Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Ik heb alleen Aussies zien drijven bij Anneke, maar ik snap wat je bedoelt hoor, het is ook zeker training! Maar dat hele gedrag van met redelijke opwinding er achteraan gaan staat mij niet aan. Dat ga je in een Kelpie niet terugzien. Maar zo zal jij mijn kelpie vast niet fijn vinden om mee te drijven want die staat dus inderdaad aan de grond genageld
Zoe_97 schreef:dit is de teef in de foto die jij dan niet te breed vind. Ze is net een van de bredere teven die op het moment geshowd wordt
https://www.facebook.com/zoe.reekmans/videos/4253461684679449/
KimD schreef:Als ik ooit de switch maak naar flyball gaan de borders eruit en komen er alleen nog maar whippets.
KimD schreef:Zoe_97 schreef:dit is de teef in de foto die jij dan niet te breed vind. Ze is net een van de bredere teven die op het moment geshowd wordt
Die ken ik.
Zoe_97 schreef:dit is de teef in de foto die jij dan niet te breed vind. Ze is net een van de bredere teven die op het moment geshowd wordt
Kaus schreef:Zoe_97 schreef:dit is de teef in de foto die jij dan niet te breed vind. Ze is net een van de bredere teven die op het moment geshowd wordt
Deze vind ik qua bouw leuk. Zelf zou ik 'm meer aftrainen maar ik ben ook wel fan van de honden met echt minimaal vet en maximaal spieren. (Waarmee ik niet zeg dat deze hond te dik is, maar ze kunnen wel getrainder).
Nicky, ingewikkeld op wat voor manier? Ben wel benieuwd
Kaus schreef:Nicky, ingewikkeld op wat voor manier? Ben wel benieuwd
Kaus schreef:Maar ik zeg toch ook dat de hond niet te dik is?Een man (of vrouw) met gezond gewicht een goeie spieren noem je ook niet te dik. Maar er zit wel verschil tussen de gemiddelde man in de sportschool en een olympisch atleet. Dat is het verschil waar ik op doelde.
Nicky91 schreef:Kaus schreef:Nicky, ingewikkeld op wat voor manier? Ben wel benieuwd
Qua karakters. Hele moeilijke karakters, eigenlijk meer gefokt om echt als werkhond aan de slag te gaan.
Haar eigen teef heeft ze ondanks ze opgegroeid is met kelpies bij verschillende trainers gelopen om haar een beetje fatsoenlijk te kunnen trainen.
Flyball schitterde ze, dat was haar sport en het drijven..
Maar alle andere dingen was 1 groot drama.. En thuis was ze weer super lief en chill.
En laat ik nu juist die leuk vinden.
Kaus schreef:Nicky91 schreef:Qua karakters. Hele moeilijke karakters, eigenlijk meer gefokt om echt als werkhond aan de slag te gaan.
Haar eigen teef heeft ze ondanks ze opgegroeid is met kelpies bij verschillende trainers gelopen om haar een beetje fatsoenlijk te kunnen trainen.
Flyball schitterde ze, dat was haar sport en het drijven..
Maar alle andere dingen was 1 groot drama.. En thuis was ze weer super lief en chill.
En laat ik nu juist die leuk vinden.
Ik zou zeggen, Kelpies zijn hartstikke makkelijk. Maar eigenlijk is dat niet waar inderdaadIk zou Dexter niet per se als moeilijk bestempelen maar je moet wel echt goed bereid zijn je aan te passen aan wat je hond schikt. Ik moet Dexter niet dwingen tot bepaalde dingen want dan krijg ik een hele ongelukkige hond. Met Dundy kan ik doen wat ik wil en die vindt alles best, Dexter gaat bij het minste en geringste meteen in protest.
In het trainen vind ik hem ontzettend makkelijk, soms een beetje te makkelijk. Hij doet alles, hij snapt alles, hij vindt alles leuk. Weinig uitdaging aan![]()
Maar in huis is het anders. Hoewel hij veel slaapt heeft hij wel een énorm karakter en daar moet je wel echt open voor staan
KimD schreef:Als ik ooit de switch maak naar flyball gaan de borders eruit en komen er alleen nog maar whippets.
Ymor schreef:grappig dat mensen hier zo gek zijn op whippets. Kende er eentje en die was heel erg lief! Verder zie ik ze echt nooit.
Zoe_97 schreef:ik vind qua karakter echt niets aan windhonden :p maar dat heb ik bij bijna alles buiten groep 1. geef mij maar een lekker baasgerichte herder of veedrijver