dierenfan schreef:KimD schreef:Ik blijf van mening dat die dingen verboden moeten worden boven de 10 kg hond.Je hebt helemaal niks te vertellen met zo'n ding als het mis gaat, enige wat je kunt doen is op de rem duwen en hopen op het beste.
We hebben wel een flexi in huis voor de leenherder, die gaat in het donker konijnen jagen en ben haar dan kwijt. Maar wat vind ik dat vreselijk, 9 van de 10 keer doe ik haar aan de meter en doet ze haar behoefte op die manier.
Hoezo hopen op beste? Nog nooit gehad dat rem weigerde en gebruik ze prive en op werk dagelijks meerdere tegelijk. Overigens enkel op geschikt terrein dat dan weer wel.
Hier ook nog nooit een weigerende flexi gehad. De enige reden waarom we andere gehad hebben is omdat t type blijkbaar meer rafel problemen hadden en word niet meer verkocht.
Maarja je moet iets. Met een lange losse lijn van 20 meter is helemaal niet te lopen en ook geen controle als ze er echt uitperen en ik weiger mijn honden los te laten lopen. De enige uitzondering is dat chick op een “afgesloten” veld balletjes mag gooien. (Ofja vangen) en ik vind dat ik mijn honden tekort doe en niet de ruimte en beweging kan geven aan een vaste lijn van 1/1,5 mtr.
Hier in bepaalde situaties ook gewoon de lijn vastgepakt omdat dat makkelijker was maar snijden doet ie echt niet.. en ik heb ook geen 2 handen nodig om mijn staffords in hun dolle bui vast te kunnen houden..