Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:36

Heeft iemand nog tips om de hond iets te laten aankomen? Zhiva krijgt nu ongeveer 400gram (geperst) voer per dag. Wat er pas in de avond in gaat, sochtends eet ze vrij weinig. Nu heb ik dat principe al los gelaten dat dat zo is, maar ik merk dat ze is afgevallen. Ze woog eerder 32 kilo, vorige week was dat 28. Nu is ze niet graat mager, maar ze mag wel wat extra's erbij. Nu heb ik bij Kim inmiddels de paardenvet besteld, maar hebben jullie nog tips? :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:24

Ik zou inderdaad kijken naar wat lekkers over de brokjes doen. Bijvoorbeeld een beetje yoghurt, kefir, pasta of dus paardenvet. Ik ben Dexter maar wat beetjes kvv gaan geven omdat hij zijn brokken met pillen niet at, in de kvv eet hij die wel. Dat zou je ook kunnen overwegen. En misschien gewoon het voer ophogen? Het kan natuurlijk zijn dat 400g niet genoeg is voor haar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:47

Goeie tips! Wat voor soort yoghurt is geschikt?

Voer verhogen doen we inderdaad als we zien dat ze echt trek heeft. 400gram is een gemiddelde. Ze is een lastige eter (diverse brok geprobeerd, ook vlees), dat maakt het ophogen van eten wat lastiger soms, dus als ze grote trek heeft, dan krijgt ze ook wat extra. Vind ik lastig :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:55

Ik ben zelf niet zo van het geven van koe-yoghurt aan dieren dus ik geef vaak soja yoghurt, wat ik zelf ook eet zeg maar. Ze zijn hier geen lactose gewend omdat ik dat zelf ook niet eet dus dat gaat dan al snel niet zo goed. Met soja yoghurt of haveryoghurt zit je dan net wat veiliger.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 18:59

Hier krijgen ze momenteel kefir over hun voor van de boerderij winkel. :)
Tijdens zogen van pups meestal geitenyoghurt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:08

Luna2006 schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :D
Wij hebben sinds vrijdag Cody in huis! Een Anatolische herder / Kangal reu.
op de foto is zijn broertje Billy, onze Chi van 2 jaar
[ [url=m/ZOzWW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kangal! <3 Zo bijzonder, zo mooi!
Ik ben heel benieuwd hoe je hem gaat ervaren in het opgroeien. Vooral blijven posten dus!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:53

Bedankt voor het welkom.
Toffe puppies en honden komen er langs.

Uggs is een kruising Duitse herder met iets.
Hij is 33 kilo.
Al vaak uitgemaakt voor wat alles.
De daklozen in het park wisten zeker dat er een Dobermann doorheen zat.
Ook herkent als rare beauceron, en een te grote Kelpie.

We wandelen veel, deden detectie en hardlopen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 06:04

cinniz123 schreef:
Haha ik keek even heel snel en chi viel sneller op en ik dacht huh anatolische :') maar die ligt verdekt opgesteld achter zn ‘grote’ broer.

Nog even lukt dat zo :+

@kaus: we zochten eigenlijk wat heel goed is met paarden, groot en actief. Hoe meer we ons in lazen hoe meer de kangal ons ging aanstaan. Zijn geen makkelijke honden maar gelukkig niet aan ons proefstuk toe. Laten we zeggen dat hij beter in ons rijtje honden past als onze chi :')

Nayomie schreef:
Heeft iemand nog tips om de hond iets te laten aankomen? Zhiva krijgt nu ongeveer 400gram (geperst) voer per dag. Wat er pas in de avond in gaat, sochtends eet ze vrij weinig. Nu heb ik dat principe al los gelaten dat dat zo is, maar ik merk dat ze is afgevallen. Ze woog eerder 32 kilo, vorige week was dat 28. Nu is ze niet graat mager, maar ze mag wel wat extra's erbij. Nu heb ik bij Kim inmiddels de paardenvet besteld, maar hebben jullie nog tips? :)

Krijgt ze ook mee van tafel? Niet iedereen is er fan van maar onze berner deed er heel erg goed op. Daar ook heel veel geprobeerd!

KimD schreef:
Kangal! <3 Zo bijzonder, zo mooi!
Ik ben heel benieuwd hoe je hem gaat ervaren in het opgroeien. Vooral blijven posten dus!

Ga ik zeker doen! Tot nu toe echt een schatje. Alle honden zijn leuk, paarden zijn leun en mensen zijn heel leuk.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 06:56

Kaus schreef:
Jaaaa een kelpie *\o/* Wie zijn zijn ouders @Catori? (edit: oh ik zie dat het geen kelpie is _O- Ik dacht dat je had gezegd dat het er eentje was maar dat was iemand anders := )

Luna2006, oeh wat een interessante keuze! Vanwaar dit ras?

Dat was mijn schuld, ik zei dat ik hem op de ene foto groter vond lijken dan de andere en noemde daarbij Kelpie als maat, maar had het idee dat het wat anders moest zijn, gezien hij toch groter leek op de andere foto. En dat klopt dus blijkbaar.
Maar dat x herder zie je dus wel terug Cotori.

Verder welkom alle nieuwelingen.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:19

Welkom iedereen! Ik zag veel leuke foto's voorbij komen :D

KimD, wat is jullie pup al flink gegroeid :oo. Ik zie het al, dat wordt veel foto's maken in het begin :P

Hebben jullie nog tips m.b.t. de pup ophalen/de autorit? We hebben een overnachting zodat we hem sochtends kunnen ophalen, daarna is het nog 2.5-3uur rijden naar huis.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:22

Wat veel nieuwe mensen en pups, leuk! Welkom allemaal!!
Zal straks of morgen even een bij lees postje maken zodat ik op jullie allemaal even kan reageren :j

Kimmel,
wij hebben Arya tussen ons in op de achterbank gehad en toen heeft ze om en om bij ons met dr koppie (of soms de rest van d'r lichaam haha) op de schoot geslapen. Mijn man heeft gereden en ik ben dus achterin bij m'n zoontje gaan zitten met Arya. Voor ons was het ook ruim 2,5u rijden. Handdoek erbij voor het geval ze zou moeten spugen, want ze was een beetje misselijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:27

Mazikeen is 40 minuten verderop geboren dus dat is niet noemenswaardig. Dana & Harvey hebben we samen opgehaald, eerst Harvey in Amsterdam toen Dana in Rotterdam en daarna naar huis in Zuid-Limburg. We hebben ze alletwee in de bench gestopt achterin en thuis eruit gehaald. We hebben ze niet gehoord of gezien en ze waren ook droog toen we thuiskwamen.

Vooral geen gedoe van maken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:30

Inderdaad niet zo'n probleem van maken. Wij zijn 2.5 uur heen gereden in de ochtend, zelfde ochtend ook weer 3 uur terug. Had zhiva op schoot, plasmatje eronder just in case. Rot verliep prima, weo wat gehuil maar prima te doen. Als je het niet vertrouwt, even tussendoor stoppen, kijken of die wil plassen en drinken en dan weer door.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:35

_KimmeL schreef:
Hebben jullie nog tips m.b.t. de pup ophalen/de autorit? We hebben een overnachting zodat we hem sochtends kunnen ophalen, daarna is het nog 2.5-3uur rijden naar huis.

Wij hebben Mezzy opgehaald uit noord Duitsland. 6,5 uur rijden, enkele reis. Wij hebben een hotel genomen, waren om 9:30 bij de fokker en reden om 10:30 weg met Mezzy.

De terugweg hebben we er bijna 8 uur overgedaan. We zijn in totaal 3 x gestopt en Mezzy ging pas plassen en poepen toen we al bijna thuis waren :')
Voor de rest heeft ze alleen maar geslapen. :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:57

Ik heb Skip opgehaald met de trein.

Had een kleine bench bij me, daar heeft ie het stukje Winschoten - Groningen in gezeten.

Op station Groningen moesten we een 3 kwartier wachten op de directe ic naar Den Haag, dus bij de Burgerking wat gegeten.

Daarna met Skip in de bench en John het asielhondje erbij de trein in.

Het lange stuk Groningen-DH Heeft Skip op de stoel naast me tegen mij aan liggen slapen.

Alleen bij aankomst in DH heeft ie per ongeluk in de trein geplast :+

Toen terug de bench in, tram + bus en nog 50M lopen en toen waren we thuis.

Een hele onderneming met op de heenweg één en op de terugweg 2 hondjes. Maar tot op de dag van vandaag ontzettend blij met Skip.

Had toen nog geen auto...

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:49

Heb me een paar weken geleden al gemeld, maar kan nu echt mee gaan praten: onze pup is geboren. :):) Nest van 5 teefjes en 2 reutjes. Hebben 1e "keus" teef, dus gaan tzt samen met de fokker kijken wat het beste gaat passen.
Afbeelding

Fokker woont 15 minuten van ons af, is een collega van mijn vriend, dus daar gaan we niet spannend over doen.
Voor Mika moesten we destijds 2,5 uur rijden, die heeft gewoon de hele weg geslapen en werd pas wakker op de afrit bij huis. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:40

Van harte! <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:58

Ik zie een hoop nieuwe pups/honden voorbij komen, leuk! <3

Oh jongens, zijn de teken bij jullie ook zo erg?

Jip heeft Advantix druppels en een anti tekenband. Maar ik kan er elke dag wel een stuk of 3/4 van hem afplukken. Hebben jullie nog tips wat ik eventueel nog kan proberen? Ik heb het idee dat het dit jaar echt wel erger is, vorig jaar hadden we nergens last van :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:05

CupCakes_ schreef:
Ik zie een hoop nieuwe pups/honden voorbij komen, leuk! <3

Oh jongens, zijn de teken bij jullie ook zo erg?

Jip heeft Advantix druppels en een anti tekenband. Maar ik kan er elke dag wel een stuk of 3/4 van hem afplukken. Hebben jullie nog tips wat ik eventueel nog kan proberen? Ik heb het idee dat het dit jaar echt wel erger is, vorig jaar hadden we nergens last van :Y)

Bij Toby gaat het nog wel, eergisteren toevallig eentje. Bij mijn paard daarentegen, haal ik er drie keer per week een teek af wel.

Toby krijgt dagelijks een beetje karnemelk - niet bewezen werkzaam, voor mensen daarover vallen - en maandelijks druppels van Beaphar. Ik woon vlakbij het bos en het valt op hem dus veelal mee ;)

Het is dit jaar door vocht én minder maaien op veel plaatsen volgens mij inderdaad erger :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:22

Ik heb nu meer teken van de honden gehaald dan in alle jaren dat we de honden hebben. Niet. Meer. Normaal. *gaat nu de gespen bestellen voor de Seresto banden want dat vergeet ze steeds.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:30

Ik zit nog maar op twee teken gelukkig! Eentje naast Dundy oog en eentje op Dexters teen :Y)

De een heeft zo'n kralenhalsband om en de ander niet dus kan ik mooi even vergelijken _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:31

Dat lange haar van Jip werkt wat dat betreft ook niet mee _O-
Maar ik blijf teken eraf plukken. Blij dat we niet alleen zijn daarin :')

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:46

Wat veel pups, zo leuk! Welkom allemaal <3

Maandag ga ik mijn frummel ophalen, wat gaat dat hard na 2 jaar zoeken en wachten :D

Teken zijn inderdaad een ramp. Met scouting ook telkens de kinderen helemaal onder. Een maand geleden ging ik even zitten met luch in het bos en binnen 10 minuten had ik 3 teken over mijn broek lopen :(
Advantix gebruik ik hier niet vanwege de katten. Die schijnen daar neurotische problemen van te kunnen krijgen als ze het per ongeluk oplikken. Het zal dus frontline worden met veel controleren -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:50

*heeft gespen besteld :')

Ik heb trouwens nieuw speelgoed gekocht en ik vind het zo leuk! Kunnen we eindelijk fatsoenlijk onze trainingen filmen, ook als we alleen zijn. *\o/*

Was even een investering en klungelen nog wat met de instellingen, zo vind ik die hakkelige zoom echt stom en storend (maar dat ligt blijkbaar aan Android en niet aan de autozoom) en moeten we nog even oefenen met het goed neerzetten waardoor hij niet zelf hoeft te kalibreren maar al met al super tevreden en blij met de aankoop. :):)

Vandaag waren we toevallig met een gedeelte van de familie bij elkaar, zou je zeggen dat het familie is? :=

V.l.n.r.
Mazikeen (medium, 10kg) - Guusje (Inter, 11,5kg) - Isa (Medium, 9,8kg) - Soof - Biem (Inter, 13,5kg)
Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:53

Leuke familiefoto zo! Leuk zoek plaatje :))

Waar heb je nu mee gefilmd? Is dat wat je op facebook veel voorbij ziet komen? Ben de naam even kwijt.