Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:33

Jeetje Shanna, wat zenuwslopend! Je wil gewoon weten wat er aan de hand is, èn het kunnen oplossen.

Wat zijn ze groot Cayenne. Wel prachtige vogels geworden!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:40

Bedankt voor jullie adviezen mbt een valkje bij een grasje zetten. Omdat ik echt geen afstand kan doen van Josje heb ik besloten er een ander grasje bij te zetten, hier ben ik nu naar op zoek.

Cayenne, wat zijn je babies weer ontzettend leuk! En leuk dat er een naar een bokker gaat!

Shanna, wat erg van Binkie.. veel sterkte, ik hoop dat ze er snel achter zijn wat hij heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:58

Ach wat sneu Shanna. Als hij zo zijn snavel moet gebruiken om te steunen op stok lijkt hij me idd zwak.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:50

amandananana schreef:
Omdat ik echt geen afstand kan doen van Josje heb ik besloten er een ander grasje bij te zetten

Ooohhhhh <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:15

Binkie is na de sondevoeding ook weer zelf gaan eten, we mogen hem in principe ophalen maar durven het nog niet aan. Als hij thuis weer te zwak is om goed te eten moeten we hem gelijk weer terug brengen namelijk.. Ook is er bij de arts meer kans dat hij alle medicijnen correct binnen krijgt en niet wat uit zn snavel laat lopen of weg schud. Hij weegt nu nog maar 224 gram, eergisteren toen hij naar huis mocht was dat nog 241.
Dus nu is hij met de vogelarts mee naar huis, als hij zonder hulp goed blijft eten kunnen we hem morgen alsnog ophalen.

Er waren nu wel ontstekingswaarden gevonden in zn bloed trouwens, dus waarschijnlijk toch een sluimerende ontsteking al weten ze niet waar die dan zit.. een ontsteking is wel een van de beste scenario’s, grote kans dat hij daar volledig van gaat herstellen. Al kan het natuurlijk ook hersenvliesontsteking of een middenoorontsteking zijn, vooral omdat hij dus neurologische klachten heeft.. dus helemaal “goed nieuws” is een ontsteking niet per definitie..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:16

Shanna, ik snap je keuze om hem met de dierenarts mee te laten gaan, het is ook niet niks voor zo’n vogeltje om ermee te blijven slepen. Wat erg om zo in onzekerheid te zitten :(

Ik ga morgenmiddag langs bij een kweker hier in de buurt, hij heeft handtamme grasjes die net uit het blok zijn. Hij heeft heeft ook Engelse parkieten, ben benieuwd of er wat mee naar huis gaat morgen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 04:41

Ik zou hem ook bij de dierenarts laten hoor! Heen en weer wisselen is voor hem en jullie ook stressvol en mocht het mis gaan kunnen ze ook sneller ingrijpen!

Amanda, wat fijn! Hopelijk zit er een leukerd tussen!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:07

Wat een toestand allemaal Shanna. Wel een fijn gevoel denk ik dat de arts hem nu de zorg kan bieden die hij nodig heeft. Ik hoop dat hij er weer bovenop komt.

Spannend amanda, ik ben benieuwd!

De kleine monsters hier worden brutaal :+. Beginnen te krijsen als ik het blok open doe en 1 probeert nog steeds te bijten af en toe, echt poppen gedrag _O-. Ze beginnen nu ook wat rond te kijken op de hand maar dat is nog heel spannend, net als de kleur trouwens :)).

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:33

Och Shanna, wat ku t allemaal.... las ik eerst dat ie thuis was en vervolgens toch weer terug is pfff, blijf heel hard duimen dat hij toch nog weer beter wordt en wel weer mee naar huis kan. Sterkte

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:04

He shanna wat vervelend allemaal!

Voor de rest.. sorry als ik vergeet te reageren op iemand :D

Hier zijn de 2 oudste geringd.. jongste is nog iets te jong. En juichen.. want alle 3 hebben rode oogjes *\%/*

Nog een vraag.. iemand tips voor vogels die slecht door de rui komen? Onze 2 lutinos van vorig jaar ruien erg lang en ik wil ze graag een beetje helpen als dat kan :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:31

Wat een schatjes hierboven! <3

Kimley, ik laat ze altijd extra badderen en geef wat extra eivoer en groenvoer waar ijzer in zit zoals spinazie. Andijvie werkt ook goed.
En zorgen dat er voldoende calcium en mineralen beschikbaar zijn :j

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:32

Ik geef twee keer per week vitamine poeder door het water, misschien helpt dat? Deze winter heb ik ook last gehad van slecht ruiende vogels, vitaminen hielpen daar bij. En je kan ook nog wat eivoer bijgeven evt voor de energie :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:56

Ei voer krijgen ze elke dag en een badje hebben ze ook altijd staan :)
Calcium en mineralen zit ook wel goed.. maar dacht misschien omdat ze ook nog jong zijn? Alleen de 2 Lutinos hebben last.

Ik ga de spinazie en andijvie eens proberen!
Wat voor vitamine zijn dat dan Elina?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:34

Shanna, heb je nieuws over Binkie al toevallig? Ik duim voor je!

Kimley, ik gebruik ook druppels van de da voor mijn vogel voor oa ruien. Maar dit is meer een soort “dieetprobleem” dan dat ik denk dat het de beste oplossing is. Hij eet geen groente, pellets is hij nu langzaam aan aan het wennen maar dit is een tussen oplossing. Bij voorkeur zou ik hem op een goede voeding met groente zetten, dan kan je het ook nog een beetje tactisch verstoppen zodat hij wat moeite moet doen. 2 vliegen (vogels) in 1 klap.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:35

Ze krijgen hier wel appel enz maar inderdaad niet zoveel groenten.
Ik ga eens kijken of ze het willen eten :D

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:47

Ik heb deze https://www.medpets.nl/oropharma-omni-vit/. En dan de poeder variant. Voorheen had ik altijd druppels van een ander merk maar naar mijn gevoel werkt dit een stuk beter. En het is heel zuinig in gebruik vind ik.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:55

Shanna wat vreselijk.. ik hoop dat het snel goed komt met Binkie. :(:)

Kimley - hier ook extra badderen en extra eivoer en groentes zoals andijvie en spinazie.

Hier vandaag weer zonder blikken of blozen veels te veel geld uitgegeven voor nieuw speelgoed bij Avonturia :')
Ik twijfel de laatste tijd weer of ik nog een 2e poging tot kweken ga wagen.. ik wil ze dan wss wel in een aparte, rustigere ruimte zetten. (Als in, daar zien ze de grasparkiet niet vaak en mij ook niet.)
Ben alleen zo bang dat het weer zoveel stress gaat geven := maar zou het zo leuk vinden als het lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:57

Binkie heeft vandaag weer een sondevoeding gehad, eet zelfstandig redelijk goed en komt aardig goed over. Zolang hij de sonde nog nodig heeft gaan we hem niet ophalen. De oorzaak van de infectie en waar de infectie zit is nog onbekend helaas, gezien zn klachten kan het dus maar zo in zn koppie zitten.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:40

Eivoer en een badje hebben ze dus altijd al.. :)
Ik ga eens kijken naar die poeder! Thanks. En groentes :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:12

Ik gaf wel eens ruihulp als ik zag dat ze het moeilijk hadden, is een poedertje dat je bij de dierenwinkel kunt kopen.

Verse kruiden vinden ze hier super lekker, misschien dat eens proberen?

Avonturia is echt fantastisch, daar wil ik ook weer eens heen <3

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Binkie, maar wel een goede keuze denk ik dat je hem nog niet ophaalt. Wachten op de oorzaak van de infectie is ook echt niet fijn :(

Ik ben vandaag bij een kweker in de buurt geweest, die had nog aardig wat jonge grasjes zitten. Hij is er heel veel mee bezig dus ze waren allemaal handtam en stapten al op! Deze dame is mee naar huis gegaan <3
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:15

Wat voor kruiden moet ik dan aan denken? Vogelmuur krijgen ze wel :)
Ik ga eens googlen naar alle middelen! Thanks

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:17

Kimley schreef:
Wat voor kruiden moet ik dan aan denken? Vogelmuur krijgen ze wel :)
Ik ga eens googlen naar alle middelen! Thanks

Eigenlijk alles, als ik verse kruiden over houd van het koken geef ik het aan ze, ik hang het nat op dan badderen ze er ook in. Munt, peterselie, etc. Ik haal ook wel eens een potje kattengras, die zet ik dan in de kooi. Vinden ze ook heel leuk :D

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:36

Wat een knapperd amanda, hoe oud is ze? :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:56

Bij Avonturia zag ik dat je een gratis mini potje basilicum kreeg bij je Xtravitam.. dus ik gok dat ze basilicum ook mogen dan :+ nooit aan gedacht om ze dat soort kruiden te geven eigenlijk.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:07

Ze is 8 weken oud, echt nog een baby.

Basilicum krijgen ze hier inderdaad ook :)