gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:10

Ja, dat snap ik wel. Mijn vorige koppeltje was al bij elkaar toen ze bij mij kwamen en dat gaat super relaxt.

Ik heb ze inderdaad nadat ik bij de opvang geweest was wel gelijk in de vaste ren gezet. Dit omdat we die verbouwd en schoongemaakt hadden, hij hier nog niet volledig ingezeten had (wel in het hok, niet in de nieuwe ren) en ik zoiets had van, ze hebben voldoende ruimte.

Na een week binnen had ik ze wel in een neutrale ren gedaan, alleen inderdaad werd ik toen wel nerveus dat het fout zou gaan. Met aanvliegen bedoel ik naar de snuit, wel een stuk heftiger en feller dan vlinderen. En ja inderdaad, vastgebeten over de grond. Geen bloed, maar lijkt me toch niet de bedoeling.

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:23

Dat klinkt niet echt lekker nee.. Bij welke opvang ben je geweest, zouden zij opnieuw kunnen koppelen voor je?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:47

krijg mail van iemand over stip en binky,heb geweigerd want heb er geen goed gevoel bij. Zeker omdat ze ook begint van ik wil t hok er wel bij hebben etc. Komt beetje over van ik wil alles gratis, de konijnen doe ik alsof ik mooi huis bied en zie wel wat ik ermee doe, heb ik mooi een hok van 200 euro en ren erbij van was toen 40 euro gratis..

Citaat:
Beste NaNa,

Ik heb een vraag over '2 lieve konijnen'.
ik zie in de tekst staan dat het gaat om een nederlandse en een duitse hangoor.
Normaal gesproken is naar mijn weten een duitse hangoor echt mega en dit kan ik in de foto's eigenlijk niet echt goed terug zien.
Ik ben zelf op zoek naar een paar grote dieren die samen met de vlaamse reus die ik al heb beschikken over de gehele tuin.
Om je een beeld te geven.... Het is een tuin van zo'n 6 bij 8 waarin ze dag en nacht vrij rondlopen en waar een groot hok in staat waar ze vrijwillig in kunnen als ze willen schuilen of wat dan ook.

Mijn vlaamse reus krijgt ook science selective en aangezien ik zelf in een dierenwinkel werk kan ik makkelijk aan zakken van 10kg komen dus is dit geen enkel probleem.
Graag zou ik uw dieren een nieuw thuis willen geven en hopen dat het klikt met mijn vlaamse reus die er al loopt. Ook zou ik graag het hok en de ren er bij hebben zodat ik ze een extra hok kan bieden aangezien ze dan met meerdere zijn en stel dat het hard regent dan toch hun eigen plekje hebben. Het ren wil ik gebruiken om ze op een ander gedeelte in de tuin waar ze normaal gesproken niet kunnen komen te laten grazen.
Helaas ga ik u geen geld bieden aangezien het mij meer gaat om het welzijn van de dieren.
Graag hoor ik van u of het u wat lijkt of dat u er andere gedachten over heeft?

Met vriendelijke groet,

ikke

Heb haar ook gemaild dat ik niet een hok van 200 euro en ren die rond 40 euro kostte gratis ga weg geven. Als ze oprechte interesse had mocht ze komen kijken maar je hoort uiteraard niks meer erna :) Denk dat me gevoel dus goed zat.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:34

Beetje raar inderdaad..

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:35

Inderdaad een bijzonder mailtje ja. Als iemand er zo specifiek bij zet er niet voor te willen betalen komt dat al wel redelijk vreemd over. En dan ondertekenen met ikke (of heb je dat zelf gewijzigd). :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:42

nee heb hem exact gekopieerd. Ik vond ook vreemd, zeker omdat ze de nadruk zet op hok hebben en ren hebben, en niks willen betalen etc. Terwijl ik duidelijk in de advertentie ook gezet heb dat ze niet gratis weggaan, het geen spoed is en ik wil kijken waar ze terecht komen.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:43

Beetje vreemd inderdaad. Denk dat je gevoel goed zit en zou het dus zelf ook niet doen..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:47

Had ook express gestuurd dat ik wil zien waar ze komen en bij serieuze interesse ze langs mocht komen :P wist al dat ze ging afhaken en niks meer liet horen. Nee hou niet van dat soort mensen met nadrukken op hebben en dergelijke.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:04

Jeetje, wat een veranderingen Eowyn! Lastige keuze zeker? Maar wat ik me er nog van kan herinneren, was Bella wel een beetje de zwakke schakel in de groep betreft dat het elke keer rommelig was toch? Die nieuwe is ook wel heel erg leuk zeg!

Vreemde mail inderdaad..
Die namen zijn overigens volgens mij gewoon de login namen van marktplaats toch? Volgens mij worden die ook gewoon in de mail gezet als je het niet aanpast.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:06

Ja klopt maar ikke zette ze eronder, ze had ook haar naam eronder kunnen melden natuurlijk.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:47

Yv_ schreef:
Jeetje, wat een veranderingen Eowyn! Lastige keuze zeker? Maar wat ik me er nog van kan herinneren, was Bella wel een beetje de zwakke schakel in de groep betreft dat het elke keer rommelig was toch? Die nieuwe is ook wel heel erg leuk zeg!

Vreemde mail inderdaad..
Die namen zijn overigens volgens mij gewoon de login namen van marktplaats toch? Volgens mij worden die ook gewoon in de mail gezet als je het niet aanpast.

Klopt, heel lastig. Maar aan de andere kant, het was overduidelijk dat het niet ging. Ik ben al vanaf oktober bezig en ik heb 9 andere konijnen om aan te denken natuurlijk... Maar het gaat goed, ze is erg rustig daar. En ze is goed tam, dus het komt wel goed.

Kruimel is ook heel leuk! Wel wat bangig maar nu ze in de groep zit gaat het al veel beter. Ze weegt trouwens 740 gram. Een echte kruimel

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:49

Onverwachte kortdurende oplossing voor mijn Candy-probleem! Er komt een logekonijntje voor een aantal weken, gecastreerd mannetje. Hoop dat ze het samen kunnen vinden :j

Eoweyn, Ik vind kruimel echt een schattig konijntje! Inderdaad echt een kruimeltje, ben dan ook benieuwd hoe zwaar mijn Candy Crush is!! :=

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:54

Kiekeboefje schreef:
Onverwachte kortdurende oplossing voor mijn Candy-probleem! Er komt een logekonijntje voor een aantal weken, gecastreerd mannetje. Hoop dat ze het samen kunnen vinden :j

Eoweyn, Ik vind kruimel echt een schattig konijntje! Inderdaad echt een kruimeltje, ben dan ook benieuwd hoe zwaar mijn Candy Crush is!! :=

Meestal vinden konijntjes een konijn van het andere geslacht wel leuk, dus dat komt vast goed! :D
Mijn gemene konijntje met hoknijd (meisje) vond het mannetje naast haar altijd wel leuk, en tegen vrouwtjes gromde ze altijd. Ja, behalve die 2 die groter waren dan zij en ook nog eens een zussenteam, dat kon ze dan weer niet aan. :Y)

Eoweyn_x schreef:
Klopt, heel lastig. Maar aan de andere kant, het was overduidelijk dat het niet ging. Ik ben al vanaf oktober bezig en ik heb 9 andere konijnen om aan te denken natuurlijk... Maar het gaat goed, ze is erg rustig daar. En ze is goed tam, dus het komt wel goed.

Kruimel is ook heel leuk! Wel wat bangig maar nu ze in de groep zit gaat het al veel beter. Ze weegt trouwens 740 gram. Een echte kruimel

Tamme konijntjes zijn ook erg geliefd natuurlijk, dus aan liefde zal ze ook niet te kort komen (hoop ik). Je hebt naar mijn idee een hele goede beslissing gemaakt!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:48

Kiekeboefje schreef:

Maar? Tijdelijk? Dat zou ik persoonlijk niet doen. Dan is ze een paar weken dolgelukkig om daarna weer alleen te moeten leven...

Dankje :) ze is ook echt heel leuk. Met haar witte voetje

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:37

Eoweyn_x schreef:
Kiekeboefje schreef:

Maar? Tijdelijk? Dat zou ik persoonlijk niet doen. Dan is ze een paar weken dolgelukkig om daarna weer alleen te moeten leven...

Dankje :) ze is ook echt heel leuk. Met haar witte voetje

Nja, dat vind ik heel erg jammer voor haar maar het is om mijn beste vriendin uit de nood te helpen. En ik snap dat een cavia geen soortgelijk diertje is, maar helemaal alleen is ze dan ook niet.

Edit: Die eerste zin staat er wel erg raar, maar ik vind het oprecht wel zielig voor haar hoor, maar het is gewoon even niet anders.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:02

Dan zou ik ze apart houden. Beestje laten proeven van een fijn, niet langer eenzaam leven, om dat vervolgens weer weg te halen... Dat is niet jammer, maar triest. Het is wel een (groeps)dier met gevoel waar je zo over praat.

En nee, ze is niet alleen met een cavia, maar echt een verrijking is het ook niet.
Sneu. Sorry.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:06

Om het toch een beetje leuk te houden..
Hier word ik zo blij van! Had ik echt nooit verwacht.
<3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lady24 op 08-07-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:06

Eoweyn_x schreef:
Dan zou ik ze apart houden. Beestje laten proeven van een fijn, niet langer eenzaam leven, om dat vervolgens weer weg te halen... Dat is niet jammer, maar triest. Het is wel een (groeps)dier met gevoel waar je zo over praat.

En nee, ze is niet alleen met een cavia, maar echt een verrijking is het ook niet.
Sneu. Sorry.

Ik denk eerder dat een hond nog beter samengaat met een konijn dan een cavia. Lijkt me niet echt dat die beestjes zich veel om elkaar bekommeren. Volgens mij hebben ze ook niet echt nauw verwante voorouders zoals paarden en ezeltjes, dus om nu te zeggen dat ze elkaar enigszins kunnen begrijpen is ook weer zoiets. Als het goed gaat gaat het goed, maar als dat niet zo is.. Ik ben ook niet zo'n fan van konijntjes samen doen en het dan weer wegnemen. Schoot bij een van mijn konijntjes ook helemaal in het verkeerde keelgat, hij is er extreem schuw van geworden. (Moest weg bij mams en "zus" (was geen zus) omdat hij een hij was.) Nu hij weer naast een ander konijntje zit mag ik dichterbij komen en pakt hij snoepjes van me aan. Hij is vaak nog steeds voorzichtig maar duikt niet meer ineen tenzij hij vermoed dat ik hem uit z'n hokje ga halen. Maar dat negatieve effect ervan is dus nooit meer uit zijn gedrag te krijgen.

Edit: goed idee van die foto! Ik ga ook even naar mijn mormels zoeken. :+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:12

Een konijn hoort met een konijn, een cavia met een cavia. Buiten dat ze niets aan elkaar hebben, aangezien het 2 totaal verschillende dieren zijn, hebben ze andere voeding nodig, ze kunnen elkaar onderling flink verwonden en elkaar onderling ziek maken.
Ik begrijp dat het niet leuk is om te horen maar ik vind dit soort dingen gewoon heel sneu. Begin niet aan dieren als je niet aan hun basisbehoeften kunt voldoen... :(

Een van mijn konijnen stopt met eten zodra ze alleen zit. Ik hoop dat dat niet gebeurt, al klinkt het konijn in kwestie doodongelukkig.

Wat lief Ivy_!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:14

Ik weet van vroeger toen we nog konijnen en cavia's hadden, dat die dus bij elkaar zaten. Onwetendheid natuurlijk, ik was nog erg jong. Tot een aantal keer toe is de cavia overleden die bij het konijn zat.. of het wel met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar wel frappant dat het een aantal keer gebeurd is.
Dus wat dat betreft ga ik wel mee met het feit dat een konijn gewoon niet met een cavia samen moet.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:17

Ik heb ze gevonden hoor! :D

Afbeelding
Dit is Fatsy die m'n telefoon op wil eten met Whiskers die bedenkt of hij wel een snoepje moet opeten in de achtergrond.

Afbeelding
En dit is Fatsy die zit te kauwen op z'n eigen snoepje nadat Whiskers hem jaloers had gemaakt. :+
(Hij had overigens toen een beetje last van z'n oogje. Dat is inmiddels allang weer over!)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:21

http://www.opvangfranky.nl/kun-je-een-k ... ia-houden/

Konijnen dragen veelal de Bordetella bacterie bij zich, die voor hen ongevaarlijk is, maar voor cavia's dodelijk.
Cavia's hebben extra vit C nodig, maar extra vit C is op lange termijn erg schadelijk voor de nieren van een konijn. Etc, etc...

Leuke nijnen! <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:23

Eoweyn_x schreef:

Sneu. Sorry.

Zeker houd ik ze apart! Ik heb het zeker het beste met mijn dieren voor en ze zijn heel belangrijk voor me, komen ook vaak op de eerste plek. In dit geval heb ik gewoon te deelen met ouders..

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:24

@Maanoogje, wat een knappe knijntjes <3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:25

Wat een leukerds! <3
Vandaar waarschijnlijk Eoweyn, dat bij ons de cavia steeds overleed :\