Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:44

Ik vind het ook erg jong.
Heb hier zelf ook een nestje gehad van een opvanger en de mannen zijn ook met 4,5 week gescheiden. Maar ik heb ze tot zeker 7 weken en minimaal 100g hier gehouden.

Zo te horen is het ook niet echt een al te beste opvang als ze dat zieke kleintje zo weer in de groep gegooid hebben.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:50

Carr_friesje schreef:
Heb hier ook kettinkjes voor de hangmatjes, alleen maakt dat nog niks uit want dan knagen ze 'm wel kapot waar het haakje aan het hangmatje zit waardoor alles naar beneden lazert en er 4 losse kettinkjes aan het plafond hangen te bungelen. _O-

En dan zeggen mensen dat ratten "zo intelligent zijn"..
Vergeet het maar. _O- _O- _O-

Hier ook 2 van die idioten in huis. 8)7

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:16

Eloya schreef:
Ronnie25, informeer eens bij rattenopvang sok of rattenopvang leusden of ze wat voor jou dametje kunnen betekenen. of misschien zelfs rattery rootz? die zit ook in amsterdam volgens mij

@Mikkiej, wat wil je graag weten, of vragen is makkelijker antwoorden :)
Wat voor kooi komen ze? welke maat loopwiel en waar gaan je kleintjes vandaan komen

Thankss!! Ga haar gelijk even een berichtje sturen. Groetjes Leandra

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:37

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:39

Annwfyn schreef:
Vriend en ik hebben net onze kerstboom versierd =)
Snow heeft heel goed meegeholpen :')
[ [url=m/ucEOGq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ah wat schattig!

r_lolita

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:56

Hoi allemaal!

Ik heb een onwijs lange tijd niets gepost, echt heel slecht, maar wel regelmatig nog even mee gelezen.
Maar vanaf nu ben ik weer terug hoor! :) Iedereen die een ratje verloren is, sterkte! Y;(

Mijn lieve oude Pip (geb: 18-07-13) leeft nog steeds, ze begint nu wel een oudje te worden hoor! hihi..

Pooh is helaas overleden en mijn 2 ventjes ook beide afgelopen zomer.

Vanaf eind september heb ik er weer 2 lieve dames bij, ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen! :)

Ik las dat jullie een Whatsapp groep hadden? Leuk! :)

Ik hoop weer veel vaker mee te lezen en ook regelmatig weer wat te posten!

groetjes Romy

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:18

Haha ratje in de kerstboom _O- sloopt ie het spul niet?

Nog een paar daagjes en dan mag ik eindelijk mijn ratjes verwelkomen! Eerst nog de kooi schoon zien te krijgen. De mensen waarvan ik hem heb gekocht zeiden dat ze hem hadden schoongemaakt.. Nou ik ging bijna over m'n nek van de ammoniaklucht toen ik de tralies schoon ging maken. :r
Ik denk dat ik de kooi maar in de badkamer zet, in ga sprayen met een of ander goedje (vriendin had nog zoiets speciaal voor knaagdierkooien, naam even kwijt..) en het dan goed laat intrekken ofzo..
Maargoed, ik heb nog tot vrijdag dus moet goed komen..

Heeft iemand leuke ideeën voor namen? Ik ben daar niet zo goed in. Er komen 2 vrouwtjes waarvan 1 een husky. De andere weet ik nog niet, ligt er aan wat ze hebben..

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:41

Mikkiej schreef:

Nog een paar daagjes en dan mag ik eindelijk mijn ratjes verwelkomen! Eerst nog de kooi schoon zien te krijgen. De mensen waarvan ik hem heb gekocht zeiden dat ze hem hadden schoongemaakt.. Nou ik ging bijna over m'n nek van de ammoniaklucht toen ik de tralies schoon ging maken. :r
Ik denk dat ik de kooi maar in de badkamer zet, in ga sprayen met een of ander goedje (vriendin had nog zoiets speciaal voor knaagdierkooien, naam even kwijt..) en het dan goed laat intrekken ofzo..

Heeft iemand leuke ideeën voor namen? Ik ben daar niet zo goed in. Er komen 2 vrouwtjes waarvan 1 een husky. De andere weet ik nog niet, ligt er aan wat ze hebben..

Mijn vrouwtjes heetten Jip (siamees), Puck (husky), Roos (Japanner) en Muis (zwart). Helaas allemaal ondertussen overleden, nu alleen nog mannen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:12

Mikkiej schreef:

Misschien heb je er niet zo veel aan maar ik sloop eens in de zoveel tijs m'n kooien uit elkaar.
Dan gooi ik ze bij vriendlief achterin de auto en haal ik ze bij de wasstraat even onder de hogedrukspuit heen. :p
Worden ze goed schoon van haha.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:15

Dat is opzich wel een goede tip! En mocht mijn auto nou net een schoonmaakbeurt nodig zijn deze week... :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:00

Voor degenen die in de app willen, stuur mij even een PB met je telefoonnummer :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:25

.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:32

Annwfyn: Ahhh haha lief!! Dat hoef ik met mijn naaktratten en echte kerstboom niet te proberen met die scherpe naalden haha.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:32

.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:59

Nog maar 2 nachtjes slapen *\o/* kan niet wachten tot ik m'n rattendames op mag halen. Voel me weer net een klein kind ondanks dat ik 25 ben :+

Weten jullie trouwens waar je van die kettingen kan halen om hangmatjes aan op te hangen? Zullen ze die bij de action of de xenos hebben? Stom dat ik er niet naar heb gekeken, was er gisteren nog. Wel al een fleecekleedje gehaald voor het geval de ratjes hun andere hangmatje snel slopen, dan kan ik zo nieuwe maken. :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:59

Mijn rittens zijn ook gearriveerd. Vind ze nu al geweldig!
Ik heb een bonte meegenomen en een zwarte rex. Het zwartje is super ondernemend en nieuwsgierig. Het bontje is iets verlegen en wat terughoudend. Nu, 2 uur later ligt het bontje lekker te slapen en de zwarte racet nog steeds door de kooi. :+
Ze zijn ook al mooi tam, lopen leuk over je heen en komen naar je toe als je voor de kooi staat. Ik denk dat ik een boel plezier ga beleven aan deze diertjes. :D

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:13

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:28

Gebeurd hier ook wel eens hoor.
Meestal als 1 van de dames flapperig is dat ze iedereen gaat berijden haha.
Sommige dames verstijven en blijven liggen en sommige beginnen inderdaad echt van zich af te trappen.
Ik zou het gewoon nog even aankijken, grote kans dat het met een paar dagen over is.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:51

.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:25

Ik denk dat ze beginnen te puberen.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:36

.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:40

Hmm ik heb daar geen ervaring mee..

Nu we toch in de vraagbaak zitten..
met oud en nieuw ben ik bij mn moeder, die op een uur rijden qua afstand woont. Nou zijn we daar de 29e ook de hele dag en is het logistiek gezien een stuk makkelijker dat we daar blijven.
Nou kan ik mijn broertje of vader vragen of ze de ratjes verzorgen alleen vind ik het niet zo'n fijn idee dat ze 4 dagen alleen zijn. Zal het een optie zijn de ratjes mee te nemen? Heeft hier iemand toevallig ervaring mee?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:45

@Annwfyn: wat een mooie kerstversiering!
Die boefjes van mij zijn daarvoor ongeschikt... veel te eigenwijs en watervlug. :D

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:57

Mikkiej schreef:
Hmm ik heb daar geen ervaring mee..

Nu we toch in de vraagbaak zitten..
met oud en nieuw ben ik bij mn moeder, die op een uur rijden qua afstand woont. Nou zijn we daar de 29e ook de hele dag en is het logistiek gezien een stuk makkelijker dat we daar blijven.
Nou kan ik mijn broertje of vader vragen of ze de ratjes verzorgen alleen vind ik het niet zo'n fijn idee dat ze 4 dagen alleen zijn. Zal het een optie zijn de ratjes mee te nemen? Heeft hier iemand toevallig ervaring mee?

Ik heb ze wel eens een weekend meegenomen, vonden ze bij mij geen probleem.
Maar de komende 5 dagen ben ik op vakantie en worden ze ook gewoon door iemand anders dagelijks verzorgd. Ze kunnen bij mij de hele slaapkamer door rennen, dus ze vermaken zich prima!
Dus met beide ervaring!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:51

Toen mijn vriend en ik nog niet samenwoonden kwam hij om het weekend naar mij toe en hij nam dan altijd zijn ratjes mee... Op een gegeven moment stonden ze, volgens hem, al te springen als hij de (vervoers)duna in orde maakte :D (bij mij zaten ze in een XL)