Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:07

Muizen vangen? Ik had het al van te voren gelezen, maar hij doet zijn ras dus echt eer aan :') Hij heeft er vandaag echt één gevangen en gedood. Laatst had ie een rat (die leefde nog wel).
Gewoon tijdens het wandelen...
Graven is ie ook groot van van! We hebben een zandbak, maar die is nog afgedekt, kan ie in de zomer wel in spelen. Nu graaft ie in mijn zand/modder-hoop wat ik aan het omspitten ben, dat is helemaal prima.
Of hij graaft je palen die je in de grond hebt gezet er weer uit. :')
Maar iets begraven heb ik nog niet gedaan. Hij lijkt speuren wel leuk te vinden! Kan nog wel een leuk idee zijn.

IMANDRA

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:25

Ohhh hier ook allemaal pups, en een mooie Jip <3

Mijn lab kon ook nog wel eens muizen vangen, maar liet ze dan wel weer gaan :))

Hier is er ook weer leven in de brouwerij (alsof we dat nog niet genoeg hadden haha). Vanmorgen hebben we Ruari opgehaald <3
Afbeelding

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:26

Century schreef:
Muizen vangen? Ik had het al van te voren gelezen, maar hij doet zijn ras dus echt eer aan :') Hij heeft er vandaag echt één gevangen en gedood. Laatst had ie een rat (die leefde nog wel).
Gewoon tijdens het wandelen...
Graven is ie ook groot van van! We hebben een zandbak, maar die is nog afgedekt, kan ie in de zomer wel in spelen. Nu graaft ie in mijn zand/modder-hoop wat ik aan het omspitten ben, dat is helemaal prima.
Of hij graaft je palen die je in de grond hebt gezet er weer uit. :')
Maar iets begraven heb ik nog niet gedaan. Hij lijkt speuren wel leuk te vinden! Kan nog wel een leuk idee zijn.

Ik begraaf trouwens geen speeltjes, kan je natuurlijk wel doen! Ik heb m eerst geleerd te zitten en speeltje op afstand neer te leggen om vervolgens op commando te mogen pakken. Daarna ben ik dat steeds verder gaan leggen en verstoppen. Vindt ie een erg leuk spelletje.

Wie weet vindt Meeko straks detectie of mantrailing wel heel leuk om te doen :)

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:29

@cupcakes wat een nare ervaring trouwens zeg… hoe kun je nu zo reageren _-:(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:58

Ach IMANDRA <3
Genieten samen!!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 07:58

Wat een schatje imandra!

Wat doen jullie wanneer je hond (dunne darm) diarree heeft. Wandelen jullie dan wat rustiger aan? Teun had gister al een beetje diarree, maar nu om 5 uur stond hij al te piepen. Hij heeft ook weinig gegeten gister (maar hij is ook kieskeurig dus dat komt vaker voor, hij heeft reserves genoeg :+ ).

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:16

IMANDRA schreef:

Hier is er ook weer leven in de brouwerij (alsof we dat nog niet genoeg hadden haha). Vanmorgen hebben we Ruari opgehaald <3
[ [url=m/YBPoOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh wat een pluizebolletje, gefeliciteerd <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:18

Bij diarree geef ik moro soep, een soep van wortels die meer dan 90 minuten gekookt hebben en daarna in het kookvocht gepureerd. Ik maak vaak een pan en vries in porties van 2 in. Meestal moet ik het 1 of 2 dagen geven (idealiter een halfuur voor de maaltijd als hij het eet).
Ook geef ik een theelepel psyllium vezels (de fijngemalen variant) over iedere maaltijd. Vaak is de ontlasting dan al vrij vlot weer stevig en stop ik met de moro en bouw ik vezels af naar eerst nog een half theelepeltje.
Vervelend dat hij zo'n last heeft! Is het echt water? Als dat langer dan een halve dag zo aanhoudt zou ik de DA even bellen voor overleg, want dan neemt zijn lichaam geen vocht meer op, ook niet als hij blijft drinken.

@imandra wat een mooie pup! Is het een reutje zoals je wilde?

@Century: zoekspelletjes idd! :D begin niet te moeilijk en prijs hem de hemel in als hij het vindt, laat hem dan even wachten en "verstop" steeds lastiger, maar wel zo dat hij ziet dat je het verstopt want hij is nog klein natuurlijk. Tot hij goed doorheeft wat "zoek!" betekent. Fitz is doel op zoeken, wij doen ook tijdens wandelingen in bosjes of hoog gras verstoppen, zo leuk!

@Kiwitje: Freddie is prachtig!

En hele gave foto's van Jip! <3

En super gaaf Oshaa! Veel plezier!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:20

IMANDRA schreef:

[ [url=m/YBPoOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooohhh wat een schatje. Echt super zoet <3

Ik heb altijd diarree remmers thuis liggen. Als Freek twee keer dun poept dan gaat er standaard een diarree remmer in. Wel eentje dat gewoon als supplement bekend staat. Niet gelijk iets zwaars van de dierenarts hoor.

Harrie is tot dusver een droom puppy. Zindelijk, rustig en gewoon ontzettend lief. Pakt zelf heel goed zijn rust en zoekt ook zijn eigen plekje op.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb wel overal haar van Freek in huis liggen, want met spelen pakt Harrie zijn vacht beet en dan komen er hele plukken uit :')
Laatst bijgewerkt door mavantos op 06-02-24 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:22

Wat een knappie is Harrie <3 en wat een reus naast Freek :')

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:52

Imandra, ooh wat een scheetje.

Oshaa, een goed gevoel hebben bij je trainer is zo belangrijk. Goed dat je bent geswitcht.

Mavantos, wat fijn dat harrie het zo goed doet. Hij heeft een blij snoetje.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:06

@imandra wat een super leuke pup! Heel veel plezier samen!

En wat fijn dat Harrie (geweldige naam!) het zo goed doet thuis bij jullie.

Beterschap voor Teun, hopelijk is de diarree snel weg.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:09

Bedankt voor de reacties! Hij heeft ook echt buikpijn zie ik aan hem. Tot nu toe heeft hij maar één keer diarree gehad, maar ik hou het in de gaten.

Harrie is ook een knappe pup zeg! Fijn dat het zo goed gaat.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:24

Imandra, wat een schatje!

Ik zag nog een andere leuke pup!

Beterschap met de hond met diarree. Ik doe niet zoveel aan diarree. Meestal is het toch iets wat het lijf moet verwerken. Let wel op uitdroging.

Senna is nu alweer 9 maanden. Ze is 48,5cm hoog en weegt 17 kilo. Ook is ze gisteren voor het eerst loops geworden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:51

Ja ik ging een beetje aan op het stukje dunne darm diarree: als het idd water is wat hij poept dan is actie wel tijdig nodig. Is het "breiig dun" kun je het een dag aankijken en vocht goed aanvullen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:00

Leo schreef:
Ja ik ging een beetje aan op het stukje dunne darm diarree: als het idd water is wat hij poept dan is actie wel tijdig nodig. Is het "breiig dun" kun je het een dag aankijken en vocht goed aanvullen.

Ja, maar dan drogen ze ook snel uit idd. En dan moet je wel iets doen om dat te voorkomen.

Hangt er ook wel wat vanaf of ze echt ziek zijn, of ze nog eten drinken ect.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:37

Cupcakes
Erg leuke foto’s! Toch nog iets leuks eraan overgehouden… Die tip van kiwi is idd nog wel wat ja. Arnica is erg fijn om in te zetten bij een beurs lichaam.

Oshaa
Klinkt echt heel fijn wel om zo aan de slag te gaan met een prive trainer, ben benieuwd wat het jullie mag gaan brengen. Klinkt als een goede stap nu die switch, als je vertrouwen toch weg is gevallen bij die andere.

Century
Ik zou ‘m dan ook lekker aan’t werk zetten met snuffelwerk en zoek spelletjes. Zeker met jonge honden kun je bv super fijn aan’t werk met een speur cursus al, naast dat je thuis ook zelf vanalles kunt doen met ze. Let met o.a ratten alsjeblieft wel op… die kunnen echt zeer nare ziektes met zich meebrengen.

IMANDRA
Veel plezier gewenst met Ruari!

Sem
Als je hond zo overduidelijk niet lekker is ervan, zou ik idd niet uitgebreider gaan wandelen en even rustiger aan doen. Als dit aanhoud, zou ik idd ook even met een DA contact opnemen. Al moet ik zeggen… hier is er ook wel eens diarree en dat is met dag 2 wel alweer aan’t minderen/weg aan’t gaan. Ik zet altijd psyllium vezels in, de echt fijne variant ook die Leo aanhaalt, koop ik gewoon bij AH,en die werkt echt heel erg snel in - en licht verteerbaar voer op zo’n moment en/of moro soep, wanneer het echt erger is (normaliter voer ik gewoon normaal door met kvv als er diarree is icm de vezels als het minder heftig is en is alleen vezels toevoegen al genoeg). Maar wortels hebben een onwijs goede inwerking op de darmen wanneer je ze idd als moro soep geeft. De moro soep kun je eens opzoeken op google, dan kom je er meer over te weten - ooit voor humaan gebruik ontdekt maar is voor bv honden ook echt fantastisch om in te zetten. Als het echt aan blijft houden en echt spuitpoep is/water zou ik het niet te lang aankijken en sowieso even kijken dat je zelf een beetje weet waar je op moet letten wat uitdroging betreft, zodat je op tijd aan de bel kunt trekken bij de DA mocht dit nodig zijn. Ik zelf kijk het altijd even aan, wat de vezels e.d. dan doen en het is hier eigenlijk nooit nodig geweest om door te gaan naar een DA maar zeg nooit nooit natuurlijk. Het is echt even goed kijken naar je hond; hoe de klachten aan blijven houden en ook hoe ze qua gedrag en met drinken e.d. zijn en of dit veranderd. Ik zou overigens geen diarree remmers e.d. gebruiken wat echt als diarree remmers verkocht worden, maar het bij de natuurlijke middelen houden zoals de moro voor darm ondersteuning, licht verteerbaar voer en de psyllium vezels maar dat is ook omdat ik daar gewoon persoonlijk de beste ervaringen mee heb. Ik heb dus ook geen ander soort remmers in huis e.d.

Als hij overigens geen 6x op een dag diarree heeft, zal het qua uitdrogen ook wel minder rap gaan als hij wel normaal blijft drinken en ook nog wat eten binnen krijgt. Wat krijgt hij te eten? Ik zou sowieso iets geven met meer vocht, bv natvoer - ik heb altijd licht verteerbaar voer van Terra Canis in blik staan bv. En dan zou ik persoonlijk aankijken wat bv psyllium vezels doen oa. Er zit een verschil tussen diarree hebben als ze het wel ophouden tot de volgende beurt of diarree hebben en niks meer kunnen ophouden en tussen de normale wandel beurten in ook nog vaak diarree hebben. Dat laatste is natuurlijk een stuk zorgwekkender en moet je meer alert op reageren en zeker icm ook minder goed drinken en veranderend gedrag. Bij twijfel sowieso telefoontje naar de DA bij de hand houden. Want eerlijk; je krijgt hier nu tig verschillende ervaringen en adviezen ook dus dat is altijd even kijken wat je denkt dat hiervan wat is voor je. Maar je wilt ook imo met dit niet te snel bij een DA medicatie krijgen als het opgelost kan worden met eerst andere natuurlijke middelen. Is een dun lijntje soms met wanneer wel of niet verdere stappen ondernemen maar dat is imo goed kijken naar je hond en eventuele veranderingen en bij twijfel uiteraard sowieso advies inwinnen van bv de DA.

mavantos
Harrie is een leukerd zeg! Veel plezier gewenst met ‘m.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:30

Wij hebben altijd psyllium in huis voor het geval van diarree of afwijkende ontlasting. Daarnaast stimuleren we de hond om goed te blijven drinken, als dit moeizaam gaat, dan meng ik het aan met bone broth. Het liefst houd ik de hond nuchter bij flinke diarree. Maar aangezien Vidar snel gal over gaat geven, geef ik dan lieven wat kleinere porties of een konijnenoor met haar. Dat doet soms ook wonderen.
Ik hoor inderdaad ook hele goede dingen over wortelsoep, zelf nooit geprobeerd, maar wel mensen die er goede ervaringen mee hebben. :j

Ik zou pas naar de DA gaan als het echt langer dan 3 dagen duurt en de hond geen vooruitgang maakt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 16:00

Ik heb toch maar even gebeld omdat hij zichtbaar (buik)pijn heeft. Ik heb nu diarreeremmers gekregen en als het morgen niet beter is (of als hij echt duf wordt) dan gaan we langs. :) Hij heeft verder geen koorts.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:31

Leo schreef:
@imandra wat een mooie pup! Is het een reutje zoals je wilde?

Yes! Niet de eerste keuze, maar dat arme ventje bleek echt heel onzeker te zijn. Dat matcht niet met onze Maize. Deze is zeker genoeg van zichzelf om Maisie te handelen, maar ook weer chill genoeg om te zeggen “nah ik heb geen zin in jouw drukte dus ik ga lekker even ergens anders liggen”.
Ze moeten echt nog aan elkaar wennen maar het gaat al heel goed :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:59

Sinds gisteren 6 pups rijker <3
Alleen niet om te houden, of nouja, stiekem misschien ééntje dan, dat moet toch kunnen _O-

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:16

Gefeliciteerd Drico, fijn dat alles goed is gegaan. Geen een de kleur van moeders zo te zien.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:32

Er zijn op de foto zeker 2 pups te zien die zeker rood zullen worden zoals moeder.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:46

Imandra: Wat een schatje, veel plezier!

Sem: hier ook drie weken diarree gehad, het ging gelukkig uiteindelijk over. Hij at en dronk verder wel prima, dus het had gelukkig niet al teveel effect. Al was er 3x in de nacht uit wel minder fijn.

Oshaa: ben heel benieuwd hoe het bevalt bij een privé-trainer!

Drico: Gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

Cursebreaker: Hij heeft de rat en muis ook weer moeten inleveren hoor. Al heeft ie wel een keer een stuk rat van de straat opgegeten en was daar even een dag goed ziek van. Toen was het gelukkig weer over...

Zoekspelletjes it is dan! Even gaan kijken hoe ik dat kan implementeren.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:07

Drico schreef:
Sinds gisteren 6 pups rijker <3
Alleen niet om te houden, of nouja, stiekem misschien ééntje dan, dat moet toch kunnen _O-

[ [url=m/5q5i0w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh Sebbie puppies *\o/* <3