochtend mensen en dan is het lastig om je nest uit te komen zodat de hond zn plasje kan doen. We hebben wel een tuin die we klaar willen laten maken voor een hond (hebben nu gras en een heg met gaten). Eventueel kan zn ochtendplasje daar en laat ik hem voor mn werk mooi uit (vaak rond 09:30 uur). Savonds zullen de grote wandelingen gaan plaatsvinden.
Hij kan mee naar stal en op ritten. Dus dat wordt goed opvoeden.
Puppy cursus zal ik gaan doen (omdat partner al veel tijd met hem doorbrengt).

Enige waar ik verder nog tegenop zie is dat ik bij onze vorige hond altijd vies was (lees: kwijl, haar, modder).
Zeker als ik naar mn werk moet erna is dat niet wenselijk. Hoe gaan andere hondeneigenaren hiermee om? Ik vind het ook wel leuk dat ik ook nog wat leuks kan dragen (lees: schoon, onbeschadigd) thuis.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:34

In kan het niet helemaal bij houden in dit topic...

- Ah wat leuk zo en wit te pluizenbol!

- die kort snuiten zie ik het liefst helemaal verdwijnen, en dan mensen horen zeggen dat ze zo leuk zijn want ze knorren zo schattig..

Elin doet het super, klaar met wisselen en doet het super thuis, op het werk of in het bos en alles is leuk!!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 23:58

Sammiesammiesammie pluis <3 i’m in love billy!

Royce; wat leuk dat jullie er zo over na denken! Hier geen ervaring met kwijl en modder eigenlijk. Maar denk dat dat vooral ras en kort/langhaar afhankelijk is.
Wat voor type/ras heeft jullie voorkeur of heb ik daar overheen gelezen?

Diandra, helemaal mee eens niks schattigs aan. Al beken ik dus ook dat ik er erg om gelachen heb laatst bij de dierenarts. Al was het maar om die koppen die ze er bij trokken als ze de ander hoorde knorren maar niet zagen. Ik zou er dan ook nooit voor kiezen voor zo’n ras.

Elin is wel een heerlijke pup he? En een knappe!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 00:15

kiwiwitje schreef:

Ze heeft zo haar momenten.. :o Maar meestal zet ze het huis op stelten, graaft ze de tuin uit of is kenai aan het klieren.. 99x zeggen dat iets niet mag en het de 100ste keer gewoon weer doen.. }> :')

Maar daarin tegen is ze super zindelijk, slaapt nachten vanaf het begin al helemaal door en is super sociaal naar andere mensen en dieren.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:23

Zoe, mooie score.
Billy, wat een dotje zeg! En die 4 weken zijn zo voorbij hoor!
Diandra, ze wordt al echt groot zo en dat van die bananen in de oren is erg herkenbaar.
Royce, leuk dat jullie er mee bezig zijn. Wat betreft die kleding, ik doe nette kleding pas op het laatst aan, zodat ik zo schoon mogelijk blijf. En modder en kwijl niet zo last van.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 07:29

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:

Ze heeft zo haar momenten.. :o Maar meestal zet ze het huis op stelten, graaft ze de tuin uit of is kenai aan het klieren.. 99x zeggen dat iets niet mag en het de 100ste keer gewoon weer doen.. }> :')

Maar daarin tegen is ze super zindelijk, slaapt nachten vanaf het begin al helemaal door en is super sociaal naar andere mensen en dieren.

Het zou natuurlijk ook wat saai zijn als ze geen stoute streken had hihi

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:20

RoyceMack schreef:
Mijn geliefde wederhelft en ik zijn sinds een tijdje serieus aan het praten over het aanschaffen van een pup. We willen beide dolgraag een duitse herder pup (werklijn) uiteraard van een erkende fokker.

Ik heb een goedlopend bedrijf maar werk nu 40-50 uur per week. Ambitie is dat dat drastisch gaat verminderen om te kunnen genieten van mn paard en eventueel onze hond dus :)
Mijn vriend is veel thuis en is bezig met de opzet van zijn eigen bedrijf. Hierbij zal de hond eigenlijk hele dagen met hem meekunnen als hij oud genoeg is. Als we hem hebben nemen we natuurlijk uitgebreid de tijd voor hem. We willen niet dat hij hele dagen thuis zit.

Enige waar we tegenop zien zijn de ochtendrondjes. Wij zijn echt geen ochtend mensen en dan is het lastig om je nest uit te komen zodat de hond zn plasje kan doen. We hebben wel een tuin die we klaar willen laten maken voor een hond (hebben nu gras en een heg met gaten). Eventueel kan zn ochtendplasje daar en laat ik hem voor mn werk mooi uit (vaak rond 09:30 uur). Savonds zullen de grote wandelingen gaan plaatsvinden.
Hij kan mee naar stal en op ritten. Dus dat wordt goed opvoeden.
Puppy cursus zal ik gaan doen (omdat partner al veel tijd met hem doorbrengt).

Enige waar ik verder nog tegenop zie is dat ik bij onze vorige hond altijd vies was (lees: kwijl, haar, modder).
Zeker als ik naar mn werk moet erna is dat niet wenselijk. Hoe gaan andere hondeneigenaren hiermee om? Ik vind het ook wel leuk dat ik ook nog wat leuks kan dragen (lees: schoon, onbeschadigd) thuis.

Ehhh, hier 3 Duitse herders, waarvan 2 werklijnen. Hoe wij omgaan met nette kleding? Een plakroller en vooral omkleden ver weg van de hond. :') Nu moet ik zeggen dat de 2 werklijnen gewoon 2 keer per haar ruien en dat is vooral onderwol wat wolkjes maakt. De oudste is gecastreerd en sindsdien verhaard zijn 365 dagen per jaar en haar haar zie je dus overal op.
Echt vies zijn ze nooit, als ze in een gore sloot gezwommen hebben en ze drogen op worden ze ook gewoon weer schoon, modder droogt op en valt er af. Ik was ze dus alleen als ze niet door de rui heen komen of als ze echt stinken.

Kwijlen doen ze eigenlijk niet. Ja, een druppel als ze bedelen. :+

Zoe, goed zeg!!!
Billy, zo vreselijk schattig zo'n beertje zeg!
Elin wordt groot :oo :wow:

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:42

Ik heb elin even naast kenai laten zitten zodat het formaat goed te zien is. Kenai is 58cm hoog en weegt ongeveer 26kg (is wel wat te swaar, moet eigenlijk naar de 24kg).

Hoe hoog elin is weet ik niet maar ze weegt nu bijna 15kg. Nu is kenai een redelijk grote reu en elin natuurlijk en teefje.
Afbeelding
Afbeelding