Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 23:08

dierenfan schreef:
KimD schreef:
Ik blijf van mening dat die dingen verboden moeten worden boven de 10 kg hond. :+ Je hebt helemaal niks te vertellen met zo'n ding als het mis gaat, enige wat je kunt doen is op de rem duwen en hopen op het beste.

We hebben wel een flexi in huis voor de leenherder, die gaat in het donker konijnen jagen en ben haar dan kwijt. Maar wat vind ik dat vreselijk, 9 van de 10 keer doe ik haar aan de meter en doet ze haar behoefte op die manier.

Hoezo hopen op beste? Nog nooit gehad dat rem weigerde en gebruik ze prive en op werk dagelijks meerdere tegelijk. Overigens enkel op geschikt terrein dat dan weer wel.

Hier ook nog nooit een weigerende flexi gehad. De enige reden waarom we andere gehad hebben is omdat t type blijkbaar meer rafel problemen hadden en word niet meer verkocht.

Maarja je moet iets. Met een lange losse lijn van 20 meter is helemaal niet te lopen en ook geen controle als ze er echt uitperen en ik weiger mijn honden los te laten lopen. De enige uitzondering is dat chick op een “afgesloten” veld balletjes mag gooien. (Ofja vangen) en ik vind dat ik mijn honden tekort doe en niet de ruimte en beweging kan geven aan een vaste lijn van 1/1,5 mtr.

Hier in bepaalde situaties ook gewoon de lijn vastgepakt omdat dat makkelijker was maar snijden doet ie echt niet.. en ik heb ook geen 2 handen nodig om mijn staffords in hun dolle bui vast te kunnen houden..
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 11-05-19 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:09

Wij hebben voor zelda een simpele Flexlijn (geen idee of t een hele goede is eigenlijk := ) voor de momenten dat onze andere hond wel los kan en zij niet gedurende langere tijd. Vooral omdat ze los bij mijn moeder niet luistert, haha. Zeker als ik met haar alleen loop doe ik het ook wel eens omdat je zowel dichtbij dingen kan oefenen als verder weg, wat iets lastiger is mt mijn (volgens mij) 2 meter lijn.

Vandaag even los geoefend met meelopen en ging best goed tot ze onze kat zag en daarmee wilde spelen :') terug bij me geroepen en toen bleef ze vanaf een afstandje staan kijken dus ben bij haar vandaan gelopen, kijken hoe ze reageerde. Ze volgde maar bleef op zo’n 3 meter schter me. Achteruit lopen liep zij ook terug, opzij volgde ze opzij. Toen na eventjes omgedraaid en weer bij me geroepen en toen leek ze wel in de war alsof ze even had gemist dat ik het was :') maar toen beloond voor het weer bij me komen. Nog een klein stukje meelopen geoefend en toen haar lekker “vrij” laten lopen. Morgen geen cursus omdat ik iets anders ga doen en volgende week hebben we training in het dorp hier vlakbij om te oefenen met drukke situaties (mensen passeren bijv, andere honden tegenkomen). Is niet super druk daar zoals in een stad maar toch aardig wat mensen natuurlijk op zaterdagen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:59

Als ik de lange lijn gebruik of de flexi, dan doe ik daar altijd de gewone lijn doorheen die dan om mij heen hangt. Met de snelheid en kracht waarop Django kan sprinten, zie ik het anders wel een keer mis gaan, als ie van ver achter mij aan mij voorbij zou schieten. Nu ben ik daar wel op bedacht, maar ik zal maar net een keer afgeleid zijn ofzo..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:20

Flexi heeft een heel hoop op de schop gegooid. Eerst gingen ze van alle comfort, basic, classic etc varianten naar de Vario .. en daar hebben ze gok ik veel klachten over gehad dus nu zijn ze terug naar de classic & comfort. En de giant dan natuurlijk.
Ik ben er vooral op tegen bij verkeerd gebruik. Dus op de stoep en dergelijke je hond 8m verderop laten lopen. Dat ga ik ook absoluut niet doen. Het is voor ons puur een makkelijkere tool dan continu een 10meter lijn oprollen. Deze is ook nog eens antislip waardoor - als ik hem verkeerd vast houd - alsnog naar voren word gerukt :')

Er is een miniscule daling te merken bij de moederhond. Nog geen paniek dus, maar voor het eerst sinds het meten is ze lager in temperatuur!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 09:33

Spannend Denies! :D Hopelijk kan het aftellen nu echt beginnen!

Hier lopen ze altijd aan de flex maar alleen met wandelen mogen ze de hele lijn gebruiken. Op de plekken waar we geen ruimte/overzicht hebben of het gewoon druk is lopen ze gewoon kort naast of voor ons.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:35

Hier ook geen fan van de flexi. Ja bij correct gebruik, dus loslopen met een zekering. Helaas zie ik het hier nooit zo gebruikt worden, allemaal mensen met hun schoothondjes die 5m voor ze uit lopen op de stoep en bij ieder obstakel worden ze aan hun nek langzaam binnengehengeld omdat ze ook nooit hebben leren luisteren. Vind het altijd erg sneu.

Misschien dat ik er ooit 1 aanschaf als ik met Popo echt lange stukken kan wandelen zodat ik op de stukken met aanlijnplicht ook wat heb.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:37

De temperatuur is verder gezakt *\o/* Net onder de 37 nu, dus ben benieuwd!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:48

xDenies schreef:

Dan zou ik de komende 24 uur paraat staan. Alvast succes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:25

xDenies schreef:

Veel succes! :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:28

Hier gaat de teef leeg blijven, dus ik kan een vakantie gaan boeken :=

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:34

Hier wel een flexi :D Osja loopt weg als ik haar los laat, dus bij het wandelen in het bos of langs de Maas gebruik ik de flexi om haar wel wat ruimte te geven.

Spannend Denies! Vandaag lijkt me wel een mooie dag voor de geboorte toch, op moederdag :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:10

xDenies schreef:

Spannend, succes. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 12:11

StonedRomy schreef:

Dekken niet gelukt?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:14

kiwiwitje schreef:
StonedRomy schreef:

Dekken niet gelukt?

Nee, hebben geen interesse meer en ze is ineens gigantisch gestegen. Ma 0.4 en nu 14.7

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:29

Wij hebben wel een flexi. In het dorp ons "gewone" rondje loopt hij gewoon aan een lijn van 2m. Op het strand loopt hij los en in het bos aan de flexi. Daar durven we hem nog niet los te laten dus mag hij "los" aan de flexi

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 12:53

Zit de reu dichtbij? Want boven de 14 gaat vaak nog gewoon goed qua dekken. Opzich is de stijging ook niet mega snel als ze nu op 14,7 staat
Chick stijgt ook in een dag of 4/5 van 1 naar 10(+). Moet ik even precies opzoeken. Heb dat opgeschreven.

Hebben ze wel interesse in elkaar gehad? Of vooral de reu in haar

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:54

KimD schreef:
dierenfan schreef:

Hoezo hopen op beste? Nog nooit gehad dat rem weigerde en gebruik ze prive en op werk dagelijks meerdere tegelijk. Overigens enkel op geschikt terrein dat dan weer wel.

Je kunt helemaal niks anders dan alleen op de rem duwen en eventueel met twee handen vastpakken. Je pakt niet met je tweede hand de riem vast, het snijd hoe dan ook.

Die giant professioneel snijdt niet hoor ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:59

Die nieuwe vario heb ik ook gehad. Lag super goed in de hand. Was ontzettend fijne riem. Totdat een husky in dolle bui vol deze lijn in liep waar kenzo aan vast zat. Geen stukken maar idd geheel gerafeld. De lijn is toen om geruild voor de giant professional. Stuk lomper in gebruik naar ontzettend fijne lijn. Gezien ze aan heupgordel hangen bij mij heb ik geen last van het gewicht en de grote kast

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:00

Hadden wel interesse.... maar nu absoluut niet meer. Reu ruikt niet, teef doet de staart ervoor als je er naar kijkt.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:11

StonedRomy schreef:
Hadden wel interesse.... maar nu absoluut niet meer. Reu ruikt niet, teef doet de staart ervoor als je er naar kijkt.

Jammer zeg!

Hier alleen een flexlijn als we eens overleggen ergens gaan lopen waar ze niet los mag. Verder alleen gewone riem.

Vandaag eens wat anders gedaan. Puppy sup! Skye vond het kei leuk, en ik ook! Gaan we vaker doennn.

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:36

Hier ook tevreden over de flexi. In het begin wel wennen maar gaat nu prima. Ik leer Mila juist door de flexi om tussendoor even bij me te komen, even koekje en dan weer 'vrij' Ze mag hier nu éénmaal niet op veel plaatsen los. Bij de weg of gevaarlijke stukken commando ' volg' en daarna op commando ' toe maar' mag ze haar gang weer gaan. Had ze snel door en wandelt heerlijk zo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 13:37

dierenfan schreef:
Die nieuwe vario heb ik ook gehad. Lag super goed in de hand. Was ontzettend fijne riem. Totdat een husky in dolle bui vol deze lijn in liep waar kenzo aan vast zat. Geen stukken maar idd geheel gerafeld. De lijn is toen om geruild voor de giant professional. Stuk lomper in gebruik naar ontzettend fijne lijn. Gezien ze aan heupgordel hangen bij mij heb ik geen last van het gewicht en de grote kast

Zoiets hadden wij ook, alleen dan klappen ze hier niet in elkaars lijn. Maar wel heel snel rafels. Kregen toen inderdaad de Giant 8 m. van ze.

StonedRomy schreef:

Oh dat is wel heel zuur..

Wat leuk Kim!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:05

Dus dan toch maar voor de Giant gaan. En dan de L of M? Ik ga het wel eens bekijken als ik weer in de winkel ben.

De temperatuur is weer iets gezakt. Ondertussen 36,7! Ik heb ondertussen alles gedaan wat ik moest doen :P Dus in principe ben ik klaar om op te springen en daar heen te gaan.

Iemand zei moederdag is mooi, ja zeker. Al is morgen, dus de 13e, voor mij een datum met veel meer betekenis! Dus dat zou écht heel bijzonder zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 14:18

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:54

Spannend Denies.

Wij hebben sinds kort ook een flexi aangeschaft. Hier in België mogen honden niet loslopen (behalve op losloopweides, maar voor mij niet dagelijks bereikbaar). Ik heb Troy wel een paar keer los gehad, maar dan luisterde hij niet. Ik hou van de flexi! Hond kan lekker snuffelen terwijl je gewoon doorloopt. Overigens heb ik altijd mijn politielijn bij, langs straat en als we andere mensen of honden tegenkomen gaat hij dubbel aangelijnd met flexi + politielijn. Ik ga binnenkort ook een giant kopen, Troy heeft gebeten in deze en hij begint dus ook te rafelen.