Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:49

Fijn dat jullie weer heerlijk getraind hebben.

Ik mag vanavond ook weer behendigheid doen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:50

Eten jullie honden nou ook meer door het sporten enz?

Levi krijgt de dag hoeveelheid vlees s avonds zo'n 300 Gr en dan s morgens nog brokken ongeveer 2 handjes.
Hij blijft super op gewicht, dus zal het wel echt nodig hebben ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:06

Tay is nog jong en een stuk groter natuurlijk en die krijgt nu iets minder om te kijken of hij er beter uitziet als hij iets schraler is. Je voelt al zijn ribben en ziet de laatste af en toe, maar zijn taille is niet echt zichtbaar. We twijfelen of dat spieren zijn, of dat hij toch iets te dik is. Maar iets minder betekent dat hij op trainingsdagen 750 gram krijgt en op andere dagen 1000 gram. En per training gaat er een hele worst doorheen, samen met nog flink wat andere beloningen. :=

EDIT, geen grillworst dus, die eet ik _O-
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 23-09-14 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:19

MWM tjeetje wat krijgt hij een hoop := Een hele grillworst :wow: Is dat niet schadelijk vanwege alle kruiden en vooral het zoutgehalte?

Mijn teefje (60cm, 20kg) krijgt per dag 400gr vlees en 2 a 3 handjes brok. De brok gaat vaak op in de vorm van beloningen als we thuis trainen. Tijdens een trainingsavond op de club gaan er +/- 4 handen aan brok op. Verder is ze overdag energiek en stuitert ze buiten er vrolijk op los.
Tijdens vakantie houd ik vaak hetzelfde eet schema aan. Anders valt ze in op alleen 400gr aan vlees en het is al zo'n sprietje.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:28

Levi is trouwens zo'n 12-12,5 kg

Krijgt tijdens trainingen gekookte kipfilet en nog wel wat koekjes overdag

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:41

LhinnOlijf schreef:
MWM tjeetje wat krijgt hij een hoop := Een hele grillworst :wow: Is dat niet schadelijk vanwege alle kruiden en vooral het zoutgehalte?

Mijn teefje (60cm, 20kg) krijgt per dag 400gr vlees en 2 a 3 handjes brok. De brok gaat vaak op in de vorm van beloningen als we thuis trainen. Tijdens een trainingsavond op de club gaan er +/- 4 handen aan brok op. Verder is ze overdag energiek en stuitert ze buiten er vrolijk op los.
Tijdens vakantie houd ik vaak hetzelfde eet schema aan. Anders valt ze in op alleen 400gr aan vlees en het is al zo'n sprietje.

Het is ook geen grillworst, dat zit ik nu zelf te eten. :+ Het zijn van die houdbare worsten, maar hij krijgt inderdaad een hoop. Hoewel ik het wel weer mee vind vallen, tot een paar maanden geleden zat hij op 1250 gram, zonder de beloningen. En zonder de pensstaafjes of luchtpijpen thuis. Een hond in de groei, van 63 cm en 32 kilo.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:58

Ja, dat eet dan als een bootwerker := Is een brok die hoger is qua calorische waarde dan niks voor jullie? Of valt de hoeveelheid poep nog mee?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:03

LhinnOlijf schreef:
Ja, dat eet dan als een bootwerker := Is een brok die hoger is qua calorische waarde dan niks voor jullie? Of valt de hoeveelheid poep nog mee?

Met brok erbij gaat hij juist meer poepen, jammer genoeg. Hij poept nu 1 keer per dag gewoon normaal, dus blijkbaar heeft hij het nodig en haalt hij er voldoende uit.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:10

Kenny eet ongeveer 260 gram brokken, en op zaterdag een stuk rookworst voor de training. Hij is rond de 55cm en weegt kngeveer 20 kilo. als hij meer eten krijgt eet ie het niet op, en je voelt zn ribben wel maar ziet ze niet

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:12

Levi poept 2 à 3 keer per dag.
Maar met brokken erbij blijft hij eten.
Ben ooit van de barf afgekomen, maar de afwisseling nu zorgt ervoor dat er elke dag gegeten wordt gelukkig

Met barf en KVV was het stukken minder het poepen, maar ach je kan niet alles hebben hihi

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:46

Hond moet wel blijven eten, dat is toch het belangrijkste ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:13

Dumas is 15 kilo en eet 400 gram vlees per dag. Luca is 26 kilo en eet ook 400 gram per dag :+
Csiva is 12.5 kilo en heeft heel lang 400 gram vlees per dag gegeten maar ze wordt nu wat rustiger en werd wat dikker. Ze krijgt nu 250 gram per dag om haar eerst wat meer op gewicht te krijgen en dan eens zien wat ze moet gaan krijgen. Ze is nu niet dik hoor, maar niet zo mager als ik haar hebben wil voor de sport :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:51

Bodhi krijgt nu nog brok, als we een huis hebben gekocht wil ik deels over naar vlees denk ik. Wat voor vlees geven jullie?

Bodhi poept hier 1 soms 2x per dag. Ze krijgt sochtends brok maar vaak eet ze pas rond 5 uur.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:54

Darf, tammenga, tinlo, lotgering en wat dagen zelf samengesteld.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:25

Levi krijgt nu prins, omdat ik zeker wist dat hij dat ging eten.

Hiervoor darf was ik erg tevreden over, maar kan ik nuniet meer kwijt.
Haaksbarf, tinlo ook gehad.
Lotgering gekocht, maar gelijk weer verkocht

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:28

Zo hebben hard gerend vandaag en veel moeten wisselen.
Hou Levi nog niet altijd helemaal bij hihi

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:17

Zondag een wandeling van 1.5 uur gemaakt en maandag ook nog eens van ongeveer een uur. Flappie was helemaal kapot en heb haar dan ook maandagavond niet mee genomen naar de hondenschool en dinsdag overdag niks met haar gedaan en savonds mocht ze weer mee naar de hondenschool.

Vandaag weer even geoefend met Hoopers. Heb van Tanja 'huiswerk' mee gekregen wat ik thuis kan oefenen. Zo gezegd en zo gedaan.

Heb een filmpje gemaakt. Hoop dat jullie um kunnen zien:
https://plus.google.com/u/1/11200915174 ... 9690893602

Op de grond liggen matjes waar Flappie haar pootje op moet zetten. Ze loopt naar het matje die ik aanwijs en zet haar poot er op. Vervolgens moet ze naar het volgende matje en ook haar poot er op zetten. Weer belonen door middel van klikken en een koekje. Daarna moet ze om de plant heen lopen. Bij Hoopers is dat een grote ton maar die heb ik thuis niet :Y) Het gaat er om dat ze het commando gaat kennen.

Zoals je ziet gaat Flappie niet hard maar ben zo blij dat ik nu weer 1 op 1 met haar kan trainen en iets gevonden heb waar snelheid niet belangrijk is. Tenminste, ik ga toch geen wedstrijden doen. Echt puur voor de fun.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:55

Leuk om te zien!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:50

Ik kom weer eens even langszwaaien! Training is nu echt begonnen dus nu heb ik af en toe ook wat te vertellen hahahahah :P

We doen hoopers sinds een paar weken (vandaag was de 3e les) en da's leuk. We werken met de clicker en targets, en dat dat met Oll goed werkt wist ik eigenlijk al, maar heb ik nu weer even bevestigd gezien! Hij leert snél, ik sta er zelf gewoon van te kijken :D Oll is alleen begonnen met het apporteren van de targets hahahahaha :') Trainen gaat echt heel leuk, we zijn maar met z'n drieën (en vandaag zelfs met z'n tweeën) dus we hebben gewoon ons eigen stukje op het veld waar we lekker op ons eigen niveau en lekker intensief bezig kunnen gaan. Genoeg ruimte om even lekker gek te doen als ik zie dat het wat veel wordt of om even een paar minuten pauze te nemen als ie moe wordt :)

Met behendigheid heeft ie een hele poos echt gehad dat ie stiekem liever zélf rondjes over het veld wilde gaan lopen, ik weet het aan de "actie" van het spelletje, dat ie zichzelf gewoon niet in de hand meer had :') Maar hij gaat nu met hetzelfde enthousiasme aan de slag (en hij bláft Afbeelding ) en hij is wél te houden, dus ik denk dat er ook gewoon een stukje volwassenheid bij zit en ongetwijfeld ook vertrouwen van mij :) Hij is sowieso lang in ontwikkeling geweest want hij is nu 4,5 en nú pas is ie "af" qua looks, dus misschien heeft ie dat geestelijk ook gewoon hahahaha :P

Met onze trainingsgeschiedenis had ik verwacht de eerste maanden uitgebreid te gaan staan poedersuiker met die hoopers, maar hij lijkt het al aardig te begrijpen *\o/*

Mini parcoursje waar we vandaag mee geëindigd zijn, heb 'm linksom en rechtsom gelopen, instarten vanaf diverse punten maar van maar 1 rondje heb ik een filmpje :) Kan m'n trainster moeilijk gaan vragen of ze de hele les bij mij gaat staan te filmen he :') Rechtsom sturen gaat beter dan linksom heb ik gemerkt :)

Ohja, en ik had dus ook gedacht, ik ga iets doen waar juist die snelheid niet interessant is zodat ie mss wat meer rust in zn donder krijg maar Oll gáát dus gewoon snel :') Och, we hebben pret :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:12

Het zier er echt leuk uit!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:17

Ik mag morgen weer Hoopers doen met Flappie :D
Het is echt heel leuk om te doen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:19

Ja he! Vind het veel leuker dan ik eerst gedacht had :P Maar uiteindelijk vind ik zowat alles leuk om te doen met Oll haha, dat scheelt :P

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:39

Csiva zou dat hoopers ook wel een tof spelletje vinden :D
Maarja, ze vind alles leuk...

Oll doet t leuk! Blij ei!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:25

Hoopers zou Bodhi ook wel oke vinden, maar ik denk dat Bodhi de behendigheid 10x leuker vind. Ieder zijn ding natuurlijk maar ook wel heel leuk voor Jesda dat ze iets kan doen zonder last te hebben van der 'beperking'

Bodhi was gister eigenlijk stront vervelend, maar toch heel lekker egwerkt. Ze liep alleen te kloten bij de paaltjes. Maar ben allang blij dat ze nu op beide kanten de palen doet.

Mijn motto voor de behendigheid is: 'durf te rennen'... hahaha zodra ik maar ook echt ga rennen (en blijf aanwijzingen geven) lopen we het parcours veel beter!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:24

Denk dat Jinn dit ook wel leuk vindt. Maar wat vindt hij niet leuk. Zelfs met gehoorzaamheid doet hij onwijs z'n best