Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:42

op de rechter foto lijkt hij een stuk jonger dan links. Reuen kunnen tot 3 jaar nog serieus gaan uitzwaren (als ze niet gecastreerd zijn zeker) en anders inderdaad gezichtsbedrog

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:48

Ik heb ondertussen een heleboel foto's gevonden van de hond op Facebook, over de jaren heen, en vind die echt wel anders ogen dan de foto die jij hebt geplaatst. Denk dus dat het gezichtsbedrog is. Vind deze hond namelijk in top conditie en absoluut niet te dik. (Wel apart dat er spierwitte pups uit zijn gekomen :Y) )

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:52

Kaus schreef:
Ik heb alleen Aussies zien drijven bij Anneke, maar ik snap wat je bedoelt hoor, het is ook zeker training! Maar dat hele gedrag van met redelijke opwinding er achteraan gaan staat mij niet aan. Dat ga je in een Kelpie niet terugzien. Maar zo zal jij mijn kelpie vast niet fijn vinden om mee te drijven want die staat dus inderdaad aan de grond genageld _O-

hahaha ik vind kelpies en borders echt wel leuke honden.
Ons flyball team bestond uit borders, kelpies en aussies.

Super leuk, gevarieerd.

Ik heb lang getwijfeld tussen een aus en een kelpie.
Ik heb bijna 1,5 jaar alles uitgezocht wat ik kon uitzoeken, op bezoek bij fokkers enz.

Uiteindelijk voor de aus gegaan. Mede omdat de kelpies die ik leuk vond ingewikkelder waren dan de gemiddelde aus :') (overigens niet mijn woorden maar die van mijn team genootje die al haar hele leven kelpies heeft, haar vader fokte ze)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:53

Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 23-04-20 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:54

Als ik ooit de switch maak naar flyball gaan de borders eruit en komen er alleen nog maar whippets. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:54

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:56

KimD schreef:
Als ik ooit de switch maak naar flyball gaan de borders eruit en komen er alleen nog maar whippets. :+

In Amerika hebben ze kruising border whippets.
Zelfs een border jack russel.

Super snelle honden, sneller dan de originele versies.

Ik vond het wel leuk toen de eerste whippets in de flyball verschenen. :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:56

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:
dit is de teef in de foto die jij dan niet te breed vind. Ze is net een van de bredere teven die op het moment geshowd wordt ;)
https://www.facebook.com/zoe.reekmans/videos/4253461684679449/

Die ken ik. <<)

ja hahaha, jij kent Aysa ook in het echt :p dan kan je vast beaamen dat ze echt ene brede teef is hahaha

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:57

Afbeelding
Afbeelding

Auwauwauw.... M'n tenen gaan d'r aan

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:00

Zoe_97 schreef:
KimD schreef:

Die ken ik. <<)

ja hahaha, jij kent Aysa ook in het echt :p dan kan je vast beaamen dat ze echt ene brede teef is hahaha

Ja hoor, mijn knieën kunnen het beamen. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:01

Zoe_97 schreef:
dit is de teef in de foto die jij dan niet te breed vind. Ze is net een van de bredere teven die op het moment geshowd wordt ;)

Deze vind ik qua bouw leuk. Zelf zou ik 'm meer aftrainen maar ik ben ook wel fan van de honden met echt minimaal vet en maximaal spieren. (Waarmee ik niet zeg dat deze hond te dik is, maar ze kunnen wel getrainder).

Nicky, ingewikkeld op wat voor manier? Ben wel benieuwd :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:03

Kaus schreef:
Zoe_97 schreef:

Deze vind ik qua bouw leuk. Zelf zou ik 'm meer aftrainen maar ik ben ook wel fan van de honden met echt minimaal vet en maximaal spieren. (Waarmee ik niet zeg dat deze hond te dik is, maar ze kunnen wel getrainder).

dit zijn dus allemaal spieren en echt geen vet......

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:06

Maar ik zeg toch ook dat de hond niet te dik is? :') Een man (of vrouw) met gezond gewicht een goeie spieren noem je ook niet te dik. Maar er zit wel verschil tussen de gemiddelde man in de sportschool en een olympisch atleet. Dat is het verschil waar ik op doelde.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:10

Kaus schreef:

Qua karakters. Hele moeilijke karakters, eigenlijk meer gefokt om echt als werkhond aan de slag te gaan.

Haar eigen teef heeft ze ondanks ze opgegroeid is met kelpies bij verschillende trainers gelopen om haar een beetje fatsoenlijk te kunnen trainen.

Flyball schitterde ze, dat was haar sport en het drijven..

Maar alle andere dingen was 1 groot drama.. En thuis was ze weer super lief en chill.

En laat ik nu juist die leuk vinden. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:10

Kaus schreef:
Maar ik zeg toch ook dat de hond niet te dik is? :') Een man (of vrouw) met gezond gewicht een goeie spieren noem je ook niet te dik. Maar er zit wel verschil tussen de gemiddelde man in de sportschool en een olympisch atleet. Dat is het verschil waar ik op doelde.

Nee dat niet, maar ze is dus net wel een bonk spieren :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:18

Nicky91 schreef:
Kaus schreef:

Qua karakters. Hele moeilijke karakters, eigenlijk meer gefokt om echt als werkhond aan de slag te gaan.

Haar eigen teef heeft ze ondanks ze opgegroeid is met kelpies bij verschillende trainers gelopen om haar een beetje fatsoenlijk te kunnen trainen.

Maar alle andere dingen was 1 groot drama.. En thuis was ze weer super lief en chill.

Ik zou zeggen, Kelpies zijn hartstikke makkelijk. Maar eigenlijk is dat niet waar inderdaad _O- Ik zou Dexter niet per se als moeilijk bestempelen maar je moet wel echt goed bereid zijn je aan te passen aan wat je hond schikt. Ik moet Dexter niet dwingen tot bepaalde dingen want dan krijg ik een hele ongelukkige hond. Met Dundy kan ik doen wat ik wil en die vindt alles best, Dexter gaat bij het minste en geringste meteen in protest.

In het trainen vind ik hem ontzettend makkelijk, soms een beetje te makkelijk. Hij doet alles, hij snapt alles, hij vindt alles leuk. Weinig uitdaging aan _O-

Maar in huis is het anders. Hoewel hij veel slaapt heeft hij wel een énorm karakter en daar moet je wel echt open voor staan :=

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:20

Kaus schreef:
Nicky91 schreef:

Ik zou zeggen, Kelpies zijn hartstikke makkelijk. Maar eigenlijk is dat niet waar inderdaad _O- Ik zou Dexter niet per se als moeilijk bestempelen maar je moet wel echt goed bereid zijn je aan te passen aan wat je hond schikt. Ik moet Dexter niet dwingen tot bepaalde dingen want dan krijg ik een hele ongelukkige hond. Met Dundy kan ik doen wat ik wil en die vindt alles best, Dexter gaat bij het minste en geringste meteen in protest.

In het trainen vind ik hem ontzettend makkelijk, soms een beetje te makkelijk. Hij doet alles, hij snapt alles, hij vindt alles leuk. Weinig uitdaging aan _O-

Maar in huis is het anders. Hoewel hij veel slaapt heeft hij wel een énorm karakter en daar moet je wel echt open voor staan :=

hahaha jaa daarom. Dus vandaar ik er uiteindelijk voor gekozen heb om het niet te doen.
En tuurlijk zijn erook makkelijkere kelpies i know.
en ook zijn er hele moeilijke aussies.

maar ik hoop dat ik er goed over na heb gedacht enz :')
Het blijft lastig bij een eerste echt eigen hond.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:39

KimD schreef:

Ja, ja, ja,doen!! *\o/*
Whippets zijn leuk! Doen onwijs goed mee in flyball, en zie ze ook in dock diving écht goed meedraaien. En gewoon oprecht makkelijke honden in huis. Whippets zie ik hier ook wel voor me thuis.

Jullie border en Aussie discussie laat ik even aan me voorbij gaan. Zit ik onvoldoende in. Ben t wel met Kaus eens qua haar: kort graag, of in elk geval niet te vol in het lange haar. Maar dat is smaak, doet niets af aan de kwaliteit van de onderliggende hond.

@jeanine owneee , levensgevaarlijk, de aanval van de puppy's!! :') :D

@CB ja,die situatie hoop ik nooit meer mee te maken en zeker niet meer met een eigen hond. Daarna heel bewust op zoek gegaan naar een kleinere hond ook. 30kg (jup, Véél te groot geworden, ver voorbij de rasstandaard) kan ik fysiek niet aan als er iets gebeurt.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:32

grappig dat mensen hier zo gek zijn op whippets. Kende er eentje en die was heel erg lief! Verder zie ik ze echt nooit.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:00

Whippets zijn echt geweldige honden! Heb er toevallig zelf eentje :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 15:05

Onze buren hadden 2 van die geredde ''galgo's '' Die vond ik heel leuk. Maar verder is t niet echt mijn ras. Ik ben sowieso niet zo van de windhonden. Al kan ik ze natuurlijk per hond gewoon leuk vinden. :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:39

Ymor schreef:
grappig dat mensen hier zo gek zijn op whippets. Kende er eentje en die was heel erg lief! Verder zie ik ze echt nooit.

Komt omdat het echt zulke relaxte, ongecompliceerde honden zijn. Alle windhonden wel, maar de whippets zijn er ook nog naartoe gefokt om zo te zijn.

In de familie meerdere galgo's gehad ook, ook heerlijke honden, maar wel een pak groter.

Qua uiterlijk moet je ervan houden, qua karakter zie ik niet echt hoe je ze NIET leuk kan vinden :D

Toby mocht even mee naar de vennen in het bos :j

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:42

ik vind qua karakter echt niets aan windhonden :p maar dat heb ik bij bijna alles buiten groep 1. geef mij maar een lekker baasgerichte herder of veedrijver :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:49

Zoe_97 schreef:
ik vind qua karakter echt niets aan windhonden :p maar dat heb ik bij bijna alles buiten groep 1. geef mij maar een lekker baasgerichte herder of veedrijver :D

Haha, ok, dan ben je een vd weinigen die er echt niks mee heeft. Ze zijn zo inschikkelijk dat ze meestal wel gewaardeerd worden :)

Maar inderdaad, ieder heeft zo zijn rasgroepen. Ik kan de herders en veedrijvers bij een ander wel waarderen, maar past niet in mijn levensstijl :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:27

Wat is het ineens warm zeg!

En waarom moeten konijnen er dan meteen bij gaan liggen alsof ze dood zijn >;)

Afbeelding